Wat is jouw ultieme droom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3740
Geregistreerd: 04-11-20

Wat is jouw ultieme droom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 01:36

De titel zegt het al: wat is jouw ultieme droom?

Regelmatig komt het in topics terug wat een ultieme droom voor iemand is en ik beschrijf mijn verhaal ook regelmatig en het lijkt me leuk om deze dromen hier in een topic te bundelen. Ik ben onwijs nieuwsgierig hoe anderen hun ideale leven zouden indelen en wat je echt het mooiste doel vindt om naartoe te werken. Dat zal namelijk ongetwijfeld voor iedereen anders zijn!

Wellicht kunnen we elkaar inspireren om dromen waar te maken. :)

-

Anyhow, ik zal beginnen:
Mijn ultieme droom is om in de natuur te wonen met paarden aan huis. Het liefste in een omgeving met veel bos en heerlijke rust. <3

Hoe ik dit wil bereiken? Tja, lastig als starter in een nagenoeg onmogelijke huizenmarkt en met een vrij dure droom. Ik wil in ieder geval als tussentijdse stap om dat doel te bereiken mijn thuisstudie naast mijn werk afronden om me ook op iets anders te kunnen richten wat ik vanuit huis zou kunnen doen om flexibeler mijn dagen in te delen en dus ook makkelijker zorg voor dieren aan huis kan verwezelijken mocht het zover komen. Hoe ik aan dat huis kom? Daar ga ik nog even over broeden. En een mens mag dromen toch? ;)

Ik hoop dat ik geen topic over het hoofd gezien heb, en zo wel, excuus, dan zijn er nu twee (of drie, vier, geen idee haha).

Devitootje
Berichten: 299
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Tussen Dordrecht en Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 02:54

Mijn droom was altijd wonen op een plek met rust en ruimte waar ik kan genieten van mijn beestjes.
Klein huisje, grote schuur, geen tuin en wel gras. En 2 à 3 dagen per week werken.

Nu 10 jaar later heb ik mijn droom gerealiseerd. Klein huisje gevonden met grote schuur op 1,3 hectare grond. Aan een doodlopende weg met vrij uitzicht.
Door 6 jaar geleden te gaan werken als ZPP-er kan ik zelf mijn uren bepalen.

Het universum werkt feilloos, maar duurt soms wel even. ;)

Leo

Berichten: 50185
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wat is jouw ultieme droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 08:25

Een huisje met rust en ruimte, dieren aan huis... absoluut een ultieme droom. :)

Daar tegenover staat een droom om een campertje te hebben en samen door Europa te trekken. Beide dromen zijn niet persé verenigbaar. Maar allicht vinden we ooit een passend compromis. :D

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Wat is jouw ultieme droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 09:24

Een huisje met een stuk(je) land eraan waar het mogelijk is 4 a 5 stallen op te hebben. Een a twee stalletjes voor mij en twee/drie voor de verhuur. Stal-management zoals mijn inzichten zijn. Een mooie plek waar de paarden droog kunnen staan bij zeer nat weer, beschut bij regen en warmte. En een plekje om te grazen en een paddock/track. Likstenen en vermaak aanwezig. Alles in eigen beheer en slimme oplossingen en focus op onbeperkt ruwvoer én activiteit. Net klein/groot genoeg om er dagelijks met een aantal uurtjes ‘klaar’ te zijn. En een goede band met de mensen die de stallen huren en dat die ook 1x per week hun dag willen draaien. Een of twee mensen die het ook leuk vinden lekker te tuttelen, wandelen, rijden met hun paard. En niet meer alles alleen moeten doen, maar samen kunnen sparren en ‘paardenmeisje’ kunnen zijn.

Zelf het hele erf onderhouden, onkruid, verven, mesten, maaien, snoeien etc. Er voor het idee nog een ‘thuiswerkbaan’ bij voor een aantal uur per week, voor een vast inkomen om de eigen lasten en boodschappen te betalen. Van de inkomsten van het verhuren van de stallen, het stallen onderhoud, aankoop hooi en verbeteringen doen etc.

