Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wiwabalia

Berichten: 4704
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:51

Ik word de laatste tijd helemaal simpel van mensen die iets willen kopen van ons maar vervolgens pas over 5 weken kunnen, geen vervoer hebben enz enz enz..

Ik ga echt niks meer langdurig bewaren, en als het niet op te sturen valt, kun je het binnen 1,5 week komen ophalen anders blijft het beschikbaar voor de eerste de beste.

Ook weleens het verzoek gehad of ik het niet kon komen brengen? Nee, sorry, ik heb geen bezorgservice.

hahahatsjoe

Berichten: 2399
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:49

Wiwabalia schreef:
Ik word de laatste tijd helemaal simpel van mensen die iets willen kopen van ons maar vervolgens pas over 5 weken kunnen, geen vervoer hebben enz enz enz..

Ik ga echt niks meer langdurig bewaren, en als het niet op te sturen valt, kun je het binnen 1,5 week komen ophalen anders blijft het beschikbaar voor de eerste de beste.

Ook weleens het verzoek gehad of ik het niet kon komen brengen? Nee, sorry, ik heb geen bezorgservice.


Bewaren is niet zo'n punt volgens mij als ze eerst betalen, of wel ?

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:50

Precies, gewoon een voorschot of helemaal laten betalen.
Dan bespreken na datum x ben je je geld kwijt.
Dan hou je de serieuze wel over.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:51

Ladygiroc schreef:
Vjestagirl schreef:
Vind ik dan weer logisch van de verkoper, je krijgt n punthoofd van al die lui die niet opletten.


Jij mag er een punthoofd van krijgen maar als ik netjes mijn excuus aanbied hoef ik er geen snauw of bijdehante opmerking bij.

Ik zou blij zijn dat een geïnteresseerde netjes afkappen maargoed dat laat ik volgende keer ook wel uit mijn hoofd door dit soort korte lontjes.



Ik vind het niet meer dan normaal dat een geïnteresseerde netjes afkapt. Het argument "maar andere mensen doen het nog slechter/lelijker" vind ik altijd een beetje laf...

flintstones
Berichten: 142
Geregistreerd: 15-08-22
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 17:48

Nou met iemand afgesproken om het bij diens ouders op te halen, omdat dit dichterbij mij is en het verzenden spaarde.
Nu vroeg ik of het deze week paste en die persoon zei maandag of dinsdag rond 18u30 zou gaan.
Nu stuur ik gister terug van 'ja maandag is perfect voor mij'
Heb ik nog geen antwoord terug gehad dus ik weet niet goed moet ik er nu heen rijden straks of niet

Alja

Berichten: 25651
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 18:19

DuoPenotti schreef:
Precies, gewoon een voorschot of helemaal laten betalen.
Dan bespreken na datum x ben je je geld kwijt.
Dan hou je de serieuze wel over.

Dat!

Ik heb iets in oktober gekocht en betaald
Vorige week pas opgehaald….
We hebben het gelukkig nooit over een ophaal datum gehad :+

sasja0705
Berichten: 2059
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 10:03

Ik heb er nu weer meteen 3 "ergernissen"
1e via Vinted. Ooit hartstikke dure tas, voor 10 erop.
Maanden niets dan een bod van 7,50.
Ok, ik gebruik m niet, dus akkoord.
Verstuurd en krijg op eens bericht, koper betaling op hold.
He?
Krijg ik " kleur is heel anders als op de foto's "
Nou, is dus niet het geval plus dat duidelijk in de advertentie staat dat ik graag (nog) meer foto's of info geef.
Heb gewoon een retour aangemaakt.
Vind koper natuurlijk niet leuk, want die dacht, dat ik zeg "laat maar zitten" bij "alleen" 7,50
Niet dus, nu is het een principe kwestie

Dan op mp ,doos met zo n 20 naaivoetjes uit de 50/60er voor 10€. Alle gedetailleerd op de foto en eerlijk bij geschreven, dat ik geen idee heb voor welke machine.
Of ik even alle voetjes wil opmeten , want dan kan koper bepalen of en welke passen.
Gaat dus niet gebeuren (afgezien van het feit dat ook meten geen garantie geeft op passen)
Laatst but not least : stevig, aanpasbaar hondenrek. Ben al gezakt van 45 naar 30...
Krijg ik berichten : 30 incl verzenden...
Pakket (org Verpakking) is langer dan 1 meter dus, verzendkosten zijn al duurder...
Pffft

Wiwabalia

Berichten: 4704
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 10:31

Alja schreef:
DuoPenotti schreef:
Precies, gewoon een voorschot of helemaal laten betalen.
Dan bespreken na datum x ben je je geld kwijt.
Dan hou je de serieuze wel over.

