Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
996981
Berichten: 9720
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:37

Ik kan een staart een knot en een vlecht. Daarvoor hoeft haar niet heuplengte te hebben. Ik vind lang haar heel mooi, tot net iets over de schouderbladen. Daarna vind ik het vaak de gezichtsvorm negatief beïnvloeden, en vaak onverzorgd er uit zien.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:46

Ik vind juist haar tot ongeveer het BH-bandje de lelijkste/irritantste lengte. Erboven is het enigszins vlot en eronder is het LotR :P Voorwaarde is natuurlijk wel dat je gewoon mooi vol haar hebt en het netjes hebt bijgehouden.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:48

[quote="Marije_j]
Ik snap overigens het verband tussen onveiligheid en je haren in een vlecht niet :?
Een vlecht lijkt mij stukken veiliger dan los of een staart.
Ook op de motor had ik mijn haren altijd in een vlecht onder mijn helm uit en met paardrijden ook, toen ik nog echt lang haar had.
Wat zou dan wel veilig(er) zijn dan een vlecht?[/quote]

Een lange vlecht zou je moeten opsteken. Als je van je paard valt kan zo'n losse lange vlecht ergens omheen draaien of aan vasthaken. Mijn instructeur heeft eens gezien dat iemand op die manier gescalpeerd werd.

Dat geldt dus ook voor los lang haar. Altijd een knotje of iets dergelijks van maken.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 13-03-24 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:51

Wat?! Ik open dit topic eens een keer en direct een nieuwe angst erbij

Je bedoeld de vlecht vastzetten zoals we knotjes bij onze paarden maken? :o?

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:53

Weet niet precies hoe, maar gewoon dat je geen lange sliert hebt, maar een knot, of in zo'n netje.

De paarden verzorging ging overigens niet over elke dag wassen, maar over strootjes in de staart en modder aan de benen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:57

Raineri schreef:
Wat?! Ik open dit topic eens een keer en direct een nieuwe angst erbij

Je bedoeld de vlecht vastzetten zoals we knotjes bij onze paarden maken? :o?

Dat deed ik op wedstrijd met mijn haar, vastnaaien met touw. Het past niet in een netje :=.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:07

Raineri schreef:
Wat?! Ik open dit topic eens een keer en direct een nieuwe angst erbij


Ja dat :')

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 18:55

Raineri schreef:
Wat?! Ik open dit topic eens een keer en direct een nieuwe angst erbij

Je bedoeld de vlecht vastzetten zoals we knotjes bij onze paarden maken? :o?

Joh, hoeveel gescalpeerde ruiters/amazones ken jij?

In de industrie is het een punt; de ongelukken zijn er bij bosjes gebeurt dus daar zijn al sinds jaar en dag maatregelen voor.

Datzelfde haarnetje is ook bij paardensport al eeuwigheid en amen bekend en gebruikt dus die ophef die er nu opeens van gemaakt wordt is regelrechte flauwekul!

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:50

Nou ja ik ga het lot niet tarten zeg maar. Heb m’n hoofdhuid liever op m’n hoofd := en nog veel belangrijker: opgestoken heb je minder wrijving met je kleding dus minder gespleten punten :')

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:46

Als het noodlot treft, dan vind het wel een creatieve weg. Ik ken iemand die bij een auto ongeluk op het dak terecht kwam, waarbij haar lange haar tussen de straat en het dak kwam en zo dus hele plukken uit haar hoofd getrokken had. Verder had ze geen enkele serieuse verwonding….je bedenkt het gewoon niet.
Zal je net zien dat juist je knotje zorgt dat je niet los kan komen.

Er is ook al iemand overleden door het struikelen met een herbruikbaar rietje :=

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:09

Ik ben een keer met mijn hele hoofd achter een flinke tak blijven hangen omdat ik achterom aan het kijken was wat een vriendin nou zo hysterisch naar me aan het gillen was...

Het was "let op laag hangende tak" :')

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:11

Sanet schreef:
Waar blijven jullie met je haar aan vast zitten dan?
Ik heb echt nog nooit nagedacht dat ik met mijn haar vast kan komen te zitten?
Het wisselt hoe hard het waait hoe ik mijn haar heb, want met windkracht 5+ los is voor mij geen doen.
[ [url=m/IwcroW.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Zie hier paard ook die heel goed de flamingo uitvoert)

Flamingo :')

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:32

ikke schreef:
Raineri schreef:
Wat?! Ik open dit topic eens een keer en direct een nieuwe angst erbij

Je bedoeld de vlecht vastzetten zoals we knotjes bij onze paarden maken? :o?

