Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:35

Avalanche schreef:
Dus zo'n muts die vreselijk jaloers is op de ex en ook een Gucci tas wil? :')

God wat zielig.

En daar komt de goedpraterij, kom maar weer op :D

Anoniem

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:38

En nog meer goedpraterij, goud dit _O-
Het ligt altijd aan de man, de vrouw is altijd slachtoffer. Ik kan je verzekeren dat dit geen slachtoffer is, wel iemand die heel gehaaid is. Maar dat komt natuurlijk dan weer omdat alle mannen dom zijn. Goh dat ik dat niet zag zeg :roll:

Fly_high

Berichten: 3326
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:40

Gaat het lekker verder...?

Ik kan de ex van mijn vent niet aarden dus al die vrouwen zijn maar achterbakse trekzeugen, heerlijk :=
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 14-04-23 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:40

Er zijn echt wel vrouwen die het ervan nemen na een scheiding :j Doen alsof dat niet zo is is ook een beetje naief.
Er zijn ook vrouwen die de PGB van de kinderen gebruiken om paarden te onderhouden, er zijn ook mensen die onterecht uitkeringen ontvangen....
het zijn ze niet allemaal, maar ze zijn er wel. Ik zou er ook scheitziek van zijn als je als man zijnde niet normaal kan huren omdat voor de huurgrens je volledige vermogen wordt gerekend en er niet wordt gekeken naar wat je netto moet afdragen (of dat nog zo is weet ik niet) waardoor je op een houtje zit te bijten, en je ex je kinderen lekker thuis laat hangen zelf het ene feestje na het andere feestje viert..
Gelukkig geen kinderen hier :)

Avalanche

Berichten: 16298
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:40

BaileyMix schreef:
Haha ja lekkere situatie, jouw vriend is er mee akkoord gegaan om die vrouw te bezwangeren en dat zij blijkbaar voor de kinderen zou zorgen. Maar nu het mis is gelopen wil hij opeens niet betalen (je betaalt ook omdat jij carrière hebt kunnen maken en degene die thuisbleef niet) én slaagt hij er ook nog in om zijn nieuwe vriendinnetje wijs te maken dat de moeder van zijn kind een lui 'wijf' is waar nieuw vriendinnetje aan mee mag betalen.

Pareltje hoor, die vent :+ Ligt vast allemaal niet aan hem.

Dit dus. En ze loopt als een mak lammetje erachteraan.

Overigens werk je zelf ook part time, dus stel jullie krijgen kinderen gaat de logische keuze ook zijn dat jij stopt met werken, en op zeker moment bedondert hij jou ook, ga je scheiden en zo, en wie wilt dan alimentatie omdat ze niet werk een een gat in haar CV heeft? Juist....... Part time ga je geen carrière kunnen maken meid, en dus nooit genoeg verdienen om een heel gezin te onderhouden.

Avalanche

Berichten: 16298
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:41

S8903N schreef:
En nog meer goedpraterij, goud dit _O-
Het ligt altijd aan de man, de vrouw is altijd slachtoffer. Ik kan je verzekeren dat dit geen slachtoffer is, wel iemand die heel gehaaid is. Maar dat komt natuurlijk dan weer omdat alle mannen dom zijn. Goh dat ik dat niet zag zeg :roll:

Joh, ga vooral door jezelf in de voet te schieten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:42

Cer schreef:
Er zijn echt wel vrouwen die het ervan nemen na een scheiding :j Doen alsof dat niet zo is is ook een beetje naief.
Er zijn ook vrouwen die de PGB van de kinderen gebruiken om paarden te onderhouden, er zijn ook mensen die onterecht uitkeringen ontvangen....
het zijn ze niet allemaal, maar ze zijn er wel. Ik zou er ook scheitziek van zijn als je als man zijnde niet normaal kan huren omdat voor de huurgrens je volledige vermogen wordt gerekend en er niet wordt gekeken naar wat je netto moet afdragen (of dat nog zo is weet ik niet) waardoor je op een houtje zit te bijten, en je ex je kinderen lekker thuis laat hangen zelf het ene feestje na het andere feestje viert..
Gelukkig geen kinderen hier :)


Dit dus.

MyWishMax

Berichten: 25516
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:42

Meestal is het wel omdat de man de kinderen niet in huis neemt en nog maar een paar dagen per maand voor ze zorgt. Dat kan je ook anders regelen.