Dat!

Ik heb iets in oktober gekocht en betaald
Vorige week pas opgehaald….
We hebben het gelukkig nooit over een ophaal datum gehad :+


Ja alleen dat willen deze mensen dan weer niet. :+

Alja

Berichten: 25651
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 11:51

Ik ben heel makkelijk met geld over maken, miss ook wel te makkelijk…
Ben vorige week dan ook 3 x opgelicht in totaal voor 100 euro.
1 bedrag is terug gestort nadat ik flink boos ben geworden, iets wordt vandaag terug gestort dus ben al de hele ochtend aan het bankieren kijken :+
En de laatste, die is gelukkig maar 10 euro is een onderzoek naar ingesteld.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:06

Wiwabalia schreef:
Ja alleen dat willen deze mensen dan weer niet. :+

Dan niet. Dan hou ik het niet vast.
Dan zeg ik zo lang het er op staat is het item er nog, kom over 5 weken dan maar terug.
Maar als er in die tijd een ander komt is het weg.

Kunnen ze zelf kiezen.
Niet jou probleem maken van hun probleem. :o

Ponytante

Berichten: 230
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 16:25

DuoPenotti schreef:
Dan niet. Dan hou ik het niet vast.
Dan zeg ik zo lang het er op staat is het item er nog, kom over 5 weken dan maar terug.
Maar als er in die tijd een ander komt is het weg.


Zo doe ik ook. En bij gratis spullen (laatst iets van overgebleven badkamertegels) schrijf ik een "disclaimer" bij: Geen reserveringen, eerste aan de deur heeft ze. :+

Ooit verkocht ik een kast van plm 20e. We zouden verhuizen op zaterdag en iemand zou hem ophalen vrijdag. Toen was ik nog dom genoeg dat ik niet duidelijk was dus toen iemand hem als dinsdag kon ophalen gaaf ik hem mee en stuurde ik een bericht naar de vrijdagkoper. Zat zo strak op de verhuizing (en ze komen zo vaak niet). Kreeg ik alle mogelijke verwensingen aan mijn kop tot Kassa Vara toe. :')

Oke, was niet netjes maar wel een kast type 30 in een dozijn (Leen Bakker of zo). Ongeveer toen stopte ik met reserveren. :D

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:10

Krijgen jullie ook geen berichten meer te zien in de app?
Ik heb net wat verstuurd maar krijg het zelf niet te zien

lovemaylo

Berichten: 1804
Geregistreerd: 23-10-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:51

Aquariums te koop en echt kleine bedragen. Dan nog 1/3 van de prijs bieden...
Eentje bied ik zelfs gratis aan, is een kleintje. 2x al een afspraak met iemand gemaakt en die zijn dus allebei niet op komen dagen, zo irritant! Ook geen reactie meer op mijn vraag of ze nog van plan zijn langs te komen 8)7

Utixo

Berichten: 6605
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:42

Ik heb een mountainbike van Trek erop staan, klusfiets, loop of sloop. Aangezien ik niet meer op deze fiets kan fietsen, is hij het niet meer waard voor mij om voor een paar 100 euro opgeknapt te worden bij de fietsenmaker, en zelf ben ik niet handig genoeg. Eerst wilde ik hem naar het oud ijzer brengen, maar ik zag dat er op MP best nog wel wat klutsfietsen aangeboden werden voor een paar tientjes, dus voor de lol erop gezet voor 60,-. De fiets is niet heel intensief gebruikt, maar heeft heel erg lang in een vochtige schuur gestaan. Ieder bewegend onderdeel moet dus gesmeerd, afgesteld of vervangen worden. Ik dacht dat hier niet veel reacties op zouden komen, maar wat had ik het mis! Vooral veel Polen, maar die kap ik af na 2x. Die laten niet weten wanneer ze komen, maar rijden wel even naar je postcode. Ik geef al heel snel aan dat de fiets niet op de plek staat waar de postcode op staat. Dan heel veel mensen die reageren en dan niet meer reageren als je akkoord bent. Dan heel veel mensen die eerst reageren en dan pas naar de afstand kijken. En natuurlijk de "ik ben er zo en zo laat", en die dan niet komen.