Joh, hoeveel gescalpeerde ruiters/amazones ken jij?

In de industrie is het een punt; de ongelukken zijn er bij bosjes gebeurt dus daar zijn al sinds jaar en dag maatregelen voor.

Datzelfde haarnetje is ook bij paardensport al eeuwigheid en amen bekend en gebruikt dus die ophef die er nu opeens van gemaakt wordt is regelrechte flauwekul!


Hoe kom jij bij "opeens"?
Iedereen moet zelf natuurlijk weten welk risico hij wil lopen. Je kunt ook zonder cap gaan rijden. Maar het is niet iets van "ophef" of "opeens".
Dingen veranderen in de loop der tijd, maar soms worden er goede dingen weggegooid. Zeker in de paardensport.

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:37

Nikass schreef:
ikke schreef:
Joh, hoeveel gescalpeerde ruiters/amazones ken jij?

In de industrie is het een punt; de ongelukken zijn er bij bosjes gebeurt dus daar zijn al sinds jaar en dag maatregelen voor.

Datzelfde haarnetje is ook bij paardensport al eeuwigheid en amen bekend en gebruikt dus die ophef die er nu opeens van gemaakt wordt is regelrechte flauwekul!


Hoe kom jij bij "opeens"?
Iedereen moet zelf natuurlijk weten welk risico hij wil lopen. Je kunt ook zonder cap gaan rijden. Maar het is niet iets van "ophef" of "opeens".
Dingen veranderen in de loop der tijd, maar soms worden er goede dingen weggegooid. Zeker in de paardensport.

Die netjes bestonden al in de jaren '70 van de vorige eeuw en werden ook toen al gebruikt om je bos haar onder je eierdop cap bij elkaar te houden dus nee, ik snap totaal niet waar het opeens vandaan moet komen dat het een punt is.

Dit valt voor mij in de categorie: als er morgen een Boeing 747 op je valt, maakt het ook niks meer uit....

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:42

Ik moet nog regelmatig denken aan een beticht dat ooit in een vorig leven op bokt gestaan heeft (of op andere wijze in het nieuws geweest is) waarbij een kind dat buiten de bak stond, overleden was omdat het paard dat in de bak gereden werd struikelde en door het hek heen op het kindje gevallen was %)

Er waren toen zelfs mensen die daar de ouders mede schuldig in zagen, want „wie zet nou zijn kind zo dicht bij de bak“

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 21:42

Dat haarnetje heurde bij het hogere status segment dames, niet alleen bij paardrijdende dames (die van origine hier uiteraard wel onder vielen).

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:51

Ik geloof dat ik je bericht totaal niet begrijp Ikke :?

Blote schouders heb ik niet zo'n mening over. Wel was het bij ons niet toegestaan om met lang los haar te rijden, en ook niet met een lange vlecht. Dit ivm veiligheid. En het verbaasd mij nog altijd dat dat tegenwoordig veelvuldig wel gebeurd.

Dit is mijn bericht. Wat is daar "ophef" en "opeens" aan? Hoe kan de reactie daar op zijn dat er al haar netjes waren in de jaren 70?
Ja, dus? Wat bedoel je nou te zeggen?

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 23:14

Nikass schreef:
Ik geloof dat ik je bericht totaal niet begrijp Ikke :?

Blote schouders heb ik niet zo'n mening over. Wel was het bij ons niet toegestaan om met lang los haar te rijden, en ook niet met een lange vlecht. Dit ivm veiligheid. En het verbaasd mij nog altijd dat dat tegenwoordig veelvuldig wel gebeurd.

Dit is mijn bericht. Wat is daar "ophef" en "opeens" aan? Hoe kan de reactie daar op zijn dat er al haar netjes waren in de jaren 70?
Ja, dus? Wat bedoel je nou te zeggen?

Er wordt hier een punt gemaakt over "veiligheid" die eigenlijk niet bestaat.
Dat was mijn reactie op Raineri

En al ben je van mening dat het wel een punt is, dan bestaat er al langer bescherming voor je haardos dan vele hier op deze aardkloot rond lopen, inkl ikzelf....
Bescherm dus je bos haar zoals het jou goed dunkt.