Bij mij werd er gewoon gekeken wat ex nodig had om te leven en van wat er iver bleef kon maar een percentage in aanmerking komen voor alimentatie. En ik kan echt wel hele verhalen houden over hoe erg mannen kunnen zijn in vermogen/bezittingen/inkomen achter houden. Alleen zijn ze niet allemaal zo, dus schrijf ik het niet over alle mannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:44

Avalanche schreef:
BaileyMix schreef:
Haha ja lekkere situatie, jouw vriend is er mee akkoord gegaan om die vrouw te bezwangeren en dat zij blijkbaar voor de kinderen zou zorgen. Maar nu het mis is gelopen wil hij opeens niet betalen (je betaalt ook omdat jij carrière hebt kunnen maken en degene die thuisbleef niet) én slaagt hij er ook nog in om zijn nieuwe vriendinnetje wijs te maken dat de moeder van zijn kind een lui 'wijf' is waar nieuw vriendinnetje aan mee mag betalen.

Pareltje hoor, die vent :+ Ligt vast allemaal niet aan hem.

Dit dus. En ze loopt als een mak lammetje erachteraan.

Overigens werk je zelf ook part time, dus stel jullie krijgen kinderen gaat de logische keuze ook zijn dat jij stopt met werken, en op zeker moment bedondert hij jou ook, ga je scheiden en zo, en wie wilt dan alimentatie omdat ze niet werk een een gat in haar CV heeft? Juist....... Part time ga je geen carrière kunnen maken meid, en dus nooit genoeg verdienen om een heel gezin te onderhouden.


Ik heb twee kinderen die ik met mijn part time baan prima kan onderhouden als dat zou moeten. Het is niet alsof je maandelijks 3000 netto uit werk nodig hebt om te kunnen leven hoor. Als je dat denkt heb je inderdaad een hoop alimentatie nodig voor je luxe leventje :Y)

Fly_high

Berichten: 3326
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:45

Avalanche schreef:
BaileyMix schreef:
Haha ja lekkere situatie, jouw vriend is er mee akkoord gegaan om die vrouw te bezwangeren en dat zij blijkbaar voor de kinderen zou zorgen. Maar nu het mis is gelopen wil hij opeens niet betalen (je betaalt ook omdat jij carrière hebt kunnen maken en degene die thuisbleef niet) én slaagt hij er ook nog in om zijn nieuwe vriendinnetje wijs te maken dat de moeder van zijn kind een lui 'wijf' is waar nieuw vriendinnetje aan mee mag betalen.

Pareltje hoor, die vent :+ Ligt vast allemaal niet aan hem.

Dit dus. En ze loopt als een mak lammetje erachteraan.

Overigens werk je zelf ook part time, dus stel jullie krijgen kinderen gaat de logische keuze ook zijn dat jij stopt met werken, en op zeker moment bedondert hij jou ook, ga je scheiden en zo, en wie wilt dan alimentatie omdat ze niet werk een een gat in haar CV heeft? Juist....... Part time ga je geen carrière kunnen maken meid, en dus nooit genoeg verdienen om een heel gezin te onderhouden.


Avalanche, but she's not like those other girls :=

Zelf part time werken en zeuren over andere vrouwen die maar verwachten dat een vent voor hun uitgaven gaat opdraaien, echt heerlijk dit :')

Suliko

Berichten: 4357
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:45

Nope, ik vind je aanvulling nog steeds kortzichtig.

Want waar is de verantwoording van jouw man wat betreft zorg als het gaat over rondlopen in kapotte sokken? Hij heeft de ruimte gehad en genomen om in zijn eerdere relatie carrière te maken. Prima als dat zijn wens was en niet die van zijn ex, maar met kinderen zit je gewoon aan elkaar vast en verdeel je de zorg. Of dit financieel is of in letterlijk zorg dragen. Natuurlijk is er genoeg slechts te zeggen over hoe zij voor de kinderen zorgt, maar sorry, daar is jouw man mede verantwoordelijk voor, het zijn ook zijn kinderen.

Het is gewoon zo makkelijk oordelen en roepen dat iemand maar zelfvoorzienend moet zijn en hard moet werken. Mijn moeder had de volledige zorg voor drie kinderen, heeft nog een studie gedaan terwijl ze al alleenstaand was en is gaan werken. Mijn vader was degene die werkte, maar na de scheiding trok hij dat niet meer meest van de tijd, dus hij droeg ook amper financieel bij. Nu kampt mijn moeder nog steeds met de gevolgen van een zware burnout. Die ze kreeg toen wij nog minderjarig waren. Wat iemand anders al zei, ook echt geen ideale situatie.

Overigens, de mensen die het hier opnemen voor moeders heb ik nergens horen zeggen dat er geen moeders zijn die misbruik maken van alimentatie! Maar er is een verschil tussen nuance aanbrengen en gewoon keihard roeptoeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:47

MyWishMax schreef:
Meestal is het wel omdat de man de kinderen niet in huis neemt en nog maar een paar dagen per maand voor ze zorgt. Dat kan je ook anders regelen.

