Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:11

LWDaisy schreef:
Oke, bijhorende vraag - welk boek zou je op de brandstapel gooien? :+


De After reeks van Anna Todd. Plot is zo slecht

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:15

Ik ga ook nog even een post wijden aan me voorstellen een deze dagen! Ben vanaf maandag weg, maar ga mijn best doen om af en toe wat te posten om het degene die mij trekt niet te moeilijk te maken.

@Kookaburra, nee hoor, ik heb ook nog nooit GoT gelezen en ik denk vele met mij. Ben ook afgehaakt van de tv serie, was me te naar. :')

Boek op de brandstapel vind ik lastig. Ik zou dan eerder voor weggeven gaan, omdat anderen er misschien wel van kunnen genieten.
Maar, de wetten van de magie mag wel in de fik, ik vond dat echt een vieze vrouwonvriendelijke serie. It end’s with us van Colleen Hover mag er ook wel bij (sorry ch fans), raar toxisch verhaal.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:19

Ik heb mijn lootje al, help?

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:25

Urbanus schreef:
Ik heb mijn lootje al, help?

Je bent terug :oo <3

Lootje mag je negeren, Marjo krijgt dat niet uit, dus we krijgen straks allemaal een nieuwe uitnodiging :j

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:32

Ah kak, ik heb echt een hele leuke dus die wil ik best houden!

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:36

Ik ben trouwens geobsedeerd door de boeken van Ryu Murakami, maar 'In the miso soup' en 'Coin locker babies' heb ik al.

Ik zal nog eens andere titels toevoegen.

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 17:56

LWDaisy schreef:
Oke, bijhorende vraag - welk boek zou je op de brandstapel gooien? :+

Alles wat laaaangdraadig is. Ik hoef echt niet 2 pagina's lang te lezen hoe iemand vanuit zijn bed opstaat en naast zijn bed gaat staan. Met tig details over alles wat de hoofdpersoon voelt, ziet, hoort, ruikt...
Maar ik denk dat ik dan al in slaap ben gevallen voor ik uberhaupt bij de brandstapel ben _O-

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 18:01

Kookaburra schreef:
LWDaisy schreef:
Oke, bijhorende vraag - welk boek zou je op de brandstapel gooien? :+

Alles wat laaaangdraadig is. Ik hoef echt niet 2 pagina's lang te lezen hoe iemand vanuit zijn bed opstaat en naast zijn bed gaat staan. Met tig details over alles wat de hoofdpersoon voelt, ziet, hoort, ruikt...
Maar ik denk dat ik dan al in slaap ben gevallen voor ik uberhaupt bij de brandstapel ben _O-


Jij wilt geen King krijgen dan gok ik zo :')

Ik zou zelf Znežanka - Bronja Prazdny met plezier op de brandstapel gooien. Afschuwelijk boek.

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 18:04

LWDaisy schreef:
Kookaburra schreef:
Alles wat laaaangdraadig is. Ik hoef echt niet 2 pagina's lang te lezen hoe iemand vanuit zijn bed opstaat en naast zijn bed gaat staan. Met tig details over alles wat de hoofdpersoon voelt, ziet, hoort, ruikt...
Maar ik denk dat ik dan al in slaap ben gevallen voor ik uberhaupt bij de brandstapel ben _O-


Jij wilt geen King krijgen dan gok ik zo :')

Ik zou zelf Znežanka - Bronja Prazdny met plezier op de brandstapel gooien. Afschuwelijk boek.

Ik heb gister net de Nederlandse Fairy Tale van Stephen King besteld... Ik dacht: 'ik ga eens buiten mijn comfortzone'. Oops :')
Ik houd jullie op de hoogte!

Momo94
Berichten: 1125
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 18:09

M_D_H schreef:
LWDaisy schreef:
Oke, bijhorende vraag - welk boek zou je op de brandstapel gooien? :+

Bloemen op zolder, schijtboeken :+


Ik doe met je mee! De hele serie van bloemen op zolder.. is zo langdradig..

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 18:16

Ohh, Virginia Andrews is echt absolute pulp maar die hele bloemen op zolder reeks is wel extreem. Zoveel incest, ongelooflijk.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 18:27

Urbanus schreef:
Ohh, Virginia Andrews is echt absolute pulp maar die hele bloemen op zolder reeks is wel extreem. Zoveel incest, ongelooflijk.

Maar echt :r

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 18:31

Aah bah

Lolacabana

Berichten: 3361
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 18:34

Ik zou mijn Sword of Truth serie redden! Ik vind de Wetten van de Magie dus wel leuk, sorry Suliko. Ook de handgeschreven dagboeken over de tweede wereld oorlog van mijn overleden opa, die zijn onvervangbaar. En als ik dan nog tijd heb de fotoboeken die ik heb gemaakt.

