Klimaatstress

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:50

_lautje_ schreef:
Uiteindelijk is het klimaat de veroorzaker van eigenlijk al onze concrete problemen.
Klimaatveranderingveroorzaakt migratie. Veroorzaakt zorgproblemen.

Ik ben gewoon misselijk na deze uitslag.


de huidige mensheid is een gevolg van klimaatNIETverandering:

Heel koud, heel heet, duizenden jaren droogte, noem het op is eigenlijk de norm. Ook gedurende de evolutie van de mens.
´We´ zijn nota bene haast uitgestorven door een extreme klimaatsverandeing tgv een vulkaanuitbarsting.
Pas toen het klimaat pakweg 10k jaar geleden ineens atypisch stabiel werd konden we het idee ontwikkelen om te zaaien en oogsten.
Klimaatsverandering is NORMAAL.

Wat betreft alle schuldcomplexen waar we mee opgezadeld worden, neem daar svp afstand van. Het is wat het is en leef gewoon zélf zo dat jij je er goed bij voelt. De rest ligt buiten jouw invloed. En hoé je dan het beste leeft? Tja, kijk naar de ellende die de druk om EVs te gebruiken oplevert. Dat is een perfect voorbeeld dat ´het´ allemaal geneuzel is en om geld gaat. Manipulatie van het stemvee. Produceer zo min mogelijk afval en verder.... durf te leven.
La vida es bella, geniet er van.

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 11:57

Citaat:
*dit is een topic voor mensen met Klimaatstress, niet om te discussiëren over het al dan niet waar zijn van de klimaatcrisis*


Ik tem normaal nooit, maar blijft hier doorgedramd worden (ironisch he) terwijl het zelfs in de eerste regel van de OP staat dat dit niet de bedoeling van het topic is
Laatst bijgewerkt door JudithGigi op 23-11-23 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 11:59

hahahatsjoe schreef:
Lijsken schreef:
Ondanks dat stressen niet helpt heb ik absoluut klimaatstress. En ik ben gefrustreerd over dat er zóveel kennis is die totaal wordt genegeerd door een hele grote groep mensen. En over dat iedereen gaat voor zijn eigen belang in plaats van breder te kijken.

Dat, allemaal :o :7


En daar heb je dus alleen jezelf en je gezondheid mee, want je kunt er geen enkele invloed op uitoefenen.


Dat weet ik, maar je stresssysteem is autonoom geregeld in je lichaam en de mijne gaat hier dus op aan :)

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 12:23

Eretria schreef:
Ik zeg niet dat mensen dood moeten. Wel dat het tijd is om de wereldbevolking uit te dunnen door een maximaal aantal kinderen regel in te voeren.

Verder zijn die elektrische auto’s ook helemaal niet goed voor het klimaat. Het stroomnetwerk is zwaar overbelast en in die batterijen zitten grondstoffen waar flinke kinderarbeid achter zit. Tevens komen die grondstoffen niet uit nl en worden dus met vliegtuigen naar autofabrieken gebracht. Daarnaast gaat de batterij van een elektrische auto slechts 8 jaar mee als je mazzel hebt. Uitzonderingen daar gelaten.

Minder vlees eten? Ja kan, dan moet je dus over op een vega dieet. En die groenten en fruit groeit het meeste niet van hier. Dus ook dat komt hierheen met een vliegtuig. Is het dan beter?.. ik weet het niet.

Wat een rare punten maak je hier :')

Een maximum aantal kinderen lost het klimaatprobleem niet op in 5 of 10 of 20 jaar. Die tijd hebben we niet. We moeten actíef aan de slag met het terugdringen van vervuiling en uitstoot.

