Wat moet ik met mezelf?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:44

Als ik het goed begrijp heeft ze niet om een verwijzing gevraagd, omdat het haar niet lukte dit aan deze arts te vragen (correct me if I'm wrong).

Kan je vriend niet mee naar de dokter, dat ie je een beetje kan steunen als jij het moeilijk krijgt? En, idd je hoeft je niet te schamen om in tranen bij de dokter te zitten. Jij hebt het nu gewoon moeilijk en daar heeft hij vast wel begrip voor

Sterkte Ach gut

WeetTniemeer
Berichten: 14
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 14:43

Richtje schreef:
Als ik het goed begrijp heeft ze niet om een verwijzing gevraagd, omdat het haar niet lukte dit aan deze arts te vragen (correct me if I'm wrong).

Kan je vriend niet mee naar de dokter, dat ie je een beetje kan steunen als jij het moeilijk krijgt? En, idd je hoeft je niet te schamen om in tranen bij de dokter te zitten. Jij hebt het nu gewoon moeilijk en daar heeft hij vast wel begrip voor

Sterkte Ach gut


Klopt helemaal Knipoog Ik was idd 'bang' om het te vragen en ik kreeg het er gewoon niet uit. Heb nu afgesproken dat mijn contactpersoon bij jeugdzorg even opbelt voordat ik een afspraak heb en het verhaal dan vast in grote lijnen uitlegt zodat ik niet zoveel hoef te vertellen. Dan moet het wel lukken hoop ik.

Ik voel me wel erg slecht de laatste dagen.. Ik kan niet meer eten, krijg het gewoon niet weg! Slaap ontzettend slecht, meestal pas een uurtje voordat mijn wekker gaat en dan ben ik zo kapot dat naar school gaan (sochtends) er ook niet van komt..
Heb de hele tijd het gevoel dat ik ga overgeven.. Mn maag draait constant rond en ook begin ik soms opeens te trillen.

Vanavond zou ik uit gaan met een meisje van mn opleiding en een weekje of 1,5 geleden was al afgesproken dat ik vanuit de stad via haar naar mn vriend zou gaan zodat ik niet de hele stad door hoefde te fietsen midden in de nacht. Mijn vriend vind het alleen maar goed als ik dingen doe waar misschien een vriendschap uit zou kunnen komen dus die wil dat ik nog gewoon ga en daarna naar hem kom..
Ik twijfel zo of dat wel een goed idee is! Ik wil hem dolgraag zien en gewoon weer normaal lekker bij hem in bed kruipen..
Heb ook besloten dat ik zaterdag ga rijden (wat ik normaal nooit doe) zodat ik niet bij mn vriend blijf hangen en een goede reden heb om terug te gaan naar huis en hij ook ziet dat ik dingen voor mezelf doe.. en natuurlijk de afleiding voor mezelf want als ik op het paard zit dan ben ik helemaal in mn eige fijne wereldje Lachen

Ik hou de moed erin, ookal kost dat verschrikkelijk veel moeite op sommige momenten maar ik wil zó graag dat alles goed komt! Dat ik me fijn voel als ik alleen ben en niet depressief word en genoeg van mezelf krijg.. Ik wil een relatie zonder gestress en irrietaties, met wederzijds vertrouwen.. Ik wil dat alles lekker 'luchtig' word, anders kan ik het niet omschrijven Lachen Gelukkig is de lente onderweg dat is zoiezo wat vrolijker.. En ik hoop dat ik tegelijk met het weer ook weer de vrolijke kant op ga Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:59

Bedoeld je vriend dat je met het meisje van de opleiding moet gaan stappen om een vriendschap op te bouwen (is altijd goed) of bedoeld hij dat je na het stappen bij hem langs gaat om een vriendschap (ipv relatie) met hem op te bouwen?
Lijkt mij idd moeilijk als je moe bent van het stappen naar hem toe te gaan zijn je emoties nog erger.

WeetTniemeer
Berichten: 14
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 15:05

gouda schreef:
Bedoeld je vriend dat je met het meisje van de opleiding moet gaan stappen om een vriendschap op te bouwen (is altijd goed) of bedoeld hij dat je na het stappen bij hem langs gaat om een vriendschap (ipv relatie) met hem op te bouwen?
Lijkt mij idd moeilijk als je moe bent van het stappen naar hem toe te gaan zijn je emoties nog erger.


