Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:24

beert schreef:
Ja dat weet ik. Maar een bod plaatsen is heel anoniem. Als ik een berichtje stuur, dan kan ik er ook wat vriendelijke tekst in verwerken. Dan heb je toch sneller de gunfactor en je hebt meteen contact.

Dat kan met een bod ook. Je kan die tekst gewoon aanpassen.

Ik hou niet van mensen die bieden in pb :n

Dan is het niet transparant voor andere bieders. Want zeggen ik heb een privébericht met een hoger bod kan iedereen wel.

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:26

Wat Spenk zegt, je kunt het bericht persoonlijker maken door iets toe te voegen.

beert
Berichten: 2441
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:35

Dat wist ik niet.

Maar over het algemeen bied ik niet op populaire dingen waar een biedoorlog op komt. Kinderkleren ofzo die er al langer op staan :-). En in het berichtje zet ik dan wel wat erbij, zoals een bod inclusief verzendkosten.

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:42

Een bod inclusief verzending vind ik helemaal tenenkrommend persoonlijk.... dan moet ik weer gaan uitrekenen zelf op hoeveel ik het betaalverzoek moet zetten.

Bied gewoon een bedrag bij de advertentie excl verzenden denk ik dan altijd. Daar kan je wat mee.

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:56

Spenk schreef:
Een bod inclusief verzending vind ik helemaal tenenkrommend persoonlijk.... dan moet ik weer gaan uitrekenen zelf op hoeveel ik het betaalverzoek moet zetten.

Bied gewoon een bedrag bij de advertentie excl verzenden denk ik dan altijd. Daar kan je wat mee.


Dit begrijp ik even niet. Als jij een bod krijgt incl verzendkosten van 50 euro en je gaat accoord dan maak je toch een betaalverzoek van 50 euro?
Als je een bod excl verzendkosten krijgt dán moet je gaan rekenen.
Of begrijp ik je verkeerd?

Ik probeer ook altijd persoonlijk contact te leggen met de verkoper. Werkt in mijn geval meestal prima. Dat het dan wellicht niet transparant is voor andere bieders is eerlijk gezegd niet mijn zorg

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 11:03

Ja dat begrijp je zelf verkeerd ja.

Verzendkosten zit in het betaalverzoek van marktplaats! Je klikt apart dhl of postnl aan. En als jij inclusief doet moet ik dus zelf dat bedrag berekenen ja. Want het betaalverzoek van marktplaats is exclusief de Verzendkosten. Als iemand 50 excl bied dan vul je bij betaalverzoek in de koper betaald 50 euro. En dan volgende stap ik kies dhl bezorging. Marktplaats bied jou dan een betaalverzoek aan van 54,45.

Als jij inclusief bied en ik zou 50 neerzetten krijg je ook bovenstaande. Dus ik moet dan zelf rekenen oke ze wil inclusief met postnl postnl is 6,95 dus dan is het bedrag ik moet invullen op verzoek 43,05. Echt super irritant is dat. Maar dan pas krijg jij een verzoek van 50 euro als je dat zelf berekend.

thequeensmum
Berichten: 3576
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 11:17

Ok Spenk, ik moest het wel even twee keer lezen, maar ik snap je nu.
Koop/verkoop zelf vrij weinig via marktplaats, vandaar

beert
Berichten: 2441
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:01

Tsja. Ik heb dan denk ik nooit bij jou gekocht, want ik heb er geen negatieve zuchten of reacties op gehad. Ik vind dat als koper wel fijn om een rond bedrag ervan te maken.

Ik zet er ook altijd bij via welke verzender en afhaalpunt. Dan hoeft dat niet meer gevraagd te worden.

Saul

Berichten: 9665
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:07

Nou dat. Ik heb liever ook een bod per pb.
Dat is in mijn beleving vaak persoonlijker en komt in mijn ogen ook vaker tot een koop.

Even uitrekenen wat de verzendkosten zijn vind ik ook geen probleem.

