Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Momo94
Berichten: 1125
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:16

Ik wil best engels lezen, alleen merk dat het soms voor mij aardig moeilijk engels is. Ik kan best wel engels lezen, alleen het moet niet van een hoog niveau zijn. :o

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:51

Ik weet wel een heel tof boek voor jou dan! Sowieso zijn de Young Adult boeken dan wel geschikt en die zijn soms echt weergaloos.

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 15:16

Ik lees alleen in het Nederlands :o

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 17:56

Momo94 schreef:
Ik wil best engels lezen, alleen merk dat het soms voor mij aardig moeilijk engels is. Ik kan best wel engels lezen, alleen het moet niet van een hoog niveau zijn. :o


Ik heb hetzelfde probleem haha. Maar ik probeer me er wel steeds vaker op toe te leggen, gewoon alleen al omdat ik erg van de paranormale horror ben, en die lijken gewoon veel minder aanwezig in het NL.
Een Darcy Coates krijg ik makkelijk weg gelezen, Alma Katsu lukt ook aardig! Hoe meer ik in het Engels lees, hoe makkelijker dat gaat. Maar tussen 2 Engelse boeken door grijp ik wel graag naar een NL boek, dat voelt dat echt even als een verademing haha.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 21:17

Ik lees dus alleen maar in het Engels. Ik kan op die manier veel beter in de wereld van het boek verdwijnen om een of andere reden. Daarnaast vind ik vaak de Nederlandse vertaling van namen echt verschrikkelijk.

MarloesHJ

Berichten: 2480
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:49

Ik lees ook (haast) geen vanuit het engels vertaalde boeken meer. Ik vind dat inderdaad ook vreselijk hoe ze bepaalde dingen vertalen. Ik lees dus nagenoeg alles in het engels en moet altijd flink wennen als ik nederlands lees.

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 07:23

Ik moet dan juist weer moeite doen om in het Engels mijn hoofd er bij te houden. Ik heb bijvoorbeeld The passengers van John Marrs in mijn kast staan. Ik ben serieus benieuwd naar het verhaal... Maar ik kom er niet doorheen. In mijn achterhoofd ben ik bezig met schakelen/vertalen, en daardoor heb ik minder focus om op het verhaal zelf te letten :=

Friese leesboeken vind ik, als Fries, trouwens ook verschrikkelijk :+

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 07:37

MarloesHJ schreef:
Ik lees ook (haast) geen vanuit het engels vertaalde boeken meer. Ik vind dat inderdaad ook vreselijk hoe ze bepaalde dingen vertalen. Ik lees dus nagenoeg alles in het engels en moet altijd flink wennen als ik nederlands lees.


Ik ook! Alleen boeken van Duitse, Belgische (Vlaams) en Nederlandse schrijvers lees ik in het Nederlands, Duits vind ik wel echt dichter bij Nederlands liggen en mooier vertaald in het Nederlands.
Ik merk ook dat ik moet wennen als ik Nederlands lees, maar dat komt ook doordat ik voor mijn studie vooral Engelse literatuur moet lezen (dat heeft er ook voor gezorgd dat ik nu zo makkelijk Engels lees) en amper Nederlands. Inmiddels kom ik soms sneller op een Engels woord voor iets dan in het Nederlands. :')

Momo94
Berichten: 1125
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 09:41

@Urbanus
Mocht jij mij niet hebben. Dan hoor ik graag nadat iedereen zijn boek heeft graag welk boek het is. :D

@LWDaisy
Is ook. Hoe meer je engels leest hoe makkelijker het gaat. Alleen op het moment als het advanced engels is, dan vind ik het ingewikkeld worden met wat de bedoeling is achter de tekst. Als je snapt wat ik bedoel. :D

Maar als nederlandse teksten of boeken ook in hoog niveau nederlands is geschreven haak ik ook af. :')

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:09

Ik lees eigenlijk ook alleen maar Engels (op boeken die oorspronkelijk in het Nederlands geschreven zijn na dan).

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:12

Zwijg, Apple.

3 uur slaap gepakt vannacht :')

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:14

Ja zeg, jij vraagt om een goed eng boek :))

En erger nog, dan schaf je het gelijk nog aan ook :')

Stel dat ik nu jouw lootje heb, wat moet ik dan? Dan mag ik weer helemaal opnieuw een eng boek verzinnen :))

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 11:38

Ik heb de hele trilogie gekocht :')

Maar Dark Water heeft hij ook geschreven dus die gaat op m'n SS lijst.

