foto's op CD branden, hoelang....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

foto's op CD branden, hoelang....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 20:18

blijven die cd's goed zegmaar

iemand zei mij laatst dat je wel leuk al je foto's op cd's kan branden maar dat die het na een jaar of 2 niet meer doen

nou heb ik heeeeel lang geleden, toen het allemaalnog vrij nieuw was, tijdens een test-dag bij Philips(werk van mn vader) foto's mogen scannen en dan op een cd'tje branden, dat was toen hun die CD-I speler hadden, warop je dus via dat ding op je tv je foto's kon bekijken

dat cd'tje doet het nogsteeds en dat is echt heel lang geleden, ik zat nog op de basisschool volgens mij.

maargoed, stel ik brand nu mn foto's op een cd, staat het er over 10 of 20 jaar dan nogsteeds goed op en kan ik ze dan nogsteeds bekijken als ik die cd-rom in de pc doe?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:20

Goede vraag Lachen
Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit hoe ik dit ga doen Scheve mond

CD-Rs _kunnen_ behoorlijk lang goed blijven, zeker als je een beetje kwaliteitspul hebt. Maar ik heb idd ook CD-Rs gezien die na iets meer dan een jaar gewoon totaal niet meer bruikbaar waren. Het irritante is dat het kopen van duurdere CD-Rs ook geen garantie is voor het langer meegaan. Ik heb het nu zo dat alle foto's op 3 harddisks staan (1x een mirror en op een andere PC) en ze staan allemaal op CD. Verder van plan ooit een DVD brander te kopen vooral voor het maken van backups. Daar kunnen de foto's dan dus ook bij Lachen

Enige dat ik zo kan bedenken om alles een beetje 'vers' te houden is het om de zoveel tijd omzetten van het ene medium naar het andere medium Scheve mond Of ze allemaal af laten drukken en dan inscannen als je CDs het niet meer doen Lachen

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:34

verschilt heel erg per cd. de ene is bijna gelijk al onbetrouwbaar, en sommigen gaan echt jaaaa-ren mee. ik fik eigenlijk alleen op die van philips, zijn altijd goed en die van 5 jaar terug lezen nog als nieuw.

de meeste moderne dvd-spelers spelen ook jpeg af, dat werkt best leuk.

zorg gewoon dat je een aantal kopieen hebt van de foto's die je wilt bewaren, liefst op verschillende media.

zit zelf nu te denken aan een mirror (of raid5) systeem met tapeunit. maar eerst even sparen Haha!

Amor Vincit Omnia

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 16:42

ik heb ze nu op CD-Rs van Philips staan(iets anders komt hier niet binnen, vader werkt bij philips Knipoog )
van iedere cd heb ik er 2 gemaakt, raak nml nogal eens iets kwijt enzo

maar dan denk ik dat ik over een paar jaar alles maar weer opnieuw brand, dat is het dus weer op een 'verse' CD zet

en de leukste foto's ga ik uitzoeken om af te laten drukken, denk nml dat ik gek wordt als ik alle foto's van mn paardjes kwijt ben Knipoog

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:53

Ik brand ontzettend veel DVD's waarvan een aantal al compleet onleesbaar zijn, vooral de Princo's zijn een drama
Ik heb nu noodgedwongen 36 GB aan foto's op mijn harde schijf staan, omdat ik eerst zeker wil zijn van een goede kwaliteit CD's voordat ik ze allemaal delete. Ik denk dat ik liever gewoon een externe harde schijf koop, speciaal voor de foto's Lips are sealed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danseresje, Everest, Fayyah19, GoogleAdsense, JessicaK, Kairos en 157 bezoekers