Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denisesilver

Berichten: 2901
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:26

Uo een kleine woonruimte en beperkte wandelingen zijn qua hondenwelzijn ondergeschikt aan mentale uitdaging. Als het ras het toelaat dan.

Edit: btw verder wel enigszins eens. Er mag meer onderzoek gedaan worden naar emotionele support dieren.

Met de uo van Captain ook eens! En je paard leert er verschrikkelijk veel van.

Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:34

Ik had hier een discussie over met een familielid en blijkbaar is dit er eentje:

Ik vind niet dat alle dagen plantenbakken water geven uit de kraan acceptabel meer is. Zet een regenton neer oid, maar iedere dag drinkwater aan de planten geven is, zeker wanneer het warmer wordt, vind ik echt zonde. °

Sanet

Berichten: 7982
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:37

Pharootz schreef:
Ik had hier een discussie over met een familielid en blijkbaar is dit er eentje:

Ik vind niet dat alle dagen plantenbakken water geven uit de kraan acceptabel meer is. Zet een regenton neer oid, maar iedere dag drinkwater aan de planten geven is, zeker wanneer het warmer wordt, vind ik echt zonde. °


Oei, ik geef echt maar zelden water aan mijn buitenplanten. Ben ik nu een slechte planten mamma? :')
De binnen planten krijgen ook maar 1x in de week of in de 2 weken (of maand als ik het vergeet) water...
Wat voor planten moeten zoveel water dan?

denisesilver

Berichten: 2901
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:53

Haha veel mensen geven vooral binnenplanten teveel water. Killed by love :')

Maar je hebt gelijk, en wanneer ik weer wat te schuiven heb, zal ik eens gaan kijken naar een waterton!

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:09

Mijn unpopular opinion?
In ons dorp wordt er steeds weer gehamerd op woningbouw voor jongeren. Die graag in het dorp willen blijven woning. 22-jarigen die dan zeuren dat ze geen eengezinswoning met 0 op de meter met tuin op het zuiden kunnen krijgen voor 500-600 euro per maand….Dat vind ik echt een jankverhaal. Ik groeide ook op in een dorp wat te duur en schaars in woningen was toen ik 22 was. Jarenlang in kleine aftandse kamers, studio’s of appartementen gewoond. Pas op m’n 30e onze eerste woning kunnen kopen. En pas na m’n 35e in ons droom dorp. Concentreer de woningbouw op al dichtbevolkte en volgebouwde gebieden. Accepteer dat je even een aantal jaar niet kunt wonen zoals je zou willen en werk naar je dromen toe. Maar eis niet dat juist het mooie groen van dorpen wordt volgeplemd met gruwelijk lelijke nieuwbouw.
Veel te veel idyllische dorpen worden omgebouwd naar dodelijk saaie Vinex-wijken omdat de jeugd te hoge standaard heeft van hoe ze willen wonen.
Ok, schiet maar :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:47

MyWishMax schreef:
denisesilver schreef:
Uo: veel mensen kunnen het verschil tussen een harde hand die het paard achter de loodlijn trekt en een paard dat balans/impuls verliest waardoor het een paar stappen achter de loodlijn zakt niet zien.


:j Helemaal mee eens. En dus de kracht niet heeft, want die balans houden met impuls is zwaar.
Ik denk dat "we" ook uit het oog verloren zijn hoe een 'normaal' jong paard loopt, doordat we vooral worden doodgegooid met foto's van jonge paarden in hengstencompetities, Pavo-cups etc. Bij een jonkie dat dan even wat te diep komt of juist weer even omhoog komt met het hoofd, denken mensen dan al gauw dat ze helemaal verkeerd bezig zijn, terwijl dat juist een stuk normaler is dan de "showhouding" van die jonge, met name, hengsten. :=

Marigo schreef:
Mijn unpopular opinion?
In ons dorp wordt er steeds weer gehamerd op woningbouw voor jongeren. Die graag in het dorp willen blijven woning. 22-jarigen die dan zeuren dat ze geen eengezinswoning met 0 op de meter met tuin op het zuiden kunnen krijgen voor 500-600 euro per maand….Dat vind ik echt een jankverhaal. Ik groeide ook op in een dorp wat te duur en schaars in woningen was toen ik 22 was. Jarenlang in kleine aftandse kamers, studio’s of appartementen gewoond. Pas op m’n 30e onze eerste woning kunnen kopen. En pas na m’n 35e in ons droom dorp. Concentreer de woningbouw op al dichtbevolkte en volgebouwde gebieden. Accepteer dat je even een aantal jaar niet kunt wonen zoals je zou willen en werk naar je dromen toe. Maar eis niet dat juist het mooie groen van dorpen wordt volgeplemd met gruwelijk lelijke nieuwbouw.
Veel te veel idyllische dorpen worden omgebouwd naar dodelijk saaie Vinex-wijken omdat de jeugd te hoge standaard heeft van hoe ze willen wonen.
Ok, schiet maar :p
Maar Marigo, we willen instant satisfaction en we willen ook NU alles wat een ander heeft. :=