Eelmo

Berichten: 2955
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 13:59

Ik vind het met thrillers vaak juist wel fijn als ze in het NL (vertaald) want dan hoef ik nog minder na te denken :D Fantasy enzo lees ik wel in het Engels.

Urbanus, wat doe je jezelf aan? :')

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 07:02

Het wordt een flinke lijst zo *\o/*

Citaat:
  • Marjo
  • Cynn
  • Lolacabana
  • M_D_H
  • MarloesHJ
  • Momo94
  • Sirius_
  • Urbanus
  • Eef_Bam
  • Eelmo
  • Joy_Mennings
  • Kaatastrof
  • LWDaisy
  • Moonlight91
  • Neverland
  • Ynskek
  • DWitzel
  • Zertab
  • Apple
  • Kookaburra
  • Suliko
  • NotYourLine

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 07:09

*\o/*

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 07:24

Hoi allemaal! Ik heb even getwijfeld, maar me toch opgegeven :D

Ik ben Lieneke en de mensen die ook meeschrijven in het boeken topic kennen me vast!
Ik lees behoorlijk veel, maar iets minder sinds ik een dochter heb (die as we speak aan m’n oor loopt te trekken, heel leuk speelgoed _O- ). Al zit ik dit jaar toch alweer over de 40 boeken.

Ik lees het liefst fantasy en sci-fi. Maar ook regelmatig andere genres. Zo heb ik net Tomorrow and Tomorrow and Tomorrow uit wat ik echt prachtig vond. Ik ben geen fan van misdaad en thrillers. Maar een beetje horror in combinatie met fantasy gaat nog wel (zoals Ninth House van Leigh Bardugo is echt top).

In het boeken topic in de OP is mijn Goodreads account ook te vinden. Hierin is te zien wat ik allemaal al gelezen heb en heb ik nog een lijstje met de boeken die ik al in bezit heb.
Ik lees Engels, behalve als het origineel Nederlands is. Bij een boek dat oorspronkelijk in een andere Europese taal is geschreven, wil ik ook nog wel eens de Nederlandse vertaling pakken.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 07:29

En er waren nog vragen gesteld over brand.

Redden van brand: ik heb heel veel boeken, maar meeste kan ik wel weer kopen. Maar als ik kijk naar welke ik niet kan vervangen, is dat The Beauty of Darkness, boek 3 van The Remnant Chronicles. Ik heb maanden gezocht voor ik ergens tweedehands de juiste editie vond die paste bij boek 1 en 2. En fantastische serie!

Op de brandstapel: er is zoveel pulp wat ik niet zou missen. Maar dan zou ik toch gaan voor de Caraval serie. Ik hoor er alleen maar lyrische reacties over, maar vond het zoooo tegenvallen en kinderachtig.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 07:37

Mensen, ik waardeer jullie enthousiasme, maar ik moet bij bijna iedereen achter het e-mailadres aan :o
Stuur die aub gelijk mee, anders kan ik jullie niet goed toevoegen!

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 07:42

Ik ben gisteren aan The haunting of Gillespie house - Darcy Coates begonnen.
Ik zit er meteen midden in, en het is zo'n boek dat ik perfect kan volgen in het Engels. En mijn type horror haha!

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 11:38

Moet ik mijn email opnieuw sturen?

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 11:41

Urbanus schreef:
Moet ik mijn email opnieuw sturen?

Jouw e-mailadres heb ik :j
Iedereen die z'n mail niet meestuurt krijgt een PB :D

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 11:43

Zo stom ook, je hebt in de OP gewoon staan dat je alleen e-mailadres nodig hebt. Ik weet genoeg van lootjestrekken.nl om te weten dat je een e-mailadres nodig hebt. En nog niet aan gedacht om m’n e-mailadres erbij te zetten :')

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:00

Tender is the Flesh is trouwens ook zo'n boek waar ik wel interesse in heb. <<)

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:07

Neverland schreef:
Tender is the Flesh is trouwens ook zo'n boek waar ik wel interesse in heb. <<)


Snap ik! Die heb ik met zoveel plezier en walging gelezen! :D :D

Ik heb trouwens vast een lijstje bij bol.com gemaakt, maar zie het niet als een verplichting ofzo.

https://www.bol.com/nl/nl/verlanglijstj ... 0000SNWL99