Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29910
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 19:46

justdiesel schreef:
Ik heb dan de bonus, fibromyalgie en migraine.
Super fijn hoor....NOT
Maar ik vind de migraine echt de hel, ben nu naar een neuroloog aan het gaan hiervoor.
Die canehupeldepup om het te voorkomen heb ik ook gekregen, ben er niet aan begonnen omdat ik het niet vertrouw die rommel.
Op de migraine dagen dat ik alleen maar donker, stil, slapend of kotsend kan zijn denk ik wel eens laat mij maar hier ter plekke dood gaan....verschrikkelijk!
Maar als dan de aanval na 3 dagen weer over is ben ik toch blij dat ik er nog ben haha

:knuffel: :knuffel:

Ja het is allemaal rommel, maar als de rommel werkt?

Zebrastreep

Berichten: 9824
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 20:07

Vorige week heel veel gelopen en sindsdien doet mijn knie zeer. Geen gekke beweging gemaakt en ook niet gevallen. Gisteren was het ook opgezwollen. Gekke is op de fiets en paard voelt het zoveel minder vervelend dan lopend en stilzitten.

Themba

Berichten: 1471
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 20:15

Aambeien.... serieus verbannen die dingen

Shenavallie
Berichten: 11621
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 20:30

@Eapy: Maar het is toch jullie dag, niet die van een ander? Doe waar jullie je goed bij voelen, een ander is tenslotte te gast. En als er mensen met eisen zijn, dan mogen die meebetalen (en het regelen). Wij zijn ooit in het buitenland getrouwd en hadden niet verwacht dat er - naast onze eigen ouders - nog meer mensen zouden komen. Uiteindelijk 32 man die aangaf het ook mee te willen vieren. Het was allemaal zoals wij het zelf voor ogen hadden, niet te moeilijk. Alles ging heel gemoedelijk en het was vooral super gezellig. Omgerekend vanuit ponden, was het allemaal bij elkaar maximaal 4000 gulden* wat het ons gekost heeft. En men praat er nu 25 jaar later nog steeds over. :D

* De jurk heeft mijn moeder gemaakt, de kilt was gehuurd, we reden in onze eigen auto, de doedelzakspeler was een kennis uit de buurt van één van de gasten, de eet- en feestlokatie had standaard 's avonds live muziek en iedereen kon van een vooraf gekozen menukaart kiezen wat hij/zij wilde eten, de bloemen zijn door mijn man en moeder in elkaar gezet (zonnebloemen met zelfgeplukte wilde bloemen erbij, bij elkaar gehouden met een breed lint), de trouwbroches voor de gasten waren door ons zelf gemaakt van heide met aluminiumfolie en een speldje, de kaarten hebben we ook zelf gemaakt (en voor de mensen die ook wilden komen hadden we een planning voor de dag gemaakt). We gingen met alle gasten tegelijk met een stadsbus (wel gereserveerd) naar de feestlokatie en terug, mijn schoonvader (hobby-fotograaf) maakte de foto's en een ex van mijn schoonzus maakte video-opnamen. Na de trouwerij gingen we naar onze lodge om een stuk taart met iedereen te eten en vervolgens werden we opgehaald voor het eten/feest. Onze "huwelijksreis" was een paar dagen verder/hoger het land in.

justdiesel
Berichten: 4957
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 20:37

DuoPenotti schreef:
justdiesel schreef:
Ik heb dan de bonus, fibromyalgie en migraine.
Super fijn hoor....NOT
Maar ik vind de migraine echt de hel, ben nu naar een neuroloog aan het gaan hiervoor.
Die canehupeldepup om het te voorkomen heb ik ook gekregen, ben er niet aan begonnen omdat ik het niet vertrouw die rommel.
Op de migraine dagen dat ik alleen maar donker, stil, slapend of kotsend kan zijn denk ik wel eens laat mij maar hier ter plekke dood gaan....verschrikkelijk!
Maar als dan de aanval na 3 dagen weer over is ben ik toch blij dat ik er nog ben haha

:knuffel: :knuffel:

Ja het is allemaal rommel, maar als de rommel werkt?