De rest is wel vervangbaar.

Joy_Mennings

Berichten: 2310
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 20:28

LWDaisy schreef:
Mogen we weer vragen stellen zoals vorige keer?

Ik weet wel eentje: welk boek zou jij uit een brand redden?

Ik zou zelf Laatmemaar redden. Zo'n huilboek, maar ook zo wijs.. Ik moet het nog eens herlezen na het verlies van mijn eigen merrie, maar het heeft me op voorhand al heel veel geleerd. Dus dat boek zou ik echt willen redden.


Ik zou mijn leesboeken eigenlijk niet redden hahah. Ik heb wel een aantal fotografie boeien die ik dan weer wel zou redden.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 20:47

Ik zou de gehele Harry Potter serie redden. <3 Die serie heb ik kapot gelezen en om do zoveel tijd verlies ik me weer in die wereld.

Kookaburra

Berichten: 5429
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 22:04

Lolacabana schreef:
Ik zou mijn Sword of Truth serie redden! Ik vind de Wetten van de Magie dus wel leuk, sorry Suliko. Ook de handgeschreven dagboeken over de tweede wereld oorlog van mijn overleden opa, die zijn onvervangbaar. En als ik dan nog tijd heb de fotoboeken die ik heb gemaakt.

De rest is wel vervangbaar.

Wauw, wat bijzonder dat je deze dagboeken hebt! Koester ze!

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:09

Voor de brandstapel vond ik American Psycho van Brett Easton Ellis erg tegen vallen. Ik hoe inderdaad geen lange monologen over de muziek van Genesis :))

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:49

....

Dat boek was goud!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10464
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:27

Ik weet niet of ik echt leesboeken in huis heb die ik zou redden. Heb niet echt bijzondere boeken in huis.

Daar in tegen heb ik ook niet echt boeken in huis die ik perse op een brandstapel zou willen gooien.

Eelmo

Berichten: 2955
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:38

Oh ik heb niet echt een fysieke editie staan waar ik zo veel waarde aan hecht denk ik.. Ik heb een special edition van Roots of Chaos die ik alleen al vanwege de prijs wel zou willen redden denk ik :+ Welliswaar buiten mijn eigen kast, maar mijn vader heeft op 3 na alle boekenweekgeschenken ooit uitgegeven. Dat stapeltje zou ik wel willen redden bijvoorbeeld.

Op de brandstapel.. Ik geloof dat ik alles waar ik ooit echt een hekel aan heb gehad al op een spreekwoordelijke brandstapel heb gemikt en gepurged uit mijn geheugen _O- maar GOT is een reeks waar ik écht niet doorheen kom. Daar ga ik ooit nog opnieuw aan beginnen als dat laatste boek uit is :Y) dus waarschijnlijk nooit

Oh, oh oh The Boy, The Mole, The Fox and The Horse zou ik altijd redden, uit alle omstandigheden en overal mee naar toe nemen <3

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 11:20

Urbanus schreef:
....

Dat boek was goud!


Misschien moet ik hem dan weer eens herlezen. Ik heb hem echt al een jaar of 25 (?) of langer geleden gelezen en ik kan mij vooral de langdradig Genesis en Phil Collins monologen herinneren voordat er weer eens iets gebeurde :))

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 11:28

O, wat ik ook echt wel een uitdaging vond was Mark Z. Danielewski, House of Leaves :-) , maar uiteindelijk is dat wel goed gekomen :))

LWDaisy

Berichten: 4806
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 12:53

Oooh ja, als ik een duur boek moet redden, kies ik deze:
Afbeelding

Wij hebben hem 75 euro betaald bij een antiquair. Gezien de conditie een heel eerlijke prijs. En al helemaal omdat we hem in het NL te pakken hebben gekregen.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:59

Apple schreef:
O, wat ik ook echt wel een uitdaging vond was Mark Z. Danielewski, House of Leaves :-) , maar uiteindelijk is dat wel goed gekomen :))


Dat is echt mijn favoriete horrorboek! Heb er jaren om moeten zeuren omdat de boekwinkel hem niet aan mij wilde verkopen. Uiteindelijk gelezen toen ik 18 was ofzo. En daarna nog een aantal keer, dat boek is zo gelaagd!

Wat een magisch boek is dat! En doodeng!

Wat ik aan American Psycho zo goed vond was de humor, het oppervlakkige, het verwarrende. Maar Brett is wel echt mijn schrijver, eigenlijk sinds ik Less Than Zero van hem las.