Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jojoleinee

Berichten: 2665
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 18:00

Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Hanneke137 - 3 mei
Nardxash - 7 mei
Xanthippe - 8 mei
November108 - 25 mei
Delaja - 24 juni
Denise_Storm - 5 juli
Marjo1996 - 6 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli
Angelaa2 - 30 aug

Even het lijstje nog een keer :o

Leo

Berichten: 50144
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 19:14

Er komen er nu 5 heel kort op elkaar, zo leuk :D

Onze ringen moeten we nog ophalen, nog geen bericht gehad dat ze klaar zijn. Moet ik ook nog even achteraan :=

Macs

Berichten: 7640
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 19:49

6! Ik zit er tussen in :))

Jullie ook met de laatste puntjes bezig! Ervaren jullie het als stressvol nu? Veel mensen vragen dat aan mij maar ik vind deze periode echt het leukst :))
Heb gisteren mijn vrijgezellenfeestje gehad. Ondanks dat ik me er een maand geleden druk om maakte (er ging het eea niet goed in de voorbereiding en mijn zus kon dat niet voor zich houden :') ) heb ik het hartstikke leuk gehad!

Afgelopen week ook het proefkapsel en make up gehad. Helaas erg teleurgesteld dus ik moet nog even op zoek naar iemand anders.. ;(

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 22:05

Ik lees een beetje passief mee laatste tijd, we zijn ook druk bezig met onze verhuizing dus alles stapelt een beetje op hahaha. We hebben volgens mij alles wel geregeld, hebben we expres gedaan voor we de sleutel kregen eind maart. Maar ik heb al 3 nachten achter elkaar nachtmerries dat er van alles mis gaat, dus echt feest :'). Wel al een aantal afmeldingen gehad, tot nu toe allemaal van mijn vriend zijn kant. Maar merk dat ik daar echt heel erg van baal.

Leuk dat jullie allemaal verder bezig zijn met vrijgezellenfeesten en zo, en dat jullie het allemaal leuk hebben gehad! Idd een aantal bruiloften nu super dicht bij elkaar, voor jullie allemaal succes met de laatste voorbereidingen.

Kimley

Berichten: 9148
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:04

Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Hanneke137 - 3 mei
Nardxash - 7 mei
Xanthippe - 8 mei
November108 - 25 mei
Kimley - 14 juni
Delaja - 24 juni
Denise_Storm - 5 juli
Marjo1996 - 6 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli
Angelaa2 - 30 aug

Mezelf even toegevoegd.
De ringen hebben we vorige week opgehaald. Jurk mag ik 15 mei ophalen..
Over 2 weken heb ik proef make up en haar.
Voor de rest is bijna alles geregeld en ben ik nu de decoratie aan het verzamelen :D
Alleen het eten & drinken moet nog verzorgd worden en de papieren moeten nog naar de gemeente verstuurd

Leo

Berichten: 50144
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:15

Ik ervaar het niet persé als stressvol, maar ik vind het wel spannend :)) Wel fijn dat het meeste gewoon rond is. Een paar dingen moeten nog binnen komen, zoals de enveloppendoos en wat inhoud van de bedankjes. En we gaan zelf een bord maken om neer te zetten. Dat soort dingetjes.

Zelf ben ik aan het herstellen van overspanning dus ik merk dat spanning wel makkelijk omslaat in "stress" maar dat komt omdat mijn lijf nog snel in de paniek slaat. Ik hoop vooral dat ik met de prikkels kan dealen gedurende de trouwdag zelf :+
Vrijgezellenfeest wilde ik dus ook bewust niet om die reden, ik kan nu slecht overweg met onverwachte dingen en na een paar uur is mn lampje echt uit.
Uiteindelijk zal je op de bruiloft zelf gewoon met de flow mee gaan verwacht ik.