ALS het werkt ja, dat is niet gegarandeerd, en je mag niet meteen met die pillen stoppen want je moet het afbouwen. Je kan er dan veel van aankomen, je bloeddruk word lager en die is al niet hoog enzv. Nee dank je daar ga ik niet aan beginnen.

Coco4life
Berichten: 1226
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:14

Eapy, ik denk dat ze allang blij zijn dat je ze hebt uitgenodigd!

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:24

M'n rug, en de oefeningen. Einde dag prima, maar de nachten en ochtend zijn niet prettig. Ik slik 3x daags 2 paracetamollen maar volgens mij heeft dat niet echt effect := Braaf m'n oefeningen aan t doen. Hopelijk over een x aantal weken een core waar je bier op kunt zetten en een rug die weer leuk mee doet :=

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:32

Themba schreef:
Aambeien.... serieus verbannen die dingen


Neusspray met xylometazoline, werkt als een tierelier :j
Was het advies van de kraamzorg bij een vriendin.

Polarize
Berichten: 719
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:35

Dacht dat de tattoocreme van mijn vorige tattoo nog goed was, maar er zitten klontjes in...nu maar even snel Vaseline erop en morgen meteen goede zalf halen zodra de winkel open is

deksel

Berichten: 3797
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:51

Ik zit echt op m’n plek op deze werkplek maar pff, wat was het een heftige dag vandaag. Blij dat ik weekend heb! *\o/*

hagelslag
Berichten: 9125
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:53

Tancreda4 schreef:
M'n rug, en de oefeningen. Einde dag prima, maar de nachten en ochtend zijn niet prettig. Ik slik 3x daags 2 paracetamollen maar volgens mij heeft dat niet echt effect := Braaf m'n oefeningen aan t doen. Hopelijk over een x aantal weken een core waar je bier op kunt zetten en een rug die weer leuk mee doet :=



Ik ben trots op je!

In het begin is het echt ruk.
Spier afbouw gaat snel. Spieropbouw duurt helaas

Cambionn

Berichten: 844
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 22:25

Polarize schreef:
Dacht dat de tattoocreme van mijn vorige tattoo nog goed was, maar er zitten klontjes in...nu maar even snel Vaseline erop en morgen meteen goede zalf halen zodra de winkel open is
Creme voor babybilletjes is ook erg goed als je die hebt liggen. Mijn tattoos zijn geheeld met Bepanthen voor babybilletjes, op aanradde van de tattooist toen. Toen had Bepanthen zelf ook nog geen speciale tattoocreme.

Polarize
Berichten: 719
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 22:55

Cambionn schreef:
Polarize schreef:
Dacht dat de tattoocreme van mijn vorige tattoo nog goed was, maar er zitten klontjes in...nu maar even snel Vaseline erop en morgen meteen goede zalf halen zodra de winkel open is
Creme voor babybilletjes is ook erg goed als je die hebt liggen. Mijn tattoos zijn geheeld met Bepanthen voor babybilletjes, op aanradde van de tattooist toen. Toen had Bepanthen zelf ook nog geen speciale tattoocreme.

Bepanthen was wel het plan ja! Die werkt goed voor mij. Gelukkig genees ik verder over het algemeen heel makkelijk van tattoos, heb een andere van deze artiest die nu dik een jaar oud is en heb daar ook geen touch ups voor nodig gehad, dus hoop hier ook niet.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 00:14

Het werd een andere avond op stal dan gedacht. Izarra had zich behoorlijk gestoten met der neus op stal. Waarschijnlijk aan de bovenkant van der luik naar de stalgang. Ik denk geschrokken en toen der hoofd omhoog gegooid.