Bij mij werd er gewoon gekeken wat ex nodig had om te leven en van wat er iver bleef kon maar een percentage in aanmerking komen voor alimentatie. En ik kan echt wel hele verhalen houden over hoe erg mannen kunnen zijn in vermogen/bezittingen/inkomen achter houden. Alleen zijn ze niet allemaal zo, dus schrijf ik het niet over alle mannen.


Klopt, alleen wil madam dat niet omdat ze dan minder geld krijgt. Dan trekt de man aan het kortste eind als je er een zaak van maakt.

En aan beide kanten heb je eikels inderdaad, maar hier doet men net alsof dat alleen maar mannen zijn en vrouwen altijd goudeerlijk zijn en nooit de boel beflikkeren voor eigen belang.

Avalanche

Berichten: 16298
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:49

S8903N schreef:
Ik heb twee kinderen die ik met mijn part time baan prima kan onderhouden als dat zou moeten. Het is niet alsof je maandelijks 3000 netto uit werk nodig hebt om te kunnen leven hoor. Als je dat denkt heb je inderdaad een hoop alimentatie nodig voor je luxe leventje

Wat een aannames. Alsof iedereen in dit topic alimentatie krijgt. Plus dat ik denk dat je dat erg rooskleurig bekijkt :D

Jouw vent kan toch ook zelf de kinderen in huis nemen en ervoor zorgen? Dan hoeft hij geen alimentatie te betalen.
Fly_high schreef:
Avalanche, but she's not like those other girls :=

Zelf part time werken en zeuren over andere vrouwen die maar verwachten dat een vent voor hun uitgaven gaat opdraaien, echt heerlijk dit :')

Ja hahahahahah geniaal :')

Suliko

Berichten: 4357
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:50

Er is echt in geen enkele reactie gezegd dat vrouwen de boel niet beflikkeren en het altijd de mannen zijn. Dan mag je echt wat beter lezen. Ja, vrouwen worden verdedigt en situaties worden genuanceerd en in context gezet, als reactie op een doorgeslagen gegeneraliseerde opmerking.

Avalanche

Berichten: 16298
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:51

S8903N schreef:
Klopt, alleen wil madam dat niet omdat ze dan minder geld krijgt. Dan trekt de man aan het kortste eind als je er een zaak van maakt.

Hij heeft je wel een hoop wijsgemaakt. Dit is gewoon écht niet waar. Kinderen gaan in Nederland naar de ouder die het beste voor ze kan zorgen en als ze dat allebei even goed kunnen, mogen de kinderen kiezen. Dus als hij er een zaak van maakt, kan hij de kinderen gewoon krijgen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:52

Wat ik dan niet goed begrijp is dat iemand een (onterechte) algemene opmerking maakt over in dit geval 'alle vrouwen'..

kan dit dat echt niet weerlegd worden door op de situatie / inhoud in te gaan, en niet op de persoon? Of mag je de persoon wel aanvallen omdat er een mening neergelegd wordt (Die niet perse over jou gaat) maar die je niet zint?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:53

Suliko schreef:
Nope, ik vind je aanvulling nog steeds kortzichtig.

Want waar is de verantwoording van jouw man wat betreft zorg als het gaat over rondlopen in kapotte sokken? Hij heeft de ruimte gehad en genomen om in zijn eerdere relatie carrière te maken. Prima als dat zijn wens was en niet die van zijn ex, maar met kinderen zit je gewoon aan elkaar vast en verdeel je de zorg. Of dit financieel is of in letterlijk zorg dragen. Natuurlijk is er genoeg slechts te zeggen over hoe zij voor de kinderen zorgt, maar sorry, daar is jouw man mede verantwoordelijk voor, het zijn ook zijn kinderen.

Het is gewoon zo makkelijk oordelen en roepen dat iemand maar zelfvoorzienend moet zijn en hard moet werken. Mijn moeder had de volledige zorg voor drie kinderen, heeft nog een studie gedaan terwijl ze al alleenstaand was en is gaan werken. Mijn vader was degene die werkte, maar na de scheiding trok hij dat niet meer meest van de tijd, dus hij droeg ook amper financieel bij. Nu kampt mijn moeder nog steeds met de gevolgen van een zware burnout. Die ze kreeg toen wij nog minderjarig waren. Wat iemand anders al zei, ook echt geen ideale situatie.

Overigens, de mensen die het hier opnemen voor moeders heb ik nergens horen zeggen dat er geen moeders zijn die misbruik maken van alimentatie! Maar er is een verschil tussen nuance aanbrengen en gewoon keihard roeptoeteren.


