Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ponytante

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:42

Oké, ik ben denk ik nooit aan de "koperskant" van gratis geweest.

Bij mij is gratis gratis, zelfs al proberen ze te betalen. :') 1x kreeg ik een flesje wijn voor een oude Senseo en een ander keer een doos (kartonnen doos met een paar kilo) chocolade voor wat dekjes. Ik denk dat die laatste bij de chocoladefabriek werkte. Dat is dan weer leuk (niet voor de taille :+ ).

Cowboy55
Berichten: 8507
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:31

Een keer twee koffers gratis weggegeven aan een allochtone medelander. Een half uur later stond ie op de stoep met 2 pizza’s als bedankje. Niet nodig, maar heel aardig. :knuffel:

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 08:10

De fiets is keurig op tijd opgehaald en zonder gezeur afgerekend. Fijn!

sasja0705
Berichten: 2038
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 09:50

Soms houd je ook aan mp leuke contacten over - of naaimachine freaks zijn n apart volk, dat kan natuurlijk ook, haha.
Ee zijn beunhazen, die goedkoop machines oplappen en dan duur (met volledig idiote beschrijvingen)
verkopen .
En er zijn liefhebbers...
Met laatste echt leuke contacten gehouden en juist als het om onderdelen gaat of hulp bij inbouwen op en neer.
Zo krijg ik gisteren een telefoontje van een heel oud (de goede man is 80) Pfaff-technicus.
Hij herinnerde zich dat ik op zoek was na 2 speciale voetjes en wilde weten of ik al voorzien was.
Eh, nee, want die dingen zijn echt niet te vinden ...
Zegt die : " ok, ik heb hier 2 gevonden, die gaan vandaag op de post naar jouw, kijk maar of je wat er mee kan"
Zo ontzettend lief .
Kan dus ook

Wiwabalia

Berichten: 4700
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 09:53

Wat leuk, gelukkig is Marktplaats niet alleen maar kommer en kwel.

Wij hebben ook zat goeie ervaringen naast de slechte. Zeker als mensen een beetje de normen en waarde hebben zoals jezelf hebt of bent, gaan deals vaak snel, netjes en staan wij ook vaak een tijd te kletsen met diegene. :)

Mijn laatste aankoop zelf was onze babybox, en dit verliep ook top.

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 10:10

@sasja: dat is wel een heel bijzonder en leuk kontakt :)

Ik had ooit een oude naaimachine-in-kast te koop staan en gratis mee gegeven aan iemand die bleek kleding te maken en les te geven op een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking.

Ponytante

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 11:18

(Ietwat off-topic) ik heb ook een oude Pfaff, Made in West Germany. :D Werkt prima!

Wel fijn als je dan juist niet genaaid word. :+

sasja0705
Berichten: 2038
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 19:07

Ponytante schreef:
(Ietwat off-topic) ik heb ook een oude Pfaff, Made in West Germany. :D Werkt prima!

Wel fijn als je dan juist niet genaaid word. :+


Raap mij op _/-\o_

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:55

Soms hou je idd leuke contacten over.
Volgens mij was de verkoop toen ook via mp
Is al wat jaren terug maar nog steeds contact.
Berichtje hier op bokt, via Facebook of whats app

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:15

Ik heb aan MP ook een vriend overgehouden :D
Ik verzamel edelstenen en mineralen en had er toen wat op MP staan.
Hij kocht ze van mij en zo raakten we aan de praat.
Inmiddels ruim 3 jaar bevriend en gaan we samen naar mineralenbeurzen en appen we bijna dagelijks.

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:25

sasja0705 schreef:
Soms houd je ook aan mp leuke contacten over - of naaimachine freaks zijn n apart volk, dat kan natuurlijk ook, haha.
Ee zijn beunhazen, die goedkoop machines oplappen en dan duur (met volledig idiote beschrijvingen)
verkopen .
En er zijn liefhebbers...
Met laatste echt leuke contacten gehouden en juist als het om onderdelen gaat of hulp bij inbouwen op en neer.
Zo krijg ik gisteren een telefoontje van een heel oud (de goede man is 80) Pfaff-technicus.
Hij herinnerde zich dat ik op zoek was na 2 speciale voetjes en wilde weten of ik al voorzien was.
Eh, nee, want die dingen zijn echt niet te vinden ...
Zegt die : " ok, ik heb hier 2 gevonden, die gaan vandaag op de post naar jouw, kijk maar of je wat er mee kan"
Zo ontzettend lief .
Kan dus ook


Hier ook jaaaren geleden een Pony gekocht op mp. De verkoper is inmiddels mijn allerbeste vriendin. ze woont wel wat tever weg maar bellen elkaar dagelijks zeker 2 uur :D