Elke auto is noodzakelijk kwaad.. Maar elektrische auto's zijn béter dan brandstofauto's, dat is het hele punt. De productie kost meer CO2, maar dat heb je na gemiddeld 50.000km eruit. Dus over de hele levensduur zijn ze veel duurzamer.
Het overbelaste stroomnetwerk komt níet door EV's, die kunnen juist de oplossing zijn via terugleveren/opslag (V2G). Die kinderarbeid gebeurt op kleine schaal voor kobalt (het grootste deel wordt gewoon industrieel gewonnen, maar alsnog niet ideaal).. maar ten eerste; kobalt zit ook in laptops, telefoons enz, en wordt zelfs gebruikt om olie te raffineren voor je brandstof, maar daar hoor je de anti-EV mensen niet over.. ten tweede; heel veel autofabrikanten gaan over op LFP accu's, Tesla verkoopt bijvoorbeeld alleen nog personenauto's met LFP, en daar zit dus helemaal geen kobalt in.
Auto's worden sowieso niet in Nederland gemaakt, dus waarom die grondstoffen uit Nederland zouden moeten komen zie ik niet :')
En accu's gaan heel veel langer mee dan 8 jaar, ook weer onzin dus. De meeste hebben sowieso fabrieksgarantie tot 8 jaar of 150.000km, en de nieuwe modellen gaan naar verwachting zelfs een half tot een miljoen kilometers mee. Daarna worden accu's oa gebruikt als thuisaccu, en later gerecycled.
Ik vraag me echt af waar je je informatie vandaan hebt.. zo veel onwaarheden achter elkaar, ik vind het knap :')

En dan dat minder vlees eten, waarom zou je eten dan ineens met het vliegtuig moeten komen? Wat is er mis met aardappel en bloemkool en een appel?

Ik heb trouwens ook getemd op het offtopic geneuzel over complottheorieën.

Eretria

Berichten: 451
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 12:36

Haha grappig dat je zo denkt over die auto’s 8nnemiek. Ik werk zelf in de autobranche en weet goed waar ik het over heb op dat vlak. Een elektrische auto gaat veel minder lang mee dan een brandstof auto. Dat is een feit. Je moet niet alles geloven wat je op het internet erover vind. Je kan het beter dan eens bij een dealer in de werkplaats vragen als je feiten wil hebben. En niet bij de verkoop afdeling want ze willen allemaal wel die dure auto’s verkopen.
Daarnaast er zit lithium in wat uit mijnen komt waar de werkomstandigheden echt ontzettend slecht zijn en veel kinderarbeid is. Ik draag in ieder geval niet bij aan het rijden van een elektrische auto, ik ben van mening dat een benzineauto uiteindelijk beter is en duurzamer als je kijkt over de lange termijn. Een elektrische auto zal absoluut geen 30 jaar meegaan. Een benzineauto met goed onderhoud wel.

Nee elektrische auto’s zijn niet de reden voor een overbelast stroom netwerk, dat overbelaste stroomnetwerk kan het echter niet aan als iedereen elektrisch zou gaan rijden. En dat stroom moet immers ook ergens vandaan komen, opgewekt worden.

Maar verder, het is een andere discussie. Ik krijg er in ieder geval wel stress van dat men de brandstof auto’s eruit wil hebben. Ze weten niet waar ze mee bezig zijn op dat vlak! Mij krijg je niet een elektrische auto aangesmeerd. Op het moment dat er 1 chipje stuk is is de reparatie zeer zeer kostbaar. En werkt de auto niet meer.

Ik heb overigens niets tegen mensen die er wel voor kiezen elektrisch te gaan rijden, ieder het zijne.

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 12:45

Klimaatstress heb ik niet. De natuur past zich aan en herstelt zich wel. Altijd.

Wat mij wel dwars zit, zijn al die eco-hypocrieten. Van in de hoogste rangen tot de gewone burger, overal kom je ze tegen :x Zelfs hier op bokt met regelmaat van de klok.

Kers op de taart is nu de klimaattop in Dubai. Dubai of all places !! :wow:
Waar ze geld als slijk ( of in hun geval zand :+ ) verdienen met de oliehandel.
En alle staatshoofden en aanhang met het vliegtuig ernaartoe. België alleen al gaat met een 170-koppige delegatie :')
Lekker een paar weken in de grootste luxe baden en af en toe de praatbarak bijwonen. Bravo.

