Wat voor opleiding moet ik nou doen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Wat voor opleiding moet ik nou doen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 12:07

Ik studeer fysiotherapie. Ik heb met een jaar vertraging nu al mijn punten voor elkaar om de stage in te mogen maar nu gaat mijn school moeilijk doen. Ze weigeren mij nu de stages in te laten vanwege mijn faalangst en onzekerheid(naast verdriet van een verbroken relatie, de reden dat ik er een jaar langer over heb gedaan)
Er zijn al meerdere brieven heen en weer geweest. En gisteren ben ik op gesprek geweest. Alles wat ik zeg wordt verdraaid.
Ik zei bijvoorbeeld dat mijn ouders mij steunen en dat mijn vader(arts) gerust een week vrij neemt voor de tentamens om mij te helpen met leren. Hun conclusie: mijn thuissituatie is niet optimaal, ik wordt gepusht en mag niet stoppen Verward
Ik heb ook gezegd dat ik het klassikaal best moeilijk vind om te oefenen in mijn ondergoed. hun conclusie: ik heb moeite met aanraken en contact met mensen.
Verder doe ik, volgens hun, nu net alsof er niks aan de hand is. Hun conclusie: je bent een hulpvrager geen hulpverlener en het is niet verantwoord je toe te laten in de stages.

Dat is even in een notendop waarom ik niet verder kan met fysiotherapie...

Maar wat nu??? het medische vak trekt mij nou eenmaal. Liever met paarden dan met mensen, maar dat betekent niet dat ik mensenschuw ben ofzo hoor!

Wie heeft er een idee?

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:11

Ga eerst een goed na wat je zelf wilt. Als jij die opleiding af wilt maken moet je ervoor gaan! Ik heb ook een jaar vertraging door een hoop zaken, ik ben veranderd van school en nu gaat het top. Als ze je verhaal gaan verdraaien ben je bij hun niet op je plaats.

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 12:18

Ik heb inderdaad uitgezocht of het mogelijk is om van school te veranderen. alleen rotterdam neemt studenten aan van andere scholen, maar dan moet je, met wat vrijstellingen, gewoon opnieuw beginnen.

Wat ik zelf wil... tja. opleiding paardenfysiotherapie zonder dat je daarvoor een afgeronde hbo nodig hebt...
Aan de ene kant wil ik doorgaan omdat ik ze wil laten zien dat ik wel geschikt ben. Maar in Leiden is dat gewoon niet meer mogelijk. Dus fysiotherapie moet ik gewoon uit mijn hoofd zetten. Of ik moet in Belgie iets kunnen studeren?

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:19

Hee, ik zit bij jou op school zie ik! (ook fysio, maar dan 1e jaars Knipoog )
vervelend dat ze alles zo verdraaien Scheve mond als je het echt wilt zou ik er voor gaan.. misschien nog eens een gesprek aanvragen en eens goed uitleggen hoe het echt zit Verward

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 12:22

HC/JvdV zijn op zich aardig duidelijk geweest. En ik ben ook erg duidelijk geweest. Maar ze willen gewoon van me af.
Ik heb van meerdere studenten gehoord die ook net voor de stages of zelfs al in de stages van school gezet worden. Dat is gewoon het beleid in leiden. Ik zou dus maar zorgen dat je alles in een keer haalt Knipoog

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:27

Is INHolland geen optie?

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 12:34

Sorane schreef:
Is INHolland geen optie?

ben het aan het bekijken, bedankt

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:24

Dat is zeker weten niet leuk nee.
Ik weet niet hoeveelste jaars je nu bent, maar ik weet dat 2e jaars nu stage moeten lopen (mijn vriend doet ook fysio in leiden, misschien dat je hem wel kent), dus dat is wel balen als je dat helemaal mist.

Maar waarom moeten jullie in ondergoed dan bij Skills, mijn vriend moet dat nooit??

Ik vind het wel raar, dat ze het verdraaien, ze zouden je juist moeten steunen, waardoor je meer zelfvertrouwen zou kunnen krijgen.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 17:12

De opleiding is behoorlijk veranderd. Ik zit nu in het 3e jaar en ga pas voor de eerste stage langer dan 2 dagen. Terwijl ze nu tegenwoordig al in het 2e jaar gaan. Veel meer praktijk gericht nu, ik ben te vroeg begonnen dus Knipoog

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:14

Bewegingswetenschappen?

Nulla tenaci invia est via

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:18

ja dat het veranderd is weet ik, zo zijn nu ook je tentames aan het eind van het jaar in 1x. En heb je geloof ik 6 uur skills eindtentames.
Ooh op die manier, ja want mijn vriend die loopt 2 dagdelen stage.

Wat Margreet zegt kan ook ja, of Ergonomie

22 Januari verwachten we ons kleintje

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:24

Ik zou eerst eens vragen welke leraar op school psychologie gestudeerd heeft dat hij zulke conclusies kan trekken....... dan zou ik aanbieden om op eigen kosten een geschiktheidstest te ondergaan bij een psychologisch adviesbureau.......... denken werkelijk dat ze alles weten die leraren van tegenwoordig..........