Alja

Berichten: 25633
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:28

StalNollie schreef:
sasja0705 schreef:
Soms houd je ook aan mp leuke contacten over - of naaimachine freaks zijn n apart volk, dat kan natuurlijk ook, haha.
Ee zijn beunhazen, die goedkoop machines oplappen en dan duur (met volledig idiote beschrijvingen)
verkopen .
En er zijn liefhebbers...
Met laatste echt leuke contacten gehouden en juist als het om onderdelen gaat of hulp bij inbouwen op en neer.
Zo krijg ik gisteren een telefoontje van een heel oud (de goede man is 80) Pfaff-technicus.
Hij herinnerde zich dat ik op zoek was na 2 speciale voetjes en wilde weten of ik al voorzien was.
Eh, nee, want die dingen zijn echt niet te vinden ...
Zegt die : " ok, ik heb hier 2 gevonden, die gaan vandaag op de post naar jouw, kijk maar of je wat er mee kan"
Zo ontzettend lief .
Kan dus ook


Hier ook jaaaren geleden een Pony gekocht op mp. De verkoper is inmiddels mijn allerbeste vriendin. ze woont wel wat tever weg maar bellen elkaar dagelijks zeker 2 uur :D

Dat je daar tijd voor hebt :+

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:01

Oortjes in en je kunt alles gewoon doen. Meestal sta ik pony's te mesten / voeren etc.
Dus ik zit niet op de bank maar altijd onderweg al bellend :')

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:12

Ik ken iemand die nu een jaar een relatie heeft met degene waar hij een bureautje ging ophalen. Geen tinder nodig :))

Siers83

Berichten: 7370
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:23

Tancreda4 schreef:
Ik ken iemand die nu een jaar een relatie heeft met degene waar hij een bureautje ging ophalen. Geen tinder nodig :))

Collega van mijn man heeft zijn vriendin ook ontmoet toen hij wat ging ophalen bij haar. Totaal niet zijn type normaal dus anders had hij haar rcht niet ontmoet

sasja0705
Berichten: 2038
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 09:49

Zo leuk, om te lezen dat er nog veel meer zijn, die er fijne contacten overgehouden hebben

Ponytante

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:33

sasja0705 schreef:
Zo leuk, om te lezen dat er nog veel meer zijn, die er fijne contacten overgehouden hebben


Zijn die contacten dan ook te scharen onder 'rare mensen'? :')

Ik kocht gisteren een kattenspel tvw 15 euro. Geen kat die hem heeft geraakt :roll: . Ik geef hem nog een paar dagen en dan kan ik maandag weer eens 'IRL' induiken met een advertentie.

sasja0705
Berichten: 2038
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 16:39

Ponytante schreef:
sasja0705 schreef:
Zo leuk, om te lezen dat er nog veel meer zijn, die er fijne contacten overgehouden hebben


Zijn die contacten dan ook te scharen onder 'rare mensen'? :')

Ik kocht gisteren een kattenspel tvw 15 euro. Geen kat die hem heeft geraakt :roll: . Ik geef hem nog een paar dagen en dan kan ik maandag weer eens 'IRL' induiken met een advertentie.


Even inspuiten met "no stress" van beaphar of valerian druppels (zonder alcohol uiteraard)
Stinkt als oude sokken maar katten zijn er gek op ...
Alternatief: even inwrijfen met eeb slaap lekker tee (zit ook valerian in)

FennyPower

Berichten: 1470
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 00:44

Mhh vrijdag iemand die interesse had in iets deed een goed redelijk bod.
Ik vraag deze persoon wanneer die het wil ophalen.
Zegt hij maandag. Waarop ik zei dat is wel prima , hoelaat lukt dat ? toen zei deze persoon dat moet ik vragen aan mijn collegas. (Gister om 17:50)
Waarop ik zei is goed. Ik hoor graag van te voren een tijd.
Vandaag geen bericht terug gekregen.
En heb maandag nog wel andere dingen te doen, niet van plan om thuis te blijven. Dus vroeg ik of er al enig idee was van een tijdstip omdat ik nog andere afspraken heb.
Krijg ik zo'n botte reactie van lees vorige berichten even terug, dat heb ik al gezegd.
Waarop ik zeg, ik lees geen tijd stip?.
Waarop die persoon zegt : ff goed terug lezen maar dan, bericht van 17:50.

Waarop ik weer zeg :
Daar wordt geen tijd benoemd. Enkel overleggen met collegas. Ik kan niet inschatten wanneer u dit zou gaan overleggen doormiddel van een chat.
Een tijd afspreken is makkelijker.
Ik heb inmiddels morgen meerdere dingen te doen morgen. Ik kan niet de hele dag thuis blijven om te wachten tot u kunt.
Mocht u nog interesse hebben dan hoor ik graag een tijd dat is makkelijker en duidelijker.
Vervolgens : als het op deze manier moet dan hoeft het niet meer, dan ben ik er klaar mee.
Ik zie van de aankoop af.
Wil het niet meer !
Tja prima hoor , prettige dag nog dacht ik haha.
Het ligt niet in de weg.

pillow
Berichten: 7825
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:10

Ik neem aan dat die man tijdens werk met de collega's kan overleggen, op maandag dus. Ik vind het geen nette actie van jou eerlijk gezegd, en kan me voorstellen dat die man zo reageerd.

