Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:54

Wat een prachtige foto's hierboven! En wat een mooie kleur pak had jou man ook <3

Gekke vraag misschien maar ik ga over 1.5 week jurken passen wat doe je naar zoiets aan? Kwa ondergoed enz bedoel ik dan :D

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:55

Ik las de tip om huidskleurig ondergoed aan te doen.
Dan valt dat met het passen minder op.

En bedankt allemaal voor de complimenten! <3

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:58

Wat zagen jullie er mooi uit Tucktuck!

Ik moet nog even zo'n speciale onderbroek kopen, de jurk heeft cups, dus bh is niet nodig.
Morgen proef haar en makeup *\o/*. Vorige week bij de tut afspraak voor m'n jurk is duidelijker geworden welke haarstijl het mooiste bij de jurk staat, dus dat is heel fijn. Hoeven we maar 1 stijl te proberen.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:58

Kimley schreef:
Wat een prachtige foto's hierboven! En wat een mooie kleur pak had jou man ook <3

Gekke vraag misschien maar ik ga over 1.5 week jurken passen wat doe je naar zoiets aan? Kwa ondergoed enz bedoel ik dan :D


Voor het passen had ik gewoon een setje aan, zoals ik elke dag doe. De BH ging al snel uit, omdat hij in de meeste jurken niet nodig was / zichtbaar was. En welke kleur slip je dan ook aanhebt, dat is niet waar op dat moment de focus op ligt, dus dat valt zo niet op.
Maar wil je echt gerust zijn, wit of huidskleur zal het minste zichtbaar zijn.

Fijn Jojoleinee, dat is toch ook een hele leuke om "klaar" mee te zijn denk ik. Dan heb je echt bijna je hele look af, heerlijk!

Leo

Berichten: 50135
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 17:11

Hele mooie foto's TuckTuck!!


Hier ook alleen een slip (moet nog even iets vinden) en geen bh, is ook niet nodig onder mijn jurk.
Ik heb 2 weken terug mijn jurk weer voor het eerst aangehad bij de coupeuse en ik ben nog steeds verliefd. :D Komende woensdag ophalen / laatste keer passen.

Mijn vriend heeft inmiddels ook zijn pak dus we zijn aardig compleet aan het raken. :D

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 17:33

Heeft iemand trouwens/kent iemand iemand die ervaring heeft met De Bruyn bloempreparaties?

Ik wil graag achteraf mijn boeket daar met epoxy laten bewerken, omdat ze daar een vorm hebben die ik heel mooi vind, maar ik kom ze nergens tegen dat mensen er ervaring mee hebben.

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 08:44

Werd nog gebeld door het gemeentehuis, schijnbaar is er ook stemmen op onze trouwdag. En het gemeentehuis is een stemlokaal. Zal lekker gezellig druk worden :') Maar dan kan stemmen in je trouwjurk ook van de bucketlijst af? :+

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 10:15

Oke ik ga even flink bijlezen hier want ik zat weer onder een 'ik heb te veel te doen en bruiloft plannen geeft me stress'-steen :')...

Tucktuck, allereerst jouw foto's, wat zijn ze mooi geworden! Kan me voorstellen dat je daar helemaal blij mee bent.

Verder las ik iets over bedankjes, ik vind dit echt extreem lastig! Ik ben nog nooit echt op een bruiloft geweest dus heb ook weinig inspiratie. Neig nu ook gewoon naar pepermuntjes of zo :').

Qua wat te dragen onder je bruidsjurk: ik heb voor het passen de 1e keer gewoon een vet saaie huidskleurige naadloze string gekocht. Deze zit eigenlijk zo mooi onder mijn jurk dat ik het denk ik daarbij hou hahaha. Ik draag geen bh, zitten cups in mijn jurk.

Ik ga alle ideeën voor wat te doen met het boeket opslaan, haha! Ik heb nog geen idee maar weggooien zou ik niet over mijn hart verkrijgen en laten drogen vind ik dan zo kwetsbaar.

jojoleinee, heel veel plezier met je proefafspraak vandaag!

Nu even mijn eigen update:
Ik heb 1,5 week geleden de tweede afspraak van mijn trouwjurk gehad! Heb schoenen gekozen, toch wel een flinke hak dus moet ze goed in gaan lopen. Maar ik wilde dit echt omdat mijn vriend en ik ruim 30 cm in lengte schelen en dat vind ik voor de foto's best een ding haha.

