Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denisesilver

Berichten: 2902
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 04:54

Je noemt ook wel een bepaald type mens :') , maar enigszins eens

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:20

chevax schreef:
Ik heb een O die volgens mij echt wel U is
Vrouwen roepen vaak over zelfstandigheid/gelijkwaardigheid. Tot je kijkt naar een programma als First Dates, waar élke vrouw afwacht wat de man met de rekening doet. De man zegt “ik betaal ‘m wel” en na het verplichte (maar korte “oh, dat hoeft niet”), betaalt hij. Of de rekening wordt gesplit. Maar een vrouw die zegt “joh, ik betaal”, heb ik iig nog niet gezien (geen frequente kijker).
Wat vinden jullie: waarom gaat zelfstandigheid van tafel zodra er een rekening op komt?


Ik doe dat wel gerust maar er zijn ook mannen die daar niet van gediend zijn. Dan zijn ze in hun mannelijkheid aangetast ofzo. Vinden ze de vrouw te dominant etc.

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:30

Ik ben alleen geëmancipeerd, wanneer het mij uitkomt :+

Kan heel veel zelf, maar als ik een kerel in de buurt. Dan kan ik het vaak spontaan niet meer :') En dan bedoel ik tillen van zware dingen oid. Olie bijvullen van auto en dat soort dingen _O-

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:34

Ik ben meer voor degene die de ander op date vraagt betaald of 50/50. En als het verder gaat als 1 date afwisselen. Ja, ik vind het fijn als de man aanbiedt om te betalen de eerste date, omdat zij bijna altijd degene zijn die de date voorstellen/mij vragen. Net als dat het pluspunten zijn als ze de deur open houden voor je, aan de straatkant van de stoep lopen en zulke dingen.

Ik vind dat gelijkwaardiger, degenendie vraagt betaalt of 50 50, dan dat de vrouw moet betalen vanwege gelijkwaardigheid. En voor mij heeft dat weinig met zelfstandigheid te maken. Juist 50 50 zou daar bij passen.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:57

denisesilver schreef:
Je noemt ook wel een bepaald type mens :') , maar enigszins eens


Dit inderdaad. Ikzelf stel altijd voor om te splitten, en als de man graag de eerste betaald vind ik het fijn om daarna dan af te wisselen of gewoon te splitten. Het is een beetje balanceren op het lijntje van 'kunnen accepteren dat een ander iets graag voor je doet' en dingen eerlijk verdelen.

denisesilver

Berichten: 2902
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:23

Dagahra schreef:
Ik ben alleen geëmancipeerd, wanneer het mij uitkomt :+

Kan heel veel zelf, maar als ik een kerel in de buurt. Dan kan ik het vaak spontaan niet meer :') En dan bedoel ik tillen van zware dingen oid. Olie bijvullen van auto en dat soort dingen _O-

Ik heb altijd voor de catering van mijn ouders gewerkt dus ook inclusief versjouwen van gas bbq's. Altijd mannen die mee willen helpen, BEHALVE bij de politie :')

Suliko

Berichten: 4331
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:24

Om zo’n uitspraak enkel te baseren op een specifiek groepje vrouwen van zo’n programma, heeft weinig grond. Waarschijnlijk zullen dat dan ook niet de vrouwen zijn die constant streven naar zelfstandigheid/gelijkwaardigheid, maar dat is mijn invulling. Plus, bij een programma weet je gewoon niet waar er vooraf op aangestuurd wordt.
Ik haal trouwens niet je UO eruit, alleen een observatie.

De verantwoording van een rekening vind ik bij degene liggen die de ander uiteten vraagt of meeneemt, maar zelf zou ik 50/50 voorstellen, tenzij ik degene ben die iemand uit eten meeneemt.

Nu moet ik zeggen dat mijn vriend dat weigert, omdat ik een arme student ben die hard werkt om een minimale studieschuld te hebben en hij al een dik inkomen heeft. Toch probeer ik vaak ook dingen van mijn kant te betalen, voor mijn eigen gevoel van zelfstandigheid. :')

Hij is dus iemand die altijd aan de buitenkant van de stoep wil lopen. Dat gedrag heeft hij overgehouden nadat hij in Mexico heeft gewoond waar het eerder een noodzaak is om vrouwen op die manier te beschermen, daar waarderen vrouwen dat enorm. Ik vind het lief, maar ook irritant, juist in landen waar het helemaal niet nodig is vind ik het een soort bevestiging van zwakheid en dat ik mezelf niet red. Zo bedoelt hij het niet, maar zo voelt het wel.