Wat rot voor jou en je moeder.
Dit is ook niet het slag wat ik bedoel.

Als het gaat over een uitkeringstrekker die misbruik maakt van het systeem is iedereen altijd eensgezind en moet dit aangepakt worden.
Komt het geld niet van de gemeenschap, dan is het ineens gerechtvaardigd? Vind dat een rare gedachtegang want dan maakt diegene die geld ontvangt nog steeds misbruik.

Over de sokken: de kinderen hebben hier goede sokken, ondergoed ed. Alleen als dat mee die kant op gaat zie ik het nooit meer terug dus blijft het hier.
Elke discussie op dit vlak is verder zinloos want madam is niet voor rede vatbaar. Geeft meer stress dan dat het oplevert.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33885
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:54

Ah verfrissend. Hoe naar de situatie ook mag zijn en ik snap dat best. Het is niet redelijk de ex van je eigen partner als N=1 te nemen. Niet elke vrouw die alimentatie ontvangt is zo.

MyWishMax

Berichten: 25516
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:54

Ik zie niet dat men doet alsof vrouwen altijd alles goed doen. De meeste hebben juist gezegd dat er idd hele verkeerde gevallen zijn. Alleen zijn het niet eens met jouw verwoording in 1e bericht en verder waarbij je veel meer vrouwen, en alle vrouwen, over 1 kam scheert.

Dat je sowieso verliest als man als je er een zaak van maakt is niet mijn ervaring, trouwens. Dat kan, maar ze kijken ook echt wel wat voor omstandigheden er allemaal zijn. En bewijs verzamelen.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:55

Nou ja in dit topic is het vaak ook wel van de reuring toch :') Dat is in deze best goed gelukt :j :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:55

Avalanche schreef:
S8903N schreef:
Ik heb twee kinderen die ik met mijn part time baan prima kan onderhouden als dat zou moeten. Het is niet alsof je maandelijks 3000 netto uit werk nodig hebt om te kunnen leven hoor. Als je dat denkt heb je inderdaad een hoop alimentatie nodig voor je luxe leventje

Wat een aannames. Alsof iedereen in dit topic alimentatie krijgt. Plus dat ik denk dat je dat erg rooskleurig bekijkt :D


Want iedereen in dit topic is een alleenstaande moeder die alimentatie krijgt en dit voor eigen gewin gebruikt?

En rooskleurig? Ik weet wat ze maandelijks heeft, dit dien je namelijk te overleggen als je jaarlijks de alimentatie laat bijstellen.

Avalanche schreef:
Jouw vent kan toch ook zelf de kinderen in huis nemen en ervoor zorgen? Dan hoeft hij geen alimentatie te betalen.
Fly_high schreef:
Avalanche, but she's not like those other girls :=

Zelf part time werken en zeuren over andere vrouwen die maar verwachten dat een vent voor hun uitgaven gaat opdraaien, echt heerlijk dit :')

Ja hahahahahah geniaal :')


Dus gewoon helemaal niet werken is beter? Genoteerd +:)+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-04-23 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 16298
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:58

Dat zegt toch niemand _O- als dit het niveau is, snap ik wel dat de ex niet met je wil praten.

Many
Berichten: 8277
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:59

Ik ben normaal vooral een meelezer, maar ik wil nu toch zeggen dat ik S8903N wel begrijp. Hier is de situatie ongeveer gelijk en ik snap als geen ander hoe frustrerend dat is. Natuurlijk is dat geen excuus om alle vrouwen over één kam te scheren, maar als je dagelijks ziet hoe het geld dat jouw partner aan zijn ex betaalt, naar van alles gaat behalve het kind, wil je soms gewoon even niet de verstandigste zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:00

Avalanche schreef:
Dat zegt toch niemand _O- als dit het niveau is, snap ik wel dat de ex niet met je wil praten.


Wat zeg je dan? Part time werken is fout, en dan mag je niet klagen.
Helemaal niet werken is dan blijkbaar wel goed, of telt alleen fulltime werken?

Suliko

Berichten: 4357
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:02

Ik vind het sowieso naar als je gemakkelijk roeptoetert dat mensen misbruik maken, van een systeem of een gemeenschap.
Het is zó ontiegelijk makkelijk om met de vinger te wijzen naar anderen, te oordelen en boos te zijn en voor jezelf alles goed te praten. Want je werkt hard, je bent zelfstandig.
Het leven is alleen niet zo simpel. Ik kan heel gemakkelijk de schuld bij mijn vader leggen en hem veroordelen voor zijn incapabel zijn om te werken of een goede vader zijn, maar op een hoop vlakken kon hij daar ook weinig aan doen en deed hij op zijn manier wel zijn best, hoe krakkemikkig ook.