Migraine --> medicijnen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:38

Ik had toen ik de pil slikte eens inde 2 maanden hele zware migraine, zo erg dat ik er ook echt ziek van was. Sinds ik gestopt ben met die pil is het over en heb ik (afkloppen!!!!!) al een hele tijd geen migraine gehad. DE dokter schreef bij mij 800mg poeders en als dat niet hielp een half uur later nog een, maar meestal hielp dat beide niet erg. Slapen en veel drinken was bij mij de beste remedie

Wel van die zeurderige hoofdpijn maar paracetamolletje en tis weg

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:59

Citaat:
Als ik dit hier allemaal goed lees is er dus eigenlijk helemaal niets te beginnen tegen migraine


Dan heb je toch niet goed gelezen Verward
Er zijn al heel wat tips voorbij gekomen.En wat let je zelf om eens op onderzoek uit te gaan?
Er zijn veel wegen die je bewandelen kunt,als je maar wilt Haha!

Zoals het spreekwoord zegt:waar een wil is, is een weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:59

Gerrie schreef:
Citaat:
Als ik dit hier allemaal goed lees is er dus eigenlijk helemaal niets te beginnen tegen migraine


Dan heb je toch niet goed gelezen Verward
Er zijn al heel wat tips voorbij gekomen.En wat let je zelf om eens op onderzoek uit te gaan?
Er zijn veel wegen die je bewandelen kunt,als je maar wilt Haha!

Zoals het spreekwoord zegt:waar een wil is, is een weg!

Idd, ik word nu behandeld d.m.v. aura en energieen. Het heeft al aardig wat geholpen. Al moet ik zeggen dat ik daar niet alleen heen ga voor migraine hoor.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:04

Imigran neusspray.
Zodra je een aanval voelt opkomen in alletwee je neugaten een keer sprayen en dan zet het niet door.
Dit werkt echt heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 14:07

die neusspray heb ik ook gehad.
Anders hang ik pas na verschillende uren na opkomt op de plee, toen binnen 10 min.
1 voordeel, ik had er in totaal wel minder uren last van, omdat het sneller doorzette Verward Haha!

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:28

brufen kan inderdaad wel helpen, valt trouwens in dezelfde groep als nerufen, aleve etc. zit allemaal hetzelfde werkzame bestanddeel in, maar kijk uit met de dosering, als je zo hoge doseringen moet nemen, doe het dan inderdaad alleen via de h.a, en kijk uit als je maagklachten hebt!!!!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:32

Zonnebloem schreef:
Imigran neusspray.
Zodra je een aanval voelt opkomen in alletwee je neugaten een keer sprayen en dan zet het niet door.
Dit werkt echt heel goed.


Het is idd beter werkzaam omdat het werkzame middel niet eerst via maagdarmkanaal in de bloedbaan komt.
Bij vitamine is dit ook al mogelijk
http://www.karemor.com/?lang=nl

een andere tip:als je de aanval voelt aankomen- en je bent in de gelegenheid-,dan zou jezelf bevredigen ook de aanval tot staan kunnen brengen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:33

Makkelijk dat mijn vriend en ik op hetzelfde bedrijf werken.
Ownee, je zij zelf Tong uitsteken

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:40

runningkawa schreef:
Makkelijk dat mijn vriend en ik op hetzelfde bedrijf werken.
Ownee, je zij zelf Tong uitsteken


ja idd zelfhulp he *LOL*

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:32

Ik heb het heel lang vol gehouden met 2 ibuprofen en een bak koffie of een tablet met caffeine erin. Maar mijn lichaam is er zo aangewent geraakt dat ik de dosis steeds verder moest verhogen. Mijn maag is wel beschadigt van al die ibuprofen. en soms lukte het niet dan kwam het er net zo hard weer uit. Een paar jaar geleden heb ik maxalt geprobeerd maar daar had ik last van bijwerkingen en het resultaat was wisselend. Ik heb nu van de neuroloog relpax voorgeschreven gekregen. Het werkt wel als ik er 2 tegelijk neem, maar ook hier bijwerkingen.
Bij mij is de migraine begonnen na een skiongeval. Nu krijg ik aanvallen bij spanning (kan ook leuke spanning zijn, zoals een dagje uit) Van voedingssupplementen spul in zit wat de doorbloeding verbeterd. En soms gewoon zomaar.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 23:52

Zonnebloem schreef:
Imigran neusspray.
Zodra je een aanval voelt opkomen in alletwee je neugaten een keer sprayen en dan zet het niet door.
Dit werkt echt heel goed.


Zoveel verschillende vormen migraine, zoveel verschillende medicijnen, zoveel verschillende reacties.
Imigran neusspray doet bij mij gewoon niks. Daarbij is het ook nog eens harstikke goor als het via je neus toch je keel inloopt en ga je dus alsnog Misselijk
Cookies, cafeine onthouding kan idd ook een trigger zijn.
Het is de kunst de trigger te vinden, dan kan je je leven erop aanpassen door bepaalde dingen te laten (kan niet altijd, maar vooruit)

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:16

Hoi stef, ja ik weet dat cafeine ook een trigger kan zijn alleen ik drink nooit koffie. Dus ik ben niet cafeine afhankelijk. Cafeine trekt de bloedvaten samen daarom werkte het bij mij goed want de meeste migraine ontstaat doordat de bloedvaten in het hoofd te veeel bloed doorlaten.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 13:23

iK neem ook vaak een kop zwarte sterke koffie als ik het voel opkomen (en dat voel ik gelukkig heel goed aan). Soms kan ik het redden.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:23

O nee met alleen een kop koffie red ik het niet. Er moeten minstens 2 a 3 ibuprofen bij. Maar maandag krijg ik mijn migraine medicijnen want met ibuprofen red ik het niet meer.