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:28

Ik vind dat weer geen teken van zwakheid, juist dat je belangrijk genoeg bent om te beschermen :') Mensen die belangrijk voor je zijn bescherm je, ook al kunnen ze het zelf. Net als de deur openen, dat kan ik echt wel zelf, maar teken van waardering en toch nog wat galant haha

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:30

Want wat op televisie is, is waar :=

Alsof „alle vrouwen“ precies zo zijn als vrouwen die zich opgeven voor een dating programma ter (leed)vermaak van de medemens >;)

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:32

Ik zou al nooit meedoen aan zo'n programma :')

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:33

Ik vind het gewoon ongelooflijk gênant naar het personeel toe om een rekening te splitten, en ook gênant om tikkies te sturen. Als je denkt dat er een tweede date komt ga ik dus vaak akkoord met man die eerste date betaalt, betaal ik de tweede.

Als er geen tweede date komt, ligt het erg aan de reden waarom. Gewoon geen romantische klik = splitten, is iemand echt een arrogante banketstaaf = betalen voor mijn tijd :') Dat laatste is overigens nog maar één keer voorgekomen.

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:37

Ik split ook na afloop idd. Niet bij het betalen, dat doetn1 van de 2. En daarna verrekenen we wel. Maar liever idd om en om als hij leuk genoeg is.

Ik vind het vreselijk om ter plekken te splitten met afrekenen en helemaal als mensen gaan uitrekenen wat zij gegeten en gedronken hebben. Dat was wel een reden om met sommige vriendengroepen niet meer uit eten te gaan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:39

chevax schreef:
Ik heb een O die volgens mij echt wel U is
Vrouwen roepen vaak over zelfstandigheid/gelijkwaardigheid. Tot je kijkt naar een programma als First Dates, waar élke vrouw afwacht wat de man met de rekening doet. De man zegt “ik betaal ‘m wel” en na het verplichte (maar korte “oh, dat hoeft niet”), betaalt hij. Of de rekening wordt gesplit. Maar een vrouw die zegt “joh, ik betaal”, heb ik iig nog niet gezien (geen frequente kijker).
Wat vinden jullie: waarom gaat zelfstandigheid van tafel zodra er een rekening op komt?

Ik vind dit soort dingen wel lastig. Ik laat (liet) de man de eerste keer ook altijd betalen. Vroeg wel altijd om een tikkie, en die kreeg ik soms/vaak ook dus het kwam wel oprecht over (was het ook... Wil niemand iets verschuldigd zijn). Sommige kerels vinden het een belediging als jij ineens betaalt, of weet ik veel wat. Dus dat weet je de eerste keer ook niet. Zeker bij meerdere dates wisselde ik wel af hoor.

Hetzelfde, als ik in een lift sta, of voor een deur die opengaat. Als ik sta met een vent loop ik er wel altijd als eerste uit, omdat ik er vanuit ga dat een man mij voorlaat. Zulk soort gedragsregels maken mijn leven gewoon net iets simpeler en voorspelbaarder :') Niet dat ik vind dat ik altijd per se als eerste mag, maar van dat awkward gedoe dat je er allebei tegelijkertijd door moet en dan alsnog ongemakkelijk gaat bepalen wie eerst mag is ook een beetje ruk. Dat is het denk ik vooral een beetje... Etiquette is ook gewoon handig en voorspelbaar, om ongemakkelijke situaties te voorkomen.

Suliko

Berichten: 4331
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:47

Dus daarom bevind ik mezelf altijd in ongemakkelijke situaties, ik vergeet constant de heersende etiquette. _O-
Ik ga er dus echt niet vanuit dat ik door alle mannen wordt voor gelaten, er zijn namelijk ook genoeg mannen die vol tegen je aanlopen als je als vrouw niet aan de kant gaat (terwijl er genoeg ruimte is). Dus ik weiger aan de kant te gaan, maar weiger dus ook om te wachten tot ik voorgelaten wordt. Als een man mij afwachtend aan kijkt in een lift, dan zou ik gewoon een gebaar geven van ‘ga maar’.

Overigens vind ik situaties die ontstaan als twee mensen elkaar willen voorlaten best wel leuk. Eindigt vaak met een vriendelijke lach. :)
Iemand die haast heeft, pakt de voorrang wel, ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:48

Suliko schreef:
Dus daarom bevind ik mezelf altijd in ongemakkelijke situaties, ik vergeet constant de heersende etiquette. _O-
Ik ga er dus echt niet vanuit dat ik door alle mannen wordt voor gelaten, er zijn namelijk ook genoeg mannen die vol tegen je aanlopen als je als vrouw niet aan de kant gaat (terwijl er genoeg ruimte is). Dus ik weiger aan de kant te gaan, maar weiger dus ook om te wachten tot ik voorgelaten wordt. Als een man mij afwachtend aan kijkt in een lift, dan zou ik gewoon een gebaar geven van ‘ga maar’.