De veearts gebeld, foto’s gestuurd en na overleg kwam de dienstdoende arts langs, want het was een flinke jaap.
Hij wilde het eerst met krammen doen. Nou dat mislukte, want zelfs na 3 verdovingspuiten bleef Izarra een mega dramaqueen. Ze voelde echt niks meer en als de veearts niet bezig was dan viel ze nog net niet om.
Toen kwam een vriendin die vandaag gezellig langs zou komen voor de gezelligheid maar nu mee hielp om Izarra in bedwang te houden met het briljante idee om haar te blinddoeken.
Toen was er niks meer aan de hand en kon de veearts rustig hechten ( krammen waren op, dus het werd hechten )

Antibiotica erin en ook nog mee voor de komende dagen. En nu maar duimen dat er geen ontsteking in komt. De veearts heeft het wel heel grondig schoongespoeld maar de kans is wel aanwezig.

Ik verheug mij niet op de rekening die dit geintje gaat kosten :=

Cambionn

Berichten: 844
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 00:28

Polarize schreef:
heb een andere van deze artiest die nu dik een jaar oud is en heb daar ook geen touch ups voor nodig gehad, dus hoop hier ook niet.
Ik mag hopen dat je met een jaar geen touch-ups hoeft. Ze horen wel echt een stuk langer dan dat mee te gaan. Of je moet voor een stijl of lokatie zijn gegaan die bekend is om z'n houdbaarheidsproblemen.

Ik heb jaren terug een sleeve + shouderblad laten doen in fotorealistisch black&grey vol met eenee-meeny kleine details en die is nu nog als nieuw, inclusief details. Ik draag wel atijd lange mouwen of SPF50+. Enkel m'n eleboog heeft zichtbare slijtage, maar dat was meteen net helen al. Die wijgerde de inkt en heelde meteen huidskleur. Na 3 keer m'n elleboog tattooeren hebben we die opgegeven.

Mijn ergenis is nu terugdenken aan 3x m'n elleboog tattooeren en het alsnog geen resultaat. Voor niks die pijn, ellebogen zijn k*t :') .

MyWishMax

Berichten: 25433
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 05:16

Nyaleti schreef:
Nyaleti schreef:
Intake bij de sportschool (na 10 weken revalidatie fysio dus dit is niet eens 0)

Sommige apparaten kan ik niet omdat het lichtste gewicht al te zwaar is... Man wat facking confronterend weer. ;(
Ik wist niet dat het zo erg was. Ik had zoveel zin om weer te "knallen" in de sportschool, mentaal ook zo nodig.

Arm oefening die ik eerst 3x15 35kg kon, kan ik nu 5 x 5 kg en dan is het al over de zeik.
Man ik had echt net weer een beetje motivatie om te leven maar dit is zo'n klap.


Fibromyalgie dus ik mag het lekker helemaal zelf uitzoeken +:)+
Ik heb al revalidatie gehad maar dat was echt prut (het fysio gedeelte) en heeft precies niks geholpen. Ik hoop dat zelf sporten nu wel verschil kan maken.
Maar als het minimale van het minimale ook al over mijn grens, weet ik het ook niet meer.

Ik kan nog het een en ander aanpassen aan leefstijl maar dat is héél lastig als je flink in de put zit..


Het klinkt heel herkenbaar en (ik pik hem want ik lag echt in een deuk, geweldige uitspraak) *Engels knippen*, maar ook zonder gewichten kan je trainen. Ik heb oefeningen moeten doen zonder ook maar 1 gewicht op apparaat, dus niet eens de 1e eraan. Dat was achteraf al te veel en train nu dus niet meer met apparaten maar alleen eigen lijf. Je wordt daar ook sterker van, niet alleen met gewichten. Maar daar heb je een goede fysio voor nodig die je begrijpt en niet denkt dat je gewoon door moet zetten. Ik heb nu het geluk er 1 te hebben en ik schaam me dood hoe weinig ik mag doen, maar eindelijk is er een hele lichte verbetering. Jammer genoeg niet qua pijn, maar die wordt niet erger en langzaam aan wordt lijf er wel minder moe van.

