Hoe lang doe jij met je winterjas?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hoe lang doe jij met je winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:03

Ik denk ongeveer 3 jaar, daarna schuif ik hem door naar stal jas

Ik draag mijn winterjas ook al snel moet ik zeggen dus hij wordt goed gebruikt.

Tazzey
Berichten: 9521
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:09

Mijn wollen jas gaat al meer dan 10 jaar meer. De donzen jassen ook zoiets. Ik draag liever geen synthetische jassen.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:13

_San87_ schreef:
Ik bedoelde dat je smaak niet na 2 jaar volledig veranderd is. Dat kan ik me niet voorstellen.

En ja Benzz, dat moet iedereen zelf weten, natuurlijk.

Mijn smaak was 2 jaar geleden vooral: val niet op en houd het simpel. Met hulp van een coach is dat totaal veranderd. Over 2 jaar zal dat niet weer veranderen mits ik geen dip krijg.

_Nadia_

Berichten: 2657
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:40

Ik heb dr 1, een verwarmde. Heb deze nu een jaar en was een upgrade nadat mijn andere verwarmde jas een kapotte batterij had na 10 jaar. Die batterijen worden niet meer gemaakt dus moest m wel vervangen. Heb dr nu eentje die ik gewoon aan een powerbank hang dus die gaat hopelijk nog langer mee

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:53

Benzz schreef:
_San87_ schreef:
Ik bedoelde dat je smaak niet na 2 jaar volledig veranderd is. Dat kan ik me niet voorstellen.

En ja Benzz, dat moet iedereen zelf weten, natuurlijk.

Mijn smaak was 2 jaar geleden vooral: val niet op en houd het simpel. Met hulp van een coach is dat totaal veranderd. Over 2 jaar zal dat niet weer veranderen mits ik geen dip krijg.

Mijn smaak verandert elk jaar. Hahahaha

Maar ik koop niet elk jaar een nieuwe.

OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:17

Ik doe net zolang met een jas totdat hij stuk gaat.
Ik heb mijn winterjas nu 8 jaar. En heb ik voor 25 euro bij de Aldi gekocht.
De binnenvoering begint wel los te laten. Maar daarom kan ik hem nog wel dragen. En anders doe ik hem bij de paarden aan

nimbletje
Berichten: 787
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:17

Mijn winterjas heb ik al 10 jaar. Ik heb ook mijn ski jas van 20 jaar oud nog. Is nu paardenjas geworden. Wel beide wat duurdere kwaliteit. Zolang ze warm en redelijk waterdicht zijn doe ik ze niet weg.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:18

daantjuhhh schreef:
Mijn smaak verandert elk jaar. Hahahaha

Maar ik koop niet elk jaar een nieuwe.

Je hebt gelijk! Heerlijk toch!

Supervixen

Berichten: 12928
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hoe lang doe jij met je winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:23

Ik heb net een nieuwe gekocht omdat ik de rits van mijn vorige had gesloopt. Die was een jaar of vijf oud.
En ik heb er nog eentje die nu twee jaar oud is.

Ik draag ze totdat ze kapot gaan of verslijten. Bij de een gaat dat sneller dan bij de ander.

Prairy
Berichten: 9170
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Hoe lang doe jij met je winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:41

Mijn vorige 11-12 jaar, net een nieuwe gekocht.

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:47

Ik draag mijn gewone winterjas niet zo heel erg veel en doe er jaren mee.
Overdag naar werk draag ik doorgaans bedrijfskleding, met dit weer inclusief jas.
En ik de middag/avond naar stal mijn paardenjas.
Dus alleen op mijn vrije dag en in het weekend wordt mijn goede jas gedragen.
Nu gaan mijn paardenjassen ook rustig <5 jaar mee, mijn gewone jas zit inmiddels in zn 6e jaar nu denk ik.
Werkjas toevallig net vervangen, na 4 jaar, omdat de rits begint te slijten en ze me liever een nieuwe jas geven dan de reparatie te vergoeden :+

office
Berichten: 825
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:53

Wat zijn jullie zuinig allemaal ;)

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:55

office schreef:
Wat zijn jullie zuinig allemaal ;)

Dit dus

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:03

Ik koop goede, waterdichte outdoorjassen van een paar 100 euro, dus het is maar wat je zuinig noemt (huidige jas voor gewoon/net heb ik in de uitverkoop gekocht met <50% korting, maar toen was die alsnog iets van 250 euro).
Maar die houdt me ook in de grootste stortbui droog, ook na 5 winters gebruiken en af en toe wassen.

