Grrrrr, sommige klanten....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10445
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 23:28

SAKKIA schreef:
Ik kan me trouwens ook wle heel erg ergeren aan mijn collega's af en toe hoor! En van mijn collega's denkt namelijk dat ze de ouderen mensen net zo kan behandelen als de jeugd. Die zegt rustig van nou hoi he, tja daar zakt mijn broek ook van af en ik zeg er dan ook wat van.


Ja idd, zon collega heb ik ook, maar die maakt er ook echt een potje van, ze begint met Hoi, vervolgens Het is zoveel euro zoveel alstublieft en dan weer Doei! Dan denk ik ook echt van Verward Juist...

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:29

Richtje"]
[quote="Lielle schreef:
mijn ergernis nr 1 in winkels! Om 4 uur alles gaan opruimen omdat ze om 5 uur dicht gaan Frusty

maar dat hoort in het andere topic Haha!

Toch even een reactie Knipoog
Vind dit ook heel irritant.... ben ook blij dat ik in ene winkel gewerkt heb waar dit dus echt geen mogelijkheid was. Wij werkten tot 5 uur en begonnen dan pas met binnenhalen (en echt geen minuut eerder). Gevolg is trouwens ook tevreden klanten, wat weer veel fijner werkt OK dan!
[/quote]
waar is dat? Wil ik best een eindje voor rijden Extreme duivel

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:30

Mensen die bellen en dan afsluiten met Doei of Doegg.. He ik heb niet met je geknikkert hoor..

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:33

*Tamara*"]
[quote="SAKKIA schreef:
Ik kan me trouwens ook wle heel erg ergeren aan mijn collega's af en toe hoor! En van mijn collega's denkt namelijk dat ze de ouderen mensen net zo kan behandelen als de jeugd. Die zegt rustig van nou hoi he, tja daar zakt mijn broek ook van af en ik zeg er dan ook wat van.


Ja idd, zon collega heb ik ook, maar die maakt er ook echt een potje van, ze begint met Hoi, vervolgens Het is zoveel euro zoveel alstublieft en dan weer Doei! Dan denk ik ook echt van Verward Juist...
[/quote]


Nou ze werkt er nog niet zo lang en ik 5 jaar bijna dus mag er best wat van zeggen denk ik dan. Ik erger me al als ze binnenkomt, ze is namelijk altijd te laat, en daar haar gedrag zo heeft ze al heel wat functionerings gesprekken gehad. Ze is gewoon ronduit onbeleefd tegen de klanten kan ik echt niet uitstaan. Klanten hebben dan volgens mij liever een beetje een verlegen iemand.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:40

Ik heb het met de MKZ gehad! Stond er voorop de krant

MELK SNEL OP

dus iedereen melk inkopen en ik zat om tien uur s ochtends al zonder melkprodukten dus helemaal niets meer. Ik had me daar toch een omzet joh Haha!

Komt er een man om vijf voor negen ( koopavond )

Waarom is de melk op? Dus ik uitleggen vond hij dat associaal en weet ik het allemaal

Oftewel ik was de gebeten hond

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:41

Lielle"]
[quote="Richtje"][quote="Lielle schreef:
mijn ergernis nr 1 in winkels! Om 4 uur alles gaan opruimen omdat ze om 5 uur dicht gaan Frusty

maar dat hoort in het andere topic Haha!

Toch even een reactie Knipoog
Vind dit ook heel irritant.... ben ook blij dat ik in ene winkel gewerkt heb waar dit dus echt geen mogelijkheid was. Wij werkten tot 5 uur en begonnen dan pas met binnenhalen (en echt geen minuut eerder). Gevolg is trouwens ook tevreden klanten, wat weer veel fijner werkt OK dan!
[/quote]
waar is dat? Wil ik best een eindje voor rijden Extreme duivel
[/quote]

De intertoys in Amersfoort-Noord Haha!
Dus mocht je nog eens speelgoed nodig hebben......

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:46

Je bent als winkelmedewerker vaak de gebeten hond, of je er nou iets mee te maken hebt of niet . Je wilt niet weten hoe blij ik ben dat ik nog maar elf daagjes te gaan heb in de supermarkt, ik kan er niet meer tegen. Sommige vaste klanten zien je binnenkomen en je wilt dan het liefst een half uur op de wc gaan zitten...

