Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:39

House of Leaves hangt natuurlijk heel erg samen met de typografie :j . Hele concept en uitvoering voegt ook mooi in elkaar samen.

Ik denk dat waar het bij mij fout is gegaan bij American Psycho is dat ik op dat moment heel erg veel recht toe recht aan seriemoordenaar boeken las (silence of the lambs endergelijke). En dan kom je terecht bij American Psycho: blaterdiebla in een bar, koetjes en kalfjes, drie pagina's lang iets over Genesis of Phil Collins, gruwelijke moord, weer gezellig aan de borrel in een bar, iets over een drumsolo in een liedje. Less than zero heb ik dus ook nooit gelezen. Misschien toch eens aan beginnen.

Ring van Koji Suzuki vond ik echt een geslaagde horror.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14508
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:31

Oh help, uhm ik heb echt teveel mooie boekenseries die ik zou willen redden. := Ik zou dan echt niet kunnen kiezen. Al lees ik HP maar ook Lord of the Rings regelmatig opnieuw. Dus misschien dan toch 1 van die 2. Maar nog steeds..aaah.
Op de brandstapel direct 50 shades of Grey. Ik heb de hype echt nooit begrepen. Nooit doorheen gekomen. Niet mijn type boek. :+

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:05

Apple schreef:
House of Leaves hangt natuurlijk heel erg samen met de typografie :j . Hele concept en uitvoering voegt ook mooi in elkaar samen.

Ik denk dat waar het bij mij fout is gegaan bij American Psycho is dat ik op dat moment heel erg veel recht toe recht aan seriemoordenaar boeken las (silence of the lambs endergelijke). En dan kom je terecht bij American Psycho: blaterdiebla in een bar, koetjes en kalfjes, drie pagina's lang iets over Genesis of Phil Collins, gruwelijke moord, weer gezellig aan de borrel in een bar, iets over een drumsolo in een liedje. Less than zero heb ik dus ook nooit gelezen. Misschien toch eens aan beginnen.

Ring van Koji Suzuki vond ik echt een geslaagde horror.


Ring heb ik meteen gekocht!

In the miso soup vind je misschien ook wel tof? Van Ryu Murakami geloof ik. Lekker onheilspellend ook.

Chuck Palahniuk schrijft ook heerlijke lugubere horror.

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 22:08

:D

Ken beide schrijvers niet, ik zal eens op zoek gaan. Leuke tips!

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 22:13

Jawel! Van Murakami is 'Audition' verfilmd en van Chuck 'Fightclub'.

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 23:43

Ben wel een beetje slecht aan het gaan op Ringu. Ben alleen thuis. Help.

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:49

:') ik gaf een waarschuwing :))

Dat is er een die ik per abuis op vakantie las. Ergens in de woestijn. Hoewel dat hele boek in een volkomen andere setting speelt durfde ik’s nachts niet meer naar de wc :')

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 15:03

Mijn moeder heeft de film gehuurd voor me toen ik 14 was. Het was mijn eerste Aziatische horror, het begin van een verslaving en de reden dat ik nog steeds met licht aan slaap :')

Momo94
Berichten: 1128
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 17:28

Ik hou ook wel van horror, alleen dat mag ik van mezelf alleen overdag lezen. Als ik dat 's avonds doe.. zie ik 's nachts spoken zeg maar. :') Iets met niet durven bewegen in je slaap of niet naar het toilet durven. En waarom doe ik het steeds weer? omdat de verhalen en alles mij wel aanspreken. :+

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 17:29

Ik heb dus nog geen een goed horror boek gelezen. Dus, aan degene die mijn lootje krijgt: Ik ontvang graag zo'n eng boek dat je niet verder durft te lezen maar ook niet weg kan leggen :D

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 17:42

Marjo schreef:
Ik heb dus nog geen een goed horror boek gelezen. Dus, aan degene die mijn lootje krijgt: Ik ontvang graag zo'n eng boek dat je niet verder durft te lezen maar ook niet weg kan leggen :D


Ring!

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 18:21

Urbanus schreef:
Marjo schreef:
Ik heb dus nog geen een goed horror boek gelezen. Dus, aan degene die mijn lootje krijgt: Ik ontvang graag zo'n eng boek dat je niet verder durft te lezen maar ook niet weg kan leggen :D


Ring!


Ik krijg heel veel hits op Goodreads _O-
Welke auteur?

LWDaisy

Berichten: 4812
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 18:34

Ik zie Ring ook wel zitten! Ik koop hem niet maar zet hem op mijn verlanglijstje, hinthint :D

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 18:47

Marjo, dat staat een paar posts hoger, Koji Suzuki :-)

Als we nu afspreken dat we geen boeken gaan lezen die hier worden besproken dan kan onze SS ons die boeken geven (lees: iedereen die een horror wil krijgt nu gewoon Ring in zijn pakket :') :)) )

LWDaisy

Berichten: 4812
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 18:54

Apple schreef:
Marjo, dat staat een paar posts hoger, Koji Suzuki :-)

Als we nu afspreken dat we geen boeken gaan lezen die hier worden besproken dan kan onze SS ons die boeken geven (lees: iedereen die een horror wil krijgt nu gewoon Ring in zijn pakket :') :)) )


Over 3 weken - sold out :')

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14508
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 18:58

Ik wil geen horror in ieder geval. :') Een goede psychologische thriller kan ik daarin tegen wel waarderen. Crime boeken ook.

