Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:28

Ik heb mijn Eskadron spullen zonder gezeur gemakkelijk en snel via Marktplaats verkocht. Er zijn echt wel een heleboel leuke mensen (iedereen in dit topic :) ) op Marktplaats

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:13

petra8 schreef:
Ik heb mijn Eskadron spullen zonder gezeur gemakkelijk en snel via Marktplaats verkocht. Er zijn echt wel een heleboel leuke mensen (iedereen in dit topic :) ) op Marktplaats


Ze staan nu hier op de markt :j

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:11

Ik zit al sinds zaterdag te wachten op een reactie, mijn reactie/vraag is wel gelezen. Dus door naar de volgende....

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:56

DubbelFun schreef:
Ik zit al sinds zaterdag te wachten op een reactie, mijn reactie/vraag is wel gelezen. Dus door naar de volgende....

Dat is heel vervelend, maar ik als verkoper merk dat de app ook niet werkt......

Zag gisteren pas een bericht die blijkbaar al 2 weken geleden was verstuurd :?

Moska

Berichten: 3412
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:57

Oh dat ligt dus niet aan mij, dat gebeurt hier soms ook wel. En ik maar denken dat ik niet opgelet heb.

kaatje77

Berichten: 10443
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:03

Nee, manlief had er ook als last van :+

App opnieuw erop gezet heeft ook niet geholpen, je moet echt je berichten openen om te kijken of er een nieuwe is en dan nog werkt het niet altijd.........baal er zo van..... meeste appen me dan wel of bellen me, maar toch, ik loop ook klanten mis wat niet had gehoeven :o

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:49

Ik heb voor het eerst ooit op marktplaats nu gezeur :+
Designer tas verkocht geen heel hoog segment maar toch nieuw 495 gekost. persoon deed zelf een bod wat erg laag was maar oké de tas is ook niet nieuw en ligt hier maar dus prima akkoord. Even later bericht dat ze twijfelde want ze had een tas van hetzelfde merk gezien voor 2 tientjes goedkoper en of ik nog wat met de prijs kon doen. Nou nee want deze is voor dat merk echt uit het hogere segment, en bovendien van echt leder. Uit hele goede wil aangeboden de verzendkosten dan te delen.
Was goed, opgestuurd, meteen een bericht dat de tas naar rook ruikt. Het kan natuurlijk zo zijn, (maar onwaarschijnlijk). Zou wel goed komen volgens haar.
Vervolgens was het even stil en nu ineens is de tas volgens haar schoenmaker niet van echt leer :+

Ja sorry maar dan bekruipt mij echt het gevoel dat je aan het zeiken om het zeiken bent en dingen verzint.. Alle echtheids garantie is aanwezig en er zit zelfs een authentieke qr code in de tas.
Ik heb toch maar gereageerd dat dit onzin is. (Op een iets vriendelijkere toon) Geen idee waar ze verder op aan wilt sturen maar ik ben er alweer klaar mee. Ik heb je die tas al voor stikgoedkoop gegund en dan dit als toetje. Dan maar 1 ster, prima :evaw:

sasja0705
Berichten: 2059
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:42

Achaiah schreef:
Ik heb voor het eerst ooit op marktplaats nu gezeur :+
Designer tas verkocht geen heel hoog segment maar toch nieuw 495 gekost. persoon deed zelf een bod wat erg laag was maar oké de tas is ook niet nieuw en ligt hier maar dus prima akkoord. Even later bericht dat ze twijfelde want ze had een tas van hetzelfde merk gezien voor 2 tientjes goedkoper en of ik nog wat met de prijs kon doen. Nou nee want deze is voor dat merk echt uit het hogere segment, en bovendien van echt leder. Uit hele goede wil aangeboden de verzendkosten dan te delen.
Was goed, opgestuurd, meteen een bericht dat de tas naar rook ruikt. Het kan natuurlijk zo zijn, (maar onwaarschijnlijk). Zou wel goed komen volgens haar.
Vervolgens was het even stil en nu ineens is de tas volgens haar schoenmaker niet van echt leer :+

