Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 11:53

Welkom bij GSBS. Hierbij sturen we elk seizoen aan een onbekende Bokker een boek op die met dat seizoen te maken heeft.

Omdat we midden in de zomer zitten en net een zomereditie van de SS-Boeken gehad hebben. Zal de eerste uitwisseling de herfst zijn.

Herfst
De bomen kleuren oranje/rood, het weer wordt kouder en het regent over het algemeen meer. Heerlijk leesweer! De herfst begint op 21 september.

Het seizoen van de pompoenen, Halloween en dierendag. Genoeg onderwerpen om boeken over te lezen!

Trefwoorden: herfst, oranje, rood, storm, Halloween, pompoenen
Genres: horror, thriller, mysterie, avontuur
Bovenstaande trefwoorden/genres zijn hulpmiddelen, geen harde eisen. De enige eis die er is, is dat het boek binnen het thema Herfst moet passen.

Lootjestrekken.nl
Het verdelen van de lootjes doen we via Lootjestrekken.nl. Hiervoor heb ik alleen je e-mailadres nodig! Je vult dan zelf bij Lootjestrekken.nl je voorkeuren en je adres in. Ondertussen kletsen we in dit topic verder over onze wensen en wat we leuk vinden.

Afbeelding

Belangrijke afspraken
  • Aanmelden voor de herfsteditie vóór 1 augustus 2023, via PB bij Marjo
  • Na aanmelding plaats je een voorstelpost in het topic
  • Het pakket bevat één nieuw boek, inclusief een hint
  • Verzenden tussen 21 september en 4 oktober 2023
  • Adres zelf toevoegen bij Lootjestrekken
  • Actief meepraten in het topic
Bij aanmelden ga ik er vanuit dat je akkoord bent met deze afspraken

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:58

JA

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 12:00

Hallo hallo, ik ben Lisanne en ik houd ziek veel van horror.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 12:01

Ik wil ook mee doen met een seizoenseditie. Zeker nu er ook andere genres mogen omdat ik geen fan ben van thriller/horror.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 12:15

M_D_H Hier, ik hou van lezen maar niet van horror, thrillers etc, mijn fantasie slaat daarvan op hol (ik heb boeken, die ik niet in mijn huis kan hebben, want ik weet zeker dat de personages mij komen vermoorden... :oo )

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 12:30

Leuk!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 12:31

*\o/*

Een vraag. Verzenden we het boek direct naar het lootje of laten we het eerst thuis bezorgen? En dan opsturen?

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 12:34

Is dit een besloten SS met de oude/vaste garde van de eerdere SS-edities? Zo niet zou ik ook graag mee willen doen :o
Ik vind het idee van de thema's erg leuk, en 1 boek per keer is fijn behapbaar. In stilte jullie vorige topic gevolgd, maar me nooit aangemeld omdat ik 'bang' was een lootje te krijgen ver buiten mijn comfort-boeken-zone. Maar jullie plezier is toch wel aanstekelijk!

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 12:42

Hoi! Ik ben Lolacabana, Laura dus. Ik wil ook mee doen, want ik heb een boekenverslaving. Ik hou van boeken met avontuur, soms thrillers, fantasy, feel-good. Boeken over mensen met boekenwinkels, heerlijk om bij weg te dromen. Eigenlijk van alles behalve horror. Boeken moeten wel een beetje een fijn gevoel geven. Dus geen gruwelijke moorden en bloederige zooi voor mij O:)

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 13:14

Ik doe mee! Maar ik ben aan het werk nu dus vul straks verder aan *\o/*

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 13:28

Joepiee. Ik ben ook aan het werk nu maar antwoord vanavond uitgebreider :D

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 13:34

Eelmo schreef:
Is dit een besloten SS met de oude/vaste garde van de eerdere SS-edities? Zo niet zou ik ook graag mee willen doen :o
Ik vind het idee van de thema's erg leuk, en 1 boek per keer is fijn behapbaar. In stilte jullie vorige topic gevolgd, maar me nooit aangemeld omdat ik 'bang' was een lootje te krijgen ver buiten mijn comfort-boeken-zone. Maar jullie plezier is toch wel aanstekelijk!

Iedereen is welkom :)

Neverland schreef:
*\o/*

Een vraag. Verzenden we het boek direct naar het lootje of laten we het eerst thuis bezorgen? En dan opsturen?


