wurgneigingen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:00

Ik ben het met cheveyo eens, als eigenaar bent je verantwoordelijk voor je dier. Ik bedoel ik kom ook niet weg als mn paard ontsnapt en over de golfbaan struint en ik dan zeg ja draven zit in zn natuur... Ik vind katten zelf fantastisch hoor maar wat ik bedoel te zeggen dat je ervoor moet zorgen dat jou dieren niet iemand anders tot last zijn. Dus aan de lijn met de katten en de dood van jou dieren verhalen op de buren

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 08:19

Kom ik vanochtend beneden zit dat kreng languit voor mijn duivenhok! Mijn enige overgebleven duif durft niet te eten en te drinken. Ik heb haar maar binnen gehaald in een klein hokje. Ik ga die kat echt iets aan doen!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:17

De oplossing: koop een duiven lievende kat die de andere kat jouw tuin uit jaagt... Haha! nee, alle gekheid op een stokje, hoe gek ik ook op katten ben, dit is te zot voor woorden. het lijkt mij dat jouw buren verantwoordelijk zijn voor hun kat, niet dat jij er maar voor moet zorgen dat de kat jouw tuin niet in kan... Ik vraag me af of het niet ergens na te vragen is hoe het in deze situatie zit met rechten en plichten. De dierenbescherming opbellen om te vragen of zij er een idee over hebben misschien?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:51

Stukjes glas op de bovenkant van de schutting plaatsen? Tong uitsteken Houdt én katten én inbrekers weg Schijnheilig
Volgens mij is er spul te koop waar katten een hekel aan hebben. Dat zullen ze wel bij een tuincentrum hebben denk ik. Ik weet niet wat het is, maar volgens mij is het er wel Lachen

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:54

Een aantal maanden geleden was er een kat door een rechter veroordeelt tot huisarrest, ik dacht om ong dezelfde redenen. Misschien een ideetje om de kat aan te klagen? Haha!

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:51

Ik ga me niet mengen in deze discussie, heb er al te veel moeten voeren.

Heb wel een tip voor je al is die niet goedkoop. Het schijnt vrij goed te werken. Al is het nadeel dat duiven voor wedstrijdgebruik minder schijnen te gaan presteren. Lees hun site maar eens:

http://www.green-garden.nl/catwatch.htm

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:55

Als een kat van jongs af aan niet anders gewend is kan hij best binnen leven. Ik vind het zo onzin dat mensen geen verantwoording willen nemen voor hun katten en zich er zo makkelijk vanaf maken door te zeggen hij wil nu eenmaal buiten lopen. Dat willen mijn honden natuurlijk ook liever!
Onze katten hebben een grote kattenren in de tuin en daar vermaken ze zich overdag prima in. ´s Avonds kunnen ze lekker in huis.
Het zijn onze huisdieren en daar hoeft niemand anders last van te hebben!
Maar helaas hebben wij ook last van katten van de buren Boos!

Duhelo

Berichten: 28557
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:05

ik heb een gedachtje, maar jij hebt dan ook wel weer wat extra kosten
ik kan het bniet goed uitleggen, dus ga ik het teken,
wacht 15 minuutjes, en ik ga de tekening hier opzetten
oke?

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:09

als je een kat dood wil hebben, moet je hem spons bakken in spek, en dat in de tuin leggen.
dat eten ze op Huilen dat heeft het katje van mijn oma ook gedaan snik snik.
ik denk niet dat je em dood wil of wel?
dit is gewoon heel lastig, je wil je dieren beschermen, maar ja katten zijn jagers he.
Ik vind best dat de kat van de buren binnen moet blijven en alleen naar buiten mag als jij ook thuis bent of zo, ik weet het eigenlijk niet

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:15

Lastig dilemma, een kat die gewend is buiten te lopen, kan niet zo maar binnen gehouden worden, en ook aan een tuigje moet je ze al jong wennen. Ik denk dat je toch om de tafel moet gaan zitten met je buren, en samen naar een oplossing moet zoeken.
Ik kan me trouwens ook voorstellen dat jouw buren last hebben van duivenpoep, jouw duif blijft vast niet alleen in en boven jouw tuin.

Duhelo

Berichten: 28557
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:17

Afbeelding

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 20:24

Nee Miran dat doen ze niet, het zijn trouwens ook geen naaste buren waarvan de kat is! En melody wie weet is die spons een idee! Extreme duivel
Laatst bijgewerkt door Caira op 12-03-04 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Berichten: 28557
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:00

maar dan is die kat dood, en denk dat het alleen de bedoeling is dat ze uit de tuin blijft!

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:04

Als je die spons echt gebruikt, ben je geen dieren waard!

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:17

Dat van die spons is nu niet zo handig om hier neer te zetten

Mensen lezen dat en er zijn er altijd wel bij die denken : hee , dat ga ik doen !