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:47

eh, had je het schoonzussen topic van Desiree al gelezen? Ik ben niet zo kind-minded Extreme duivel ~~}> maar ik zal het in gedachten houden.

weet je zo nog toevallig een supermarkt Extreme duivel

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:50

Idd ik werk in een dorp in de supermarkt en die mensen zijn zelfs in staat om je nog iets te vragen als je daar zelf gewoon even aan het boodschappen doen bent. Gewoon in je eigen kleren met je paps en mams aan je zeide.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:50

Lielle schreef:
eh, had je het schoonzussen topic van Desiree al gelezen? Ik ben niet zo kind-minded Extreme duivel ~~}> maar ik zal het in gedachten houden.

weet je zo nog toevallig een supermarkt Extreme duivel


Dat bedacht ik net op het moment dat ik op plaatsen klikte Haha!

Enne, een supermarkt.... als ik wat zie laat ik het weten Knipoog

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:53

oeps, mijn reputatie snelt me vooruit Haha! en graag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:01

Ik ben een klant, maar ik voel mij best ongemakkelijk als ik beleefd een gesprek voer met een cassiere en ondertussen ook nog snel m'n boodschappen wil inpakken.
Als je tegen iemand praat hoor je die persoon aan te kijken is mij geleerd, maar ondertussen wil ik zo snel mogelijk mijn boodschappen inpakken, zodat zij/hij vlot verder kan werken...
Dilemma, dilemma... wat moet ik dan? Inpakken en niet aankijken tijdens het gesprek (onbeleefd?), afwisselend inpakken en gesprek voeren (ook onbeleefd?), m'n waffel houden en zo snel mogelijk inpakken(helemaal onbeleefd?).
Zeg het maar, want jullie moeten er de hele dag mee omgaan en ik maar een uurtje. Wat is voor jullie het prettigste, want dat is voor een klant soms best moeilijk te bepalen...
Normale beleefdheid wederzijds is volgens mij trouwens het minste wat je kunt verlangen.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:05

Gewoon inpakken en praten tegelijk. Niks om je ongemakkelijk over te voelen lijkt mij, maar dat moeten de cassieres maar zeggen anders want ik heb er geen verstand van. Heb alleen verstand van mijn eigen afdeling.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:09

Zal per persoon verschillen wat iemand prettig vind.... ook een beetje afhankelijk van hoe druk het is.
Als er niemand staat te wachten is even een praatje maken geen probleem. Is het wel heel druk, dan geef ik de voorkeur aan praten en inpakken tegelijk....
Maar gewoon beleefd zijn, groeten en bedanken daar zijn de meeste mensen al heel blij mee (want lang niet iedereen is zo cassiere-vriendelijk als jij )

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:26

*Tamara*"]
[quote="SAKKIA schreef:
Ik kan me trouwens ook wle heel erg ergeren aan mijn collega's af en toe hoor! En van mijn collega's denkt namelijk dat ze de ouderen mensen net zo kan behandelen als de jeugd. Die zegt rustig van nou hoi he, tja daar zakt mijn broek ook van af en ik zeg er dan ook wat van.


Ja idd, zon collega heb ik ook, maar die maakt er ook echt een potje van, ze begint met Hoi, vervolgens Het is zoveel euro zoveel alstublieft en dan weer Doei! Dan denk ik ook echt van Verward Juist...
[/quote]

wegens bezuinigingen is mijn gave dinsdag collega ontslagen en nu werk ik met een of ander mens van 50 ofzo Scheve mond
als die een extra kassa omroept hoor je keihard door de winkel: *plat accent* MAG DR EFUH UN EXTRA KASSAH BIJ? Scheve mond

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 01:07

Lielle schreef:
mijn ergernis nr 1 in winkels! Om 4 uur alles gaan opruimen omdat ze om 5 uur dicht gaan Frusty


Dat doen wij ook heel vaak. Simpelweg omdat we gewoon geen donder meer te doen hebben... Scheve mond
De vracht zit erin, alles is gespiegelt, restanten zijn nagekeken, embalage is gedaan, magazijn is geveegt. En dan moet je nog een uur/anderhalf uur. Dan gaat er eentje vegen en schrobben. De karretjes worden klaargezet om naar binnen te gaan en we vegen de karrenstalling. De groente worden er uitgehaald(dat doen we niet een uur van tevoren hoor Knipoog )
Na vier uur krijgen wij nog maar weinig klanten omdat de markt dan weg is, dus we lopen niet echt mensen in de weg.

