Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 09:12

De vrije sector woning is inderdaad via een wbv. Via een particulier zou ik het zeker niet aandurven.
Wanneer we gaan kijken zullen we de huidige bewoner ook veel vragen stellen mbt woongeluiden en gehorigheid en de buren.maar het is een woning uit 2012, dat zal beter zijn dan onze huidige woning uit jaren 70.
Ik heb wel al gevraagd aan de wbv naar de woning ernaast, en dat is wel sociale huur, rustige oudere bewoner, geenoverlast bekend. Maar dat ernaast een sociale huurwoning zit geeft natuurlijk wel weer een verhoogde kans op een bepaalde huurder wanneer de huidige vertrekt. Maar dat is koffiedik kijken.
Wat we nu weten, is dat we in ons huidige huis tegen de muren opvliegen van de overlast. We weten ook, dat wanneer we deze woning zouden accepteren, we weer achteraan kunnen sluiten op de wachtlijst voor een andere huurwoning....dus het moet wel helemaal naar ons zin zijn.
De wijk is iig al een stuk rustiger.

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 09:16

prompter schreef:
Geen kans op een betere baan in de toekomst met wat meer loon Veneri? Ik kan absoluut niet tegen overlast, dus ik zou de woning ook aanvaarden. Rust mag ook wat kosten wat mij betreft, maar jullie moeten je er goed bij voelen.


Van een betere baan wil ik niet uitgaan.ik heb een goede baan waar ik het erg naar mijn zin heb.misschien kan ik doorgroeien daar,maar dat wil ik niet als zekerheid aannemen.mijn man is volledig afgekeurd,dus zijn inkomen is wat het is.

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 02:15

Ik heb 10 jaar gewoond in een sociale huurwoning flat. Enorm gehorig en veel gespuis. Bovenbuurman werkte niet, leefde snachts, dat was echt ellende vooral ook muziek kei hard aan enzo. Hij besloot een plantage te zetten. Toen was het wel rustig ineens :') maar daar hebben we een melding van gemaakt. Toen kregen we een rustige bovenbuurvrouw en dat was echt een verademing. Er woonde nog een drugsdealer en op toeslagen dag stond er allemaal gespuis voor de portiek en mijn slaapkamer zat daar. Allemaal gare types. Ook die is leeg getrokken in de nacht door een arrestatie team. Ik ben dus ook echt bang voor overlast opnieuw als je klem zit. Voor nu lijk ik wel rustig te komen zitten maar het is niet de beste wijk. Dus echt duimen. Heb al 2 deuren verder iemand gesproken en gevraagd naar de wijk en eventuele overlast en of hij de buren tussen ons en aan de andere kant kende.
Er staat een picknick tafel achter mijn poort als ik de woning neem echt 2 weken terug. Die is geplaatst. Kan me voorstellen dat daar gehangen gaat worden maar eerlijk als dat doorgaat in de nacht spreek ik ze aan of bel ik de politie als ik daar last van zou krijgen :') .

Maar een ding is wel. De impact van overlast i groot. We hebben ook een sta caravan en de buurman veroorzaakte ook veel overlast en was vrienden met de camping baas. Voor mij haalde dat heel mijn vakantie plezier weg. Voor nu houden we samen de caravan aan en er zijn in september echt flinke gesprekken geweest nog. Dus ben enorm benieuwd dit jaar. Voor mij een reden om uiteindelijk te zeggen nu de scheiding ingezet is om daar met de tijd afstand van te doen als die zijn gedrag niet veranderd. Rust is zo belangrijk.. na 8 uur hoor je gewoon paasei herrie uit te zetten en niet to 2.00 snachts met een dikke bass door te feesten. Ik ben elke ochtend max 7.00 wakker met mijn zoontje.

Ik heb trouwens de woning vanochtend nog 1 x bezocht, financieel alles op een rij geprobeerd te zetten en ik heb gezegd dat ik de woning wil. Dus nu moeten ze alles controleren. Net nog goed gesprek gehad van 2.5 uur met mijn ex-man over hoe te bekostigen van dubbele lasten zolang er geen zekerheid is over het koophuis en ook grof gehad over meubels e.d.
Stiekem hoop ik nu echt heel graag dat alles geregeld kan worden. Mijn werk heeft een fout gemaakt en kreeg ineens een compensatie van 500 euro die helemaal niet leek te kloppen :') . Dus heb de loonstrook van maart even niet toegevoegd maar die van december Jan februari en jaaropgave van 2022. Salaris administratie was natuurlijk onbereikbaar. Hopelijk is het voldoende zo. Ik zit op een rand geval van wel/geen sociale huur woning dus als ze denken dat m'n salaris iedere maand 500 euro hoger is dan wordt het ingewikkeld :') .