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 12:49

Eretria schreef:
Haha grappig dat je zo denkt over die auto’s 8nnemiek. Ik werk zelf in de autobranche en weet goed waar ik het over heb op dat vlak. Een elektrische auto gaat veel minder lang mee dan een brandstof auto. Dat is een feit. Je moet niet alles geloven wat je op het internet erover vind. Je kan het beter dan eens bij een dealer in de werkplaats vragen als je feiten wil hebben. En niet bij de verkoop afdeling want ze willen allemaal wel die dure auto’s verkopen.
Daarnaast er zit lithium in wat uit mijnen komt waar de werkomstandigheden echt ontzettend slecht zijn en veel kinderarbeid is. Ik draag in ieder geval niet bij aan het rijden van een elektrische auto, ik ben van mening dat een benzineauto uiteindelijk beter is en duurzamer als je kijkt over de lange termijn. Een elektrische auto zal absoluut geen 30 jaar meegaan. Een benzineauto met goed onderhoud wel.

Nee elektrische auto’s zijn niet de reden voor een overbelast stroom netwerk, dat overbelaste stroomnetwerk kan het echter niet aan als iedereen elektrisch zou gaan rijden. En dat stroom moet immers ook ergens vandaan komen, opgewekt worden.

Maar verder, het is een andere discussie. Ik krijg er in ieder geval wel stress van dat men de brandstof auto’s eruit wil hebben. Ze weten niet waar ze mee bezig zijn op dat vlak! Mij krijg je niet een elektrische auto aangesmeerd. Op het moment dat er 1 chipje stuk is is de reparatie zeer zeer kostbaar. En werkt de auto niet meer.

Ik heb overigens niets tegen mensen die er wel voor kiezen elektrisch te gaan rijden, ieder het zijne.

Dan heb je duidelijk geen ervaring met EV's bij die autozaak waar je werkt.
Onze EV is 6 jaar oud, die heeft nog nagenoeg geen range verloren.
Een brandstofauto gaat twee keer de klok rond, als je heel veel geluk hebt misschien 3x. Een EV kan veel langer mee dan dat. Dát is een feit. Een elektromotor heeft simpelweg veel minder bewegende delen, dat slijt veel minder.
In Lithiummijnen werken geen kinderen. Je bent echt verkeerd geïnformeerd. De helft van alle lithium wereldwijd komt uit industriële mijnen in Australië.
Waar wél veel kinderen werken: de kledingindustrie, de cacaoindustrie, de koffieindustrie enz enz. Daar hoor je te weinig over.

En als je denkt dat EV's niet langer dan 30 jaar mee gaan, kijk dit een voor de lol:

Een EV van 120 jaar oud, en die loopt nog! De techniek is zo enorm simpel dat ze juist heel lang mee kunnen gaan zo lang alle technische, moderne snufjes en software (die je bij ICE ook hebt) blijven werken.

Maar goed, het ging dus over het klimaat, en na 50.000km stoot de EV minder CO2 uit dan de ICE. En aangezien ze allemaal langer dan 50.000km mee gaan, mits je de auto niet total-loss rijdt, is de EV in zijn levensduur altijd beter voor het klimaat.

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:05

Pandora2 schreef:
Klimaatstress heb ik niet. De natuur past zich aan en herstelt zich wel. Altijd.

Wat mij wel dwars zit, zijn al die eco-hypocrieten. Van in de hoogste rangen tot de gewone burger, overal kom je ze tegen :x Zelfs hier op bokt met regelmaat van de klok.


Waarom zit dat je dwars? Ieder stapje in de goede richting is er een. Ieder overtuigd mens is er een. Het is in deze samenleving vrijwel onmogelijk om alles perfect te doen.

Jis_

Berichten: 11671
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:22

8nnemiek schreef:
Wat ik vooral niet snap is dat mensen zo bang zijn voor vluchtelingen, maar niet begrijpen dat klimaatverandering júist zorgt voor gigantische hoeveelheden vluchtelingen in de toekomst :=


Precies! Kijken niet verder dan het hier en nu, helaas.