Nessie

Berichten: 8582
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:40

Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Hanneke137 - 3 mei
Nardxash - 7 mei
Xanthippe - 8 mei
November108 - 25 mei
Kimley - 14 juni
Delaja - 24 juni
Denise_Storm - 5 juli
Marjo1996 - 6 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli
Angelaa2 - 30 aug
Nessie - 24 oktober

Heel leuk al die naderende lente bruiloften! <3 Hier is het nog ver in de toekomst, maar alles is al geregeld. De trouwringen zijn besteld, de jurk wordt 6 juni compleet aangemeten. Ik kijk heel erg uit naar onze reis en bruiloft en ben blij met de keuze welke we hebben gemaakt door het zo samen te vieren. Opstaan, ontbijten, ik word klaargemaakt en na onze ceremonie hebben we een fotoshoot rondom het hotel, dan nog richting Red Rock Canyon of Valley of Fire foto’s maken en in de avond gewoon lekker samen genieten. Geeft een heel relaxte sfeer in voorbereiding. Het Nederlandse feest is ook compleet verzorgd en reeds geregeld. Kan ik twee keer m’n trouwjurk aan voor dat geld :P

jojoleinee

Berichten: 2665
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 13:18

Gezonde spanning hier. Inderdaad, veel mensen vragen of we al zenuwachtig zijn. Het voelt bijna alsof we dat moeten zijn :')

Wauw, wat zijn jullie al ver, Nessie! Fijn hoor.

Ja precies Leo, dat soort dingen hebben wij ook nog.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 21:51

Even een tussendoor vraagje hier!
Hoe veel tijd reserveren jullie voor haar en make-up en aankleden voor de bruid?
Mijn schoonzus zou het voor mij doen en zei minimaal 3 uur nodig te hebben. Daar schrok ik wel van want dat is gewoon de hele ochtend, of we moeten om 7 uur beginnen...

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 22:32

Aankleden reken ik altijd 30 minuten voor incl lingerie, jurk, schoenen, sieraden ed.
Haar en make-up is vaak 2 uur totaal, maar dat weer je pas als je een proef gaat doen

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 22:48

Liselot schreef:
Aankleden reken ik altijd 30 minuten voor incl lingerie, jurk, schoenen, sieraden ed.
Haar en make-up is vaak 2 uur totaal, maar dat weer je pas als je een proef gaat doen

Dankjewel!

Ik heb nu 1.5 uur voor haar en make up ingepland en dan inderdaad half uur voor aankleden. Een half uurtje erbij smokkelen gaat prima maar min 3 uur (dus mogelijks uitloop) krijg ik echt niet in mijn planning gepropt.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 00:08

Bij mij kwam de MUA geloof ik al om 6 uur :+ Had toch geen oog dicht gedaan dus vond het ook niet zo erg. Ik vind 3 uur niet zo gek en echt beter (veel) teveel tijd plannen dan te weinig, daar wil je niet over hoeven stressen.

nardxash

Berichten: 4006
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 02:51

Hier komt het ook al gauw op half 7 kwart voor 7.
Moeder doet mijn haar en make-up.
Moeten uiterlijk om 08.40 weg van huis trouwen om 09.15 uur

Leo

Berichten: 50144
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 06:55

Met de proefsessie zat ik 4 uur. :') ik kan niet zo goed stilzitten dus dat was een opgave :))
Maar met de proef probeer en bespreek je nog veel, daarom is die zo belangrijk.

Nessie

Berichten: 8582
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 07:09

Ik heb jarenlang modellenwerk gedaan en zat daar regelmatig in de visagie/haarstyling. Een look die ik wil zal zo’n 2-2.5 uur duren gaf ook de MUAH in Vegas aan, maar ik wil mijn haar los met een lichte slag erin. Dat vergt natuurlijk veel minder tijd dan opsteken of een perfecte krul erin.

We beginnen aan het eind van de ochtend, dat is een voordeel als je geen heel dagprogramma hebt :D Al zal uitslapen er vast niet inzitten op je trouwdag.

xRoossie95

Berichten: 1376
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:11

Tucktuck - 2 februari
Jojoleinee - 1 mei
Leo - 2 mei
Hanneke137 - 3 mei
Nardxash - 7 mei
Xanthippe - 8 mei
November108 - 25 mei
xRoossie95 - 6 juni
Kimley - 14 juni
Delaja - 24 juni
Denise_Storm - 5 juli
Marjo1996 - 6 juli
emilyslaluna - 14 juli
Eilinora - 26 juli
Angelaa2 - 30 aug
Nessie - 24 oktober

Wij hebben vorige week de uitnodigingen verstuurd. Ik merk alleen dat we bijna geen aanmeldingen krijgen terwijl we daar wel om gevraagd hebben. Van sommige heb ik nog wel een reactie op hoe de kaart er uit ziet, dus je weet dat ie is aangekomen. Maar bij andere helemaal geen reactie :') Ik twijfel dan toch of mensen wel of niet zullen komen?