Reken maar dat een kat een slechte dood sterft dan..net als een paard dat droge pulp eet , en dan gaat drinken , die klapt als het ware uit elkaar Bloos!

Ik ben bang dat je buren een stel eikels zijn die het niks kan schelen , het is niet netjes en zo hoort het niet natuurlijk , maar van hun moet je niks verwachten. Je zult het zelf aan moeten pakken helaas als je je duifje(s) wilt behouden....

Toch je tuin dichtmaken zodat er geen kat meer in kan klimmen ,
en een gezellig hokje op een paal ofzo.

Niet leuk , maar je zal dan zelf de verantwoordelijkheid voor je duifje moeten nemen Lovers

Zo had ik op Rena haar vorige stal net als de anderen , een eigen stukje wei voor haar.

Nieuwe pensionklant had zelf een heel ander stuk wei en nam altijd haar hondje mee naar stal.
Dan hield ze dat beest niet vast of bij zich : nee , gewoon overal rond laten banjeren en in MIJN wei laten gaan door het hek heen kruipen en rondrennen in die wei , overal schijten en pissen , gaten graven...

Dat DOE je toch niet ?!

Je schaamt je toch dood als je beest dat doet ?!

Staat er verdorie met haar neus bovenop , en als ik dan aankom en hem net een verse zie draaien in MIJN wei , dan moest ze er nog om lachen ook

Echt NIET normaal Stoom uit je oren

Ik weet dus heel goed hoe frustrerend het is Knipoog

Heb zelf ook heel de wei dichtgetimmerd toen...en dat vond ze maar stom ... beest was dan vlak bij z'n vrouwtje gerust een kwartier aan het wurmen en tobben om TOCH in mijn weitje te raken , en vooral niks zeggen tegen dat ding he

Wordt er nog strontsjacho van Boos!

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 20:17

En wederom zat hij weer bij mijn hok! Ik krijg morgen van mijn oom 3 nieuwe duifjes erbij! Het blijkt helaas niet de kat te zijn van de mensen waarvan ik dacht dat ie was ( weet ik veel, al die krengen lijken op elkaar!) En ik heb ook geen idee hoe ik achter de juiste eigenaar moet komen. Wat ik wel weet is dat die kat extreme ruzie met mij gaat krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:19

Irritant he. Boos! Hij hebben ook twee duiven waar altijd op gejaagd wordt door een zon rotkat. (onze eigen kat jaagt niet meer Scheve mond )Gelukkig merken ze het tot nu toe altijd op tijd. Ze zitten hier nu ongeveer 4 á 5 jaar, en elk jaar komt er ook een nestje. Lovers

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:44

Kun je die kat geen briefje meegeven in z'n halsbandje, als 'ie dat heeft tenminste ?

Niet dat daar nu wat uit voortkomt hoor , maar dan kun je er wel achter komen van wie die is misschien Lachen

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 21:01

Nou die kat ziet me al aankomen en kiest dan eieren voor zijn geld!
Zal wel kijken of ik hem eens op de foto kan zetten, dan hang ik dat wel in de buurt op: Wanted dead or alive!

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:03

Toch wel een goede tip van Pmarena. Zo kwam ik er ook achter dat mijn kat de winkels bij langs ging en zelfs een keer een weekend opgesloten heeft gezeten in de fietswinkel Scheve mond

Hij kwam met een opvallend bandje met belletje binnen. Daaraan zat zo'n kokertje, met een briefje. Of ik even contact wou opnemen.

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 21:05

Maar ja ik hoef maar voor het raam te verschijnen en hij is al weg!

Duhelo

Berichten: 28557
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:08

ik denk dan dat e enige oplossing zal zijn zon elektronisch systeem om hem weg te houden, of zoals mijn tekeningetjes uitlegden, zo platen op de muur, redelijk goedkoop, en je bent meteen van alle katten verlost

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:09

Voor zover ik het begrepen heb weet ze wel van wie hij is, pmarena Knipoog , dácht ik althans.

Phoe, lastig zijn dit soort dingen altijd Scheve mond . Ik heb zelf ook katten en ik vind absoluut dat ze naar buiten moeten kunnen en het is bij sommige katten idd heel lastig om ze in je eigen tuin te houden, maar ik kan me helemaal voorstellen hoe frustrerend het voor jou is dat die kat jouw duiven op stang jaagt of dood bijt.

Ze zouden die kat aan een lijntje moeten doen, en als dat niet kan (niet alle katten kunnen daar tegen) zouden ze de tuin zo moeten afbakenen dat de kat er niet meer uit kan.
Ik heb gewoon geluk met mijn overgebleven kattenbeestje (de andere heb ik in moeten laten slapen), die is veel te lui om vogeltjes te vangen en ze is er veel te onhandig voor *LOL* . Mijn andere kattenbeest durfde gewoon niet verder dan onze eigen tuin.