Ja sorry maar dan bekruipt mij echt het gevoel dat je aan het zeiken om het zeiken bent en dingen verzint.. Alle echtheids garantie is aanwezig en er zit zelfs een authentieke qr code in de tas.
Ik heb toch maar gereageerd dat dit onzin is. (Op een iets vriendelijkere toon) Geen idee waar ze verder op aan wilt sturen maar ik ben er alweer klaar mee. Ik heb je die tas al voor stikgoedkoop gegund en dan dit als toetje. Dan maar 1 ster, prima :evaw:


Koper wil je gewoon nog geld aftroggelen :D

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:20

Dat denk ik ook. Maargoed ik kan dan ook wel erg kort voor de kop worden en wil het liefst zo iemand voor eeuwig negeren :+ Maar er zit natuurlijk wel 1 procent kans in dat iemand haar idd iets wijsgemaakt heeft over het leer, en het gewoon onwetendheid is.
Dus ik heb haar verwezen naar de qr code in de tas. Ik vind dat ik daarmee genoeg heb gedaan en geld terug geven ga ik sowieso niet doen. Maar deze irritatie kost onnodig negatieve energie en dat vind ik al snel te duur :')

Paardjes83
Berichten: 209
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 16:47

Achaiah schreef:
Dat denk ik ook. Maargoed ik kan dan ook wel erg kort voor de kop worden en wil het liefst zo iemand voor eeuwig negeren :+ Maar er zit natuurlijk wel 1 procent kans in dat iemand haar idd iets wijsgemaakt heeft over het leer, en het gewoon onwetendheid is.
Dus ik heb haar verwezen naar de qr code in de tas. Ik vind dat ik daarmee genoeg heb gedaan en geld terug geven ga ik sowieso niet doen. Maar deze irritatie kost onnodig negatieve energie en dat vind ik al snel te duur :')


De grootste krettenpoepers heb je altijd het meeste gezeik mee. Echt herkenbaar

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:00

Een beetje een gekke vraag....
Ik heb iets op marktplaats gezet voor 50 euro, ik dacht dat dat een redelijke prijs was. Binnen no time waren er berichtjes van 4 mensen die het voor mijn vraagprijs willen kopen. Ik heb toen even op google gekeken en zag dat dat product op Bol en Etsy tweedehands voor 150 euro wordt aangeboden.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. De mensen een kans geven om een hoger bod te doen of niet zeuren en het aan de eerste gunnen. Wat zouden jullie doen?

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:02

Advertentie eraf halen en een nieuwe plaatsen morgen voor € 150,- ?

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:17

Fitzroy schreef:
Advertentie eraf halen en een nieuwe plaatsen morgen voor € 150,- ?


Dat is idd ook een idee.
Nou denk ik niet dat 150 euro haalbaar is maar meer dan 50 zit er waarschijnlijk wel in. Ook omdat iemand in haar reactie aangaf al langere tijd op zoek te zijn naar het product.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:29

Ik zou de huidige geïnteresseerden een berichtje sturen dat je door het grote aantal reacties geconcludeerd hebt dat je een fout hebt gemaakt met de prijs, en dat je daarom besloten hebt om de vraagprijs voor het product te veranderen.

Ja, er zullen mensen zijn die het niet leuk vinden, maar tis eerlijk en je had nog niemand beloofd dat ze het voor dit geld mochten kopen.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:29

Dan geef je aan die personen aan dat je meerdere gegadigden tegelijk hebt. Je niet verwacht had dat er zoveel belangstelling is en zet de advertentie op bieden.
Niet helemaal netjes. Maar dan zie je maar hoe graag ze het hebben

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:34

De advertentie stond op vraagprijs 50 en bieden vanaf 35 maar ik kreeg direct allemaal privé berichtjes van mensen die het voor 50 willen kopen. Op de een of andere manier wil niemand in de advertentie bieden. Een vriendin bood al aan om in de advertentie te bieden om de andere mensen te prikkelen om uit zichzelf met een hoger bod te komen

