Tandarts toe : dubbel auw :-(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Tandarts toe : dubbel auw :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 22:14

Poe hee ... moest vanochtend naar de tandarts om een gaatje te vullen.
Ik had voorheen echt nooit gaatjes , maar nu begint het ineens Scheve mond

Vorige controle had de tandarts 1 klein gaatje gevonden dat dus vanochtend gevuld zou worden.

Tijdens controle waren gebits-foto's gemaakt , moet verplicht eens in de zoveel jaar schijnt het.

Toen belden ze de dag erna op : op de foto's hadden ze nog 2 minieme gaatjes gevonden die in het echt dus niet eens opgevallen waren.

Afijn , dus die moesten ook gedaan worden.

De tandarts die ik heb staat nogal bekend als een pittige tante , je bent je leven niet zeker , ze duwt scherpe dingen altijd NET te diep in je tandvlees of waar dan ook , trekt je mond altijd NET zover open dat je je afvraagt waar de scheuren er het eerst in zullen springen , en als ze boort duwt ze die boor altijd NET even lekker lang en diep in je kies...auw.

Ben je klaar , dan nog even met de boor je hele tandvlees langs , goed hoog eronder...brr.

Okee , dus ik lag daar een kwartier te creperen , ze ging nu echt akelig TE ver hoor , auwie Huilen

Mag bij Gods gratie van die stoel af gelukkig , en krijg de rekening mee....

200 !!!!!!!! euro !!!!

Allemachtig Boos!

lig je daar een kwartier pijn te lijden , en dan nogeens zoveel zuurverdiende centjes betalen ook , voor 3 kleine gaatjes waarvan er 2 niet eens gevonden waren in eerste instantie Scheve mond

Op m'n werk vonden ze het bizar duur Clown


Hebben jullie ook zo'n dure slager als tandarts Verward

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:42

Vervelend zeg zo'n tandarts, ik zou daar zo weg zijn..
Mijn tandarts is heel vriendelijk, en doet altijd heel erg voorzichtig.
Ik ben ontzettend bang voor de tandarts, en ik ga ook nooit alleen, mijn vader gaat altijd met mij mee,anders ga ik nooit naar de tandarts Haha!
Hoe duur het is weet ik nooit, betaal het(gelukkig) nog niet zelf Haha!

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:35

WAt poedersuiker voor je!!! Ik had 4 kiezen die getrokken moesten worden.... ook erg auw!

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:35

he, wat typ ik nou... ik wou zielig zeggen maar er kwam iets anders uit :s

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 00:03

Aj , trekken lijkt me helemaal heel akelig....

Ik neem nooit verdoving , misschien toch maar eens doen Scheve mond

Hihihi , dat k*t poedersuiker wordt , is automatische bokt-censuur , grappig wel Haha!

Samantha_

Berichten: 10804
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:49

Auw klinkt pijnlijk! Scheve mond
200 euro is wel erg duur ja. Maar geod, ik moest voor een controle (van 2 minuten) al 29 euro betalen, vind ik ook behoorlijk duur.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:14

Ik ben afgelopen donderdag nog geweest. Geen rare dingen, geen slagers praktijken(omdat er gewoon echt niets viel te doen) maar wel ook zo'n aso hoge rekening!!!!!!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:39

Jeetje ik ga denk ik maar tandarts worden Haha!

Maar het is wel van de zotte hoor..Niet vreemd dat er nog weinig mensen naar de tandarts willen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:06

*aarrgghhh* bij mij viel er 2 weken geleden eenvulling uit: 68 euri, nu is er een kies afgebroken, daar moet ik donderdag voor heen..... Scheve mond
ik laat wel verdoven, mijn tandarts kan pijnloos verdoven gelukkig!

Een paar maanden geleden heb ik een kies laten trekken, ik had er zo'n pijn aan dat ik blij was toen ie eruit was en ik heb er niets van gevoeld OK dan! bij de kaakchirurg, alleen die rottige hechtingen achteraf....

Dat grapje kostte overigens dik 300 euro en werd nog eens niet vergoed ook (particulier)

Suusje83

Berichten: 58
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:07

Ik ga ook echt niet graag naar de tandarts, vind het maar niks dat ze in mn mond zitten te vroeten. Laatst (in februari) had ik weer de jaarlijkse controle en nadat ze gekeken had, zag ze niks, yes! Party!!
Ze ging nog wel even fotoos maken want dat moet inderdaad eens in de zoveel jaar. Nee vind ze daar wel een gaatje Boos! maar wel heel minimaal die ze dus met het blote oog niet zag.
Ik heb weleens eerder hele kleine gaatjes gaat (3 keer) en deed dat altijd zonder verdoving omdat die verdoving mij zo verschrikkelijk leek. Nee, daar zou ik nooit aan beginnen .
Voor het gaatje te vullen moest er een vervolgafspraak gemaakt worden en ze vroeg ivm de tijdplanning of ik met of zonder verdoving wilde. Na lang dubben maar verdoving gekozen, want tsja hij zou maar niet zo klein zijn he...
Dus ik kom naar een klein maandje later, ik lig daar (en mezelf voorhouden dat ik gewoon diep moet zuchten als die verdoving eenmaal komt) in die stoel en ze geeft de verdoving. Nou werkelijk waar het deed echt geen zeer! Okay je voelt wel even dattie erin gaat maar echt pijn, nee. Wel is het heel ranzig als ze die spuit er weer uithaalt, die vloeistof is echt vies Misselijk . Na 5 minuutjes geloof ik ging ze boren, en zowaar: ik lag daar heel relaxed in de stoel! Ik stond zwaar verbaasd dat door die verdoving ik gewoon geen enkel probleem had om daar te zijn op dat moment.
En oja: het gaatje bleek een behoorlijk groot gaatje te zijn geweest, dus maar goed dat ik verdoving had genomen .