Overigens vind ik situaties die ontstaan als twee mensen elkaar willen voorlaten best wel leuk. Eindigt vaak met een vriendelijke lach. :)
Iemand die haast heeft, pakt de voorrang wel, ook prima.
Story of my life hier in Engeland. :') "After you." "After you." "Are you sure?" "Yes, after you." "Sorry, thanks." :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:03

Ja, het heeft denk ik ook wel met opvoeding te maken :+ .

Mijn ouders zijn jong gescheiden maar gingen wel vriendschappelijk met elkaar om. We gingen dus vaak met zijn allen uit eten. Dan kwam er op het einde altijd dikke ruzie of wie er zou betalen (want mijn ouders wouden allebei trakteren...). En dat eindigde nooit in een glimlach :') . Uiteindelijk ging er 1 dan stiekem betalen, en dan was de ander weer de hele avond nukkig. Of ze zaten de hele avond te broeden op een manier om stiekem te betalen. Best sympathiek, maar als kind dacht ik altijd "jezus mensen. Doe gewoon normaal. Wees blij dat iemand trakteert, en betaal dan de volgende keer..." Dit is ongeveer 20 jaar zo gegaan en het was een grote ergernis in mijn jeugd :') .
Dus ik pak m'n moment maar als iemand iets betaalt, of iets voor me doet, want ik wil obviously niet zo zijn als mijn ouders :D . Als ik iemands rekeningnummer heb maak ik het vaak wel stiekem terug over :o .

Dan maar geen strong independence woman :)) .

denisesilver

Berichten: 2902
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:05

Doet me denken aan deze :+


Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:15

MyWishMax schreef:
Ik ben meer voor degene die de ander op date vraagt betaald of 50/50. En als het verder gaat als 1 date afwisselen. Ja, ik vind het fijn als de man aanbiedt om te betalen de eerste date, omdat zij bijna altijd degene zijn die de date voorstellen/mij vragen. Net als dat het pluspunten zijn als ze de deur open houden voor je, aan de straatkant van de stoep lopen en zulke dingen.

Ik vind dat gelijkwaardiger, degenendie vraagt betaalt of 50 50, dan dat de vrouw moet betalen vanwege gelijkwaardigheid. En voor mij heeft dat weinig met zelfstandigheid te maken. Juist 50 50 zou daar bij passen.


Dit interesseerde mij nooit zo, want ik had nooit zulke vriendjes gehad of mannen waar ik mee aan het daten was. Tot ik mijn huidige vriend leerde kennen en ik regelmatig een deur ergens open wilde trekken, maar hij dan snel eraan kwam om mij voor te zijn etc.
Heeft in het begin hele grappige situaties opgeleverd. :')

Ik mag overigens ook echt geen tassen dragen als we boodschappen hebben gedaan of zijn gaan winkelen, en hij het alleen kan dragen. En zodra ik zijn woning binnenkom met een tas wordt deze meteen overgenomen.
En betalen als we ergens wat drinken of gaan eten is echt uit den boze, dat doet hij. Voelde me in het begin heel ongemakkelijk erover, maar toen ik hoorde wat zijn salaris is was dat gevoel snel voorbij. :=

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:17

Haha ik ben daar weer ouderwets in, ik vind dat echt fijn. Extra waardering ofzo? Moeilijk uit te leggen en jammer genoeg is het tegenwoordig best zeldzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:22

Leuk dat je het hebt over gescheiden ouders Menino, dat is namelijk ook zo’n voorbeeld van emancipatie als het uit komt. Dan willen alle vrouwen ineens dikke alimentatie en ken er ook die de kinderen als excuus gebruiken om niet te hoeven werken (UO: dan vind ik je gewoon een luie trekzeug).
Ja ik heb ook in die situatie gezeten en mijn ex gezegd dat ie lekker mag stikken in zijn geld. Schijnt uitzonderlijk te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:26

MyWishMax schreef:
Haha ik ben daar weer ouderwets in, ik vind dat echt fijn. Extra waardering ofzo? Moeilijk uit te leggen en jammer genoeg is het tegenwoordig best zeldzaam.

Ja same hoor :') .

