Show je Vinted koopjes!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:30

Kan iemand mij vertellen waarom donsje Amsterdam zo duur is op vinted.

Moet ik dit vergelijken met een Gucci voor kids. Een gebruikte jas staat nieuw nog 170 in de winkel maar 100 online, dat is meer dan de helft van de prijs.

_lautje_

Berichten: 9259
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 20:44

Het is heel populair. En daarom koop ik donsje dus gewoon nieuw in de winkel. Ik vind verschil dan echt te klein.

monica73
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 13:44

Ik snap de vergelijking met het microvezeldoekje wel hoor. Het was een aparte stof met een beetje structuur. Door het inzoomen en scherpstellen krijg je dit.

Je moet bij Sezane goed opletten wat ze vermelden bij de fitting. Als er staat: “bij twijfel kies de grootste maat”, echt doen!
Zo ben ik van boven en van onder een echte S. Ik heb een nieuwe blouse gekocht van Sezane in maat M. Hierbij stond de opmerking kies een maat groter. Hij zit perfect. Ik had ook een top gekocht in maat S, waar bij stond: kies een maat kleiner dan je normale maat. Ik had niet goed opgelet bij deze top, resultaat S was te groot.

Dus bepaal wat je echte maat is en bekijk goed de fitting per artikel. Het wisselt namelijk.

Broeken heb ik nog niet gekocht. Ik ben maar 1.63, ik verwacht dat ze te lang vallen en wellicht ook smal. Dan zou ik maat M moeten hebben van Sezane, maar moeten er tientallen centimeters vanaf. Dan is het model weg.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 15:48

Dat is op Vinted natuurlijk wel een beetje lastig, dan moet je de oude artikelen proberen dus nog op internet te vinden voor het maatadvies

Marlou91

Berichten: 443
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 15:58

Ohh Sezane is echt zo mooi en fijn vind ik <3 . Maar ik vind veel artikelen op Vinted ook nog best aan de prijs hoor. Zeker als je het vergelijkt met de prijzen in de archieven. Valt idd prima op maat.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:48

Oeps, ik had al wat dingen gekocht afgelopen weekend maar dit pareltje van Essentiel kon ik niet laten.. <3


Afbeelding

Wat zonde van de Sezane blouse.. lijkt me idd een prachtig merk. Heb wel eens gekeken naar hun mooie, kleurrijke jasjes. Hopelijk verloopt het retouren soepel zonder gedoe.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 07:20

Goedemorgen, mag ik mij hier ook melden? Ik ben Vinted ook weer aan het oppakken.

Kom nu wel binnen met een vraag. Hopelijk kan iemand me helpen. Heeft iemand van jullie ervaring met de ‘ik heb een probleem-melding’ van Vinted? Ik had een trui gekocht, nieuw zonder prijskaartje en er komt me toch een afgedragen hoor ding binnen :oo -O- . Dus een probleem gemeld. Ik moest foto’s toevoegen en probleem omschrijven en sindsdien is er radiostilte bij de verkoper. Moet ik daarop nog actie ondernemen? Of gaat Vinted dit automatisch oppakken als het te lang duurt?

_lautje_

Berichten: 9259
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 07:50

Dat pakt Vinted op. Verkoper krijgt een bepaalde tijd om iets te ondernemen. Gebeurd dat niet geeft Vinted je geld terug.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 08:03

Oh, das fijn om te weten. Ik zie namelijk niet echt een optie om contact op te nemen met Vinted. Het is nu 3 dagen geleden, dus ik wacht nog even af.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 08:48

Mooie koopjes komen er weer voorbij!

Ik heb gisteren een paar oude kleren erop gezet.. Niet meer als nieuw maar zonde om weg te gooien, dus soms spijkerbroeken enzo voor 2 euro aangeboden.. En dan krijg je mensen die 1,50 gaan bieden, of die meer foto’s willen :') Daar heb ik met de duurdere kleding geen last van. Merken jullie dat ook?

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:50

Ja dat herken ik wel. Daarom heb ik van de week al mijn spijkerbroeken gewoon in één bundel aangeboden. Was ze binnen 4 uur kwijt terwijl ik al vier maanden los erop had staan en alleen maar belachelijke bedragen geboden kreeg. Scheelt me ook weer verschillende pakketjes maken.