Raineri
Berichten: 6253
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:54

Marigo schreef:
Mijn unpopular opinion?
In ons dorp wordt er steeds weer gehamerd op woningbouw voor jongeren. Die graag in het dorp willen blijven woning. 22-jarigen die dan zeuren dat ze geen eengezinswoning met 0 op de meter met tuin op het zuiden kunnen krijgen voor 500-600 euro per maand….Dat vind ik echt een jankverhaal. Ik groeide ook op in een dorp wat te duur en schaars in woningen was toen ik 22 was. Jarenlang in kleine aftandse kamers, studio’s of appartementen gewoond. Pas op m’n 30e onze eerste woning kunnen kopen. En pas na m’n 35e in ons droom dorp. Concentreer de woningbouw op al dichtbevolkte en volgebouwde gebieden. Accepteer dat je even een aantal jaar niet kunt wonen zoals je zou willen en werk naar je dromen toe. Maar eis niet dat juist het mooie groen van dorpen wordt volgeplemd met gruwelijk lelijke nieuwbouw.
Veel te veel idyllische dorpen worden omgebouwd naar dodelijk saaie Vinex-wijken omdat de jeugd te hoge standaard heeft van hoe ze willen wonen.
Ok, schiet maar :p


Het lijkt me best waardevol voor dorpen wel dat jongeren blijven.

denisesilver

Berichten: 2901
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:23

Ik denk dat dat inderdaad de reden is om daar zo op te hameren. Maar ik hoor eigenlijk in mijn omgeving geen jongeren zeuren over al die eisen die worden genoemd, buiten het in eigen dorp blijven wonen om. Vooral dat ze kunnen wonen voor een normale prijs. Het feit dat je geen hypotheek van € 1.000 pm kan afsluiten, maar wel een huurcontract à € 1.500 pm kan aangaan is natuurlijk te gek voor woorden.

Nu zit ik in een extreme luxe positie, maar waar wij en ook anderen in mijn omgeving tegenaan liepen is, dat alles met een paar ton werd overboden door randstedelingen die vonden dat ze hier een koopje aan hadden. (Om vervolgens na een half jaar weer te vertrekken, want te rustig, alles te ver, we worden niet opgenomen in het dorp).

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:24

Ik heb een bloedhekel aan open keukens.
Het oogt rommelig, het is onveilig en onhandig met jonge kids, de afzuigkap doet zelfs op de hardste stand niet z'n best genoeg om alle rook, stoom en geuren op te zuigen die vervolgens alsnog in de woonkamer verspreiden, en je alsnog met dat takke geluid van de afzuiger zit. Doe je een raam open, verdwijnt alle warmte van de gehele benedenverdieping terwijl je eigenlijk alleen de keuken wil laten luchten. %)

denisesilver

Berichten: 2901
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:46

Ik voel frustratie :')

Hier altijd met een open keuken gewoond en nooit problemen gehad, maar de afzuiger die niet zo goed werkt in een open ruimte is inderdaad wel frustrerend.

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:52

denisesilver schreef:
Ik voel frustratie :')

Hier altijd met een open keuken gewoond en nooit problemen gehad, maar de afzuiger die niet zo goed werkt in een open ruimte is inderdaad wel frustrerend.

Tja, als je je ontwerp verkeerd maakt, gaat het altijd mis, ongeacht hoe je het doet.
Dat is heel frustrerend, inderdaad :j

Raineri
Berichten: 6253
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:53

denisesilver schreef:
Ik denk dat dat inderdaad de reden is om daar zo op te hameren. Maar ik hoor eigenlijk in mijn omgeving geen jongeren zeuren over al die eisen die worden genoemd, buiten het in eigen dorp blijven wonen om. Vooral dat ze kunnen wonen voor een normale prijs. Het feit dat je geen hypotheek van € 1.000 pm kan afsluiten, maar wel een huurcontract à € 1.500 pm kan aangaan is natuurlijk te gek voor woorden.

