iemand ervaring met glaasjes draaien?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:56

volcano je roept gewoon reacties op, in je ene stukje zeg je ik geloof dat ik maar eens ga gaasje draaien en de andere keer zeg je ik ga dat echt niet zomaar doen.
Vind je het leuk al die aandacht ofzo?
Of leuk om mensen op de kast te jagen.
Ik vond dit eerst een interesant topic, maar ik vind het nu echt een vervelende kant krijgen, ben ik de enige?

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:02

Rainie schreef:
Maar ik zou het ook een heel ander verhaal vinden als je zelf de pendel (glas, fiche, etc) niet hoeft aan te raken. Dan weet je gewoon zeker dat niet iemand de boel loopt te flessen.
Maar misschien zijn er wel helemaal geen geesten, misschien comminuceer je wel met je eigen gedachten. Neem nou het Ouija-bord, het kan gewoon goed zijn dat je met je eigen onderbewustzijn bezig bent. De antwoorden die je krijgt, komen misschien wel uit jezelf.
Wat er gebeurd tijdens een seance wordt bepaald door hoe jij er tegen over staat.

[Ik ontken het bestaan van geesten niet, btw. Ik geloof in geesten]


Dus jij zou ook raar opkijken als het glas aan de wandel ging zonder dat iemand het aanraakte!
Ik was eerst echt super nuchter, dacht echt dat het gewoon maar wat sensatieverhalen waren, maar nu vind ik dit echt een bloedserieus onderwerp. Interessant, maar akelig.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:09

xxxmelody schreef:
Ik vond dit eerst een interesant topic, maar ik vind het nu echt een vervelende kant krijgen, ben ik de enige?


hoor...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:12

Pervinco"]
[quote="xxxmelody schreef:
Ik vond dit eerst een interesant topic, maar ik vind het nu echt een vervelende kant krijgen, ben ik de enige?


hoor...
[/quote]

Idem.. Vind het ook een bijsmaak hebben..

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:14

Ik kom het topic pas net tegen en ik ben het wel met je eens pervinco. Er onstaat steeds meer zo´n happerige sfeer.
Ik weet dat het glaasje draaien vroeger ook werd gedaan voor de liefhebbers tijdens een godsdienst les, maar inmiddels doen ze het niet meer. De leraren deden er ook niet erg duidelijk over en lieten ook niet veel los. Ik vind het allemaal maar eng gedoe, ken er ook genoeg verhalen over, en dat is ook een van de redenen waarom ik het noooooit zou doen.
Jammer dat er bepaalde mensen zo lopen te stoken....

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:14

hopen dat de moderator het eens leest en er gauw een slotje op komt en euhhh vulcano voor jou heb ik maar 1 ding: Frusty

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:16

ik denk dat de mensen die het zo graag willen dat maar fijn moeten doen, maar buiten dit topic om, anders blijven anderen proberen ze tegen te houden (vreemd hoor...) maar op deze manier kom je echt nergens...

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:16

dus jessy? ook slotje?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:20

Ja, voor mijn part mag het ook wel op slot.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:34

heb moderator een berichtje gestuurd.....

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:37

Aan de ene kant vind het jammer als dit op slot gaat , ben erg nieuwschierig naar de gevolgen , maar ik vind het dus ook niet leuk dat dit forum weer gesloten moet worden met een bijsmaak

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:10

Ik heb nooit letterlijk gezegd dat ik ga glaasje draaien. maargoed, jullie mogen alles intrepeteren zoals jullie willen.... !
Wat ik alleen maar wil zeggen is dat geintresseerd ben in het spirituele.
En wie zijn jullie om te zeggen dat ik wel of niet bij mn verstand ben.. Goed ik zal ook niet altijd even verstandig handelen, maar goed wie doet dat wel?
En om te zeggen dat ik aandacht wil???! Waar je dat vandaan haalt mag joost weten maar als ik aandacht wil, doe ik dat wel op een andere manier. Ik zeg gewoon wat ik denk en voel, maar dat word blijkbaar niet geaccepteerd. Maar ik heb ook nooit het gevoel gehad mensen met mijn uitspraken op de kast te jagen...
Maar lief dat jullie zo bezorgd om me zijn hoor Lovers Knipoog

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:16

ik krijg ook een beetje spanningshoofdpijn hiervan...

