Bookish Adventskalender: 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:01

Ik ben trouwens ook begonnen met een lijstje op goodreads met boeken voor hier die ik niet zal kopen.
Ik lees dan wel voornamelijk thrillers, horror en fantasie. Maar boeken buiten deze genres mag van mij ook. Mix van alles en nog wat mag ook. Vind het vooral leuk nieuwe boeken te ontdekken.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:32

Ik heb helemaal geen voorkeur! Liefst wel iemand die vooral in de thrillers/romance/ww2 zit. Daar kan ik het meeste mee! Wat fantasy vind ik niet erg maar ik heb daar echt nog te weinig kaas van gegeten om daar wat van uit te zoeken! Gaf wel een mooie uitdaging bij Marjo vorig jaar maar heb zeker m’n hoofd erover gebroken :D

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:36

@Cynn: dat zou mij zeker helpen!
@Sirius: ik ben inderdaad al begonnen met YouTube en Instagram, maar om te voorkomen dat ik overwhelmed raak is het wel prettig voor mij een enigszins afgebakend terrein te onderzoeken.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 21:00

*\o/* Lijstjestijd! *\o/*

Citaat:
Daar is hij dan, de lijst met de verdeling van de lootjes! Ynskek en ik hebben een goed overleg gehad, alle genres tegen elkaar weggezet en zo gekeken naar wie welke pakketten maakt. We hebben rekening gehouden met eventuele voorkeuren en natuurlijk de lijst van vorig jaar en zo zijn we tot de onderstaande verdeling gekomen.

Maar eerst nog even aandacht voor het volgende:
Zou iedereen, die dat nog niet gedaan heeft, zsm zijn/haar verlanglijst en/of link naar het account van GoodReads of dergelijks willen doorgeven?
Om het gemakkelijk te maken voor jouw pakket is het fijn als je twee lijsten maakt; één lijst met de boeken die je al hebt (gelezen) en één lijst met boeken die je graag zou willen hebben. Beide lijsten kunnen als leidraad fungeren.
Daarnaast is het ook de vraag om gebruik te maken van de verlanglijst en daar in ieder geval een paar boeken vanaf te halen.
Tip: Maak voor jezelf twee aparte lijsten waarin de één speciaal voor de adventskalender is (en waar je zelf dus vanaf blijft), en één waar je zelf in de loop van het jaar boeken vanaf kan halen die je voor jezelf gekocht hebt of cadeau krijgt.

Vrijdag 2 februari zal ik iedereen een PB doen met de aanmeldinformatie van degene voor wie jij een pakket mag gaan maken. Wil je nog iets toevoegen aan deze lijst, dan kan dat morgen nog de hele dag.


Afbeelding

Citaat:
De Verdeling
Deze bokker --> stuurt naar deze bokker
Buffelduke --> ryukapple
Cynn --> Sirius_
Dorus --> MarloesHJ
Fem --> Buffelduke
Lau07 --> M_D_H
Lolacabana --> Marjo
Lielle --> Naomi_Jortje
M_D_H --> Fem
Marjo --> Cynn
MarloesHJ --> Lolacabana
Naomi_Jortje --> Lielle
ryukapple --> Sanne1992
sanne1992 --> Lau07
Sirius_ --> Ynskek
Ynskek --> Dorus

Nog even de afspraken op een rijtje:
12 boeken
Budget van +/- €200,00
Cadeautjes inpakken en nummeren, hoeft niet heel uitgebreid maar wel netjes
Uiterlijk 12 november 2024 verzenden
Actief meepraten in het topic / groepsapp
Post ten minste eens in de 4 dagen je cadeaus in het topic[/list]



*\o/* Let the stalking & shopping begin *\o/*

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:02

*\o/* *\o/* *\o/* jeeeej super leuk!

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:27

Ik heb er zin in *\%/* *\%/*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 21:59

Cool!

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:06

Heel leuk, ik heb er zin in! *\o/*

Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:11

Here we go *\o/*

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 22:16

Jaa! Super leuk. En op de een of andere manier vindt ik het ook super spannend

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 09:57

Ik heb er ook zin in! Rustig maar eens beginnen met maken van de plannen!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10426
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:51

Wat is het favoriete boek uit je jeugd?

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 14:56

De Thea Beckmann serie en Jehanne. Denk ik tenminste. Ik kan er niet een kiezen :P

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:05

Oef, uit mijn jeugd de Stravaganza serie en de Taragon serie. Kan daar niet uit kiezen. Beide series staan nog in het Nederlands in mijn kast. Kan daar geen afscheid van nemen dus die blijven daar mooi staan <3

Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:17

Ik heb vooral op de basisschool zo ontzettend veel boeken gelezen dat ik niet echt een favoriet boek heb. Moet ook eerlijk zeggen dat ik boeken ook nooit 2x lees.
Ik kan me wel nog heel goed herinneren dat ik erg graag alle Bianca boeken las, opa en oma woonden in een andere gemeente met een eigen bibliotheek dus als ze een van de boeken bij ons niet hadden, ging ik 'm daar halen. Ook de Heartland serie vond ik erg leuk. Ik denk dat het komt omdat mijn familie totaal niets met paarden heeft en ik als kind niet meer paard zag dan 1x in de week op de manege. Door die boeken kon ik toch vaker naar 'de paardenwereld' :)

ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:21

De Darren Shan serie. Die heb ik nog steeds in mijn kast staan. Heb later ook The Saga of Larten Crepsley gekocht wat een spin-off hiervan is. Was toen ook echt heerlijk jeugdsentiment.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:57

Oefff dat zijn echt meerdere. Ik was een verschrikkelijke boekenwurm. Ik heb heel veel csi boeken gelezen en darren shan net als ryukapple heb ik ook veel gelezen.

Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:59

Ergens vind ik het ook jammer dat je toen nog geen Goodreads oid had, had me wel interessant geleken om nu te kunnen terugkijken wat ik nou precies eigenlijk allemaal las als kind.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 16:26

ynskek schreef:
Wat is het favoriete boek uit je jeugd?

De Heartland serie <3

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 16:32

Naomi_Jortje schreef:
Ergens vind ik het ook jammer dat je toen nog geen Goodreads oid had, had me wel interessant geleken om nu te kunnen terugkijken wat ik nou precies eigenlijk allemaal las als kind.

Dat bedacht ik me afgelopen week ook, maar ja, toen bestond het openbare internet nog maar amper. Ik las heel veel van de bibliotheek dus ik kan ook niet even in de boekenkast kijken :+

Ik las veel Thea Beckman, die waren lekker dik. Met name de triologie “Geef me de ruimte” was favoriet bij mij. Verder had ik diverse boeken van series zoals de drieling, Floortje en nog een waar ik de naam van kwijt ben, allemaal losse boekjes her en der hooguit drie per serie ofzo. Ik was stikjaloers op de bijna complete serie De Kameleon van mijn broer. Die heb ik ook echt allemaal versleten!
Mijn moeder had een gigantische verzameling Witte Raven Pockets, die heb ik ook heel veel gelezen. Op een gegeven moment zijn ze met een grote opruiming verdwenen, vind ik nog steeds jammer, ik had ze graag willen hebben. Wel heb ik nog een exemplaar van school idyllen kunnen redden. Wat heb ik gejankt bij dat boek!

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 16:38

Thea Beckman was ook echt een topper hier, meerdere van gehad. En Heartland .. <3 jammer dat ik haast niks mocht houden. Mijn vriend daarin tegen heeft alles van zijn jeugd nog, staat allemaal op zolder.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 17:10

Ik ben ergens wel blij dat ik niet al mijn boeken van mijn jeugd nog heb. Ik had ze allemaal toendertijd in excel staan en ik had er ruim over de 1000. Als ik die nu nog allemaal zou hebben zou ik helemaal niet meer mijn kont kunnen keren.

Naomi_Jortje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Budel-Schoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 17:28

Dorus schreef:
Naomi_Jortje schreef:
Ergens vind ik het ook jammer dat je toen nog geen Goodreads oid had, had me wel interessant geleken om nu te kunnen terugkijken wat ik nou precies eigenlijk allemaal las als kind.

Dat bedacht ik me afgelopen week ook, maar ja, toen bestond het openbare internet nog maar amper. Ik las heel veel van de bibliotheek dus ik kan ook niet even in de boekenkast kijken :+

Zelfde voor mij inderdaad, ik had bijna nooit eigen boeken. Ben ook zeker niets tekort gekomen, bij de bieb was voldoende te lenen en de buurvrouw werkte daar. Dus vaak kreeg ik nieuwe boeken als eerste te leen :D
Misschien is dat ook wel de reden dat ik er totaal geen waarde aan hecht om fysieke boeken in de kast te hebben, daar ben ik gewoon niet mee opgegroeid.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 17:33

MarloesHJ schreef:
Ik ben ergens wel blij dat ik niet al mijn boeken van mijn jeugd nog heb. Ik had ze allemaal toendertijd in excel staan en ik had er ruim over de 1000. Als ik die nu nog allemaal zou hebben zou ik helemaal niet meer mijn kont kunnen keren.



_O- snap ik ook ja! Mijn vriend heeft naar mijn zin ook wat teveel staan hoor, zeker aangezien hij nu al jaren niet meer zelf leest en er dus niks meer mee doet. Vind het zelf wat zonde, genoeg kids bvb die zijn boeken met liefde zouden willen lezen. Geprobeerd om te praten dat ie zijn favorieten dan houdt en de rest weg doet, maar dat gaat er niet in. Over mijn hart verkrijgen dat door te drukken heb ik dan weer niet, zolang we de ruimte hebben en had zelf graag veel meer uit mijn jeugd willen hebben om te kunnen koesteren dus hem dat ontnemen doe ik niet. Maar hij heeft wel echt veel .. :')

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 17:37

Cynn schreef:
MarloesHJ schreef:
Ik ben ergens wel blij dat ik niet al mijn boeken van mijn jeugd nog heb. Ik had ze allemaal toendertijd in excel staan en ik had er ruim over de 1000. Als ik die nu nog allemaal zou hebben zou ik helemaal niet meer mijn kont kunnen keren.



_O- snap ik ook ja! Mijn vriend heeft naar mijn zin ook wat teveel staan hoor, zeker aangezien hij nu al jaren niet meer zelf leest en er dus niks meer mee doet. Vind het zelf wat zonde, genoeg kids bvb die zijn boeken met liefde zouden willen lezen. Geprobeerd om te praten dat ie zijn favorieten dan houdt en de rest weg doet, maar dat gaat er niet in. Over mijn hart verkrijgen dat door te drukken heb ik dan weer niet, zolang we de ruimte hebben en had zelf graag veel meer uit mijn jeugd willen hebben om te kunnen koesteren dus hem dat ontnemen doe ik niet. Maar hij heeft wel echt veel .. :')


Ha, ja dat snap ik wel. Ik heb nog een paar boeken uit mijn jeugd die emotionele waarde hebben. Verder heb ik niets meer.