Nu zit ik in een extreme luxe positie, maar waar wij en ook anderen in mijn omgeving tegenaan liepen is, dat alles met een paar ton werd overboden door randstedelingen die vonden dat ze hier een koopje aan hadden. (Om vervolgens na een half jaar weer te vertrekken, want te rustig, alles te ver, we worden niet opgenomen in het dorp).


Exact, hoor jongeren / leeftijdsgenoten vooral over dit klagen. Ik betaal 1315 kale huur voor wonen in een bejaardenflat. Maar kopen is een ander verhaal. Wil gewoon ergens wonen waar ik niet genaaid wordt qua prijs :') tuurlijk heb ik dromen qua wonen, maar goedkoper gaan wonen lijkt me een prima stap. Hoor eigenlijk nooit eerder beschreven eisen maar kan aan mij liggen of de omgeving waar ik in zit.

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 19:30

denisesilver schreef:
Uo: veel mensen kunnen het verschil tussen een harde hand die het paard achter de loodlijn trekt en een paard dat balans/impuls verliest waardoor het een paar stappen achter de loodlijn zakt niet zien.


Mee eens, ik zou zeggen dat focussen op wel/niet achter de loodlijn lopen sowieso 0 toegevoegde waarde heeft. Paard dat met dwang in de krul wordt getrokken en verder helemaal uit elkaar loopt is losgezien van die loodlijn ook best makkelijk te herkennen en overige situaties waarin paarden achter de loodlijn vallen kunnen niet zo veel kwaad om zich daar nou zo druk over te maken.

Paarden gereden met een neckrope of een halster kunnen overigens ook achter de loodlijn vallen, een superextreem harde hand is het dan blijkbaar :=

denisesilver

Berichten: 2901
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 19:42

Uo, bitloos/boomloos/op neckrope rijden wordt negen van de tien keer fout uitgevoerd, waardoor het niet diervriendelijker is, maar juist het tegenovergestelde.

Buiten beschouwing gelaten dat ik een bit niet onvriendelijk vind. En ik ga niet eens zeggen mits goed gebruikt, want dat geldt ook voor bitloze hoofdstellen. Ik houd mijn mening over boomloos wel even voor me :o

Daarop aanvullend, af en toe achter de loodlijn zakken is minder schadelijk dan een paard dat standaard rondloopt zonder juist ruggebruik.

Lughnassadh

Berichten: 1811
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 20:50

Menino en vuurvleugels, ik heb zo’n hond, hij is 14 en met pensioen, en we hopen voor mijn huidige hond, nu 13 weken, de financiering rond te krijgen. Door omstandigheden, die niets met mijn situatie te maken hadden, volgen deze twee elkaar dus niet meteen op. Maar ik ben het met jullie eens! En ja binnen mijn eigen doelgroep kan ik die mening ook beter voor me houden. Ik heb echt twijfels bij sommige combinaties. En weet van 1 iemand die op de wachtlijst staat waar ik echt nooit zo’n hond zou plaatsen. Die zie ik echt in haar situatie geen pup opvoeden. En vrijwel iedereen begint met een pup. Ook dat nog…….

En ja, ik hoop dat het rond krijg want voor mij is het verschil van wel of geen hulphond enorm.

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:31

denisesilver schreef:
Ik voel frustratie :')

Hier altijd met een open keuken gewoond en nooit problemen gehad, maar de afzuiger die niet zo goed werkt in een open ruimte is inderdaad wel frustrerend.


En of het me frustreert, hahaha! Ik woon in een particuliere huurwoning, en mag niet 'knutselen' het liefst zou ik een muur/wand plaatsen en een aparte ruimte van de keuken maken.

denisesilver

Berichten: 2901
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:20

Riddles schreef:
denisesilver schreef:
Ik voel frustratie :')

Hier altijd met een open keuken gewoond en nooit problemen gehad, maar de afzuiger die niet zo goed werkt in een open ruimte is inderdaad wel frustrerend.


En of het me frustreert, hahaha! Ik woon in een particuliere huurwoning, en mag niet 'knutselen' het liefst zou ik een muur/wand plaatsen en een aparte ruimte van de keuken maken.