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:34

Caroline, je moet gewoon voor deze opleiding gaan. Je hebt niets te verliezen, dus ga er tegen aan! Die leraren moeten toch een keer doorkrijgen dat ze uit hun nek zitten kletsen?!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:35

gijsenkim schreef:
Ik zou eerst eens vragen welke leraar op school psychologie gestudeerd heeft dat hij zulke conclusies kan trekken.......



Dat zijn er wel een paar, als ik het goed heb Schijnheilig

22 Januari verwachten we ons kleintje

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:56

tss lekker hoor.. Denken idd dat ze alles weten en kunnen schoppen je zo *knip* even van school af..

Ben laatst naar een open dag geweest in a'dam van fysio en je kan in theorie wel van school verandere, maar dan hangt het er wel vanaf welke onderdelen je al onder de knie hebt. Wat ik ervan begreep is dat alle opleidingen hetzelfde leren, alleen niet allemaal in dezelfde volgorde.. Zoiets..

En anders.. uhm.. zou je mssn kunnen overwegen een andere opleiding te gaan volgen en daarnaast een curcus sportmassage, zodat je vervolgens de curcus spierbehandeling mbv de jack meagher methode kan doen (als ik t goed schrijf)

Onderschriftloos :Y)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 18:01


Nulla tenaci invia est via

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:46

Ben blij dat ze in Utrecht niet van die fratsen hebben Scheve mond
Als je cijfers het toelaten mag je bij ons gewoon op stage.

Ik vind het een belachelijke reden die je school geeft Scheve mond
Je moet nog in je beroep groeien en dat doe je maar op 1 manier en dat is stage!!!
Je hebt natuurlijk de pech dat je van een systeem van veel theorie in het diepe bent gegooit met een systeem met veel praktijk Scheve mond

Als jij alles gehaald hebt mogen ze je dan wel tegen houden om op stage tegaan Verward
Je cijfers laten immers zien dat je het voldoende beheerst.
hadden ze je met je tentamen maar geen voldoendes moeten geven.....

Ik zou je er niet zomaar bij neerleggen want volgens mij mag school jou niet zomaar dwingen om te stoppen met je studie

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 00:03

Ik heb vanmiddag weer contact gehad met de onderwijs en examencommissie van school. Ze hebben over mij vergaderd en daar is uitgekomen dat er geen verandering is aangetoond in mijn situatie.
De situatie: persoonlijke problematiek te weten vluchtgedrag en aanraakproblemen.
Vluchtgedrag baseren ze op het feit dat ik nauwelijks contact heb gehouden met mijn studiebegeleider en tentamens niet doe als ik denk dat ik het niet haal.
En de aanraakproblemen is een beetje opgeblazen door hun. Ik vind het inderdaad moeilijk om met studenten te oefenen in mijn ondergoed. Maar in de relatie met patienten zijn er geen problemen.

Als ik een plan van aanpak + reflectie schrijf waarin ik duidelijk maak dat de problemen verleden tijd zijn en hoe ik dit wil gaan aantonen, willen ze het opnieuw overwegen.

dus dat wordt brainstormen....

iemand ideeen???

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 00:04

SuperSmurf schreef:

En anders.. uhm.. zou je mssn kunnen overwegen een andere opleiding te gaan volgen en daarnaast een curcus sportmassage, zodat je vervolgens de curcus spierbehandeling mbv de jack meagher methode kan doen (als ik t goed schrijf)

zat ik ook aan te denken. had geprobeerd informatie op te vragen maar krijg geen reaktie.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:16

Triest, werkelijk waar... Als ze geen reden hebben om je weg te werken (die geaccepteerd wordt, wel te verstaan) dan verzinnen ze wel wat... Scheve mond

Heb je voor masseuse fysio nodig? guess so... Poeh, moeilijk Scheve mond Ik zit niet echt in die richtingen, dus ben bang dat ik je niet verder kan helpen.

Maar zoals Tessebes al zegt: Laat je niet uit het veld slaan! OK dan!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 00:27

voor sportmassage heb ik geen fysiotherapie nodig. maar ik vind fysiotherapie toch wel een stukje interessanter dan alleen massage.

ik moet nu dus een plan gaan schrijven en inleveren hoe ik wil laten zien dat ik het wel kan. ik heb geen idee wat ze graag zien eigenlijk. Ik had in ieder geval bedacht om anders maar een psychologisch onderzoek te laten doen en me gezond te laten verklaren. En dit erin te verwerken.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:54

Caroline81 schreef:

Als ik een plan van aanpak + reflectie schrijf waarin ik duidelijk maak dat de problemen verleden tijd zijn en hoe ik dit wil gaan aantonen, willen ze het opnieuw overwegen.

dus dat wordt brainstormen....

iemand ideeen???


Beetje raar, als ik dat mag zeggen. Ik verdiep me heel erg in fysio (via me vriend) en weet dus bijna precies hoe alles bij jullie gaat/moet.

Zo vind ik reflectie verslagen echt een beetje onnozel. Je kan zo makkelijker liegen, meestal moet je maar een verhaal opschrijven etc.
Ik vind dat ze beter naar jou zelf kunnen luisteren, dan naar een reflectie verslag. Lijkt me ook een stuk makkelijker voor jezelf.

22 Januari verwachten we ons kleintje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Britta31, dust, Facebook, goesju, Gypsy, LolaTFB, maaikemuis, Mitch_Beauty, moonsparkle, Niobe, Selima, thirteenn, Verara en 185 bezoekers