Ik ben persoonlijk voorstander van het laatste, zodat het boek ingepakt kan worden en de hint er ook direct bij kan :j

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 13:59

Dit vind ik een tof idee. Ik ga een pb sturen om weer mee te doen :D

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:27

Marjo schreef:
Eelmo schreef:
Is dit een besloten SS met de oude/vaste garde van de eerdere SS-edities? Zo niet zou ik ook graag mee willen doen :o
Ik vind het idee van de thema's erg leuk, en 1 boek per keer is fijn behapbaar. In stilte jullie vorige topic gevolgd, maar me nooit aangemeld omdat ik 'bang' was een lootje te krijgen ver buiten mijn comfort-boeken-zone. Maar jullie plezier is toch wel aanstekelijk!

Iedereen is welkom :)



*\o/*
Dan volgen pb en voorstel-post asap!

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 14:39

Halloo,

Ik heb mij ook aangemeld. Mijn naam is Naomi en ik ben 28 jaar. Ik hou ook wel van lezen, alleen heb ik er niet altijd even veel tijd voor. Iets met een eigen zaak. :o Het liefste heb ik boeken die mij eigenlijk binnen de eerste 10 pagina's pakken. Ik hou vooral ook van mysterie en thriller, maar ik ben ook wel benieuwd naar een horror boek. Boeken graag wel in het Nederlands. Ik laat mij verder verrassen.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 14:42

Mocht iemand uitsluitingen willen doorgeven vanwege deelname aan vorige boekensanta edities, stuur mij dan even een PB wie dat zijn.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 15:12

Citaat:
  • Marjo
  • Cynn
  • Lolacabana
  • M_D_H
  • MarloesHJ
  • Momo94
  • Sirius_
  • Urbanus

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 15:22

Ik ga dit topic even stippen. Wil nog even nadenken of ik me aanmeld. Ik ben dol op lezen, maar kan me eigenlijk geen boeken met ‘herfstthema’ bedenken en ben sowieso niet heel goed bekend met andere genres dan de genres die ik zelf lees :o

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 16:05

DemiSisa schreef:
Ik ga dit topic even stippen. Wil nog even nadenken of ik me aanmeld. Ik ben dol op lezen, maar kan me eigenlijk geen boeken met ‘herfstthema’ bedenken en ben sowieso niet heel goed bekend met andere genres dan de genres die ik zelf lees :o

Het mag dus ook een boek zijn die te maken heeft met de feestdagen of gebeurtenissen in de herfst. Een heel eng horror boek kan ook (Halloween), of juist iets over dieren vanwege dierendag. Thanksgiving kan ook nog, dat valt ook in de herfst :j

Je kan ook denken aan historische fictie die in de herfst plaatsvond.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:26

Wat een leuk idee :-)

Ik denk er even over na :-)

Herfstboeken....... is het per definitie fictie of mag er ook wat non-fictie verstuurd worden? En het gaat echt om nieuwe boeken toch?

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:36

Het is een leuk idee om over na te denken, maar is er nog een. Budget qua boek wat mee telt?
Boeken bij de boekenvoordeel kan soms al van 5,- nieuw of 30,- boeken ben ik ook al tegen gekomen. XD

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:25

Ik heb me aangemeld. *\o/*
Ik ben 27 (vind dit wel een mooie leeftijd, ouder hoeft niet bedankt) en lees 'fanatiek' sinds mijn 15e. The Hunger Games was het boek waar ik verliefd op raakte toen ik 15 was en die genre vind ik nog steeds erg leuk om te lezen. Ik lees ook graag (YA) Fantasy en recent heb ik het Romance genre ontdekt.

Voor dit thema zou ik wel een psychologische thriller een kans willen geven! Dat is mijn favoriete genre qua films maar bij boeken weet ik niet zo goed waar ik het moet zoeken. Met horror maak je mij niet gelukkig. Maar een Fantasy boek of Romance boek wat met herfst te maken heeft is ook goed! :D
Ik lees in het Engels trouwens.

Zertab

Berichten: 12226
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:38

Ik doe weer mee! :D

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:11

Ik ben Marloes en sinds twee jaar weer fanatiek aan het lezen. Vroeger echt veel gelezen maar een periode niet zo.

Ik lees bij voorkeur historische fictie, romans en fantasy begint ook steeds vaker in mijn leeslijstje voor te komen.
Thrillers en horror ligt mij echt niet maar ik denk dat er genoeg herfstboeken zijn te vinden die niet in dat genre liggen.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:24

Apple schreef:
Wat een leuk idee :-)

Ik denk er even over na :-)

Herfstboeken....... is het per definitie fictie of mag er ook wat non-fictie verstuurd worden? En het gaat echt om nieuwe boeken toch?

Ik denk dat je moet kijken naar wie je krijgt als lootje :j

Ik zou bijvoorbeeld echt niet gelukkig worden van non-fictie :o