Het huis heeft een leuke tuin waarin ik het voor me zie dat we daar als gezin op een zonnige ochtend lekker zitten te ontbijten met vogelgeluiden op de achtergrond en daarna ik samen met kindlief een boekje lezen in de ochtend zon. Vriendlief met kindlief lekker stoeien en ravotten op het kleine grasveldje. Hopelijk dan nog met mijn twee huidige katten, de bange poeperd in de deur opening, genietend van het zonnetje, maar op veilige afstand van de gevaarlijke wereld. De avonturier die zijn oog heeft gericht op een oud verdwaald herfstblaadje onder de tuinset.

En dit allemaal in de buurt van een bos of heide. Geen polder of open vlakte. Bos móét in de buurt zijn op 10/15 minuten wandel afstand.

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wat is jouw ultieme droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 09:40

Een schattige cottage in Schotland met een lap grond, zodat ik de ruimte heb om zielige windhondjes op te vangen <3
Mag opzich ook in Nederland maar Schotland is toch wel de ultieme ultieme droom haha.

Oh en een goedlopend eigen bedrijfje zodat ik 100% voor mezelf kan werken ipv voor een baas.

Jokonootje

Berichten: 4858
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is jouw ultieme droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 09:45

Ik ben helemaal niet zo groots denkend en heb ondertussen geleerd mijn doelen behapbaar te houden.
Voor nu is het om eindelijk eens onze kluswoning af te hebben.
Zoals de planning nu is zijn we met 2 jaar klaar dan zijn we bijna 10 jaar aan het verbouwen geweest.

En verder wil ik gewoon een rustig leven met af en toe een leuk reisje.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37289
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 09:58

Altijd gezegd, gehoopt gedroomd een huisje in frankrijk om daar met wat meer rust te leven. Later kwam na veel lichamelijke tegenslagweer auto rijden en zelfstandig zonder hulp kunnen leven. De tweede droom kwam sneller dan gedacht. *\o/* De omstandigheden maakten dat ik droom een moest opgeven -O-

Dacht ik dan, maar door de te hoog oplopende kosten in nl en weer de omstandigheden :') maakten dat ik toch een huis in frankrijk gekocht heb. Het meest onhandige moment ooit, niet echt een huisje, geen droomlocatie voor velen :+ maar het is er rustig, s nachts stil en donker. Buren op afstand. Ruimte voor moestuin en fruitbomen en voldoende betaalbaar om er met weinig geld te kunnen leven. Nog niet permanent maar daar wordt aan gewerkt. En nog steeds een hoe kan dit nu toch gevoel

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat is jouw ultieme droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:27

Ik had 12 jaar als droom om later als ik oud ben in Garafía, het noorden van La Palma, te gaan wonen. Een vulkaanuitbarsting gooide mijn leven overhoop en ik woon nu sinds een half jaar in Garafía.
Tinyhouse, rust, ruimte, de melkweg en stilte. De droom gaat nu verder verbeterd worden.

Paardjes101
Berichten: 271
Geregistreerd: 11-03-23

Re: Wat is jouw ultieme droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:58

In mijn perfecte droom heb ik mijn studie afgerond, heb ik mijn paard aan huis en ben ik getrouwd met mijn vriend. Simpel, maar wel echt mijn ultieme droom!