Zuchtende en zure mensen wel. Dan sla ik over :=

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 13:16

Ik zou bij inclusief 50 euro dan als tegenbod 45 geven (als verzendkosten 5,45 ofzo zijn)

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 13:35

Saul schreef:
Nou dat. Ik heb liever ook een bod per pb.
Dat is in mijn beleving vaak persoonlijker en komt in mijn ogen ook vaker tot een koop.

Even uitrekenen wat de verzendkosten zijn vind ik ook geen probleem.

Zuchtende en zure mensen wel. Dan sla ik over :=

Ach ja zo sla ik mensen over die niet met een marktplaats betaalverzoek willen handelen :)

Allemaal even goede vrienden toch?

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:33


DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 17:53

Ze dekken zich in de eerste zin al in met het woord 'meestal'...

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:34

En daaronder staan de situaties uitgelegd waarin het niet van toepassing is ;)

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:09

Hahaha jemig, dus mensen met Pokémonkaarten die ze voor meer verkopen zijn de sjaak..

Spenk
Berichten: 21832
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:22

upendo schreef:
Hahaha jemig, dus mensen met Pokémonkaarten die ze voor meer verkopen zijn de sjaak..

Als je die koopt om te handelen wel ja. Dat was overigens altijd al zo. Dit zijn geen nieuwe regels ofzo. Enige nieuwe is de registratie plicht van vinted en marktplaats. Voor de rest is het altijd al zo geweest.

upendo

Berichten: 22303
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:55

Misschien moeten ze iets nuttigs met hun tijd gaan doen, kijken naar grootverdieners in plaats van dit soort ongein. :)

Paardjes83
Berichten: 209
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 23:30

upendo schreef:
Misschien moeten ze iets nuttigs met hun tijd gaan doen, kijken naar grootverdieners in plaats van dit soort ongein. :)


Inderdaad drempels zijn zo extreem laag. Je haalt heel veel ruis naar boven.
Wat moet je in godsnaam met zoveel data. Heel onzinnig denk dat het meer om de afschrikkende werking gaat dan wat anders.

flintstones
Berichten: 142
Geregistreerd: 15-08-22
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 00:32

Ik heb zelf net wat lastig gehad
Om 19u30 ging ik wat ophalen net ik wilde vertrekken een noodgeval... 2 uur later terug mijn GSM vastgenomen en had al een bericht van de verkoper, die ook zei van op een ander moment het te doen.
Zijn natuurlijk dingen die altijd voor kunnen komen.

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 14:16

Ik word moe van mensen die steeds terugkomen met halve interesse, zaniken over de prijs, “ want ik kan het ergens anders goedkoper nieuw kopen dan jouw nieuwprijs”… wat dan vervolgens niet zo is..
En dan een grote bek over de chat..
Wat verwacht je dan als koper..

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:25

Gewoon daarheen verwijzen dan.

Ik startte gister MP op en zie iets naar wat ik opzoek was bij de foto's. Snel een bericht gestuurd maar niet gekeken waar het product zich bevond. Verkoper reageerde vlug toen en toen zag ik dat het 214 km verder was. Stom van mij maar netjes gezegd. Kreeg direct een bericht terug dat ik beter op moest letten voor ik aandacht zocht..

Ik snap dat het vervelend is hoor maar ik had mijn excuses al aangeboden.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 23:00

Ladygiroc schreef:
Gewoon daarheen verwijzen dan.

Ik startte gister MP op en zie iets naar wat ik opzoek was bij de foto's. Snel een bericht gestuurd maar niet gekeken waar het product zich bevond. Verkoper reageerde vlug toen en toen zag ik dat het 214 km verder was. Stom van mij maar netjes gezegd. Kreeg direct een bericht terug dat ik beter op moest letten voor ik aandacht zocht..

Ik snap dat het vervelend is hoor maar ik had mijn excuses al aangeboden.

