Harde lenzen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:26

Ik heb jaren lenzen gehad, eerst harde en daarna zachte. Met de harde lenzen was het een drama met rijden in de zomer. elk stofje voel je. Met zachte lenzen is het een stuk minder. Nu heb ik mijn ogen laten laseren en nu hoef ik helemaal geen lenzen of bril meer, heerlijk!!!!!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 01:10

Cookies schreef:
Nu heb ik mijn ogen laten laseren en nu hoef ik helemaal geen lenzen of bril meer, heerlijk!!!!!

Ik ben jaloers Knipoog
Ik heb zelf harde lenzen gehad, en bij mij werkte het echt niet. Elk stofje voelde ik, ik kon mijn lenzen niet de hele dag in. Achter de pc kreeg ik last, voor de tv enz. Ik had ook hooikoort, dus droge ogen, werkt ook niet erg positief mbt harde lenzen (bij mij dan, mijn opticien zei dat harde bij hooikoorts patienten meestal beter zitten als zachte)
Ik ben dus overgestapt op zachte, gaat veel beter!
Een bril vind ik in de zomer ook nix, omdat de bril niet meer echt lekker zit als ik aan het zweten ben.
Toch veel mensen vinden harde lenzen wel fijn hoor! succes

Gouda: ik geloof dat torisch tot een aardige cilindersterkte te krijgen zijn. Ik vind ze zelf wel vrij prijzig ( bij mijn opticien dan Haha! )

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:41

Als die torische echt heel duur zijn (zit al bij de duurste opticien maar wel de beste) denk ik dat ik toch maar bj mijn harde houd. Die zijn al € 98.00 p/st en als je die kwijtraakt baal je al. Maand-torische lenzen zullen denk ik helemaal peperduur. Maar goed ik ga volgende week vrijdag naar de opticien. Eerst van te voren weer een weekje opbouwen met de harde vanwege de controle pfff.

Dat laseren zou ik ook heel erg graag willen maar het is zo duur en durf niet.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 09:50

Met dat laseren wil ik eerst kijken hoe het zich de komende jaren gaat ontwikkelen. Mijn oogarts zegt dat iemand van min ook naar in de plus kan gaan, dan moet je als nog een bril

Is dat zo, dat je snel je lenzen kwijt raakt?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:18

gouda schreef:
Als die torische echt heel duur zijn (zit al bij de duurste opticien maar wel de beste) denk ik dat ik toch maar bj mijn harde houd. Die zijn al ? 98.00 p/st en als je die kwijtraakt baal je al. Maand-torische lenzen zullen denk ik helemaal peperduur. Maar goed ik ga volgende week vrijdag naar de opticien. Eerst van te voren weer een weekje opbouwen met de harde vanwege de controle pfff.

Dat laseren zou ik ook heel erg graag willen maar het is zo duur en durf niet.

Ik betaal 120 euro voor een half jaar voor 2 ogen, maar het is ook een vrij dure opticien, idd ook de beste Haha!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:22

kimmy schreef:
Met dat laseren wil ik eerst kijken hoe het zich de komende jaren gaat ontwikkelen. Mijn oogarts zegt dat iemand van min ook naar in de plus kan gaan, dan moet je als nog een bril

Is dat zo, dat je snel je lenzen kwijt raakt?

Ik ben mijn harde lenzen nooit kwijt geweest. Sommige mensen hoeven alleen maar verkeerd te knipperen en hij ligt er al uit Knipoog
Ik heb zelf 1 dag stage gelopen in een ooglaserkliniek en ik kan me bijna niet voorstellen dat ze teveel zouden laseren zodat je nog een bril moet! Ze noemden het daar ook niet bij de "risico's" dacht ik. Ze deden alles daar echt heel zorgvuldig hoor, dus daar zou ik maar niet te bang voor zijn!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:41

marina"]
[quote="gouda schreef:
Als die torische echt heel duur zijn (zit al bij de duurste opticien maar wel de beste) denk ik dat ik toch maar bj mijn harde houd. Die zijn al ? 98.00 p/st en als je die kwijtraakt baal je al. Maand-torische lenzen zullen denk ik helemaal peperduur. Maar goed ik ga volgende week vrijdag naar de opticien. Eerst van te voren weer een weekje opbouwen met de harde vanwege de controle pfff.

Dat laseren zou ik ook heel erg graag willen maar het is zo duur en durf niet.

Ik betaal 120 euro voor een half jaar voor 2 ogen, maar het is ook een vrij dure opticien, idd ook de beste Haha!
[/quote]

Eywish (voorheen Grit/ groeneveld) toevallig? Die kwam het beste uit een test van kassa of zo'n programma. Ze hadden naar elke grote keten (2 fillialen van elk) iemand gestuurd met een oogafwijking. Bij alle fillialen behalve bij die van eywish werd het niet ontdekt en diegene kreeg zelfs nachtlenzen mee bij 1. Schrok wel van die test maar zit gelukkig bij de goede.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:53

gouda"]
[quote="marina"][quote="gouda schreef:
Als die torische echt heel duur zijn (zit al bij de duurste opticien maar wel de beste) denk ik dat ik toch maar bj mijn harde houd. Die zijn al ? 98.00 p/st en als je die kwijtraakt baal je al. Maand-torische lenzen zullen denk ik helemaal peperduur. Maar goed ik ga volgende week vrijdag naar de opticien. Eerst van te voren weer een weekje opbouwen met de harde vanwege de controle pfff.

Dat laseren zou ik ook heel erg graag willen maar het is zo duur en durf niet.

Ik betaal 120 euro voor een half jaar voor 2 ogen, maar het is ook een vrij dure opticien, idd ook de beste Haha!
[/quote]

Eywish (voorheen Grit/ groeneveld) toevallig? Die kwam het beste uit een test van kassa of zo'n programma. Ze hadden naar elke grote keten (2 fillialen van elk) iemand gestuurd met een oogafwijking. Bij alle fillialen behalve bij die van eywish werd het niet ontdekt en diegene kreeg zelfs nachtlenzen mee bij 1. Schrok wel van die test maar zit gelukkig bij de goede.
[/quote]
nee ik zit bij een plaatselijke opticien (zelfstandig) deze heeft maar 3 filialen. Altijd goed geholpen, hele goede service enzo, ach daar betaal ik wel wat meer voor hoor. Ik wi nog lang met mn oogjes doen
Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:19

je hebt gelijk je hoort wel eens van die enge verhalen...