Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:44

Het mooiste is nog dat ze beweren dat het handgemaakt is en uit de UK komt. Ja ammehoela. Maar goed, ik probeer geld terug te krijgen of een retour en dan is het weer een goede les geweest. Op bol en Amazon haal ik ze zo eruit maar Etsy is dat wat lastiger helaas.

Lekkere smaken al! Ik houd van passievrucht, die willen wij ook graag. Vind het zelf ook heel lastig dus heb helaas geen advies voor je. Wij gaan de 16e proeven dus ben heeeel benieuwd!

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:49

Wat jammer dat je bestelling dropshipping bleek..

Passievrucht klinkt echt super lekker! Zo lekker dat ik bijna een taart overweeg :D

Wij hebben nu 2 locaties op het oog waar wij gaan kijken voor ons trouwfeest. De ene hebben we onze eerste date gehad, een bar. De ander is een oranjerie. Totaal andere locaties maar beiden de moeite waard om te kijken wat er mogelijk is.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:12

Ik ga vanmiddag lekker jurken shoppen *\o/*

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:31

Heel leuk (al vond ik het ook super vermoeiend al die indrukken en keuzes haha)! Veel plezier <3

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 12:46

Wat balen van de dropshipping zeg!

Kimley leuk! Maar idd heel vermoeiend en probeer vooral je eigen gevoel te volgen en niet teveel waarde te hangen aan de mening van de anderen.

Kwa taart smaken weet ik het niet,wij doen geen bruidstaart maar gewoon vlaaien ofzo.
Overweeg om mijn broer bij de Limburgse bakker een aantal vlaaien mee te laten nemen.
Ik ben opgegroeid in Limburg dus leuke combinatie.

We willen deze week aan de gang met uitnodigingen,het is nog maar 5 maanden tot de bruiloft dus ze moeten ondertussen wel besteld worden.

En volgende week dingen op papier laten vastleggen bij de notaris.

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:47

Spannend, veel plezier!!!

Kun je ook na de bruiloft naar de notaris? Wij kopen namelijk 2 weken na de bruiloft een huis en het zou top zijn als dat gewoon in één keer geregeld kan worden.

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 13:28

Ja hoor,wij trouwen niet onder huwelijkse voorwaarden.
Leggen gewoon zo dingen vast ook voor de kinderen.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:03

Bedankt iedereen, ik heb een fantastische middag gehad en een bijzonder mooie (vind ik) jurk uitgezocht <3

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:54

Gefeliciteerd!

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:05

Gefeliciteerd Kimley! Dat is gewoon het allerbelangrijkste, dat jij hem fantastisch vindt :D

Spannend Nessie qua locatie!

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:48

Kimley wat fijn dat je je jurk heb gevonden!

Wij zitten momenteel even in een dip.
Al ruimere tijd geleden de save the date op de bus gedaan en maar van een paar mensen weten we echt die er komen gok max 10 man terwijl we er 50 hebben uitgenodigd.
Ze hebben tot 1 april om wat te laten weten maar is gewoon zo vervelend om er weer achter aan te moeten.
Laatste maand gaat al zo snel aangezien we dan alle boodschappen en stoelen en taart moeten regelen

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 17:29

Oh dat is echt teleurstellend zeg,en stressvol denk ik ook wel.

Hier nog niks opgepakt,ja morgenochtend de notaris even.

En dinsdagochtend komt een vriendin van ons om te inventariseren wat we allemaal hebben voor de aankleding van het erf.
Ideeën op papier uitwerken enzo.

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:23

Eilinora schreef:
Oh dat is echt teleurstellend zeg,en stressvol denk ik ook wel.

Hier nog niks opgepakt,ja morgenochtend de notaris even.

En dinsdagochtend komt een vriendin van ons om te inventariseren wat we allemaal hebben voor de aankleding van het erf.
Ideeën op papier uitwerken enzo.