Vind ik dan weer logisch van de verkoper, je krijgt n punthoofd van al die lui die niet opletten.

dierenfan
Berichten: 9663
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 07:46

Ladygiroc schreef:
Gewoon daarheen verwijzen dan.

Ik startte gister MP op en zie iets naar wat ik opzoek was bij de foto's. Snel een bericht gestuurd maar niet gekeken waar het product zich bevond. Verkoper reageerde vlug toen en toen zag ik dat het 214 km verder was. Stom van mij maar netjes gezegd. Kreeg direct een bericht terug dat ik beter op moest letten voor ik aandacht zocht..

Ik snap dat het vervelend is hoor maar ik had mijn excuses al aangeboden.


Ik heb dat 3x gehad met een Siamese algeneter. Mensen die veel interesse hebben, afspraak gemaakt en dan bericht dat ze zich ingelezen hebben in het soort vis en er vanaf zien....vis naar aquarium winkel gebracht uiteindelijk.

Heb uit nijdt het grootste deel van de spullen die ik te koop had ook maar gelijk naar grofvuil gebracht. Heb zelfs pakketjes gehad al verpakt en al maar dan opeens weg contact en krijg je geen verzendadres meer.

Paardjes83
Berichten: 209
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 09:30

dierenfan schreef:
Ladygiroc schreef:
Gewoon daarheen verwijzen dan.

Ik startte gister MP op en zie iets naar wat ik opzoek was bij de foto's. Snel een bericht gestuurd maar niet gekeken waar het product zich bevond. Verkoper reageerde vlug toen en toen zag ik dat het 214 km verder was. Stom van mij maar netjes gezegd. Kreeg direct een bericht terug dat ik beter op moest letten voor ik aandacht zocht..

Ik snap dat het vervelend is hoor maar ik had mijn excuses al aangeboden.


Ik heb dat 3x gehad met een Siamese algeneter. Mensen die veel interesse hebben, afspraak gemaakt en dan bericht dat ze zich ingelezen hebben in het soort vis en er vanaf zien....vis naar aquarium winkel gebracht uiteindelijk.

Heb uit nijdt het grootste deel van de spullen die ik te koop had ook maar gelijk naar grofvuil gebracht. Heb zelfs pakketjes gehad al verpakt en al maar dan opeens weg contact en krijg je geen verzendadres meer.


Ow nooit doen eerst betalen en dan een keer naar een doos zoeken.
Ik kijk standaard in het profiel van de potentiële koper. Vraag ook altijd of het verzonden moet worden gezien de afstand.
Dan filter je al heel veel weg.
Geen reactie meer binnen 24 uur dan delete ik het gesprek sowieso.
Echt een keer pas een koper gehad die er 6 weken over deed om bij mij een duur boek te bestellen.
Natuurlijk wel piepen toen het niet binnen 1 dag op haar adres was aangekomen.
Fantastisch zo’n mensen.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:21

Vjestagirl schreef:
Ladygiroc schreef:
Gewoon daarheen verwijzen dan.

Ik startte gister MP op en zie iets naar wat ik opzoek was bij de foto's. Snel een bericht gestuurd maar niet gekeken waar het product zich bevond. Verkoper reageerde vlug toen en toen zag ik dat het 214 km verder was. Stom van mij maar netjes gezegd. Kreeg direct een bericht terug dat ik beter op moest letten voor ik aandacht zocht..

Ik snap dat het vervelend is hoor maar ik had mijn excuses al aangeboden.

Vind ik dan weer logisch van de verkoper, je krijgt n punthoofd van al die lui die niet opletten.


Jij mag er een punthoofd van krijgen maar als ik netjes mijn excuus aanbied hoef ik er geen snauw of bijdehante opmerking bij.

Ik zou blij zijn dat een geïnteresseerde netjes afkappen maargoed dat laat ik volgende keer ook wel uit mijn hoofd door dit soort korte lontjes.