Verder hebben we vrijdag dan eeeeindelijk definitief onze huwelijksreis geboekt. Cyprus geannuleerd want we hoorden echt negatieve verhalen. We gaan nu toch op rondreis door Madeira en dan naar Porto Santo :D. Voor ons dus heerlijke combi tussen avontuur en chillen. We gaan 3 dagen na onze bruiloft en ik heb er nu al mega zin in!

Verder staat komende week mijn proefkapsel/makeup, kennismaking met onze babs en shoppen met mijn moeder voor haar outfit. Ik wil ook echt onze trouwkaarten gaan bestellen, maar we hebben het eten gewijzigd en ik moet even puzzelen hoe en wat qua tijden nu. Dan de week daarna shoppen met mijn vader voor zijn pak. En eind maart naar de bloemist. Dan denk ik zomaar dat alles geregeld is...

Oh en ik vergeet het bijna te zeggen! Wij hebben zaterdag ons vrijgezellenfeest gehad *\o/*. Ik voelde het al aankomen, maar ik heb een superleuke dag gehad. Geluncht, toen bijlwerpen gedaan, gekart, tussendoor van die idiote opdrachten op straat gedaan hahaha, uit eten geweest en toen samen gekomen met de mannen en nog even wezen stappen! Ik droom nu sinds mn vrijgezellen elke nacht over de bruiloft: dat de MUAH opeens last minute af zegt, dat er iemand met vieze schoenen voor de ceremonie op mijn sluier ging staan, dat we al op vakantie zijn _O-...

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 11:23

Hoi aanstaande bruiden en bruidegommen! Ik lees al een hele tijd mee (ook het 2023 topic).
Ik voel me niet helemaal prettig om alles te delen op internet over de voorbereiding, maar ik ben dus binnenkort ook aan de beurt :))

Ik heb dus wel een een brandende vraag waar ik niet uit kom :+ Misschien willen jullie meedenken.
Wij willen niet dat een aantal mensen een +1 meenemen naar de bruiloft. Hoe maak je dit duidelijk op de kaart zonder bitchy over te komen? Ik dacht met een kort rijmpje of zo :+ staat misschien dom.
Maar dat in ieder geval duidelijk is dat de naam op de envelop leidend is. We hebben wel de ceremoniemeester op de kaart staan voor vragen en afmeldingen. Hoe doen jullie dit of zouden jullie dit doen?

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 11:52

Macs schreef:
Hoi aanstaande bruiden en bruidegommen! Ik lees al een hele tijd mee (ook het 2023 topic).
Ik voel me niet helemaal prettig om alles te delen op internet over de voorbereiding, maar ik ben dus binnenkort ook aan de beurt :))

Ik heb dus wel een een brandende vraag waar ik niet uit kom :+ Misschien willen jullie meedenken.
Wij willen niet dat een aantal mensen een +1 meenemen naar de bruiloft. Hoe maak je dit duidelijk op de kaart zonder bitchy over te komen? Ik dacht met een kort rijmpje of zo :+ staat misschien dom.
Maar dat in ieder geval duidelijk is dat de naam op de envelop leidend is. We hebben wel de ceremoniemeester op de kaart staan voor vragen en afmeldingen. Hoe doen jullie dit of zouden jullie dit doen?


Hmm ja lastig ik zou inderdaad dan maar 1 naam op de envelop zetten en eventueel in je tekst iets in enkelvoud als 'laat weten of je komt aan de ceremoniemeester'. Maar ik weet niet hoe goed ze zullen lezen en of het dan dus goed komt :+ Rijmpje klinkt wel slim dan

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 11:55

Bij mij was het niet opgekomen om +1’s niet uit te nodigen (voor het trouwfeest, onze bruiloft zelf is met ons tweeën), van onze vrienden en familie zijn hun geliefden ook zeker welkom. Ook kinderen, inclusief baby’s, mogen van ons komen.

Bedankjes komen leuke ideeën voorbij, dat is alleen een ‘zorg’ voor later.

Wij zijn nu bezig met het zoeken naar een locatie voor het trouwfeest in Nederland. Begon bij een normale zaal maar zijn nu toch aan het kijken richting een oranjerie / kasteellocatie. Voor Las Vegas staat alles gepland, inclusief de hele reis eromheen.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 11:59

In welke omgeving zoek je iets, Nessie?