Zeg dat wel gisteren ook weer een afmelding gehad omdat ze geen oppas kunnen vinden.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:04

Wat irritant! Zijn dat dan safe the date kaarten die je vooraf aan de uitnodiging stuurt?
Wij hebben daar geen rsvp op gevraagd bedenk ik me nu.. maar ik snap dat je daar echt van baalt!

Hier loopt het vrijgezellenfeest in de soep. Ik wilde er niks van weten, maar nu is toch het eea medegedeeld aan mij en het is niet hoe ik het in mijn hoofd had. :o ik baal echt dat van de 23 data het 6 mensen niet lukt om 1 dag te kunnen. Nu is er een etentje gepland.
Er is mij gevraagd wat ik absoluut niet wilde en dat was een saaie high tea setting.
Aan de andere kant wil ik absoluut niet verwend overkomen want zo ben ik helemaal niet, als ze niks hadden georganiseerd was dat ook helemaal prima haha. Moeilijk moeilijk :')

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 02:40

Macs schreef:
Wat irritant! Zijn dat dan safe the date kaarten die je vooraf aan de uitnodiging stuurt?
Wij hebben daar geen rsvp op gevraagd bedenk ik me nu.. maar ik snap dat je daar echt van baalt!

Hier loopt het vrijgezellenfeest in de soep. Ik wilde er niks van weten, maar nu is toch het eea medegedeeld aan mij en het is niet hoe ik het in mijn hoofd had. :o ik baal echt dat van de 23 data het 6 mensen niet lukt om 1 dag te kunnen. Nu is er een etentje gepland.
Er is mij gevraagd wat ik absoluut niet wilde en dat was een saaie high tea setting.
Aan de andere kant wil ik absoluut niet verwend overkomen want zo ben ik helemaal niet, als ze niks hadden georganiseerd was dat ook helemaal prima haha. Moeilijk moeilijk :')


Wij hebben alleen een uitnodiging gestuurd naar de daggasten gezien wij klein trouwen bij de gemeente en daarom niet jan en alleman erbij willen hebben.
The save the date was een uitnodiging voor rest van de families om ons te feliciteren bij de receptie eind vorig jaar verstuurd.

Balen dat je vrijgezellenfeest zo in de soep loopt!

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:16

Wat balen Macs. Het lijkt me ook lastig hoor, want aan de ene kant gaat het erom dat je samen bent en het gezellig hebt, aan de andere kant wil je ook wel dat ze een beetje kijken naar wat bij je past.
Hopelijk wordt het toch een leuke avond.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 17:23

Heb je je vrijgezellenfeest nu al gehad, Macs? Of weet je nu al concreter wat het gaat worden?

Hier weer redelijk wat vinkjes gezet:
- jurk naar de naaister, aangemeten en 10 april mag ik gaan terughalen
- pak van mijn toekomstige is aangepast en kan volgende week afgehaald worden
- ceremoniemeesters zijn geregeld. Een bevriend koppel dat sowieso uitgenodigd was, maar ook ervaring heeft met een huwelijk begeleiden. Zij hebben dan ook ineens voor een oud Volkswagenbusje gezorgd als trouwvervoer, alhoewel wij eigenlijk helemaal niets van plan waren. Super blij mee dat ze dat toch geregeld hebben, en zo kunnen de kindjes en wij samen rijden, wat we echt geweldig vinden.
- de eerste RSVP's lopen binnen, we zijn al met 38 van de 160 :D

Loopt lekker zo met alle voorbereidingen, en we hebben nog 62 dagen te gaan.

Zit iedereen nog een beetje op schema?

Hanneke137

Berichten: 383
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:36

Ik heb afgelopen weekend mijn vrijgezellenfeest gehad. Mijn zusje en vriendin hadden het super geregeld. Was echt rekening mee gehouden wat goed bij mij zou passen. We zijn dus ook in ons dorp gebleven. 1 activiteit een dorpje verderop. Er was maar 1 persoon niet, deze had ik ook wel een beetje ingeschat dat ze niet perse zou aansluiten/ kunnen.
Het is echt super leuk geweest en hebben ons met zijn alle zeer goed vermaakt. Een hele leuke, gezellige dag om op terug te kijken.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:48

Wat fijn dat je zo’n leuke dag hebt gehad!