LvdO

Berichten: 429
Geregistreerd: 03-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:25

MarlindeRooz schreef:
Sizzle schreef:
Eens.

Ik heb erg weinig energie en ben zo egoïstisch dat ik die energie liever in m’n eigen leven steek.

(En voor de critici, durf er geld op in te zetten dat ik duurzamer leef dan jij. :P )


Dit is hoe ik het ook voel. Voor velen waarschijnlijk een egoïstische gedachte inderdaad, maar voor mij ook de realiteit. Ik heb dit leven gekregen, wat op zichzelf al zowel een zegen als vloek is, omdat het met mijn mentale gezondheid nou eenmaal belabberd gesteld is. Dan ga ik dit leven niet ook nog zoveel moeilijker maken door mij druk te maken over dingen waarop ik toch geen invloed heb. Ja, ik scheid mijn afval en zo, maar ik ga er echt geen gram vlees minder om eten en al helemaal geen vliegvakantie om laten schieten. Ik heb maar 1 doel in dit leven en dat is gelukkig zijn. En dat is al verdomd lastig zonder al die ruis van de rest van de wereld.

Begrijp me niet verkeerd, waar het kan, ben ik echt wel een sociaal persoon hoor. Maar dat is dan wel op kleine schaal en vlak bij mijn kringetje. meehelpen in de buurt, klaar staan voor iemand uit mijn woonplaats of vriendenkring. dingen waar ik zelf ook energie van krijg. maar ik weiger mijn beperkte energie en levenslust te stoppen in iets dat me veel minder oplevert qua geluk, vertrouwen, voldoening, dan dat het kost.

Voor mij is de troostende gedachte: de aarde herstelt zichzelf wel zodra de mens er niet meer is. ik ga dat niet meer meemaken, ik kan nu maar een ding doen: genieten van het leven dat mij is gegeven en dankbaar zijn dat mijn wieg in Nederland stond, een land waarin we vrij zijn, redelijk veilig zijn en waar ik mijn passies en liefdes uit kan oefenen.

na mij de zondvloed? misschien wel, maar dat is hoe ik in elkaar steek en ook waarom ik heel bewust geen kinderen op deze wereld heb geschopt. Zodat de toekomst niet mijn verantwoordelijkheid is. Ik kijk amper verder vooruit dan 5 jaar en over 5 jaar hoop ik: nog steeds lekker te kunnen boeren op het melkveebedrijf waar ik werk. lekker met mijn paard kunnen rijden en bovenal: mentaal gezond en gelukkig zijn. der rest daar omheen is voor mij echt totale bijzaak. klinkt egoïstisch en kort door de bocht. is het wellicht ook, maar zo werkt het voor mij.

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:25

Omdat een eco-hypocriet helemaal geen stappen in de goede richting zet :D
Zolang het gaat om iemand anders te vertellen wat ze moeten doen of laten, staan ze op de voorste rij maar no way dat ze zelf ook maar iets zouden aanpassen wat niet in hun kraam past.

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:46

Pandora2 schreef:
Omdat een eco-hypocriet helemaal geen stappen in de goede richting zet :D
Zolang het gaat om iemand anders te vertellen wat ze moeten doen of laten, staan ze op de voorste rij maar no way dat ze zelf ook maar iets zouden aanpassen wat niet in hun kraam past.


Soms kún je ook niet anders. Als je voor je werk echt een auto nodig hebt, wat wil je doen dan? 3 uur erover doen met het OV? terwijl je dan misschien voor de rest wel vegan bent en niet vliegt of whatever.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10464
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Klimaatstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 13:55

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie dringend verzoeken om in dit topic de discussie op klimaatstress te houden en deze niet om te buigen naar een discussie over het al dan niet bestaan van een klimaatcrisis. Mochten jullie hier over door willen gaan staat het uiteraard vrij om hier een nieuw topic over te openen.

