Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12043
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 16:24

Pfff 16u afgesproken iemand komt garnalen ophalen. Tot nu toe niemand aan de deur. Krijg ik net bericht dat diegene om 17u/17.15 er is. Het is dat ik thuis ben maar ik heb nog meer te doen

beert
Berichten: 2430
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 23:47

Irritant is dat. Alsof jij geen agenda hebt..

mvdende

Berichten: 5705
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 20:33

Nou, spannend! Net een behoorlijk duur item gekocht (gopro) voor een bedrag waarvoor ik normaal nooit zou laten opsturen. Maar heb met kopersbescherming gekocht, dus ik hoop dat dàt mocht het nodig zijn voldoende veiligheid geeft. Komende dagen dus even spannend afwachten of het allemaal goed gaat! Ophalen was geen optie, aangezien verkoper niet kon wanneer ik kon er ik de gehele volgende week niet kan.

Caira
Berichten: 26070
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:12

Ik ga morgen kijken voor een menwagen, leuk ding staat er al langere tijd op maar ze wil nu 200 euro zakken. Nu stelde ik voor om ter plekke over te schrijven maar ze wil het contant hebben. Ergens krijg ik toch een unheimlich gevoel om met 1500 euro op een wildvreemde af te stappen. Ze is nog maar 1 jaar mp lid en maar 1 recensie. Ze heeft ook alleen maar een voornaam staan dus ik kan geen info over haar vinden. Is het gek om daarnaar te vragen?

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:22

Caira schreef:
Ik ga morgen kijken voor een menwagen, leuk ding staat er al langere tijd op maar ze wil nu 200 euro zakken. Nu stelde ik voor om ter plekke over te schrijven maar ze wil het contant hebben. Ergens krijg ik toch een unheimlich gevoel om met 1500 euro op een wildvreemde af te stappen. Ze is nog maar 1 jaar mp lid en maar 1 recensie. Ze heeft ook alleen maar een voornaam staan dus ik kan geen info over haar vinden. Is het gek om daarnaar te vragen?


Ik vind ter plekke contant betalen eigenlijk niet vreemd :)

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:55

Ik zou het ook niet willen dat het ter plekke werd overgeschreven. Stel dat het niet meteen op de rekening staat zou je het niet meekrijgen en dan krijg je erg ongemakkelijke situaties.

Met een hond te kopen waarvan de verkoper ook enkel cash wou ben ik met een gedeeltelijk bedrag op zak gegaan en na de beslissing naar een bankautomaat gereden om de rest te halen zodat ik ook niet met een zak vol geld daar aan tafel zat.

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:11

SweetVanille schreef:
Caira schreef:
Ik ga morgen kijken voor een menwagen, leuk ding staat er al langere tijd op maar ze wil nu 200 euro zakken. Nu stelde ik voor om ter plekke over te schrijven maar ze wil het contant hebben. Ergens krijg ik toch een unheimlich gevoel om met 1500 euro op een wildvreemde af te stappen. Ze is nog maar 1 jaar mp lid en maar 1 recensie. Ze heeft ook alleen maar een voornaam staan dus ik kan geen info over haar vinden. Is het gek om daarnaar te vragen?


Ik vind ter plekke contant betalen eigenlijk niet vreemd :)

Anno 2024 voor zulke bedragen natuurlijk wel.

Met een tikkie heb je het meteen. Dat iets niet meteen op de rekening staat komt nu eigenlijk niet meer voor.

sasja0705
Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:42

Zo een bedrag zou ik ook niet zo maar meenemen en als dan in ieder geval niet alleen.
Is het ver weg ? Wil je de wagen direct mee nemen ?
Anders eerst even gaan kijken en misschien een aanbetaling meenemen.
Als die bevalt dan kun je verder afspreken.. en heb je persoon in kwestie en omgeving al gezien.
Op zich vind ik het niet raar dat ze contant wil... omgekeerd zijn er ook genoeg "kopers" die de boel willen bedonderen ( had ik hier een met een autootje, dus de volgende mocht zijn proefrit on de wei doen,haha)
Vandaag te dag moet je gewoon voorzichtig zijn als koper EN verkoper

StalNollie

Berichten: 9128
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:58

Jeetje wat zoeken sommige toch overal wat achter. 1500 is voor sommige veel geld maar dit is vrij normaal om gewoon zo af te rekenen hoor.
Zeker in deze tijd dat de bank overal controle op wilt snap ik wel dat ze dit contant willen. Wellicht zitten ze bijvoorbeeld in de bijstand dan moet je dit vooral niet op je bank willen

Wiwabalia

Berichten: 4694
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:04

Ik vind het ook niet zo vreemd eigenlijk, heb een nieuw paard gekocht een jaar terug en haar ook contant betaald.

pillow
Berichten: 7811
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:07

StalNollie schreef:
Jeetje wat zoeken sommige toch overal wat achter. 1500 is voor sommige veel geld maar dit is vrij normaal om gewoon zo af te rekenen hoor.
Zeker in deze tijd dat de bank overal controle op wilt snap ik wel dat ze dit contant willen. Wellicht zitten ze bijvoorbeeld in de bijstand dan moet je dit vooral niet op je bank willen

Helemaal met je eens, mensen zijn zo wantrouwend. En idd overal wat achter zoeken ik sta daar echt van te kijken. Ik had vorige week 3 klanten waar ik geld moest halen. Dan heb ik gewoon 3500, euro in mijn dashboardkastje, nou en.