Celebi
Berichten: 3740
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 11:21

Toch wel veel die de ultieme droom van een huisje op de hei (of bos haha) delen met paarden aan huis. Niet gek op een forum als Bokt natuurlijk. :D

Emigreren naar Frankrijk hebben wij ook overwogen en was zelfs al bijna gebeurd. Daar is het namelijk een stuk realistischer om een lap grond te kunnen kopen met een huis erop en waar je paarden aan huis zou kunnen houden. Plus die rust en ruimte daar. Maar goed het is wel Frankrijk. Het is uiteindelijk niet doorgegaan maar af en toe kijken we wel nog eens naar huizen daar. Geloof dat er laatst een heus paardenpand voorbij kwam met allerlei faciliteiten wat ook nog echt betaalbaar was. Hier zou dat de meervoudige miljoenen in gegaan zijn. Maar op zich is wonen op de Veluwe denk ik wel mijn ultieme droom. Ik hou echt van die omgeving. Ik ben alleen bang dat de wolven daar mijn droombeeld van paarden aan huis letterlijk in stukken willen scheuren, dus dat is wat minder. -O-

Nyaleti

Berichten: 6261
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:33

Emigreren naar (Zuid) Afrika en daar met wildlife werken <3 het liefste als safari gids, in de anti-stroperij of de veterinaire kant.
Na 6 jaar knallen daarvoor, stond ik op het punt om te gaan tot ik ziek werd. Die droom is héél ver weg maar ben er ook wel achter dat ik in Nederland absoluut niet wil settelen.
Dus ooit op een dag gaan we weer. Alleen is dat nu een puntje op de horizon helaas.
Voor nu is mijn droom even veranderd naar: een paard kunnen rijden zonder pijn :+

Boheme

Berichten: 2110
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Wat is jouw ultieme droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 16:19

Huisje in het bos met een lekkere grote tuin. Weer een hondje en een goede gezondheid. Oud worden met mijn man en mijn zoon en een fantastisch leven. Ook nog heel lang mijn vrienden en familie om mijn heen.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wat is jouw ultieme droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 17:41

Emigreren naar Italië.

Maar ik heb kinderen, een fijne baan hier en mijn Italiaanse vriend wil niet remigreren. Verder ben ik me in Nederland aan het opwerken maar heb ik geen speciale vaardigheden om daar aan het werk te kunnen, dus ik geloof niet dat ik het ooit waar kan maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101885
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Wat is jouw ultieme droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:00

Naar Canada of Amerika emigreren en op een ranch werken met paarden. Lekker in de rust met alleen de paarden. <3

Dat zal helaas altijd een droom blijven.

Supervixen

Berichten: 12876
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is jouw ultieme droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:03

Niet meer hoeven werken om geld te verdienen. Lijkt me heerlijk.

BeFunny

Berichten: 10647
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wat is jouw ultieme droom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:07

Mijn droom eerst weer helemaal gezond worden.
Dan emigreren naar een omgeving met heel veel natuur en eigen paardjes.
En natuur moet iig bos zijn en veel water als er ook nog bergen zijn dan is het helemaal perfect. O.a Scandinavië lijkt mij geweldig maar ook Canada. Maar Duitsland heeft ook gave gebieden. Zwitserland, Slovenië. Iig waar het mooi is en rustig. Dromen mag zeg ik altijd maar.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 18:56

Een eigen paard. Ik heb die droom al sinds ik 5 jaar ben, 24 jaar later is die droom niet veranderd. Dat is alles wat ik wil, mijn eigen paard.

Century

Berichten: 5992
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 19:01

Ik ben zeer dankbaar al zoveel te hebben van waar ik altijd van droomde. Huis buitenaf, lieve, fantastische man, dieren om me heen, moestuin, boomgaard, kippen, bijen. Ik zou graag nog een extra stukje tuin willen voor bijv. geiten en meer fruitbomen. En ik denk al jaren aan een B&B te willen runnen. Dat dan combineren met de 'boerderij'. Beetje freelance IT-werk ernaast. Zoiets.
Eigen pony op zich ook, maar staat niet superhoog op het moment op het prioriteitenlijstje.
Maar ik ben voor nu al heel tevreden en wat ik nu heb is ook nog onder handen, dus prima als de grote droom nog even duurt...
Ik ben ook heel blij dat ik veel meer energie heb dan ik een tijd gehad heb. Dat maakt het ook zoveel fijner :j