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:36

petra8 schreef:
De advertentie stond op vraagprijs 50 en bieden vanaf 35 maar ik kreeg direct allemaal privé berichtjes van mensen die het voor 50 willen kopen. Op de een of andere manier wil niemand in de advertentie bieden. Een vriendin bood al aan om in de advertentie te bieden om de andere mensen te prikkelen om uit zichzelf met een hoger bod te komen


Nee nogal wiedes dat ze niet willen bieden. Ze weten allemaal dat het ding veel meer waard is, en zijn bang dat ze dan overboden worden. Als ze je nu kunnen overtuigen dat ze het voor €50,- op mogen halen dan weten ze zeker dat ze niet overboden worden

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:07

@petra: dat van die vriendin is een mooie optie, kijken waar het schip strand. Je kunt altijd nog zeggen dat de 'hoogste bieder' (je vriendin) de afspraak niet nakomt en of die ander nog interesse heeft.

petra8
Berichten: 1142
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:14

Oke, het is heel vaag, maar het zijn engelenkaarten, je kunt dan een kaartje trekken voor een spirituele boodschap van de engelen. De sets die ik heb worden niet meer gemaakt en zijn blijkbaar erg populair bij spirituele mensen. Er kwam gister al een dame vanuit Haarlem naar Turnhout (net over de Belgische grens) gereden om een set voor 35 euro op te halen.

Zo heb ik nog een paar sets waar ik 10 jaar geleden 25 euro voor betaald. hebben en die nu blijkbaar "zeldzaam" zijn en op bol en Etsy worden aangeboden voor 150 euro.

Ik ben me er wel van bewust dat 150 euro vragen niet betekent dat je het ook krijgt. Maar na die 35 euro van gister, had ik mijn prijs vandaag verhoogd naar 50 maar ik vraag me af of ik niet toch nog omhoog moet....

Niet dat ik er de hoofdprijs voor wil maar ik kan zelf het geld ook goed gebruiken :)

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 18:28

Kun je niet zeggen: op biedingen per PB wordt niet gereageerd? Dat zie ik wel vaker staan bij advertenties.

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 19:02

Gewoon verhogen. Dan zet je je vraagprijs op €100,- en zet je erbij dat je alleen in gaat op biedingen bij de advertentie.

De kans is best aanwezig dat mensen die kaarten van jou alleen willen kopen om ze via etsy duurder te verkopen.

beert
Berichten: 2441
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:28

Ik stuur ook liever een pb dan dat.ik bied op marktplaats. Ik vind dat serieuzer overkomen. Dan neem je de moeite een berichtje te sturen en kun je ook gelijk contact leggen.

Zolang je nergens akkoord mee bent gegaan nog, kun je de advertentie nog aanpassen. Ik zou het alleen wel netjes aan de geïnteresseerden laten weten. Misschien hebben zij er ook meer voor over.

Paardjes83
Berichten: 209
Geregistreerd: 20-04-23

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 07:02

Niet in discussie gaan zeker niets vermelden. Gewoon advertentie opnieuw plaatsen oude eraf.
Waarom zou je mensen die je niet kent een verklaring moeten geven. Veel te veel werk
En de kans op principiële discussies.

Corelli

Berichten: 9997
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 09:51

beert schreef:
Ik stuur ook liever een pb dan dat.ik bied op marktplaats. Ik vind dat serieuzer overkomen. Dan neem je de moeite een berichtje te sturen en kun je ook gelijk contact leggen.

Zolang je nergens akkoord mee bent gegaan nog, kun je de advertentie nog aanpassen. Ik zou het alleen wel netjes aan de geïnteresseerden laten weten. Misschien hebben zij er ook meer voor over.

Je weet dat als je een bod plaatst, het dan automatisch ook een berichtje wordt aan de verkoper?

beert
Berichten: 2441
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 10:22

Ja dat weet ik. Maar een bod plaatsen is heel anoniem. Als ik een berichtje stuur, dan kan ik er ook wat vriendelijke tekst in verwerken. Dan heb je toch sneller de gunfactor en je hebt meteen contact.