Mijn vriend heeft dit echt totaal niet :') Die is juist heel erg van, ik ga geen tengel meer uitsteken dan jij voor mij doet (niet dat alles transactioneel is hoor, maar in grote lijnen). En hoewel ik het respecteer, mis ik de galantie en het speciaal voelen soms toch een beetje :D

Voordeel van niet traditionele rolpatronen is wel dat hij een stuk beter is in het huishouden, en dus ook meer doet :') Toen ik hem leerde kennen verdiende ik een stukje meer dan hij en heb ik hem een poosje financieel ondersteund zodat hij kon omscholen Waar ik nu weer de vruchten van pluk. . Dus alles heeft z'n voordeel :)) :D


S8903N schreef:
Leuk dat je het hebt over gescheiden ouders Menino, dat is namelijk ook zo’n voorbeeld van emancipatie als het uit komt. Dan willen alle vrouwen ineens dikke alimentatie en ken er ook die de kinderen als excuus gebruiken om niet te hoeven werken (UO: dan vind ik je gewoon een luie trekzeug).
Ja ik heb ook in die situatie gezeten en mijn ex gezegd dat ie lekker mag stikken in zijn geld. Schijnt uitzonderlijk te zijn.

Dat vind ik wel harde bewoordingen als dit over mijn ouders gegaan zou zijn. Nu heeft mijn moeder wel alimentatie gehad. Maar ook altijd paasei (fulltime in een hoge functie) gewerkt als alleenstaande moeder. Vervolgens was ze altijd overspannen en ben ik bijna uit huis geplaatst. Ik snap haar struggles inmiddels heel goed, maar had liever een lui trekzeug als moeder gehad :+ :+ .

Anoniem

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:32

Jouw moeder heeft gewerkt, dus niet van toepassing. Ik heb het over het type dat zich laat bezwangeren om vervolgens te kunnen leven van alimentatie.
Daarbij is het niet voor niks een unpopular opinion :D
Dat slag vrouw zal het altijd aan alle kanten goed proberen te praten.

Suliko

Berichten: 4331
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:35

Zullen we uitspraken als ‘alle vrouwen’ en ‘trekzeugen’ er even lekker buiten laten? :roll:
Totaal niet representatief ook, kan er ook genoeg vaders tegenover zetten die bij een scheiding (of al in een samenzijn) de verantwoording over nageslacht laten slingeren.

Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:35

MyWishMax schreef:
Haha ik ben daar weer ouderwets in, ik vind dat echt fijn. Extra waardering ofzo? Moeilijk uit te leggen en jammer genoeg is het tegenwoordig best zeldzaam.


Ik was ze inderdaad nog niet tegengekomen tot mijn huidige vriend, maar vind het dus echt heel erg prettig. Ik weet niet, voel me er altijd een beetje extra speciaal door ofzo. <3

S8903N schreef:
Leuk dat je het hebt over gescheiden ouders Menino, dat is namelijk ook zo’n voorbeeld van emancipatie als het uit komt. Dan willen alle vrouwen ineens dikke alimentatie en ken er ook die de kinderen als excuus gebruiken om niet te hoeven werken (UO: dan vind ik je gewoon een luie trekzeug).
Ja ik heb ook in die situatie gezeten en mijn ex gezegd dat ie lekker mag stikken in zijn geld. Schijnt uitzonderlijk te zijn.

Dit vind ik wel hele harde woorden. Die man heeft 'm er ook in gehangen, mag daarbij dus ook verantwoordelijkheid dragen en ik vind best dat hij alimentatie mag betalen op het moment dat de kinderen wel grotendeels bij moeder zijn. Zij maakt meer kosten kinderopvang, meer kosten voor voedsel etc. In veel gevallen betaalt de moeder ook alle kleding, ook als wat bij vader ligt niet meer past. Bij volledig co ouderschap vind ik het een ander verhaal.

En nee, zelf niet gescheiden en geen gescheiden lui trekzeug als moeder gehad. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:37

S8903N schreef:
Jouw moeder heeft gewerkt, dus niet van toepassing. Ik heb het over het type dat zich laat bezwangeren om vervolgens te kunnen leven van alimentatie.
Daarbij is het niet voor niks een unpopular opinion :D
Dat slag vrouw zal het altijd aan alle kanten goed proberen te praten.

Nee, maar ik bedoel te zeggen dat fulltime werken mss ook wel een beetje te ambitieus is als alleenstaande met meerdere jonge kinderen. Mijn moeder kon het iig niet aan, ondanks dat ze het wel deed :+ . En dan is alimentatie mss toch wel een welkome aanvulling om gewoon goed voor de kids te kunnen zorgen. Daar is het ten slotte ook voor bedoeld.

Als je het doet om je gucci tasjes te kunnen betalen ofzo of om je ex malicious leeg te trekken dan heb ik daar wel een mening over.

Verder ook wel met Suliko eens O:) . Ik proef je frustratie. Maar je bewoording is zelfs voor mijn doen wat grof :') .