Nee, een vriendschap met dat meisje (gelukkig Lachen ) omdat ik gewoon weinig tot eigelijk geen vrienden heb en hij het fijn vind als daar verandering in komt.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:16

oh mooi gelukkig! Hij heeft wel gelijk ik heb ook al mijn vrienden laten vallen weinig tijd: 7 dagen in de week paard, full-time werk, en vriendje wat niet in de buurt woont. toch is het idd beter je vrienden ook te koesteren voor het geval je relatie toch uit gaat. Spreek helaas uit ervaring.
Ik zit een heel klein beetje in het zelfde schuitje als jou. Ben ook depri, geen vriendinnen, gelukkig wel nog een lieve vriend (alhoewel het ook niet meer toppie is en ik bang ben hem ook kwijt te raken), gezeur met werk etc etc.
Voor mij hetzelfde als voor jou proffesionele hulp is alleen nog de uitweg. Die stap nemen is heel moelijk (schuif het ook voor mij uit) heb er al eerder mee te maken gehad en ken de weg een beetje.
He kop op het is lekker bijna weekend!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:39

Persoonlijk ben ik geneigd te zeggen: ga gewoon uit, maak er een gezellige avond van. Zet even alles van je af... Moeilijk, maar het kan. En inderdaad, morgen paardrijden... Je bent er stiekem al best hard mee bezig... Je kunt het wel OK dan!

Technoboy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:45

WeetTniemeer schreef:
Sorry voor de schaduw account...


Citaat:
Het aanmaken van een schaduwaccount levert een permanente ban op voor beide accounts

Citaat:
Verder is het gebruik van schaduwaccounts niet toegestaan, iedere gebruiker heeft dus maximaal één account op Bokt.


dat je het ff weet.

WeetTniemeer
Berichten: 14
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 18:56

Sorry.. Heb het zoveel mensen zien doen dat ik niet wist dat het zo'n 'big deal' was. Ik heb ook (nog?) niks gehoord.. Ik geloof ook niet dat al die mensen met een schaduwaccount ook echt gebanned zijn maar misschien heb ik dat wel helemaal verkeerd.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:00

Technoboy; draagt jouw post nou ECHT iets bij aan dit topic? ik geloof het niet......

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:07

Ik ben zelf ook zo iemand als jij. Een beetje dan toch! Ik heb ook heel veel bevestiging nodig en moet ook altijd vragen: 'hou je nog van me?' en ik denk ook vaak dat hij bij me wegwil! ben ook hartstikke jaloers enzo, en het ergste is dat ik zelf weet dat ik vreselijk ben en dat ik het mijn vriend moeilijk maak!

Ik weet niet waar het vandaan komt (heb ook vreselijke dingen meegemaakt vroeger, maar daar lijtk het me niet aan te liggen) en ik probeer ook te veranderen maar het is inderdaad op je tanden bijten en er echt voor gaan, al is het volgens mij ook een stuk je karakter en dat is moeilijk te veranderen!

Veel succes iig, en gelukkig heb je toch een leuke vriend die er ook toch redelijk open voor staat en begrip toont!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:09

Volgens mij maak je al een hele grote stap door je probleem onder ogen te zien en door er aan te willen werken.
Ik denk dat het helemaal goed komt met jou. Ach gut OK dan!

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:12

BartVB schreef:
Schaduw accounts zijn verboden, very simple. Is maar 1 uitzondering op en dat is idd voor het aansnijden van een onderwerp waarvan je liever niet heb dat heel de wereld weet dat je er mee rondloopt. Een schaduw account dat je dagelijks/wekelijks/maandelijks gebruikt is uitdrukkelijk _niet_ de bedoeling. Reden lijkt me duidelijk, het is niet voor niets dat je je moet registreren op Bokt.


Quote van BartVb over schaduwaccounts uit een ander toppic.
In dit geval is het dus toegestaan.

WeetTniemeer, Sterkte !

Technoboy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:29

wennie schreef:
Technoboy; draagt jouw post nou ECHT iets bij aan dit topic? ik geloof het niet......



sorry..
ik heb nou eenmaal niet het fatsoen om medelijden te tonen.

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:32

Technoboy"]
[quote="wennie schreef:
Technoboy; draagt jouw post nou ECHT iets bij aan dit topic? ik geloof het niet......



sorry..
ik heb nou eenmaal niet het fatsoen om medelijden te tonen.
[/quote]

hou je dan met topics bezig waar dat niet terzake is !