Ik weet hoe het is dat dagelijkse leven al overbelasten is. En dan al de aangepaste versie van alleen maar wakker worden, opstaan, eten en douchen op 1 dag. Eten koken is dan al te veel. Maar ik heb nu wel een soort ritme gevonden waarbij ik iig niet meer uit gil van de pijn en echt neerstort. Heeft helaas wel 15 jaar geduurd oid voordat ik en mensen vond die het echt begrepen en konden helpen, genoeg hulp kon vinden en de juiste medicatie. Oke, als er niemand in het ziekenhuis ligt dan want nu doe ik echt veel te veel.
Die medicatie die ik heb kreeg ik van de huisarts, want die had goede ervaringen hiermee bij mensen met fibro en dat heb ik niet, maar klachten vergelijkbaar en dus proberen waard.

Sterkte, het maakt echt niet uit dat je er geen gewicht aan kunt hangen nu, het gaat eerst om de beweging en je bent bezig met uitzoeken. Je doet het goed! Hele dikke knuffel :(:)

Dp, jij ook sterkte! Echt belachelijk hoor. Ik krijg juist weer te horen dat ik geen migraine heb want dat kan je niet elke dag of bijna elke dag hebben. :+ Nu zal dat wel, maar alsnog wel hoofdpijnaanvallen en geen hulp erbij, alleen conclusie dat het geen migraine is dus geen medicatie nadat er 1 niet hielp.

Polarize
Berichten: 719
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 06:28

Cambionn schreef:
Polarize schreef:
heb een andere van deze artiest die nu dik een jaar oud is en heb daar ook geen touch ups voor nodig gehad, dus hoop hier ook niet.
Ik mag hopen dat je met een jaar geen touch-ups hoeft. Ze horen wel echt een stuk langer dan dat mee te gaan. Of je moet voor een stijl of lokatie zijn gegaan die bekend is om z'n houdbaarheidsproblemen.

Ik heb jaren terug een sleeve + shouderblad laten doen in fotorealistisch black&grey vol met eenee-meeny kleine details en die is nu nog als nieuw, inclusief details. Ik draag wel atijd lange mouwen of SPF50+. Enkel m'n eleboog heeft zichtbare slijtage, maar dat was meteen net helen al. Die wijgerde de inkt en heelde meteen huidskleur. Na 3 keer m'n elleboog tattooeren hebben we die opgegeven.

Mijn ergenis is nu terugdenken aan 3x m'n elleboog tattooeren en het alsnog geen resultaat. Voor niks die pijn, ellebogen zijn k*t :') .

Ach ik heb een collega die voor zo'n beetje elke tattoo binnen 6 maanden terug moet voor touch ups na het genezen :')

Nee ik ga er eigenlijk vanuit een aardige tijd nog niks nodig te hebben, maar het is wel een style met een aantal grotere zwarte vlakken, dus als het niet helemaal lekker geneest zie je het wel meteen

LiannePuthzy

Berichten: 7003
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 07:27

Vanacht (ben in Mexico tot eind juni) waarschijnlijk plafonddienst, dierenarts komt NL tijd tussen 9 en 11 voor paardlief omdat ik bang ben dat peesblessure terug is. Zo poedersuiker dat ik er niet bij kan zijn

DuoPenotti

Berichten: 29910
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 07:52

@ineke

Dat is zeker zomaar een andere avond dan gepland.
Hopelijk knapt Izarra nu snel op.

@lianne hopelijk valt het mee.


@de rest met gezondheidsklachten grote dikke knuffel :knuffel:

Zeker als er dan ook nog eens geen begrip is. Dat maakt het extra zwaar.

MyWishMax

Berichten: 25433
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 07:56

Ineke, wat sneu voor haar zeg! Arme merrie!

