Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:36

Er is geen verbod op fokken van bepaalde rassen.
Er is een verbod op het fokken met korte snuiten. Dwz als de snuiten langer zijn, mag er met die honden wel gefokt worden. Als ze maar aan de nieuwe regels voldoen.
Een hele goede zaak overigens!
Als de reu eruit zag als op die foto is die idd veel te kort.

beert
Berichten: 2427
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:42

Die foto is van de betreffende (dek)reu. Maar helder! Bedankt voor je toelichting.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 16:57

Graag gedaan hoor.
Met zo'n reu mag dus idd ( door de korte snuit) niet meer mee gefokt worden.
Dus top dat iedereen het bericht gerapporteerd heeft

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 18:29


Paardenfann4
Berichten: 1343
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 18:33

Dit is een andere, maar de snuit is net zo kort. Nog een kampioen ook, niet te geloven arm beest!

Coco4life
Berichten: 1217
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 08:07


kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 08:31

Gisteren geen tijd meer om te reageren, de reu wel gezien.
Ik keek naar de leeftijd van de reu, 3-6 jaar.
Dus hij kan heel goed kampioen zijn geweest in het verleden, toen was de wet op korte snuiten nog niet van toepassing. Maar idd wederom een voorbeeld van een kortsnuit waarvan het nu niet meer is toegestaan. Goed dat ook deze verwijderd is door marktplaats.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 19:21

Ik heb een vraag aan jullie aangezien jullie meer ervaren zijn op marktplaats. Ik heb een fietscomputer/navigatie gekocht op marktplaats. Verkoper en ik zijn het eens geworden over de prijs en hij heeft via marktplaats een betaalverzoek gemaakt. Ik kon daarbij aanvinken of ik kopersbescherming wil, daar heb ik wel voor gekozen omdat het een redelijk duur product betreft. Ik heb het geld vervolgens via het betaalverzoek via IDeal overgemaakt.
Nu geeft de koper ineens aan dat hij niet weet wat kopersbescherming is en daar nooit toestemming voor heeft gegeven. Hij is bang dat ik het product ontvang en aangeef dat het product mij niet bevalt dat hij dan zowel het geld als het product kwijt is. Kan dit inderdaad zo makkelijk? Ik ben uiteraard helemaal niet van plan iemand op te lichten maar ben zelf eerder wel opgelicht doordat ik geld heb overgemaakt rechtstreeks en vervolgens niks meer hoorde van de verkoper en dus het product nooit gekregen heb. Dat is dan ook de reden dan ik nu de kopersbescherming wil.

Dan het tweede, de koper wil de koop nu niet door laten gaan maar mijn geld is dus al naar die “tussenrekening”. Hoe kan ik dit terug krijgen? En moet ik dan nog de kosten voor de service van de kopersbescherming betalen? 5% van een duurder product vind ik namelijk wel zonde geld als hij de koop niet door wil laten gaan, het is niet mijn keuze om te koop te stoppen.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:01

Wat zouden jullie doen?
Ik heb een paar nieuwe glazen verkocht via MP. Ik heb er 15 euro voor gevraagd. Omdat ik de glazen te kwetsbaar vind om ze via DHL/PostNL te versturen en ik toch de kant van Amsterdam op moet zaterdag zou ik ze meenemen.
Maar nu wil mevrouw er ineens 12 euro voor neertellen.

Aan de ene kant denk ik tja, ik moet toch richting Amsterdam zaterdag dus dan kunnen we daar de koop sluiten maar aan de andere kant is ze al akkoord gegaan met de vraagprijs.

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:14

purny schreef:
Wat zouden jullie doen?
Ik heb een paar nieuwe glazen verkocht via MP. Ik heb er 15 euro voor gevraagd. Omdat ik de glazen te kwetsbaar vind om ze via DHL/PostNL te versturen en ik toch de kant van Amsterdam op moet zaterdag zou ik ze meenemen.
Maar nu wil mevrouw er ineens 12 euro voor neertellen.

Aan de ene kant denk ik tja, ik moet toch richting Amsterdam zaterdag dus dan kunnen we daar de koop sluiten maar aan de andere kant is ze al akkoord gegaan met de vraagprijs.


Voet bij stuk. Je komt ze notabene langsbrengen en ze was al akkoord met de vraagprijs. Moet ze dat niet opeens veranderen.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:49

Dan zou ik 3 euro brandstofkosten berekenen :P

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 02:05

Zou dan zeggen laat maar zitten , ik wacht wel op iemand die zelf komt ophalen

Moska

Berichten: 3396
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 08:22

Nou dat inderdaad. Of aangeven dat je onderhandelt over de prijs voordat je een afspraak maakt, niet erna.