WeetTniemeer
Berichten: 14
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 19:36

Technoboy"]
[quote="wennie schreef:
Technoboy; draagt jouw post nou ECHT iets bij aan dit topic? ik geloof het niet......



sorry..
ik heb nou eenmaal niet het fatsoen om medelijden te tonen.
[/quote]

Ik vraag niet om medelijden.. In tegendeel zelfs! Maar zal ik dan wel het fatsoen hebben medelijden met jóu te hebben? Vind dit een behoorlijk zielige reactie namelijk! Hou je er verder buiten of blijf ontopic.. Tnx

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:02

Technoboy"]
[quote="wennie schreef:
Technoboy; draagt jouw post nou ECHT iets bij aan dit topic? ik geloof het niet......



sorry..
ik heb nou eenmaal niet het fatsoen om medelijden te tonen.
[/quote]

Er is een mooi engels gezegde waar ik me aan placht te houden...
"If you can't say something nice, say nothing at all"

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:38

Allereerst Ach gut het is nogal wat om mee rond te lopen en verder niemand (behalve je vriend ) te hebben om er over te praten.

Kan je je huisarts niet emailen ? Tegenwordig kan ik dat nml ook. Ik bedoel een recept voor de pil kan ik via email krijgen.
Misschien kan je op die manier kenbaar maken dat je ermee rondloopt en daarom een afspraak met hem wilt.
Dan weet hij in elk geval wat er is en wat jij wil. Misschien is de drempel dan niet zo hoog om een verwijs briefje te vragen.

Je vertelde dat de pil een oorzaak zou kunnen zijn. Kan je niet met de pil stoppen om te kijken of het helemaal verdwijnt ?

Ik vind dat je vriend ook echt een schouderklopje verdient, voor hem zal het ook zeker niet makkelijk zijn. En ik vind het knap dat hij je niet laat vallen.
Hij zegt dat hij wil dat je echt veranderd. Logisch, maar misschien wil hij met je mee naar de huisarts . Hij zit er tenslotte ook mee en het is voor hem ook belangrijk dat jij hulp krijgt.
En voor jou is dat natuurlijk ook prettig, dan sta je niet alleen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Heel veel stertke en hou vol he !! OK dan!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:48

Jenna schreef:
Ik vind dat je vriend ook echt een schouderklopje verdient, voor hem zal het ook zeker niet makkelijk zijn. En ik vind het knap dat hij je niet laat vallen.
Hij zegt dat hij wil dat je echt veranderd. Logisch, maar misschien wil hij met je mee naar de huisarts . Hij zit er tenslotte ook mee en het is voor hem ook belangrijk dat jij hulp krijgt.
En voor jou is dat natuurlijk ook prettig, dan sta je niet alleen.


Ik wil hier even op aanmerken dat je vriend wsn ook het een en ander zal moeten veranderen. Ik zeg niet dat je vriend geen geduld met je heeft oid, ik weet in welk schuitje jullie zitten. Maar zodra jij bij psychiaters oid terecht komt, zal je vriend er op den duur ook in betrokken worden. Dan zal zeker bekeken worden wat hij doet en welke reactie jij daarop geeft... Hij zal dus ook aan het werk moeten.

WeetTniemeer
Berichten: 14
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 20:24

Mijn huisarts e-mailen kan volgens mij niet.. Hij is behoorlijk ouderwets en ik heb er nog niemand over gehoord.. Ik moet ook altijd bellen voor een receptje ofzo dus ik denk dat dat er niet in zit.

Nou, gister dus uitgeweest wat opzich best gezellig was! Veel gedanst en me uitgeleeft een paar jongers goed op hun plaats gezet (is het tegenwoordig normaal dat ze zomaar aan je zitten ofzo? Scheve mond )

Daarna dus rond een uur of 4 richting mijn vriend en daar zat ie op mij te wachten met een wijntje en wat toastjes. Heel lief dat ie was opgebleven! Hebben even gepraat over wat onzinnige dingen en toen richting bed gegaan. Hij was wel ontzettend lief en ik geloof dat hij nu ook door krijgt dat ik het echt meen allemaal en het echt ga veranderen.

Desondanks heb ik het wel nog steeds ontzettend moeilijk! De ruzies thuis zijn bijna niet uit te houden en de dingen waarvoor ik uitgescholden word zijn gewoon te erg om te herhalen. Vind het ook ontzettend vreemd om thuis te zijn in het weekend.. Ik ben altijd een lang weekend bij mn vriend en zijn altijd bezig met leuke dingen doen en is het over het algemeen gewoon érg gezellig.

Ik weet dat ik geduld moet hebben en het tijd moet geven maar dat is zó ontzettend moeilijk! Maar ik probeer echt de moed erin te houden en in mn achterhoofd te houden waar ik het voor doe. Voor mezelf en voor mijn geluk.. en gelukkig ben ik samen met mijn vriend!