Marjo

Berichten: 37324
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 19:08

Ah thanks Apple :D

Zertab

Berichten: 12401
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 19:17

Ik kan ook niet tegen horror.. :')
Of nja November van Thomas Odeveldt kon ik dan wel hebben

DWitzel

Berichten: 382
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 12:41

Hier ook geen fan van echte horror... Maar thrillers en crimes zeker wel. Bv Stephen King niet IT of Carrie maar wel The Stand en the Green Mile....

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10486
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 13:05

Hier ook niet echt van de horror :ook

Al kan ik een goed misdaad/crime boek wel echt op prijs stellen :j

Eelmo

Berichten: 2962
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 10:06

Ik houd heel erg van horror films, maar boeken heb ik dus echt nauwelijks. Denk aan The Others, El orfanato, Sixth Sense. Dat type horror. In datzelfde straatje heb ik hier als boek The Silent Companions en dat vond ik echt een toffe horror :j Daar zou ik wel meer van willen lezen.

Ik heb Hex gelezen van Thomas Olde Heuvelt maar die vond ik echt wel flink tegenvallen eigenlijk. King heb ik nog nooit iets van gelezen, ik weet niet waar te beginnen := Maar die nieuwe, Fairytale heb ik wel al een tijdje op mijn radar staan. De verfilmingen ken ik uiteraard wel.

De echte messed up Japanse horror laat ik wel graag aan me voorbij gaan, sorry Urbanus :=

Al zou je nu kunnen beargumenteren dat ik niet zo zeer van horror houdt, maar gewoon van spookverhalen :')

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 11:19

Ik heb November van Thomas Olde Heuvelt wel op mijn lijstje staan. Ik ben niet van de horror maar een niet extreem boek zou ik wel een kans willen geven. :=

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 11:28

Eelmo schreef:
Ik houd heel erg van horror films, maar boeken heb ik dus echt nauwelijks. Denk aan The Others, El orfanato, Sixth Sense. Dat type horror. In datzelfde straatje heb ik hier als boek The Silent Companions en dat vond ik echt een toffe horror :j Daar zou ik wel meer van willen lezen.

Ik heb Hex gelezen van Thomas Olde Heuvelt maar die vond ik echt wel flink tegenvallen eigenlijk. King heb ik nog nooit iets van gelezen, ik weet niet waar te beginnen := Maar die nieuwe, Fairytale heb ik wel al een tijdje op mijn radar staan. De verfilmingen ken ik uiteraard wel.

De echte messed up Japanse horror laat ik wel graag aan me voorbij gaan, sorry Urbanus :=

Al zou je nu kunnen beargumenteren dat ik niet zo zeer van horror houdt, maar gewoon van spookverhalen :')


Ik heb vannacht mijn kind wakker gemaakt omdat ik naar de wc moest en niet alleen durfde, dus ik snap je heel goed _O-

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10486
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 11:30

Ik heb net Tomorrow and Tomorrow and Tomorrow uitgelezen en ben begonnen in het eerste boek van de zeven zussen van Lucinda Riley. Deze heb ik als e-book in het Nederlands gekregen van mn moeder maar merk dat ik weer erg moet wennen aan het in t Nederlands lezen van een boek dat origineel in t Engels geschreven is.

Vanuit mij ook de vraag aan degene die straks mijn lootje heeft om rekening te houden met de originele taal van het boek. Kanttekening hierbij is dat ik in t Engels of Nederlands lees.

Joy_Mennings

Berichten: 2312
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:52

ynskek schreef:
Ik heb net Tomorrow and Tomorrow and Tomorrow uitgelezen en ben begonnen in het eerste boek van de zeven zussen van Lucinda Riley. Deze heb ik als e-book in het Nederlands gekregen van mn moeder maar merk dat ik weer erg moet wennen aan het in t Nederlands lezen van een boek dat origineel in t Engels geschreven is.

Vanuit mij ook de vraag aan degene die straks mijn lootje heeft om rekening te houden met de originele taal van het boek. Kanttekening hierbij is dat ik in t Engels of Nederlands lees.


Ik had dat begin dit jaar ook met een Nederlandse vertaling die ik van mijn moeder heb gekregen. Heb daarna maar aan mijn moeder gevraagd om gewoon boeken in het Engels te kopen ahah. Of het echt aan de taal lag weet ik niet, misschien was het gewoon apart vertaald.

Welke boeken had jij? T kan echt per boek ook nog wel verschillen. Kan er ook mee te maken hebben dat ik hier voor heel wat Engels gelezen heb.