Ik ben nu wel duidelijk, hij gaat naar de eerste die daadwerkelijk komt. Als je vandaag kunt komen houd ik hem vast voor je, maar als je niet komt opdagen, of niet reageert binnen een paar uur, gaat hij naar de volgende. Hij staat er kennelijk echt voor een heel laag bedrag op, want er wordt ook overboden. Maakt niet uit, 60,- is alsnog meer dan de oud ijzer prijs, maar ik heb echt geen zin om hem voor niets vast te houden.

Wordt vervolgd.

Saul

Berichten: 9665
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:03

Oh dat is zo irritant ja.
Ben benieuwd wanneer je m verkoopt.


Hier kwam er gister iemand wat halen.
Eerst 15 uur afgesproken. Toen werd het 16 uur. En toen vroeg hij of het 17.15 uur mocht.
Ik zeg prima. Maar niet later ivm onze planning.

Serieus om 18.30 uur aan de deur!!
Echt mijn man was boos. We zaten net (veel te laat vanwege het wachten op die mensen) aan tafel.

Eigenlijk wilde mijn man zeggen draai maar weer om. Maar die jongen had meer dan een uur op de trekker gezeten om hier te komen ..
Vervolgens lukt het niet wat die jongen wil dus zijn ze in het donker bijna een uur bezig geweest.

Pff heel het avond ritueel met de kinderen naar de klote.
Ik was niet zo happy :o

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:08

Ik heb een keukentrolley op marketplace gezet, is er 1 die vroeg of ik het wou brengen. Dus ik zeg afhankelijk waar, voor 5 minuten doe ik niet moeilijk maar was half uur rijden minimaal en binnenstad wat niet ideaal is voor mijn diesel :') dus heb gezegd dat dat hem niet gaat worden. Benieuwd of ik hem vandaag kwijt ga zijn lol, heb er daarna nog 1 die ik ga verkopen maar wou eerst zien hoe het met deze ging.

Utixo

Berichten: 6605
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 15:11

Als het goed is wordt de fiets vanavond opgehaald. Door iemand die correct Nederlands spreekt, al een afspraak heeft staan in de buurt en een concrete tijd afspreekt. Het bied hoop!

Kreeg wel ook nog even een bericht van iemand die "fiets kan kopen". Toen ik aangaf dat hij gereserveerd was, kreeg ik "het is beter dat iemand zoals ik koopt, zonder kijken" "ik kan sturen chauffeur, hij betaald jou contant".

Ik heb terug gestuurd dat ik hem aan kan geven voor oplichting. Toen vroeg hij zich af waarom hij een oplichter was. Gezegd dat zelfs als hij wel serieus is, hij wellicht niet de meest gebruikte manier om mensen op te lichten moet gebruiken als verzending. Hierna geblokkeerd en wel gerapporteerd.
Ik ben een beetje chagrijnig door alle stomme, onbeschofte berichten, dus wellicht oordeel ik te snel. Maar hij kwam erg onbetrouwbaar over.

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 15:14

Die oplichtingstruc is idd meestal van mensen die zeggen het te druk te hebben, een verjaardag hebben of ziek zijn. Máár er zijn ook écht bedrijven die dingen ophalen voor mensen, alleen zou ik dan alles vooraf wel betaald willen hebben :)

Ponytante

Berichten: 230
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 16:48

Utixo schreef:
"ik kan sturen chauffeur, hij betaald jou contant".

Ik heb terug gestuurd dat ik hem aan kan geven voor oplichting.


Ik volg hem niet helemaal, waar zit de oplichting? Als iemand iets aan de deur betaalt en contant betaalt (en gaat niet over tonnen :') ), waar zit het dan?