En je kunt geen verplaatsbare wand maken, die dan niet vast zit in de muren en plafond? Geen idee of dat kan hoor, of überhaupt zou helpen :+

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:32

Haha oooh helemaal eens met die open keuken! Het is nu ook echt de trend, overal de muur uitslopen om een 'lekkere open leefkeuken' te maken |( Ik hou sowieso veel meer van hokkerige huisjes ipv die open vloerplannen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33833
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:34

Hier een open keuken en een niet-werkende afzuiging. Verhuurder wil er niks aan doen want zo is het nu eenmaal. Dus ons huis stinkt altijd de hele avond naar eten. :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:49

denisesilver schreef:
Uo een kleine woonruimte en beperkte wandelingen zijn qua hondenwelzijn ondergeschikt aan mentale uitdaging. Als het ras het toelaat dan.

Edit: btw verder wel enigszins eens. Er mag meer onderzoek gedaan worden naar emotionele support dieren.

Met de uo van Captain ook eens! En je paard leert er verschrikkelijk veel van.


Vind ik ook wel een moeilijke mening. Kleine woonruimte doet er wat mij betreft uberhaupt niet echt toe. Mijn (gigantische, rasmaat overschrijdende) Duitse Herder had echt de beste tijd van zijn leven toen ik op 30m2 woonde. Toen was 'ie nog lief en kon die loslopen. Dus zijn leven bestond werkelijk waar alleen maar uit wandelen, rennen, spelen en moe huiswarts keren dan heul veul slapen. Nu wonen we in een huis van 130 m2, maar kan hij niet meer loslopen. En ik denk dat hij met weemoed terug denkt aan die tijd :+ .

Beperkte wandelingen vind ik lastig, omdat het gewoon gezond is voor zo'n beestje om te wandelen, en geurtjes te ontdekken. Mijn vriend noemt het altijd "ze moeten eventjes de krant lezen, of RTL boulevard kijken".

Waar ik het wel mee eens ben is dat op het internet iedereen altijd zegt dat die 3x per dag een uur z'n hond uitlaat enzo. En dat als je dat niet doet je je hond mishandelt. .1 Ik geloof daar helemaal niets van :+ :+ :+ (of alleen de mensen die dat wel doen reageren, óf mensen ronden erg af naar boven...) 2. 3 uur per dag met je hond moeten wandelen vind ik ook wel weer schromelijk overdreven :+ :+

Ze hebben een godenleven als die mogelijkheid er is. Maar mijn honden doen het prima met 1 langere wandeling per dag en twee poep-en-pies-rondes.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:54

BaileyMix schreef:
Haha oooh helemaal eens met die open keuken! Het is nu ook echt de trend, overal de muur uitslopen om een 'lekkere open leefkeuken' te maken |( Ik hou sowieso veel meer van hokkerige huisjes ipv die open vloerplannen.


oh neee, verschrikkelijk ouderwets, overal muurtjes. Love met z'n allen in een ruimte zitten terwijl de ander kookt. Een keuken is voor mij echt de hart van het huis, daar werk, leef, eet en deel je alles <3

JudithGigi

Berichten: 4223
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 10:55

UO op basis van een instagram post die ik zag: Ik vind Bionic reading helemaal niet handig en krijg er hoofdpijn van

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:20

MarlindeRooz schreef:
Hier een open keuken en een niet-werkende afzuiging. Verhuurder wil er niks aan doen want zo is het nu eenmaal. Dus ons huis stinkt altijd de hele avond naar eten. :7


Hier ook. Open keuken en de afbuiging gaat via het centrale kanaal. Nou dat zuigt dus niets aan.
Dus altijd eetluchtjes.

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:22

denisesilver schreef:
En je kunt geen verplaatsbare wand maken, die dan niet vast zit in de muren en plafond? Geen idee of dat kan hoor, of überhaupt zou helpen :+


Zou wel kunnen, maar of het helpt... Dan zie ik iniedergeval de keuken niet meer, dat scheelt al.
Voor nu droom ik van een huis met gesloten keuken. :')

BaileyMix schreef:
Haha oooh helemaal eens met die open keuken! Het is nu ook echt de trend, overal de muur uitslopen om een 'lekkere open leefkeuken' te maken |( Ik hou sowieso veel meer van hokkerige huisjes ipv die open vloerplannen.


Hartpijn als ze in tv programma's alle muren eruit slopen. :') ik ben ook van een meer hokkerig huis, maar houdt wel van grote ruimtes! De keuken is echt ons plekje, wij zijn er graag, ik droom ook van een hele grote -maar gesloten- keuken. :o

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 11:24

Hier dichte keuken maar de deur staat altijd open :D