Verder ben ik nog druk aan het brainstormen over de 0:00 snack. Voor nu twijfel ik een beetje over instant noodles of hartige muffins. Al zijn misschien tosti's ook lekker :)* Alleen duurt dat wel lang voor je dat allemaal warm hebt denk ik

jojoleinee

Berichten: 2665
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:22

Ik heb 2,5 uur gerekend voor haar, make-up en jurk. Mijn make-up is super basic, dus ik verwacht dat het wel moet lukken. Een vriendin van mij doet het.

Roossie, Wij hadden een deadline op de kaart staan om de RSVP in te vullen. Als mensen dat na die datum niet hadden gedaan konden we ernaar vragen. Bij twee mensen kwamen we er al snel achter dat ze niks hadden gekregen, dus die hebben we digitaal nog naar ze gestuurd. Anders gewoon eens subtiel rondvragen?

Leo

Berichten: 50144
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:23

Wij hadden er op gezet graag aanmelden voor 1 april (we moeten de gastenlijst 20 april doorgeven, dus bewust wat speling) en vorige week drupten de meeste aanmeldingen binnen. :')
Mijn ervaring is dus dat mensen het snel vergeten. We hebben nog een aantal reminders gestuurd. Ook omdat ze aan kunnen geven of ze allergieën en dergelijke hebben.

xRoossie95

Berichten: 1376
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:28

Ah ja een deadline had wel slim geweest :') Niet aan gedacht!
Anders inderdaad over een tijdje maar gaan vragen, maar het voelt zo opdringerig ofzo dus geef ze nog wel even de tijd dan. Maar het is inderdaad ook handig voor eventuele allergieën, anders is daar niks voor geregeld

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 10:41

Leo schreef:
Met de proefsessie zat ik 4 uur. :') ik kan niet zo goed stilzitten dus dat was een opgave :))
Maar met de proef probeer en bespreek je nog veel, daarom is die zo belangrijk.



hahaha je hebt het super goed gedaan hoor :') _/-\o_ . Zie haar en make up maar als een relaxt begin van je dag. Even zitten en niks doen, en je in de watten laten leggen.

Ik reken ook altijd 2,5-3 uur voor haar en make-up. Je wil echt niet moeten haasten of afraffelen. Het is altijd meer werk dan gedacht, vergeet niet dat het de hele dag goed moet zitten. Je gezicht staat waarschijnlijk 100 keer op de foto's, die je eindeloos gaat bekijken <3. En je gaat dansen, mensen knuffelen, traantje laten, dat is een hele opgave als make up en haar artiest.
Dus onderga het en geniet er maar van :D

nardxash

Berichten: 4006
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:26

Hier was de deadline ook 1 april en kreeg paar dagen van te voren ineens aanmeldingen

Nessie

Berichten: 8582
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:40

Wij hebben ons feest in december, maar eigenlijk al 99 procent van de reacties binnen. Wij hebben het wel digitaal verstuurd.

nardxash

Berichten: 4006
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:06

Misschien kunnen jullie mij helpen nog met iets waar mee ik vast loop.
Wij maken buiten de fotos direct na het trouwen.
Echter blijft het nederland :')

We zoeken dus nog een optie voor als het regent waar we dan fotos kunnen maken

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:41

Iemand nog ambitie om een wedding te plannen? :+

We willen in september eindelijk onze bruiloft tot uiting brengen :')
Tegen die tijd zijn we 2 jaar verloofd en ik heb werkelijk nul ideeen.

We wonen net over de grens en familie en vrienden moeten 3 uur reizen. Dat willen we ze niet aandoen (zeker omdat het geen groot feest wordt) dus wij willen ergens in limburg, brabant of gelderland het feest vieren.het liefst met een toffe activiteit. Zou het tof vinden om iets te doen. Dacht zelf aan n ruimte bij bosrijk(efteling) en dan fotoshoot in de efteling maar lijkt me noet voldoende. Iemand toffe ideeen? Wilde ook graag gourmetten met het gezelschap (via een cateraar) want das ons ding ...maar hoe wat waar en wie. Pff

jojoleinee

Berichten: 2665
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 08:32

nardxash schreef:
Misschien kunnen jullie mij helpen nog met iets waar mee ik vast loop.
Wij maken buiten de fotos direct na het trouwen.
Echter blijft het nederland :')

We zoeken dus nog een optie voor als het regent waar we dan fotos kunnen maken


Welke regio zoek je?