Eretria

Berichten: 451
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Klimaatstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:51

@8nnemiek

Als je denkt dat een goed onderhouden benzineauto maar 200.000km mee gaat dan heb je misinformatie :D
Maar, dit topic gaat daar verder niet over. Als je er verder over wilt discussieren staat mijn inbox open, want ik vind het wel interessant.

Terugkomend op het klimaat, ik denk dat het heel belangrijk zou zijn als er vooral bossen aangelegd zouden gaan worden. In plaats van wat je nu ziet; kappen. Bomen zetten co2 om in zuurstof, houden zonlicht tegen… ontzettend belangrijk als je het mij vraagt. En hoe rustgevend is een wandeling in het bos. +:)+ Ik hoop dat er dan ook in de komende jaren veel bomen bij komen. :j

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:52

Ik las van de week de uitkomst van een onderzoek van twee onderzoekers van de uni in Wales naar de gevolgen van de coronamaatregelen bij verschillende groepen.

Wat bleek; de mensen die zich het beste aan de maatregelen hielden toen zijn mentaal er veel slechter aan toe dan degene die zich niet zo strikt aan de maatregelen hielden.
Eea houdt kennelijk verband met agentische persoonlijkheidskenmerken; volgzaamheid e.d.

Ik denk dat het voor mensen als ts ook kan helpen zich daarin te verdiepen. Als je heel weinig agentische kenmerken hebt in je persoonlijkheid voel je snel 'hulpeloosheid' en heb je juist de neiging om op zoek te zijn naar leiderschap, iemand die het weet en je problemen oplost.
Je kunt jezelf helpen door juist meer de 'zelfredkant' van jezelf op te zoeken.
Het is toch vreselijk om je zo te voelen terwijl de wereld zoveel groter is dan jezelf en je angsten. :)

(Agentisch is vertaald uit het Engels, ik denk dat er betere definities zijn, maar dat is niet aan mij)

OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:57

8nnemiek schreef:
De openingspost was toch duidelijk, mensen? Dit topic is niet bedoeld om je complottheorieën te spuien over hoe je niet gelooft in klimaatverandering. Klimaatverandering door de mens is onomstotelijk bewezen, punt.


Dus iedereen die niet gelooft in de klimaatverandering, is een complotdenker. :+

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:00

OleJon schreef:
8nnemiek schreef:
De openingspost was toch duidelijk, mensen? Dit topic is niet bedoeld om je complottheorieën te spuien over hoe je niet gelooft in klimaatverandering. Klimaatverandering door de mens is onomstotelijk bewezen, punt.


Dus iedereen die niet gelooft in de klimaatverandering, is een complotdenker. :+


Klimaatverandering is feitelijke informatie, dus ja.

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Klimaatstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:17

Dat is precies wat een complotdenker is ja, OleJon :+
Kunnen we nu eindelijk weer ontopic verder gaan?

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Klimaatstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:27

Lieve hemel laten jullie je zo gek maken door sommigen heren/dames politiek...media enz dat er bij jullie klimaat stress ontstaat??
Hoe vreselijk wij ook ons best doen en hoeveel geld dat ons ook gaat kosten we gaan het klimaat er niet mee redden.
En al helemaal niet omdat het overgrote deel vd wereld er gewoon geen ene reet aan doet! Ga bijv maar eens naar Amerika, dan kun je met eigen ogen zien hoe men daar leeft. Niks geen stress en niks geen besparingen voor het klimaat. Dus waarom zouden wij er dan stress om moeten hebben??
Maak je liever druk om problemen die jij zelf echt oplossen kan.
Wij kunnen de wereld niet redden in deze.

ElfBeau_067

Berichten: 2010
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:32

ynskek schreef:
Ik wil jullie dringend verzoeken om in dit topic de discussie op klimaatstress te houden en deze niet om te buigen naar een discussie over het al dan niet bestaan van een klimaatcrisis. Mochten jullie hier over door willen gaan staat het uiteraard vrij om hier een nieuw topic over te openen.