Ik had paar jaar geleden een 20 jaar oud wielrenfiets van een obscuur merk. Wel binnen bewaard. Google gaf twee advertenties in Engeland dus hier niet (meer?) bekend. Dus gratis weggeven. Kreeg ik per direct biedingen van 20-50 e. Nou ik ben koppig, gratis is gratis, eerste aan de deur mocht hem meenemen. Kreeg ik nog boze berichten van mensen die ernaast grepen dat ik mijn 'research' niet goed had gedaan, dat ik wel 100 euro had kunnen vangen.

Nou, weg was weg. :+

Overigens, de meest irritante vraag bij gratis advertenties is: Is het echt gratis? :roll: Wat denk je zelf?

iirrssjjee

Berichten: 5954
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 16:56

Ponytante schreef:
Overigens, de meest irritante vraag bij gratis advertenties is: Is het echt gratis? :roll: Wat denk je zelf?


Hoe vaak iets er niet gratis op staat waar vervolgens gewoon geld voor gevraagd word... (zie ik op facebook heeeeel vaak). Dus opzich snap ik die vraag wel.....

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:02

Dat laatste is idd heel irritant.

Bielsje

Berichten: 1409
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:11

Ponytante schreef:
Utixo schreef:
"ik kan sturen chauffeur, hij betaald jou contant".

Ik heb terug gestuurd dat ik hem aan kan geven voor oplichting.


Ik volg hem niet helemaal, waar zit de oplichting? Als iemand iets aan de deur betaalt en contant betaalt (en gaat niet over tonnen :') ), waar zit het dan?

Ik had paar jaar geleden een 20 jaar oud wielrenfiets van een obscuur merk. Wel binnen bewaard. Google gaf twee advertenties in Engeland dus hier niet (meer?) bekend. Dus gratis weggeven. Kreeg ik per direct biedingen van 20-50 e. Nou ik ben koppig, gratis is gratis, eerste aan de deur mocht hem meenemen. Kreeg ik nog boze berichten van mensen die ernaast grepen dat ik mijn 'research' niet goed had gedaan, dat ik wel 100 euro had kunnen vangen.

Nou, weg was weg. :+

Overigens, de meest irritante vraag bij gratis advertenties is: Is het echt gratis? :roll: Wat denk je zelf?


De oplichting zit hem in een link waar je je gegevens moet invullen voor de zogenaamde vervoerder, zo krijgen ze je gegevens en waarschijnlijk inzicht op alles op je computer en dan ben je de sjaak :')

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:32

iirrssjjee schreef:
Ponytante schreef:
Overigens, de meest irritante vraag bij gratis advertenties is: Is het echt gratis? :roll: Wat denk je zelf?


Hoe vaak iets er niet gratis op staat waar vervolgens gewoon geld voor gevraagd word... (zie ik op facebook heeeeel vaak). Dus opzich snap ik die vraag wel.....

Precies dat

Heb wel eens expres op een gratis zadel gereageerd met wanneer ik dat gratis zadel op kon komen halen.
Was ze boos. Nou zet er dan een prijs bij muts!

Dus ja de vraag andersom, is het ook echt gratis begrijp ik wel.
Of de advertentietekst moet het ook duidelijk vermelden dat gratis echt gratis is.

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:36

Ik vind dat MP iets moet doen aan gratis ad's die niet gratis blijken te zijn. ik vrees alleen dat ze daar een dagtaak aan hebben :)

dierenfan
Berichten: 9663
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 18:26

iirrssjjee schreef:
Ponytante schreef:
Overigens, de meest irritante vraag bij gratis advertenties is: Is het echt gratis? :roll: Wat denk je zelf?


Hoe vaak iets er niet gratis op staat waar vervolgens gewoon geld voor gevraagd word... (zie ik op facebook heeeeel vaak). Dus opzich snap ik die vraag wel.....


Inderdaad ik had 2 jaar geleden een prachtige boerenwagen gevonden voor 150 euro waar ik 1500 verwacht had. Dus bericht gestuurd dat wij hem graag voor 150 op kwamen halen. Ik benoem de prijs of het gratis zijn dan echt in mijn tekst om zekerheid te hebben. Vind dat gewoon fijn en duidelijk voor beide partijen. Vorige week een hondenrek gratis weg gegeven. Ik bood het gratis aan en een vrouw antwoorde dat ze hem gratis graag op haalt. Volgende dag opgehaald! Voordeel van gratis is dat ik het in de voortuin zet. Ze mogen het zo mee nemen. Hoef ik er geen rekening mee te houden