Maar het ligt er denk wel aan waar ze je die verdoving geven wat ik hoor om mij heen.

Mijn rekening was trouwens ook leuk: 101 euro. Er stond zoiets bij van "basis gebits reiniging - beperkt" , uhm wordt dat onder het kijken verstaan ofso wat ze doet?
En om nog langdradiger te worden, mijn tandarts doet alles heel zacht gelukkig.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:56

Pffff.. verschrikkelijk die tandartsen!
Ben echt nooit van m'n leven bang geweest tot het moment dat hij een keer ging boren zonder verdoving... sinds die tijd lig ik verstijfd in die stoel!

2 weken geleden moest ik weer(controle)... en ja hoor een gaatje, en zelfs meteen boren ook! Ik meteen vragen om een verdoving, zegt ie nee het is maar een klein gaatje je voelt het maar een beetje(zie ie de vorige keer ook)... nou hij heeft het geweten, ik sloeg haast die boor uit z'n klauwen! Nou toen had ie het helemaal gedaan hoor, ik kon m'n tranen haast niet inhouden Boos!
Gelukkig kreeg ik toen wel een verdoving, maar ik lag wel heel de tijd te trillen in die stoel.. hoe geef je mensen angst bij de tandarts....

Nu weet ik hoe m'n ma zich altijd heeft moeten voelen, die was ook als de dood!

Nu is het 2 weken verder, maar vorige week ontdekte ik zelf een gaatje! tenminste zo voelt het met m'n tong en af en toe voel ik hem (niet pijnlijk ofzo) kan dit? Hij heeft heel m'n gebit net gecontroleerd en nu voel ik er weer eentje! Bah... over 5 maanden weer boren dan maar Huilen wel vreemd, want voor de laatste keer heb ik daar nooit iets gevoelt, en de keer ervoor zijn er zelfs nog foto's gemaakt...

Trouwens.. ik heb al heel lang op een paar kiezen een piepklein zwart puntje zitten.. zijn dit ook gaatjes? M'n tandarts heeft er nooit wat over gezegd.. weet iemand dat toevallig?

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:31

ah, ik heb nog niet zo erg meegemaakt als jij, maar ik moest laatst naar de mondhygieniste.... ze zette steeds dat vervelende haakje in je tandvlees en trok het er weer op zo'n manier uit dat je een lange wond in je tanvlees aan over hield, en dat wel een keer of 15, en een paar keer in een wond die er al zat dankzij haar... :S brr, en ja, je houdt er een flinke rekening aan over!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:49

Gatsie wat een verhalen.... Scheve mond
Ik heb het niet zo op tandartsen.. vind het inderdaad soms net slagers.. ieuw..
Gelukkig vergoedt mijn verzekering tandheelkunde!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:15

Ahgossie Knipoog Ik werk heel gezellie bij zo'n slager en het is hardstikke leuk werk hoor tandartsassistente zijn! Foto's worden eens in de 3 jaar gemaakt bij mensen met weinig problemen en buiten de leeftijdsgroep 16/24 worden het soms om de 4 jaar gedaan.de tandarts kan nml de vlakken tussen de kiezen niet zien en kleine gaatjes beginnen vaak daar die zie je pas als ze dus wat groter zijn geworden en bv aan de zijkant of bovenkant zichtbaar zijn.
Ook gaatjes onder oudere vullingen kun je op die foto's goed zien.

gebitsreiniging beperkt mag je in rekening brengen bij polijsten (met een borsteltje of cupje langs je tanden) of als ze een klein beetje tandsteen weghebben gehaald met het haakje of met speciale krabbetjes ervoor.
29 euro voor een controle alleen kan eigenlijk niet.Alle tandartsen in nederland werken volgens de vaste tarieven van het nmt zo is een controle ( code c11 of c12 afhankelijk van de 1ste of 2de keer) 16,90 (kan per 1 januarie omhoog zijn gegaan maar ik heb het nieuwe tarievenboekje nog niet gezien en bij ons doet iemand de nota's ) en dan vaak je tandsteen of in jouw geval vast de foto's (x10)

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:57

nou ik heb ook altijd een hekel aan de tandarts

voordat ik mijn beugel kreeg moesten er 7 tanden bij mij getrokken worden. en dat deed een pijn!! Scheve mond

verder heb ik geloof ik een keer of 3 een gaatje gehad.

nu ben ik sinds een jaar eindelijk van mijn beugel af, blijkt dat mijn verstandskiezen scheef groeien, die moeten er nu bij de kaakchirurg uitgesneden worden! nou ik zit nu al in de zenuwen, terwijl het pas 1 april zover is.

je kan dus wel stellen dat ik niet sta te popelen om weer naar de tandarts te gaan haha Tong uitsteken