Laten we het hierop houden :)

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 15:45

Popstra schreef:
Lieve hemel laten jullie je zo gek maken door sommigen heren/dames politiek...media enz dat er bij jullie klimaat stress ontstaat??
Hoe vreselijk wij ook ons best doen en hoeveel geld dat ons ook gaat kosten we gaan het klimaat er niet mee redden.
En al helemaal niet omdat het overgrote deel vd wereld er gewoon geen ene reet aan doet! Ga bijv maar eens naar Amerika, dan kun je met eigen ogen zien hoe men daar leeft. Niks geen stress en niks geen besparingen voor het klimaat. Dus waarom zouden wij er dan stress om moeten hebben??
Maak je liever druk om problemen die jij zelf echt oplossen kan.
Wij kunnen de wereld niet redden in deze.


Daar hebben velen geen politiek of media voor nodig. Hier kwam de echte klap toen ik een project moest draaien waarin ik klimaatcijfers moest omzetten tot een creatief dashboard. Ik vond altijd milieu belangrijker dan co2 in de lucht maar met die informatie werd ik wel even met mijn neus in de feiten gedrukt. Opdrachtgever zegt nog voor de grap: je hoeft je niet van kant te maken na het lezen van deze documenten, het komt vast wel goed.

Ik voel me er met deze informatie gewoon niet meer prettig bij om bepaalde dingen als een vliegvakantie of nieuwe kleding kopen zomaar te doen. Ik lig er niet wakker verder van hoor, maar ik vind het vreselijk frustrerend hoe het gewoonweg ontkend wordt of foutieve informatie wordt verspreid.

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 16:08

Lijsken schreef:
Ondanks dat stressen niet helpt heb ik absoluut klimaatstress. En ik ben gefrustreerd over dat er zóveel kennis is die totaal wordt genegeerd door een hele grote groep mensen. En over dat iedereen gaat voor zijn eigen belang in plaats van breder te kijken.

Dat, allemaal :o :7

Wat mij nog meer verbaast is de volstrekt idiote simpelheid waarmee "men" denkt, en ons wijs probeert te maken, dit op te lossen.

Om in mijn vak te blijven: de wijze waarop gepresenteerd wordt hoe we van fossiele kolencentrales over stappen op zon- en windenergie is zo volstrekt krankjorum en niet gehinderd door enige kennis van zaken dat ik wel kan roepen dat het niet werkt maar niemand die het gelooft want weinigen die daadwerkelijk weten hoe het elektriciteitsnet in elkaar zit, werkt en bestuurt wordt en wat allemaal de taken zijn van die elektriciteitscentrales.

Maar nee, die kolenbakken kunnen allemaal dicht (zijn ze al, we hebben alleen nog gasturbines), we plaatsen wat windmolens en een paar zonnepanelen en het probleem is opgelost..

_O- _O- _O-

Dan beginnen de problemen pas

JudithGigi

Berichten: 4237
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Klimaatstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 16:15

Ja, hebben jullie alle stromannen gehad nu? Mogen we on topic?

OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 16:15

Popstra schreef:
Lieve hemel laten jullie je zo gek maken door sommigen heren/dames politiek...media enz dat er bij jullie klimaat stress ontstaat??
Hoe vreselijk wij ook ons best doen en hoeveel geld dat ons ook gaat kosten we gaan het klimaat er niet mee redden.
En al helemaal niet omdat het overgrote deel vd wereld er gewoon geen ene reet aan doet! Ga bijv maar eens naar Amerika, dan kun je met eigen ogen zien hoe men daar leeft. Niks geen stress en niks geen besparingen voor het klimaat. Dus waarom zouden wij er dan stress om moeten hebben??
Maak je liever druk om problemen die jij zelf echt oplossen kan.
Wij kunnen de wereld niet redden in deze.


Dit dus

OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 16:16

8nnemiek schreef:
Dat is precies wat een complotdenker is ja, OleJon :+
Kunnen we nu eindelijk weer ontopic verder gaan?


Ach ja, we hebben complotdenkers en deugneuzen