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:13

Ik vind het een prima reactie en die man had best duidelijker kunnen reageren.

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:57

Die man had idd duidelijker kunnen zijn.
Maar ik denk ook wel dat hij maandag bedoeld.

Dus hij had moeten zeggen even maandag met collega's overleggen.
Dan was er op zondag geen berichtje van FennyPower geweest.

Want ja in onze 24/7 economie werken er immers ook veel mensen in het weekend

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:17

Ik werk ook weekenden dus vind het inderdaad onduidelijk. En waarom met collega’s overleggen, of je tijdens werk kan ophalen of eerder weg kan? Dan heb je toch al een idee wanneer je kan als het mogelijk is?

FennyPower

Berichten: 1470
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:31

Rennie89 schreef:
Ik werk ook weekenden dus vind het inderdaad onduidelijk. En waarom met collega’s overleggen, of je tijdens werk kan ophalen of eerder weg kan? Dan heb je toch al een idee wanneer je kan als het mogelijk is?


Het gaat om een badpak die niet heel veel kost. Dan is een tijd toch op zijn minst handig.
Of het zou weer een 'neppe koper' zijn die niet zou komen opdagen.
Want dat is de laatste tijd ook heel erg met marktplaats

LWDaisy

Berichten: 4796
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 08:35

Ik verkoop mijn vader zijn oude motor.
Jezus, dat heb ik me al beklaagd hahaha - ik heb op 24u tijd meer dan 100 pb's staan die ik moet beantwoorden :')

Nou ja, dat ben ik niet van plan. 75% reageert zeer kort, onbeschoft, en heeft duidelijk de advertentie niet gelezen.
Ik heb de advertentie na een bericht of 50 voor de zekerheid aangepast - in koeien van letters "START NIET" aangegeven, voor degenen die daar overheen lijken te lezen. Merk + model + bouwjaar, de prijs apart (met euroteken) - en dan denken er een aantal dat het bouwjaar de vraagprijs is. Berichten in overvloed met kortweg "hoeveel CC"? Kom op, LEES dan, dat staat er écht bij hoor :')

Dus ik antwoord alleen op vriendelijke mensen. Of gewoon al de mensen waarbij ik, op basis van wat ze mij sturen, het gevoel krijg dat ze op zijn minst de advertentie gelézen hebben.

Nog zo'n leuke: "price for export?" Ja die blijft hetzelfde hoor, de reden waarvoor jij hem wilt kopen verandert voor mij de vraagprijs niet :')

Ik heb vanavond een afspraak met een geïnteresseerde. Deze jongeman van 24 jaar (hij mag eindelijk met deze hoeveelheid cc's rijden, vandaar dat zijn leeftijd aan bod kwam haha) stak met kop en schouders uit boven al de rest wat betreft vriendelijkheid en communicatie-skills, en toen hij vroeg of er te onderhandelen viel over de prijs, heb ik er spontaan 100 euro afgedaan. Ik hoop echt dat hij de motor straks meeneemt :')
Volgens mij wel hoor, mijn advertentie is meer dan duidelijk (ik heb geen zin om mijn of iemand anders' tijd te verspillen), mijn foto's zijn duidelijk, en ik heb alles in handen wat ik beweer in handen te hebben. Dus ik heb er goeie moed in, fingers crossed haha.

Ik moet eigenlijk ook nog mijn stiefpapa zijn oude motor verkopen.
En ik loop te twijfelen of ik mijn scooter ook zal verkopen - maar die wil ik eigenlijk liever bijhouden.

Ik handel eerst mijn vader zijn motor maar af, en dan kijk ik of ik nog de moed vind die van mijn stiefvader te verkopen :') 't Is zo'n gedoe omdat die motors niet van mij zijn, en ik er dus ook niet heel veel van ken.
De motor staat ook niet bij mij thuis, dus "even langskomen om te komen kijken" is niet van toepassing haha. Ik heb de motor gisteren uit pure wanhoop alvast van garage verhuisd, zodat ik er wel altijd bij kan zonder dat iemand anders ook "moet kunnen"; ik heb de sleutels van de garage dus een koper heeft nu alleen mij nodig.
Bij mijn stiefvader zal het hetzelfde probleem zijn: ik gooi de advertentie online, ik krijg een hoop vragen op mijn bord van geïnteresseerden, en moet dan gaan regelen dat kopers kunnen bezichtigen op een moment dat mijn stiefvader thuis is :')