Zo’n grapjas heb ik ook gehad, maar die bond in nadat ik aangaf het niet zo grappig te vinden dat hij na het sluiten van de deal en het maken van een afhaalafspraak, nog eens ging onderhandelen. Flapdrol. Maar heb ook wel eens gezegd dat ze thuis konden blijven. Had iets al ver beneden de winkelprijs aangeboden, wilde hem tegemoetkomen door het product mee te laten nemen naar een andere locatie zodat het voor hem makkelijker was om af te halen. En toen dat rond was, wilde ie ineens een tientje minder geven (zo’n 20% minder). Nou weet je, blijf dan maar thuis.

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:26

e mag blij zijn dat je ze brengt, scheelt haar behalve risico ook verzendkosten. Zou het niet doen, is geen manier van doen van haar.

DubbelFun

Berichten: 88683
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:00

Ik zou er ook niet in mee gaan; graag of niet!

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:12

Even een vraagje, want Bokt weet alles.

Iemand wil graag dat ik via DHL verzend, tot nu toe kon dat niet echt, maar er is nu zo'n pakketkluis gekomen. Kan ik een Marktplaats verzendlabel voor zo'n kluis gebruiken? (heb er geen ervaring mee.)

DubbelFun

Berichten: 88683
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:49

Lees je goed in op de afmetingen... ik heb er zelf nog geen gebruik van gemaakt.

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:04

Sommige kluizen wel en andere niet, je moet sowieso een label zelf printen dan met streepjes code of QR

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:46

Hevonen schreef:
Even een vraagje, want Bokt weet alles.

Iemand wil graag dat ik via DHL verzend, tot nu toe kon dat niet echt, maar er is nu zo'n pakketkluis gekomen. Kan ik een Marktplaats verzendlabel voor zo'n kluis gebruiken? (heb er geen ervaring mee.)


Tot voor kort was de eerste beste dhl-punt een dorp verderop (8 km) dus als mensen via dhl wilden heb ik hun vriendelijk uitgelegd dat ik dat niet ga doen .
Grappigerwijs zien ze meestal ook alleen dat die kosten 3,99 zijnnaar een pakketpunt, maar zien niet de afmetingen... want dan kom je snel op minimal 5,45 en nee,voor 1,50 goedkoper (voor de koper dan) rijd ik geen 20 min op en neer .
Was tot nu toe ook nooit een probleem.
Nu is inmiddels een hier een redelijk dichtbij en kan ik het afgeven... maar ook hier doe ik het alleen als de afmetingen daadwerkelijk in die 3,99 passen anders in goed overleg met de koper.

Zelf laat ik het ook liever naar huis sturen, en dan het liefst met PostNL - ook al is het dus een euri of 2 duurder want onze postbodes hier zijn gewoon geweldig.

Kwa kluis geen ervaring maar vermoed wel dat je toch zelf het label moet printen

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:18

Nee voor DHL is een locatie fysiek vereist dus zo'n kluis gaat m niet worden.
Iets wat DHL zelf al aangeeft bij het aanmaken van het label.

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:08

Ah, heel veel dank. Dan is het geen optie. Het dichtstbijzijnde gewone punt is 15 km rijden...

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 08:08

Marktplaats heeft weer actie met verzenden
Maar 99 cent hoe leuk is dat

_pauline_
Berichten: 1609
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 16:18

Iemand die ik een berichtje kan doen over hoe een verkoop/ betaling gaat die ik apart vind?
En veel ervaring heeft met MP?

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 16:26

Jep, kom maar op!

hagelslag
Berichten: 9036
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 18:25

We hebben gister via Kleinanzeige een karretje bekeken.

Ipv dat ik layka alleen maar kan longeren wil ik haar graag af en toe voor het karretje spannen.
Zodat we haar iets beter op gewicht kunnen houden.

Dus wij karretje bekijken, ronde t karretje getrokken en hem ook over het gras getrokken....
Nou hij trok behoorlijk zwaar.
Dus zegt die vent die hem verkoopt.
Jaa maar dat trekken ze zo weg en je rijd toch 90% vd tijd op de weg.

Dus wij naja nee niet altijd.
Plus de merrie is al wat ouder dus t moet wel fatsoenlijk blijven.
En toen zeiden we dat ze bijna 25 was.

Ging de beste man ons ineens vertellen dat het tijd werd afscheid te nemen. Ze was te oud en blabla.
Hij had ook recent van z'n oudje afscheid genomen. Die had hij naar de slachter gebracht etc.
Ja want mensen weten nooit op te houden met de oude beesten zowel hond paard als kat etc....


Eehhhh vent, t ene oudje is de andere niet.
T karretje hebben we laten staan...
Al was hij nog zo licht qua trekken geweest.
Hij was blijven staan