Wij hebben inmiddels de locatie in Nederland ook vastgelegd voor het feest en de uitnodigingen verstuurd. Het is de bar geworden waar wij onze eerste date hebben gehad. Nu is eigenlijk alles afgerond in voorbereidingen voor zowel Las Vegas als hier, op het laten vermaken van de jurk na dan.

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 15:53

Goed bezig! Hoelang van tevoren hadden jullie het vrijgezellen feest?
Ik verwacht niet dat iemand die voor mij organiseerd eigenlijk.
Het is waarschijnlijker dat mijn aanstaande man er een krijgt en die van mij vergeten word haha.

Inmiddels heb ik ook de trouw ambtenaar gesproken en ga haar terugbellen om het vast te leggen vandaag.

En wat dingen besteld voor de decoraties van onze tuin.
Het eerste is al binnen.

8 april komt er een visagiste voor proef make up.

En gisteren is de proefdruk binnen gekomen van onze uitnodiging.
We lopen nog een keer de lijst met gasten door voor we ze bestellen.

We moeten nu nog wel muziek uitzoeken voor het feest en onze eerste dans en nog een nummer voor de ceremonie.
En schoenen bij mijn jurk en nog een pak.

Geloof dat het dan allemaal geregeld is.

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:58

Dat zou wel verdrietig zijn als het vergeten wordt Eilinora. Ik heb wel iemand specifiek de opdracht gegeven :o

Toevallig Hanneke, ik heb het ook afgelopen weekend gehad! Hele leuke dag gehad, het was echt een verrassing. Het kwam bijna 2 maanden van tevoren.

Hanneke137

Berichten: 383
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:05

Oh dat is wel verdrietig inderdaad Eilinora als ze er helemaal niks mee doen. Mar heb je het er ook niet over gehad met 1 van je vriendinnen? Ik had dat namelijk wel, heb ook zelf de namen/ nummers doorgegeven van de mensen welke ik erbij wilden hebben.

Bij mij was het ook 2 maanden van te voren. Heeft ook te maken met mijn wedstrijdschema, en ik had duidelijk aangegeven dat ik geen wedstrijden wilde missen hiervoor.

Bij mijn vriend is het 1 maand van te voren gepland.
Mij zusje trouwt in September en daar hebben wij het ook al in Juli. Dat is ook vanwege alle vakanties.

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:14

Dat is erg verdrietig eilinora!

Vrijgezellenfeest hebben wij hier niet past ook niet bij ons.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:05

Ik denk dat mijn vriendinnen op zijn minst al een appgroep hebben :') Ik (en mijn vriendinnen) zijn ook echt wel van het feesten dus het zal vast ook wel leuk worden :)) Vind alleen de term vrijgezellenfeest zo dom. Dat ben ik al 7 jaar niet meer :+

Eilinora

Berichten: 11917
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 20:35

Ach verdrietig....het zijn niet van die meiden die daaraan denken zo snel.
Niet dat ze het niet willen doen hoor maar allemaal zeer druk (veel boerinnen zoals ik met een baan ernaast en meerdere kinderen).
En ik ben geen feestbeest ofzo,een middag high tea en speurtocht bijvoorbeeld is meer mijn ding.

Maar we gaan het zien,mijn aanstaande zegt in elk geval als ze voor jou niks doen en voor mij wel kunnen ze de boel cancelen want laat jou niet alleen achter.
Beiden wel of beiden geen feest.

Trouwambtenaar is vastgelegd nu.
Vergat alleen op het lijstje de trouwringen uitzoeken en bestellen haha,toch wel een cruciaal onderdeel _O-