Ook erheen gefietst vandaag. Was een half uur maar de wijk een beetje gezien, winkel centrum, het station allemaal om de hoek en voelde allemaal gewoon goed. Veel groen en veel speeltuintjes. Dus stiekem ben ik al aan het bedenken hoe ik mijn zoontje kan betrekken bij het vertellen.

Nu nog mijn man een ja hopelijk op het blijven in het huis.. dat zou echt veel rust geven. Maargoed daarvoor moet er een lief engeltje mee kijken bij die beoordelingen.

Hier foto spam. Boven krijg ik er niet op. Boven is 1 grote slaapkamer met kiep raam en een grote voor zolder met mini raam wat officieel geen kamer is. Ik zou daar slapen en m'n zoontje de slaapkamer boven. Dan is de slaapkamer beneden vrij voor speelkamer was mijn idee nu hij zo klein is nog.
Woonkamer is niet mega groot maar in principe hoeft daar alleen dan een bank, eet setje en m'n mooie chinese kast met tvtje/salon tafeltje.
Mocht hij groot worden kan ik naar beneden, speelkamer eruit. Boven heeft hij op zijn kamer sowieso genoeg ruimte voor alles want de kamer is groot
Foto impressie:

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 08:24

Wat een leuk huisje, Steenbok!
Hopelijk worden jullie daar erg gelukkig en is het rustig wonen :j

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 09:00

Mooi huisje Steenbok! Mooi formaat tuin ook.
Bijzonder dat je daar met een kind in mag, hier is dat echt 55 plus zonder kinderen.

prompter

Berichten: 11106
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 09:05

Huis ziet er goed uit Steenbok!

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 09:28

Leuk huisje! Mijn moeder heeft ook zo’n woning, is een 65 plus woning.
Is niet groot maar moet kunnen met zijn 2-en.

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:50

tiwi1969 schreef:
Mooi huisje Steenbok! Mooi formaat tuin ook.
Bijzonder dat je daar met een kind in mag, hier is dat echt 55 plus zonder kinderen.

Jij typt wat ik denk.

Maar ik zou het doen, Steenbok. Ziet er een leuk huisje uit waar best wat van te maken valt :)

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 08:28

Koper schreef:
tiwi1969 schreef:
Mooi huisje Steenbok! Mooi formaat tuin ook.
Bijzonder dat je daar met een kind in mag, hier is dat echt 55 plus zonder kinderen.

Jij typt wat ik denk.

Maar ik zou het doen, Steenbok. Ziet er een leuk huisje uit waar best wat van te maken valt :)


Ik deel je mening :j was verbaasd. Maar de wijk zit in een ontwikkel traject begreep ik en dat ze het willen verjongen en verbeteren? Misschien dat dit dus is waarom ze de eis los laten.
Maar er waren ook maar 300 reacties (hier in het dorp waar ik had willen blijven waren er zo 600/1000 soms. Het beperkt natuurlijk ivm gezins grootte en inkomen wellicht. Doorgroeien kan hier niet in dus mensen geven wellicht minder snel jaren ervoor op ook.
Terwijl ik geen plannen heb om nog een kind te krijgen nu. Als ik geen nestel drang krijg met een nieuwe relatie ooit kan ik hier tot m'n dood wonen :')

Het is toch nog 89m2. Best veel. Met name de tuinen ben ik stiekem heel blij. Zelfs de voortuin!

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 08:31

Weet je al of je het gaat doen?

Grappig detail: vorige week reageerde ik eens op een 55+ woning. Normaal gesproken wanneer ik inlog om te reageren krijg ik de melding dat ik niet in aanmerking kom vanwege leeftijd. Maar met deze lukte het wel. Ben toch nog 33e geworden :))

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 17:34

Ik woon ook in zo'n woning en ik ben zeker nog geen 55. Mijn wbv verhuurt deze woningen allemaal zonder leeftijdsgrens. Zitten enorme tuinen bij. Misschien met oog op het onderhoud daarvan.

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 18:22

Ja! Ik heb het trouwens gedaan! Gegevens zijn gecontroleerd en alles is al goedgekeurd!! Nu wachten op de huurovereenkomst. Die krijg ik digitaal en dan sleutel overdracht :):) . Het was nog niet vrijgegeven van klus bedrijf dus ben benieuwd hoe snel het vanaf nu allemaal gaat.

Ik ben zo blij. Had dit niet verwacht. Nh duimen dat mijn man in het huis kan blijven haha want die moet anders particulier aan de gang :') . Maar hey niet mijn probleem..

Meer dus ook die niet 55+ zijn! Tuin is niet giga maar gewoon een leuk formaatje. Dus helemaal perfect. Zolang ik in het zonnetje kan zitten.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:21

Gefeliciteerd!

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:28

Steenbok gefeliciteerd!

