wie heeft ervaring met een burn out?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

wie heeft ervaring met een burn out?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 18:24

de titel zegt het al

khoop dat er mensen zijn die mij meer info hierover kunnen geven
en ik hoop mensen te vinden die het zelf hebben meegemaakt en die er weer van bovenop zijn gekomen
en hoe ze er weer bovenop zijn gekomen

alvast bedankt!


Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:36

Ik heb je een PBtje gestuurd. Lachen Het belangrijkste is dat je het rustig aan weer opbouwt, niks overhaasten.

Hier is nog een website waar je misschien iets aan hebt: http://www.burnin.nl/textversie.html.

Kerstmuts

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:39

Ik heb in mijn omgeving een aantal mensen meegemaakt die een burn out hebben/hadden. En idd doe het heel rustig aan. Het is niet iets waar je met een paar weekjes van af bent.
Die site is idd een hele goede.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 20:55

die site ben ik ook geweest en ik herkende dus helaas een heleboel dingen die daar stonden

ik heb alleen nog niet echt tips gevonden die ik kan opvolgen
ja... de stress oorzaken weghalen
maar als je nu niet precies weet wat nou de grootste stress factor is??

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 02:29

Zal sowieso even een bezoekje aan je huisarts brengen! Want stress hoeft volgens mij niet altijd een oorzaak te zijn..
Wat de oorzaak dan wel is moet zeker wel gevonden worden want dan kun je dit aanpakken en voorkomen dat het je in de toekomst nogmaals gebeurt. Heel veel sterkte!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 09:55

dankje nique,
ik ben idd al verschillende keren bij de huisarts geweest
ik heb tig van onderzoeken gehad
alles is uitgesloten , bloed enzo was allemaal goed
lichamelijk ben ik volgens hem helemaal gezond
ik ben ook doorverwezen naar de psych en daar ben ik ook 1x geweest
voor een intake gesprek
maar ik heb nog steeds geen brief thuis voor een nieuwe afspraak....

of het van de stress komt of niet, ik heb behoorlijk wat narigheid meegemaakt in mijn leven
dat zei de psych ook, die zei dat het heeel goed kon zijn dat nu alles eruit kwam
en dan had ik nog niet eens alles verteld Scheve mond
oh ja en ze zei dat ik waarschijnlijk moeite had met het volwassen worden
whgahahahahahahha ja dat kan wel kloppen Tong uitsteken
maar goed
lost mijn probleem niet op

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:41

Hoi Crossmonster, excuus dat ik er zonder meer vanuit ging dat je dit bezoek nog niet hebt gebracht! Vind het wel een beetje vreemd dat de huisarts je doorverwijst naar een psych terwijl hij/zij niks gevonden heeft. Lijkt me een maatschappelijk werker meer op zijn plaats... Maar jah, ben zelf geen huisarts natuurlijk! Een vriendin van me heeft n.l. met soortgelijk probleem gekampt. Omdat ze geestelijk en lichamelijk mishandeld is geweest gingen ze ook de kant van de psych op... Ze heeft zelfs een jaar in dagtherapie gezeten. Vorig jaar, met behulp van een nieuwe huisarts, bleek ze een bepaalde vorm van ADHD te hebben.
Met de juiste begeleiding en medicijnen is ze nu (op haar 34e!!!) eindelijk geholpen.

Wil absoluut niet zeggen dat dit jouw verhaal is hoor! Maar er kunnen blijkbaar zoveel andere factoren meespelen en op deze manier loop je straks de kans zelf te denken dat je "gek" bent. En dan ben je veel verder van huis, lijkt me!

Heel veel sterkte en als ik iets voor je kan doen hoor ik het wel via de PB!!!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 13:47

je hoeft je totaal niet te verontschuldigen hoor nique Lachen
ik moet je wel toegeven dat ik idd weinig aan mijn huisarts heb gehad tot nu toe, misschien denkt ie dat het allemaal wel meevalt
en eerlijk gezegt ben ik ook iemand die niet zo gauw zegt wat me echt dwars zit ..Scheve mond das mijn probleem denk ik ook
een hele lichte vorm van adhd heb ik ook, vroeger wilden de ouders van vriendjes en vriendinnetjes liever niet dat ik kwam, want ik maakte alle andere kinderen veels te druk Verdrietig
en nog ben ik gewoon een drukke tante, altijd kletsen, altijd bezig, ik kan niet stilzitten

maareh zou een maatschappelijk werker me beter kunnen helpen dan?en kan ik daar zonder arts misschien ook een afspraak mee maken ?
is dat het riagg??

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:01

van een burn out is alleen sprake als het werkgerelateerd is. Zo niet......dan is er vaak sprake van een depressie. Je mag het echt pas burn out noemen als het dus werkgerelateerd is.........

Maakt verder niet uit, maar mensen willen vaak dat het beestje een naampje heeft...........

bij wat voor psych. ben je doorverwezen dan, een eerstelijns-psycholoog ?
Als je bij het Riagg terecht komt (en er zijn echt wel goede riagg's) kunnen ze daar voor je kijken wat het beste bij je past, daar hebben ze alles in huis ! succes

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 20:09

dankje ingrid

het kan best zijn dat het stiekum wel een beetje werk -gerelateerd is
ik moet me als vrouw nl telkens weer bewijzen tussen al die mannen
en ik ben behoorlijk onzeker, dus misschien dat dat samen de doorslag heeft gegeven ?
met als achtergrond mijn persoonlijke problemen?

maar ik zal gauw eens langs het riagg gaan iig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnoukS_, Antgillya, Astrophe, boyca, Christina, Eefje_Sammy, ellen05, fjord_brucht, fotolijstje, Freyr, IASCrawler, Josien_, Robin_Rikkie, Sabbientje, Selina, Tamara1991, VenoSnorlax, WendyShet, zonnebloem18 en 247 bezoekers