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:09

Waarom zou je dat allemaal contant willen doen in een tijdperk waarin het veilig digitaal kan?

Ik vind het helemaal geen rare gedachte anno nu waarom het niet met overmaken/tikkie kan.

foxy80

Berichten: 7877
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:19

Ik vind dit ook niet vreemd. Maar als je je niet veilig voelt om met dit bedrag in je tas rond te lopen, neem je gewoon iemand extra mee. Ik heb telkens mijn paard cash betaald, drie keer. Dat ging ook niet over 3 tientjes.

Of je zal er net staan en de ING app weigert koppig dienst (heb ik ook al eens gehad, zeer genant!). Bij overmaken hangt je op dat moment heel erg van de technologie af, dat vind ik net eng.

DuoPenotti

Berichten: 29585
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:30

Ik vind dat er achter zoeken ook wel heel raar.
Ik ben ook niet van de tikke bij zulke bedragen. Kan dat zelfs ? Wist ik niet.
Vind dat meer voor dat dat kleine bedrag bij benzinekosten delen oid.

upendo

Berichten: 22284
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:43

Als je het vervelend vindt om daar op het erf te staan met veel geld kun je altijd nog overwegen te gaan kijken en als het bevalt en je wil 'm meenemen even pinnen in de buurt.

Wel opletten dat je maximale opnamebedrag op tijd aangepast is. Hadden wij pas ook bij het kopen van een nieuwe auto. Was wel pinnen, maar je moest 4u van tevoren je opnamelimiet aanpassen, anders kon je het bedrag niet pinnen. :=

Caira
Berichten: 26070
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:04

Grappig die verschillende meningen. Ik verkoop heel veel, en doe eigenlijk nooit iets contant. Ook de auto’s en tractoren niet. Zelf zou ik zo’n bedrag ook echt niet contant willen ontvangen. Ik moest laatst iets storten en dan moet je zo 30 minuten rijden om het ergens te kunnen storten. Vandaar dat het me allemaal wat gek klonk, maar blijkbaar maak ik me zorgen om niets, dan ga ik geld halen. Volgende vraag is waar dat kan natuurlijk? Het is 2 uur enkele reis dus even op en neer is geen optie.

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:34

upendo schreef:
...even pinnen in de buurt.
Wel opletten dat je maximale opnamebedrag op tijd aangepast is.
Maar ook niet alle pinautomaten kunnen grotere bedragen dan 750 euro aan en vaak kan meerdere keren per dag het maximum bedrag pinnen ook niet.

Wiwabalia

Berichten: 4694
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:42

Geldmaat kun je online alle pinautomaten opzoeken.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:54

Ik doe ook juist veel dingen contant, vind dat wel fijn. Het hoeft ook niet gestort te worden, winkel accepteren ook gewoon cash

Ladygiroc

Berichten: 5078
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:20

Hier ook 1 die nog ouderwets handeld. "Ze" hoeven niet te weten wat ik op een bepaalde dag binnenhark met het verkopen van iets.

Ik heb met zowel kopen als verkopen geen moeite met grote bedragen geld.

Tink89
Berichten: 2942
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:29

Vjestagirl schreef:
Ik doe ook juist veel dingen contant, vind dat wel fijn. Het hoeft ook niet gestort te worden, winkel accepteren ook gewoon cash


Ik kom nooit bij winkels... boodschappen laat ik bezorgen (en anders cashloos langs de zelfscan). Hooguit de ijsjeswinkels hier in de omgeving in de zomer maar als ik daar de verkoopeuro's van de auto moet opmaken ben ik over tien jaar nog niet klaar ;-)

Ik heb een auto te koop staan en ze zijn er weer hoor:

'Min prijs?'
'Dank voor uw interesse, de bodemprijs voor de auto is € 2000. Voor minder wordt hij niet verkocht'
'goed, wanneer?'
'We zijn vandaag, zaterdag en zondag thuis, wanneer wilt u komen?'

en niks meer...

mvdende

Berichten: 5705
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:50

Hier óók weer een....

Doe een bod met daarbij "morgen ochtend ophalen"

Krijg terug "akkoord"

Vervolgens vraag ik naar het adres en Krijg ik alleen woonplaats en straat, zonder huisnummer.

Als ik dan Vervolgens doorvragen naar het huisnummer is het ineens 18 ophalen.

Nou, nee! Bod was met in de ochtend ophalen, niet in de avond. Hopelijk kan het alsnog morgen ochtend en anders zoekt hij maar een andere koper.

Ik moet namelijk bijna 2,5 uur ervoor reizen en moet morgen ochtend daar in de buurt zijn, dus kan het wél morgen ochtend ophalen, maar anders houd het op.

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:58

Anders proberen iets met de buren te regelen ??

mvdende

Berichten: 5705
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:00

DubbelFun schreef:
Anders proberen iets met de buren te regelen ??


Meneer/mevrouw heeft ook de grootste moeite netjes volledig zinnen te typen, dus laat maar zitten. Heb morgen geen tijd voor fratsen, zou graag ipad ophalen en dóór.

En anders niet, heb nog een oude die dan maar meegaat.

DubbelFun

Berichten: 88699
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 17:11

Ik heb er ook weer eentje:
Vandaag om 13.01 'ik neem de spullen graag over en kom ze vanmiddag nog halen als dat kan'
13.11 'geen probleem, ik ben thuis, geef maar een ong.tijd en ik stuur het adres'
Boodschap is zelfs nog niet gelezen, dus ik denk dat er niet zoveel haast meer was...