digitaal drukken of offset?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

digitaal drukken of offset?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 12:36

Voor de geboortekaartjes van ons toekomstige kind zijn we alvast naar een drukkerij aan het zoeken. Opvallend is het grote prijsverschil tussen digitaal en offset drukken.

(170 euro ipv 350 voor 150 kaartjes, het ontwerp maken we zelf)

Heeft iemand ervaring met deze twee soorten drukkwaliteit? M.a.w. is digitaal drukken mooi genoeg?


petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:40

nu klink ik misschien wel oerstom maar wat bedoel je met digitaal drukken. Via een kleurencopiemachine?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 12:44

Veel drukkerijen leveren tegenwoordig naast offset (ouderwets lagen drukken) ook digitaal drukken inderdaad een soort veredelde kleurenprints maar dan wel gedaan door een drukkerij.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 12:55

ha, dan weet ik wel ongeveer wat je bedoeld. Moet soms helpen hier op mijn werk op de Grafische afdeling en zo heb ik al veel geleerd op dat gebied.
Voor geboorte kaartjes hangt het waarschijnlijk af welk soort papier je wilt gebruiken. Ik lees dat je het zelf zult ontwerpen dus lijkt mij een digitale afdruk evengoed als offset. Voor affiches van aankondigingen etc. is offset dan beter omdat de kleuren intenser zijn maar geboortekaartjes zullen ook van goede kwaliteit zijn als ze digitaal worden afgedrukt. Geen mens die het verschil zal opmerken hoor of je moet in die branche zitten natuurlijk.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 15:51

Offset is mooier is ook op ander papier als digitaal. Ik zou voor Offset kiezen ook al is het duurder. Zovaak krijg je ook niet een kind Haha!.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Danseresje, Fayyah19, IASCrawler, Jacquelinee_, wemkelover en 171 bezoekers