En mijn paarden winterjas wordt zo'n 3x per seizoen gewassen, is een Jack Wolfskin uit de uitverkoop, maar blijft ook waterdicht en warm.

Ik weet dus niet of dat ik nu perse zuinig ben, of gewoon investeer in spullen die een goede kwaliteit hebben en daardoor lang mee gaan?

office
Berichten: 825
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:43

Het gevoel van een nieuwe winterjas aan het begin van een seizoen vind ik gewoon heel fijn.Verslijten doe je een winterjas niet snel tenminste ik niet .

Hutcherson

Berichten: 7433
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:49

Een jaar. Daarna zie ik een nieuwe en schuift de oude door naar de functie staljas. :') en daarna overlijdt ie vaak binnen het jaar.

gerlindie

Berichten: 4653
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:50

Ik koop eigenlijk nooit jassen die duurder zijn dan 60 euro.

Mijn twee nette winterjassen gaan nu beide hun vijfde of zesde jaar in.
Eentje van de Scapino die echt heel warm is, maar niet zo waterdicht. Die heb ik dus eigenlijk alleen aan bij droog vriesweer en is dan fantastisch.
En mijn andere is van America today en heb ik echt veel gedragen. Nu beginnen de mouwen te slijten en de rits wordt wat lam.

Voor bij de paarden was mijn oude winterjas toch echt gesneuveld, dus daar heb ik vorig jaar een Superdry skijas voor gekocht. Dat was een beetje een miskoop, want die is nu al niet meer echt warm...

verootjoo
Berichten: 35667
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 23:50

Benzz schreef:
office schreef:
Wat zijn jullie zuinig allemaal ;)

Dit dus


Mijn winterjassen zijn niet bepaald goedkoop :')

Zuinig zeker niet… wel duurzaam. De productie van zo’n jas (en alle kleding) legt zware druk op het milieu, kan je beter een goede kopen en daar jaren mee doen :)

Dus zuinig op de aarde idd.

pillow
Berichten: 7843
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 00:14

Benzz schreef:
office schreef:
Wat zijn jullie zuinig allemaal ;)

Dit dus

Of niet verspillend

Pallatin

Berichten: 2522
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 00:16

Ik heb m’n winterjas van Merrell al zeker 15 jaar. Helaas werkt de 2-wegs rits onder niet altijd meer goed maar verder ziet ie er nog uit als nieuw. Hij is wel wat minder warm geworden dus bij echt koud weer draag ik m’n ‘nieuwe’ jas, een waterdichte donsgevoerde jas van Nobis. Die is nu 4 jaar oud. Ik investeer liever in goede spullen zodat ik er jaren mee doe idd. Beter voor t milieu. Ik koop sowieso nog zelden kleren nieuw; ik heb jaren in de modebranche gewerkt en kocht toen sneller wat nieuws dus ik heb wat goed te maken op dat vlak

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 00:17

Ik heb mijn winterjas deze winter nog niet aangehad, heb hem denk ik al minstens 5 jaar. Denk dat hij nog wel 5 jaar doorkan. Is niet per se zuinig, heb gewoon geen behoefte aan een andere jas. Never change a winning team.

Sure_lee

Berichten: 10426
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Hoe lang doe jij met je winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 00:31

Ik doe er meestal 2 jaar mee en dan gaat hij door als paardenjas totdat hij op is.

Lieke

Berichten: 11352
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 01:02

Ik heb er :
Een nette heb ik al wel 16 jaar. Wel de sluitingen en voering een keer vervangen
Een donsjas die ik nu 7 jaar heb.
Een ski jas die nu in het derde jaar zit. Hier wel al een keer de rits laten vervangen.

office
Berichten: 825
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 01:06

Ik ken echt niemand die 10 jaar of langer dezelfde jas draagt .Verbaasd me serieus aangezien paarden mensen wel bergen geld uitgeven aan poedertjes voor hun paard enzo .Huisdieren hebben is zo ie zo slecht voor het milieu.In een zandpaddock is weinig plek voor de natuur.

Domi_94

Berichten: 2058
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Hoe lang doe jij met je winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 01:13

Mijn huidige jas begint aan zijn 5e winter. Dit jaar is ie voor mijn gevoel ook minder warm en is het waterdichte een stuk minder dan voorheen.
Daarnaast is dit de 3e winter voor mijn paardenjas. Die houdt zich nog goed.