Argh! UWV en consorten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Argh! UWV en consorten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 14:57

Grmbl... Heb net een maandje gedeeltelijk in de ziektewet gezeten. Nou, dat zal ik weten hoor!
Vorige week kreeg ik een brief, ze hadden gegevens vanaf 2 of 3 dagen voor mijn ziekmelding, en dat terwijl ik al vanaf 1 december via het uitzendbureau op die locatie zat, daarvoor wat los/vast uitzendwerk via datzelfde uitzendbureau gedaan. Of ik even wat papieren wilde opsturen. Geen probleem, dacht ik. Eerst maar eens afwachten wat dat UWV er van bakte.
Zij vinden dat mijn dagloon X is. Ehm, nou nee. Daar kom ik m'n nest al jaren niet meer voor uit (denk dat dit BRUTO is btw) Knipoog even gerekend, ik zit al sinds dec. op zo'n 30 euri meer, bruto, is netto (globaal) nog altijd een tientje meer. En ik krijg maar 70 % uitkering. Inmiddels heb ik een contract en ben ik van 't uitzendbureau af (ik geloof dat ik achteraf blij mag zijn dat ik uberhaupt centjes kreeg elke week).
Nou goed, ik ben het er dus niet mee eens, maar voordat ik een pak papier over de post ga versturen ben ik benieuwd waar dat UWV die gegevens vandaan heeft. En nu komt het: er wordt gewoon nergens meer aan telefoon beantwoorden gedaan Scheve mond Heb dat hele UWV suf gebeld, maar nee, niks. Ga vanavond die papieren maar eens opsnorren, kopieren en ze dan in hun mik douwen. Ze zoeken het maar uit! Als ik maar krijg waar ik recht op heb Knipoog Ondertussen baal ik wel weer, ik vond dat ziek-zijn al erg genoeg en heb me daarvoor 2x richting UWV gesleept, wat ik al onzinnig vond, maar dit slaat een beetje alles wat ik heb meegemaakt. Ik weet ook ewl dat de bewijsplicht bij mij ligt, maar dan nog, ik hoop echt dat ik nooit meer van dat UWV afhankelijk ben/wordt voor m'n geld Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:27

Laui! schreef:
En ik krijg maar 70 % uitkering.


Was dat uitzendbureau niet aangesloten bij de ABU? Dan heb je namelijk recht op 91% loondoorbetaling bij ziekte. 70% vanuit UWV en 21 vanuit het uzb.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 19:38

Yup, dat krijg ik er nog bij, was ik nog vergeten. Dat is volgens mij omdat het UZB daarvoor een verzekering heeft afgesloten.
Het enige wat het voor mij betekent: ik kan nog een eeuwigheid op m'n geld wachten. Ik krijg nu een zeer schrale troost, je kunt er je brood nog niet eens voor beleggen. Blij toe dat ik wat gespaard heb. Gelukkig krijg ik nu eind v/d maand m'n loon en heb ik ondertussen (als alles goed is) m'n opgebouwde vakantiegeld ook uitbetaald gekregen. Scheelt weer. Maar mèn, voordat ik al het geld waar ik volgens mij recht op heb, terug heb is het 2050. De hele middag overigens nam echt NIEMAND daar de telefoon op, zou met dhr Joustra de rest ook vertrokken zijn ofzo? Of zou het aan 'Hengelo' liggen? Hebben ze daar op donderdag al weekend? Tong uitsteken Oh, ik weet het al, t zijn ambtenaren!