Ze zijn er eindelijk achter, waarschijnlijk dan, wat mijn moeder zo ziek maakt, maar ze moet minimaal tot vrijdag blijven enndat is als de uitslag sneller als normaal komt. Normaal staat er 3 tot 5 dagen voor en vrijdag is pas 2. Daarna hangt het er vanaf of er medicatie is die beter is als wat ze nu krijgt en of het aanslaat voordat ze naar huis mag, omdat de waardes veel slechter zijn als hoe ze klinisch toont. Wij vinden haar wel echt ziek, maar ziekenhuis zegt dat mensen met zulke waardes normaal veel slechter zijn en ook veel vocaler erover

DuoPenotti

Berichten: 29910
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 08:00

Fijn dat ze het denken te weten. Is de prognose daarna wel goed?

MyWishMax

Berichten: 25433
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 08:11

Ze doen er heel simpel over, maar weten niet hoe zoiets ontstaat en dus ook niet of het vaker kan gebeuren of niet. Verder ook nog niks gehoord over herstel hierna enzo. Het is nog een beetje vaag allemaal.

Maar dit is hetzelfde ziekenhuis die na een ct scan bij mij aangaven dat er een zwarte vlek in mijn hoofd zat en er een mri gemaakt moest worden omdat het niks kon zijn maar ook door mijn hele hoofd kon zitten. Bij de uitslag van de mri zei de arts er helemaal niks over en gaf aan dat zij niks voor mij kon doen enndat klachten tussen oren zaten. En was daarnangepikeerd dat mijn ouders en ik ons zorgen gemaakt hadden en vroegen wat het dan precies was ennwat er uit de mri kwam. Dus ik heb niet zoveel vertrouwen in dat ziekenhuis, eerlijk gezegd. Zijn nog wel wat meer dingen geweest bij andere familieleden waar ze heel vaag over deden of heel traag in onderzoeken.

Telpeva

Berichten: 14793
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 08:57

Krachtoefeningen zonder gewichten zijn herkenbaar, die heb ik ook. Ik mag ook nog niet met theraband of apparaten werken, enkele oefeningen mag ik wel al uitvoeren met dumbbells van 0.5kg. Maar mijn aandoening is wel heel anders natuurlijk en ik heb een pittige operatie eraan gehad waar langdurig herstel bij hoort. De prognose is bij mij ook wel redelijk te voorspellen, behandelplannen zijn er ook gewoon voor mijn kwaal. Ik kan nog niet tillen (op goeie dagen kan ik mijn koffie van de keuken naar de bank tillen met rechts) maar de pijn is wel een heel stuk minder, dat is zo ontzettend veel waard. Niet weten waar je aan toe bent en wat wel of niet kan helpen dat lijkt mij een hel...

Engels knippen ga ik onthouden, vind ik leuk :')

Ps, een update voor wie het leuk vindt, vorig jaar had ik nog een indicatie voor een scootmobiel en toen hebben jullie met mij meegeleefd. Gisteren heb ik een gesprek gehad met de handtherapeut over deelname in het verkeer en zij ziet wat in voertuigen met een stuur zoals een scooter, motor, quad enz. Daarmee zou de armzenuw in een neutrale positie liggen en zaken als gas geven en remmen zouden een kwestie zijn van spieren opbouwen, daarbij zou de zenuw niet per se in de knel komen. Wat ik al zei net, ik zit aan 0.5kg dumbbels, en de gashendel van mijn scooter kan ik 10 seconden vasthouden voordat ik moet loslaten maar een begin is er, en hoop voor de toekomst is er ook❤️

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 09:01

hagelslag schreef:
Tancreda4 schreef:
M'n rug, en de oefeningen. Einde dag prima, maar de nachten en ochtend zijn niet prettig. Ik slik 3x daags 2 paracetamollen maar volgens mij heeft dat niet echt effect := Braaf m'n oefeningen aan t doen. Hopelijk over een x aantal weken een core waar je bier op kunt zetten en een rug die weer leuk mee doet :=



Ik ben trots op je!

In het begin is het echt ruk.
Spier afbouw gaat snel. Spieropbouw duurt helaas


:)

En ik ga toch eens kijken voor een nieuw bed in de hoop dat dat ook wat gaat helpen.

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 09:22

Engels knippen moest ik iets te lang over nadenken _O-