Zoals Sizzle al beschrijft: je kunt altijd een situatie bedenken waarbij de door jou gekozen oplossing juist in je nadeel werkt. Er is altijd meer fantasie dan oplossing. Waarom anders denk je dat veiligheid in de industrie een complete bedrijfstak is.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 07:49

Ik kan echt niet met een vlecht rijden, ik haat dat geklop op mijn rug. :')
Altijd staart of met wedstrijden een knot. Zit ook nooit ergens vast in. Die knot moet met duizend elastieken en netjes, want alles glijdt eruit anders.
Mijn haar past echt niet onder mijn cap, dan mag ik wel maten groter kopen en dat vind ik ook niet echt veilig.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:06

ikke schreef:
Nikass schreef:
Ik geloof dat ik je bericht totaal niet begrijp Ikke :?

Blote schouders heb ik niet zo'n mening over. Wel was het bij ons niet toegestaan om met lang los haar te rijden, en ook niet met een lange vlecht. Dit ivm veiligheid. En het verbaasd mij nog altijd dat dat tegenwoordig veelvuldig wel gebeurd.

Dit is mijn bericht. Wat is daar "ophef" en "opeens" aan? Hoe kan de reactie daar op zijn dat er al haar netjes waren in de jaren 70?
Ja, dus? Wat bedoel je nou te zeggen?

Er wordt hier een punt gemaakt over "veiligheid" die eigenlijk niet bestaat.
Dat was mijn reactie op Raineri

En al ben je van mening dat het wel een punt is, dan bestaat er al langer bescherming voor je haardos dan vele hier op deze aardkloot rond lopen, inkl ikzelf....
Bescherm dus je bos haar zoals het jou goed dunkt.

Zoals Sizzle al beschrijft: je kunt altijd een situatie bedenken waarbij de door jou gekozen oplossing juist in je nadeel werkt. Er is altijd meer fantasie dan oplossing. Waarom anders denk je dat veiligheid in de industrie een complete bedrijfstak is.


Ik heb niks bedacht. Mijn instructeur heeft iemand gescalpeerd zien worden, en bij ons was het niet toegestaan om met los haar of een lange vlecht te rijden.
Of het een punt is staat nergens. Dat maak jij ervan.

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:13

MyWishMax schreef:
Ik kan echt niet met een vlecht rijden, ik haat dat geklop op mijn rug. :')
Altijd staart of met wedstrijden een knot. Zit ook nooit ergens vast in. Die knot moet met duizend elastieken en netjes, want alles glijdt eruit anders.
Mijn haar past echt niet onder mijn cap, dan mag ik wel maten groter kopen en dat vind ik ook niet echt veilig.

Same met hardlopen, een vlecht is zó irritant. Alsof ik bij iedere stap een mep op mn rug krijg van 'loop eens door!' :')

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:22

Over veiligheid gesproken:
Autodeuren die automatisch op slot gaan zouden verboden moeten zijn.
(Na zoveelste nieuwsbeticht dat mensen levend verbrand zijn omdat de hulpverlening de deuren niet op tijd open kregen)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:26

Sizzle schreef:
Over veiligheid gesproken:
Autodeuren die automatisch op slot gaan zouden verboden moeten zijn.
(Na zoveelste nieuwsbeticht dat mensen levend verbrand zijn omdat de hulpverlening de deuren niet op tijd open kregen)

Die optie heb ik op onze auto's idd uitgezet. Doodeng :\.

ikke

Berichten: 37549
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 14:15

Sizzle schreef:
Over veiligheid gesproken:
Autodeuren die automatisch op slot gaan zouden verboden moeten zijn.
(Na zoveelste nieuwsbeticht dat mensen levend verbrand zijn omdat de hulpverlening de deuren niet op tijd open kregen)

Datzelfde geldt voor lane-assist.

De V40 bij een vorige werkgever had dat en die wilde rechts van de gestreepte zijlijn gaan rijden -:(-

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 14:33

Sizzle schreef:
Over veiligheid gesproken:
Autodeuren die automatisch op slot gaan zouden verboden moeten zijn.
(Na zoveelste nieuwsbeticht dat mensen levend verbrand zijn omdat de hulpverlening de deuren niet op tijd open kregen)


Heftig. Hebben alle nieuwe auto's dit niet?