+1's zijn hier in principe ook welkom, kinderen en baby's zeer zeker niet :')

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:03

We hebben gasten uit de kop van Noord Holland, Zuid Holland en midden/zuid Gelderland, dus een wat centrale locatie in de regio Gelderland/Utrecht is waar we naar kijken. We zijn nog heel breed aan het oriënteren, maar gelukkig is er voor alleen een feest en midden in de winter nog voldoende beschikbaarheid. Overdag of avond maakt ons ook niet uit.

Onze bruiloft zelf is dusdanig privé (we kunnen letterlijk de hele dag doen wat we willen en het draait alleen om ons), dat ons feest wel gewoon voor ‘iedereen’ is :)

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:08

Oww laat ik wel duidelijk zijn dat het hier niet gaat om familie, kinderen en bekende aanhang hoor, die namen komen uiteraard op de envelop en zijn natuurlijk welkom <3.
Een oude vriendin van mij heeft ook een vriend, die ken ik niet maar zijn naam komt wel op de envelop omdat ik wil dat zij niet alleen komt die dag :) Dus zo bitchy ben ik niet haha :')
Al zijn degene met kinderen toevallig vanaf 8 uur uitgenodigd dus die komen waarschijnlijk toch niet.

In dit geval gaat het om een ingewikkelde situatie tussen vrienden, exen en een moeilijke persoonlijkheid :') Deze aanhang is van een goede vriend van ons. Maar zij doet nogal vervelend tegen mijn beste vriendin (zijn ex). Heel ingewikkeld allemaal, maar ik wil haar er gewoon niet bij hebben.
Hij is dan weer zo'n sulletje dat je het heel duidelijk moet zeggen want anders neemt hij haar gewoon mee, ook omdat de rest van de vriendengroep wel komt zegmaar.

Roossie dat is wel een goede oplossing, dan moeten we wel 2 versies hebben van de kaarten. Eén voor mensen die alleen komen en één voor stellen/gezinnen.

Nessie wat denk je van Warnsborn of de Lage Oorsprong? De laatste wilde ik heel graag maar daar konden we niks zelf regelen qua catering wat wij toch wel graag wilde.

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:13

@Xanthippe, heerlijk als dat dan op tijd geleverd wordt :)) Fijn he dat afstrepen, moet nog genoeg maar ben al een end op weg haha.

@Roossie95 je hebt heel veel leuke gastenboeken. Ik twijfel ook nog over wat ik wil. Dacht aan een fotoboek bij de photobooth en dan met stickers ed erbij zodat je een soort scrap page idee hebt. En misschien nog zo'n houten hart waar mensen hun naam op de hartjes kunnen schrijven en dan erin doen. Lijkt wel op jouw eigen voorbeeld zie ik;
https://www.etsy.com/nl/listing/1289282620/gepersonaliseerde-bruiloft-gastenboek?gpla=1&gao=1&&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=shopping_nl_du_nl_-weddings-gifts_and_mementos&utm_custom1=_k_CjwKCAiAuNGuBhAkEiwAGId4amIMACMcCkauAsyrGQm65_hZoQGOcbpr1QHObKibDtr76q29L6m94BoC8pYQAvD_BwE_k_&utm_content=go_13699944186_124955767900_530541836639_aud-2079782229334:pla-314262773947_c__1289282620nlnl_432422647&utm_custom2=13699944186&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAuNGuBhAkEiwAGId4amIMACMcCkauAsyrGQm65_hZoQGOcbpr1QHObKibDtr76q29L6m94BoC8pYQAvD_BwE

@Tucktuck; Wat een mooie foto's! Wel balen van je jurk zeg en snap dat je dat alsnog gemaakt wil hebben. En met de bloemen wil ik ook nog kijken wat ik ga doen. Zag laatst een soort vierkante glazen box waar het in zat, vond ik ook erg mooi.

@ontherun, ik heb online ook gezocht naar sieraden maar kon niets geschikts vinden. Van het weekend naar een weddingfair beurs geweest en daar geslaagd. Misschien kun je naar zoiets gaan? Weet niet of het wat is maar weet ook van Myjewelry dat ze regelmatig sample sales hebben..

@jojoleinee, fijn idee inderdaad dat je haar en jurk al een soort van afgestemd hebt *\o/*
Ik heb geen ervaring met de Bruyn bloempreparaties. Misschien even op facebook kijken in een trouwgroep en daar eventueel vragen?