Het ligt denk ik ook aan hoeveel vraag er naar deze woningen zijn in verhouding tot de vraag naar gewone woningen.
Hier willen ze vooral doorstroming van ouderen naar kleinere woningen. Als ik ga verhuizen komt mijn grote woning vrij voor een gezin.

Het lijkt mij als oudere wel lastig als je bewust kiest voor 55 plus en dus rust, je ineens toch een gezin met kinderen naast je krijgt omdat de regels zijn veranderd.
Zo heb ik een oude 95+ buurvrouw in een eengezinswoning die liep te klagen als mijn kinderen in de tuin speelden en later toen mijn dochter een bbq gaf om 18 uur en die pubers plezier hadden (praten en lachen), nu is ze doof dus van mijn kleinzoon heeft ze geen last meer.
Dat kan je in een eengezinswoning verwachten, in een 55 plus woning niet of minder.

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 08:06

Dat laatste kan ik mij wel voorstellen :j ik ben ook enorm bang voor overlast van mijn buren want impact was groot op mijn woon plezier toendertijd in de flat. Dacht inderdaad zouden ze blij gaan zijn met mij :') . Ik heb wel maar 1 kind maar het is toch een jongen en zeker een kind van 4.5 is er straks gewoon met een zwembadje in de tuin en een trampoline. Maargoed ik ben niet iemand die feestjes geeft tot diep in de nacht en verder overlast veroorzaakt dus dat scheelt.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 08:33

Toch kan ik uit ervaring spreken dat zwembadjes en trampolines echt de hel zijn als je rust wilt.
Ik heb hier weleens als een viswijf over de schutting geschreeuwd of ze nu eens eindelijk hun kop wilden houden. :')
Dus ik denk inderdaad dat het dit keer andersom zal zijn als je bejaarde buren hebt.

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:05

Als ik als bejaardje (of ook als niet-bejaarde rustzoeker in een 55+ woning) ineens iemand naast mij kreeg wonen met een trampoline in de tuin zou ik ook echt niet gelukkig zijn.

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:10

Koper schreef:
Als ik als bejaardje (of ook als niet-bejaarde rustzoeker in een 55+ woning) ineens iemand naast mij kreeg wonen met een trampoline in de tuin zou ik ook echt niet gelukkig zijn.

Maar dan zou je de verhuurder moeten aanspreken, die besluit ineens om jonge(re) gezinnen toe te laten. Ik neem aan dat dat in de huurderscommissie is aangekondigd.

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Wie is er nog meer op zoek naar een huurhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:11

Gefeliciteerd Steenbok12!

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:15

Lieser schreef:
Maar dan zou je de verhuurder moeten aanspreken, die besluit ineens om jonge(re) gezinnen toe te laten. Ik neem aan dat dat in de huurderscommissie is aangekondigd.

Een huurderscommissie die informatie krijgt over aan wie een woningbouwwoning verhuurd gaat worden? :')

prompter

Berichten: 11106
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:34

Een trampoline is de basis van veel burenruzies :D. Continu dat toing toing geluid en een kind dat steeds boven heg of schutting opduikt, daar worden weinig mensen gelukkig van :=

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:02

Koper schreef:
Lieser schreef:
Maar dan zou je de verhuurder moeten aanspreken, die besluit ineens om jonge(re) gezinnen toe te laten. Ik neem aan dat dat in de huurderscommissie is aangekondigd.

Een huurderscommissie die informatie krijgt over aan wie een woningbouwwoning verhuurd gaat worden? :')

Een huurderscommissie die informatie krijgt over het laten vallen van de status 'bejaardenwoning' voor het complex is normaal, ja.

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:08

Lieser schreef:
Een huurderscommissie die informatie krijgt over het laten vallen van de status 'bejaardenwoning' voor het complex is normaal, ja.

En als de woning die status nog wel heeft maar er toch een jonger iemand in komt te wonen? Zoals mensen op deze pagina aangeven dat gebeurt? Dan weet je dat pas als zo iemand er al woont. En dat is wel het moment dat woningbouwcorporaties zo iemand niet meer uit die woning kunnen zetten.

Marcella

Berichten: 36730
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:15

Ik woon nu in 55 flat ben erin gekomen na gunning. Ze kijken hier wel een beetje pas het tussen de andere mensen.

Ik word regelmatig gek als kleinkind van de buren is. Die rent regelmatig stampend door de woning bij de buren.

En dan die spelende kinderen over de galerij. Met ouders die het normaal vinden.

Eigenlijk heb ik als jongere soms overlast van de oudere door bezoekers. :+

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:20

Ik zou dat ook vreselijk vinden, buren met luidruchtige kleinkinderen. Maar bij zo'n woning staat neem ik aan geen trampoline in de tuin. Dat doen die koters hopelijk gewoon thuis.

@Steenbok: als jij een trampoline in je tuin wil zou ik dat vooraf even melden bij je buren en als ze niet heel enthousiast zijn goede afspraken proberen te maken.