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:24

*volcano* als je geinteresseert bent in het spirituele, dat ben ik ook maar doe ons allemaal een lol en begin met veilige dingen Knipoog

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:37

Yessy schreef:
*volcano* als je geinteresseert bent in het spirituele, dat ben ik ook maar doe ons allemaal een lol en begin met veilige dingen Knipoog


Tong uitsteken Dat doe ik al Knipoog Ben bezig met graancirkels, en terwijl ik info zocht over glaasje draaien kwam ik terecht op een site met droom verklaringen enzo... Dus voorlopig ben ik daar wel zoet mee hoor Knipoog
En maak je geen zorgen om mij, ik doe geen domme dingen Tong uitsteken
En ik heb er trouwens ook helemaal geen behoefte aan om geesten te gaan oproepen. T is meer t nieuwschierige naar het onbekende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:39

Ik zou het jammer vinden als deze topic op slot wordt gegooit, ik heb hem toen geopend om ervaringen uit te wisselen en er een conclusie uit te trekken.
Inmiddes ben ik echt wel overtuigt dat het niet geheel zonder risico's is aande verhalen te lezen.

Maar wat ik jammer vind is de vijandige sfeer, van dan doe je het toch??...en dat is nu nét niet wat ik zocht..er is niemand die zegt, dat het fabeltjes zijn.
Helaas kan ik hieruit geen nuchtere conclusie trekken, of een verklaring vinden voor wat er gebeurt, waar ik dus zo naar op zoek ben.

Ik zoek altijd overal een verklaring achter, zo heb ik ooit een geest gezien, maar later bleek dat ik een psychotische aanval had. Dan kan je dus twee kanten op, óf je gelooft dat je iets paranormaals heb gezien, óf je hersens maken kortsluiting zoals bij mij het geval was,em ik voel meer voor de laatste want dat is tastbaar, snappen jullie een beetje wat ik bedoel??

Ik kan voor glaasjes draaien geen tastbare verklaring vinden, wat ik dus had gehoopt, ik kan het trouwens nergens vinden op internet.

En dat vind ik jammer, is het nu massa hysterie of echt feitelijk aantoonbaar?

Ik zal het antwoord wel nooit krijgen, mijn ervaringen op glaasjes draaien liepen allemaal uit op niets.

Er gebeurde gewoon helemaal niets!!!!!!!!!!!!

Sja wie moet ik nu geloven???

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:42

Je hoeft niemand te geloven en mensen ga het nu maar niet proberen om te kijken wat wel of niet waar is. En als je er niet in gelooft zou ik het al helemaal niet doen omdat je dan wel eens behoorlijk kunt schrikken als er dan plotseling wel wat is.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:48

Chiqa schreef:
Ik zou het jammer vinden als deze topic op slot wordt gegooit, ik heb hem toen geopend om ervaringen uit te wisselen en er een conclusie uit te trekken.
Inmiddes ben ik echt wel overtuigt dat het niet geheel zonder risico's is aande verhalen te lezen.

Maar wat ik jammer vind is de vijandige sfeer, van dan doe je het toch??...en dat is nu nét niet wat ik zocht..er is niemand die zegt, dat het fabeltjes zijn.
Helaas kan ik hieruit geen nuchtere conclusie trekken, of een verklaring vinden voor wat er gebeurt, waar ik dus zo naar op zoek ben.

Ik zoek altijd overal een verklaring achter, zo heb ik ooit een geest gezien, maar later bleek dat ik een psychotische aanval had. Dan kan je dus twee kanten op, óf je gelooft dat je iets paranormaals heb gezien, óf je hersens maken kortsluiting zoals bij mij het geval was,em ik voel meer voor de laatste want dat is tastbaar, snappen jullie een beetje wat ik bedoel??


Hier heb ik niks aan toe te voegen. Goed verwoord! OK dan!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 20:52

het is zzeker niet zonder risico ik zou het zeker terecht vinden als dit topic op slot gaat en het liefst zo snel mogelijk. Er zitten hier kinderen vanaf 9 jaar op dit forum en dit topic vind ik dan ook niet echt op zijn plaats. Het is nog maar net dat jullie niet verantwoordelijk zijn tenminste denk ik, anders konden jullie flink in de problemen komen. Ik heb verder niets op tegen als hier alleen maar volwassenen zouden zitten die overal goed bij na zouden denken, maar dit kan niet. Niet persoonlijk opvatten maar wel een beetje nadenken.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:00

Overdrijven is ook een vak.. Dit is nog steeds een forum hoor! Straks kunnen we hier helemaal niks meer bespreken. Bovendien, beter dat het hier besproken en afgeraden word dan dat mensen zelf maar wat gaan aanmodderen... toch?? En als ik het nog goed weet, moeten kinderen van beneden een bepaalde leeftijd ook toestemming van hun ouders hebben om zich te registreren. Met andere woorden het moge duidelijk zijn dat hier ook wel eens onderwerpen (kunnen) worden besproken die niet helemaal geschikt zijn voor die leeftijden.

Belker

Berichten: 15310
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:02

Vanwege het onderwerp en de leeftijd van medebokkers op slot. Tpoicstarter heeft voldoende antwoord gekregen.