@xRoossie95, haha dat is ook toevallig. Je hebt dan wel genoeg toeschouwers :)) En idd 1 die je van je bucketlist kan strepen _/-\o_

@November108, ook al lekker bezig dus, heel fijn dat je de reis ook nog kon annuleren! En klinkt als een geslaagd vrijgezellen feest *D

@Macs, Ik heb wel een beetje hetzelfde. Lees daarom voornamelijk mee en post hier af en toe wel wat dingen. Wat betreft +1 vind ik lastig. Kun je geen apart kaartje erin doen met dat je alleen de personen op de envelop uitnodigt? Eventueel met dat jullie het intiem willen houden oid.

anca

Berichten: 1781
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:25

@macs. Ik begrijp dat het om 1 persoon gaat. Dan zou ik dat persoonlijk in een gesprek aangeven.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:26

Ik kom van oorsprong uit die omgeving (Warnsborn / Lage Oorsprong) maar we willen het liever wat centraler voor de gasten houden dat niet de helft dik 1.5 uur in de auto zit. Al vind ik de Oranjerie bij het kasteel in Rozendaal wel prachtig!

Nu snap ik de situatie inderdaad, zo’n gast is niet handig om erbij te hebben.

jojoleinee

Berichten: 2662
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 19:53

Gefeliciteerd met jullie huwelijk Macs. Wij schrijven in dat geval maar één naam op de envelop. Mensen moeten zich aanmelden via een QR code. Op die manier kunnen we checken dat degene die zich aanmelden ook genodigden zijn.

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 21:13

Thanks voor de tips allemaal! <3

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 09:42

Macs ik zou het denk ik ook persoonlijk of met aanmelden aangeven. In dat geval snap ik dat je de sfeer niet verpest wilt hebben.

Wij hebben een afspraak voor de taart *\o/* Ben zo benieuwd. Ik zou ook echt niet weten waar ik anders naartoe moet, de fondant taarten vinden wij niks, we willen een (semi)naked met fruit en bloemen. En bij bijna alle aanbieders zien we die fondant taarten op de foto :\ Waar we nu naartoe gaan vind ik juist alle foto’s mooi haha.

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 22:39

ontherun schreef:
Macs ik zou het denk ik ook persoonlijk of met aanmelden aangeven. In dat geval snap ik dat je de sfeer niet verpest wilt hebben.

Wij hebben een afspraak voor de taart *\o/* Ben zo benieuwd. Ik zou ook echt niet weten waar ik anders naartoe moet, de fondant taarten vinden wij niks, we willen een (semi)naked met fruit en bloemen. En bij bijna alle aanbieders zien we die fondant taarten op de foto : Waar we nu naartoe gaan vind ik juist alle foto’s mooi haha.


Welke omgeving zoek je? Ik zie veel bakkers die ook semi naked doen.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 22:52

Zo zuidelijk als maar kan :D Maar we hebben een afspraak, en ik ga er vanuit dat zij echt wel kan maken wat we willen. En het is ook een zzp-er, dat wilde ik liever dan de grote ‘bakkers’ hier.

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 23:05

ontherun schreef:
Zo zuidelijk als maar kan :D Maar we hebben een afspraak, en ik ga er vanuit dat zij echt wel kan maken wat we willen. En het is ook een zzp-er, dat wilde ik liever dan de grote ‘bakkers’ hier.


Ah ik zit in t midden vh land, maar zie vaak ook wel semi naked voorbij komen op facebook en in bakgroepen. Fijn dat je iemand gevonden hebt. Hoop dat t net zo lekker smaakt als dat ze eruit zien *\o/*

Wij hebben ook toevallig deze week een afspraak ingepland voor een proeverij. Ben heel benieuwd, zag veel positieve reviews en ze heeft fijne prijzen

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:03

Pfffff heb ik weer hoor. Iets voor in mijn haar gekocht via Etsy, zou uit de UK komen. Komt het vandaag binnen, rechtstreeks gedropshipt uit China _-:( _-:( _-:( Ik ben echt ff goed pissed. Meteen opgezocht, screenshots en foto’s gemaakt en gerapporteerd. Benieuwd wat ze ermee doen… Als ik het van Ali had gewild dan had ik t zelf wel daar besteld voor €30 minder.
Ik wilde juist iets aparts voor in m’n haar… was helemaal enthousiast. Totdat ik de ‘envelop’ zag…

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:29

Ohh zo hatelijk ontherun .. >;)

Hebben jullie nog goede ideeën voor taart smaken :+
Ik wil 3 lagen / taarten. Eentje met witte chocolade en passievrucht, eentje met pure chocolade, chili en passievrucht. Maar wat is dan nog een goede 3e smaak erbij?