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:54

Ik vertik het dingen onder de €10 te verkopen. Te veel moeite en zonde van mijn tijd. Die dingen geef ik weg of kringloop. Verkoop alleen de dingen die de moeite waard zijn, dus meestal iets van een bepaald merk of iets wat echt nog in nieuwstaat is.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 10:16

Oh dat is ook slim, alles in één bundel aanbieden! Misschien moet ik dat ook maar doen met mijn oude kleding die niet veel meer waard is.

Ik vind het juist leuk als het nog ergens terecht komt waar het nog gedragen of gebruikt wordt, ook al verdien ik er zelf niet veel aan. Bij de kringloop heb je ook kans dat het in de afvalbak verdwijnt, en ik ken ook niemand met die maat aan wie ik het zou kunnen weggeven.
De meeste broeken liggen al jaren in mijn kast in de hoop dat ik er later weer in pas, maar later komt maar niet :')

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 10:55

Idd, laatste ook al mijn oudere basis shirtjes die ik al jaren niet meer droeg (waren een 15-tal stuk), verkocht voor 8 euro. Dan ben ik ook blij dat iemand er nog iets aan heeft. In een kledij container weet je (naar mijn idee) nooit exact wat er mee gebeurt of waar het wel of niet heen gaat.

_lautje_

Berichten: 9259
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 12:01

Van mijzelf verkoop ik heel weinig. Van de kinderen wel. Maar vaak is het toch wel gedragen of heeft een vlekje. Maar te goed om
Weg te gooien. Dan gooi ik dat mini rodini shirtje er gewoon op voor €5. Puur zodat het nog een ronde meegaat. Of ik geef het weg. De lokale psz en opvang was echt blij met onze petit bateau kompers waar fruitvlekken in zaten of een drukknoppje mistte. Verkoop je niet meer, maar voor daar bij ongelukjes ideaal. Als ouders vergeten terug te geven geen probleem.

Sjofel

Berichten: 315
Geregistreerd: 15-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:33

Had hier ook een leeg verkoop gedaan. Artikelen die over zijn gebleven naar Appel&ei gedaan, worden ze daar niet verkocht dan gaan ze door naar de kringloop.

Ik had alleen een fout gemaakt en bij een webshop het niet retour beleid over het hoofd gezien. Dus binnenkort weer een nieuwe lading erop zetten. :+

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:41

Ik verkoop echt vanalles op Vinted. Ook dingen voor de katten bijvoorbeeld voor 1 euro per stuk

Al die losse euros zijn ondertussen toch weer een trui en mensen zijn blij met hun koopje

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 07:39


Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:49

Sjofel schreef:
Ik had alleen een fout gemaakt en bij een webshop het niet retour beleid over het hoofd gezien. Dus binnenkort weer een nieuwe lading erop zetten. :+


Je hebt in Nederland als je koopt bij een webshop altijd het recht om de aankoop binnen 14 dagen zonder vermelding van reden te annuleren (herroepingsrecht). Ze kunnen je alleen vragen de retourkosten zelf te betalen. Dus ik zou het het denk ik wel waard vinden daarover in discussie te gaan.

BigOne
Berichten: 38282
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:52

Soms, in geval van opruimingsartikelen staat het er expliciet bij, geen retour . Ook in winkels . In hoeverre dat mag is een tweede.

Appeltje00

Berichten: 5013
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 08:56

BigOne schreef:
Soms, in geval van opruimingsartikelen staat het er expliciet bij, geen retour . Ook in winkels . In hoeverre dat mag is een tweede.

Kan je online gewoon bezwaar tegen maken. Netjes om rekening mee te houden als koper, maar ze moeten het retour nemen.

_lautje_

Berichten: 9259
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 12:37

Afbeelding
Afbeelding
Helemaal verliefd er op <3

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 12:48

<3 Prachtig!

_lautje_

Berichten: 9259
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 12:59

Ja jasje is echt in super mooie staat.
Originele kledinghanger zat erbij. Gemaakt van super mooie kwaliteit katoen. Alles zo mooi afgewerkt. Super pasvorm.
Hij valt alleen klein

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 13:39

Ohh die is prachtig <3

Ik hou me aanbevolen mocht je m ooit weer doorverkopen :P