Iphone updates

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Iphone updates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 19:46

:wave:

Mijn telefoon is aan vervanging toe. Ik heb nu een Iphone en wil graag bij Iphone blijven. Puur gemak, ik hecht verder geen waarde aan de nieuwste series oid. :)

Ik zie dat er ook nog oudere series beschikbaar zijn maar hoe kan ik daarvan terug vinden hoelang deze nog mee kunnen met de nieuwste updates? Een oude versie is prima voor mij maar als deze over een half jaar geen updates meer kan ontvangen is dat niet zo handig :D .

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Iphone updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 19:52

Welke heb je nu en wat moet hij kunnen? Ik heb bijvoorbeeld een iPhone 13 Pro en heb deze bewust gekozen omdat hij goed beeldmateriaal levert. Je zou eens op Swappie kunnen kijken als je geen splinternieuwe wil

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:38

In deze tabel krijg je een goed idee over hoe lang ze mee gaan. Al is dit natuurlijk een schatting.

Afbeelding

En na de laatste update kun je een telefoon normaal gesproken nog minimaal een jaar gebruiken, en vaak nog langer voordat de eerste apps (meestal bankieren enzo) niet meer ondersteund worden.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Iphone updates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 20:43

Ik heb nu de XS. Het enige wat ik ermee wil kunnen doen is whatsapp, bellen en social media. Ik doe geen spelletjes oid en camera kwaliteit maakt me niet zo heel veel uit. :)

Ik denk niet dat ik voor refurbished durf te gaan.

Dankjewel voor de tabel hierboven! :)

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Iphone updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 21:04

Hier al altijd refurbished gekocht en nooit spijt gehad.

Zelfde van jou, gebruik enkel whatsapp, bellen, wat sites regelmatig bezoeken en dat is het.

Heb een IPhone 8, denk een 2-tal jaar terug gekocht(refurbished dus), doet alles nog perfect, idem met updates. Heeft me toen 120 euro gekost dacht ik.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Iphone updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 21:09

Heb de 13 mini. Ga m gebruiken tot ie uit de ondersteuning is. Daarna weer voor een nieuwe, los toestel.
Zonder abo.

Kwal
Berichten: 4441
Geregistreerd: 02-08-07

Re: Iphone updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 21:15

Ik heb een iPhone 12, ik geloof sinds 2015 al iPhone en echt altijd refurbished gekocht en nooit spijt gehad. Zijn echt zo goed als nieuwe telefoons (en als er wat mee is qua krassen etc staat dat duidelijk vermeld). Ik vind nieuwe iPhones echt belachelijk duur, met refurbished vind ik ze wel te betalen èn nog duurzaam ook :j

Ik ben erg tevreden met de 12, had hiervoor een X. Ik gebruik hem voor bellen/appen/videobellen en foto’s maken, de foto kwaliteit verbaasd me soms nog in positieve zin :D

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Iphone updates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 21:17

Dus toch veel mensen tevreden over refurbished. Misschien toch eens overwegen dan! Gaat de accu dan nog wel enigszins mee en heb je dan nog een soort garantie? :o

Ik vind Iphone ook (veel) te duur, maar ben het gewend en wil niet meer overstappen :+ .

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Iphone updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 21:21

Ik zou dan toch voor nieuw gaan en dan liever een ‘ouder’ model.

Ik heb de 12, gekocht toen de 12 nog het nieuwste model was, en hij doet het echt nog prima, maar de batterij is duidelijk minder. Voor mij niet zo’n probleem, hij kan vaak wel even aan de lader, maar ik zou daarom geen gebruikt toestel willen.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Iphone updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 21:35

Mijn eerste iphone was ook refurbished. Prima ding, daar heb ik jaren lang plezier van gehad, en heeft nooit kuren gehad totdat mijn moeder hem over nam en eerst op de grond liet vallen en even later in de wc :') Hij werkt overigens nog steeds, met barst haha.

De rest van mijn iPhones zijn nieuw, maar dat is vooral omdat dat net een klein model was (de SE 1e gen en later 12 mini) en er verder geen refurbished modellen in die maat te vinden waren.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 21:51

prugelpiet schreef:
Ik zou dan toch voor nieuw gaan en dan liever een ‘ouder’ model.

Ik heb de 12, gekocht toen de 12 nog het nieuwste model was, en hij doet het echt nog prima, maar de batterij is duidelijk minder. Voor mij niet zo’n probleem, hij kan vaak wel even aan de lader, maar ik zou daarom geen gebruikt toestel willen.



Refurbished krijgen standaard een nieuwe batterij.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 13:38

Voor degene die ervaring hebben met refurbished, is een batterij capaciteit van min 80% voldoende of kun je dan beter voor een nieuwe batterij gaan? :o
Laatst bijgewerkt door xChantal94 op 27-03-24 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Iphone updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:40

Mijn iPhone (iPhone 11, ruim 3 jaar oud) heeft op dit moment een maximum capaciteit van 80% en eerlijk, zo heel lang kan ik er niet mee doen. De avond red ik er niet mee, en dan speel ik vaak al geen spelletjes o.i.d. erop. Meestal lees ik er veel mee (ben 2u enkele reis onderweg naar mijn studie) en tegen de tijd dat ik aangekomen ben, ben ik vaak al wel zo'n 40% batterij kwijt :)

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Iphone updates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 13:57

Dan is een nieuwe batterij wel de moeite waard, dankjewel! :)

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 17:00

xChantal94 schreef:
Voor degene die ervaring hebben met refurbished, is een batterij capaciteit van min 80% voldoende of kun je dan beter voor een nieuwe batterij gaan? :o


Snap de link naar refurbished niet? Als je een refurbished koopt heeft die standaard een nieuwe batterij.
Hier is mijn refurbished nu 2 jaar ongeveer en heb nu nog 97% batterijcapaciteit.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 21:05

tengeltje11 schreef:
xChantal94 schreef:
Voor degene die ervaring hebben met refurbished, is een batterij capaciteit van min 80% voldoende of kun je dan beter voor een nieuwe batterij gaan? :o


Snap de link naar refurbished niet? Als je een refurbished koopt heeft die standaard een nieuwe batterij.
Hier is mijn refurbished nu 2 jaar ongeveer en heb nu nog 97% batterijcapaciteit.


Nee hoor, niet alle refurbished hebben standaard een nieuwe batterij. Bij Swappie kun je daarvoor kiezen en als je dat dus niet doet heb je een batterij met een capaciteit van minimaal 80% . :)

Wel fijn om te horen dat jouw batterij na 2 jaar nog zo goed is :D .

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Iphone updates

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:23

Ah, ok.

Zelf altijd alles van bij Forza refurbished gehaald(mobiel en tablets), en daar is dat standaard, dus dacht dat dat overal zo was.
Met 80% batterij kijk je beter naar een nieuwe, das echt niet meer goed te noemen.