Ik kan best begrijpen dat het irritant is als iedereen staat op te ruimen, geeft zo'n gehaast gevoel vindt ik. Maarja, naar boven gaan en koffie drinken in die tussentijd mag niet en om nou met z'n allen op een kluitje bij de kassa te gaan staan om daar mensen te helpen in te pakken...
Na vieren komen er geen mensen meer met grote boodschappen, en daarmee staat het gewoon niet


En even over klanten, zaterdag komt er een klant naar mij toe die een pizzabodem zocht. Ik vraag of ze een kant en klare wil of een zelfmaak. Ze antwoord kant en klaar, dus ik geef die. Nee dat was niet goed, het moest zelfmaak zijn, uit een pak. We hebben daar maar 1 soort van dus die geef ik. Nee, ook niet goed, het was wel een kant en klare en... Kant en klaar, zelfmaak, kant en klaar... WAAH make up your mind.
Dat vindt ik zo vervelend, als klanten zo onduidelijk zijn. Ze zeggen "ja het is een saus in een pot" en ik wijs aan "nee, het zit in een pakje"

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 01:08

haha wat een verhalen !!
nou ik werk dus ook in een supermarkt en de mensen vragen dus echt soms de vreemdste dingen een paar voorbeelden:
* persoon staat bij de suikerafdeling en 9 van 10 mensen moeten dan altijd weten waar het zout staat en vinden het dan heel vreemd als het niet bij de suiker staat Verward
Kan iemand me vertellen wat zout en suiker met elkaar te maken hebben ??
* mevrouw ik ben opzoek naar klagjoom ik : sorry wat zoekt u ??
klagjoom zegt meneer.ik: sorry meneer kunt u dat nog een keer herhalen?? meneer: klagjoom weet je die je gebruikt in de koffie...
ik: oohh u bedoelt koffiemelk en loop naar de koffiemelk..
klant: nee klagjoom,klagjoom ik: Haha!
klant: zit ook op taart maar nu is vloeibaar ...
ik: oh ik slagroom die je nog moet kloppen kom ik dus achter 10 min .later
* klant:ik ben op zoek naar dat een gele spul in een groen met bruine verpakking en rode letters
ik: Verward waar bent u naar opzoek of wat voor spul zoekt u??
klant: Ja ik ben effe de naam kwijt maar het is een soort van geel
doorzichtig spul waar je mee kookt...
ik: en waar gebruikt u dat dan voor en hoe zag de verpakking er dan uit
( voel me soms net of een kandidaat ben in hints ofzo iets dergelijks)
klant: Ja je gebruikt het om je eten roomiger te maken ( denk slim te zijn en eindelijk te weten wat die klant bedoeld maar voor dat ik iets kan zeggen) maar het is geen room.
ik: en de verpakking ??
klant: ik geloof dat de verpakking geel is met pannetjes er op een blauwe letters ( let op dit is dus een totaal andere beschrijving van het procuct
dan eerder)
ik: opeens schiet het met te binnen ik geloof dat ik weet wat u bedoelt!!
klant: oja
ik : ja loopt u maar effe mee ( aangekomen bij de bakproducten laat ik de klant een klein palke met room culinar zien )
klant: ja idd dat is nu weet ik het weer nou harstikke bedankt hoor
ik : is goed hoor geen dank!!
ondertussen is het dan dus al weer bijna een half uur later
komt mijn leidinggevende: ben je nou nog niet klaar
ik: nee sorry ik moest een klant helpen
hij: dat duurt toch geen halfuur
ik: Verward haha en dan sturen ze wel die klanten op mij af omdat ie zelf geen engels kan )

Maar de leukste vond ik toch wel vanavond!!
Ik was mandjes aan het verzamelen bij de kassa's
om ze terug te brengen naar het begin van de winkel
zo dat de klanten ze weer meekunnen nemen om te winkelen
ik loop daar dus met twee stapels met mandjes die ik dus achter de hekjes neer moet zetten maar ondertussen lopen er wel gewoon klanten
de winkel binnen en deze geef ik dus een mandje aan ( wel zo vriendelijk
en eigenlijk meer zelf behoud omdat ik anders steeds die mandjes op me vingertoppen krijg)
Maar er komt dus een mevrouw en die vraagt: Is dit mandje gewassen:
ik: sorry ( ik denk vraagt ze nou echt of haar mandje is gewassen??)
mevrouw: Ja moet je zien is ie niet gewassen (laat mandje zien en ligt een folder in en een zwarte streep loopt over het rode mandje)
mevrouw (nog 1x ) Ja wassen jullie die mandjes nooit?? (mevrouw kijkt bloedserieus terwijk ik met moeite me lach in kan houden Schijnheilig
ziet je het al voor je dat we mandjes in de wasmachine doen of een ]
afwasser in dienst nemen om de mandjes te wassen
Ik: nee dat doen we niet sorry
mevrouw: Maar dat is toch smerig om boodschappen mee te doen
(graaft ondertussen door mijn stapel met mandjes om een volgens haar schoon mandje te vinden maar ondertussen blokken we de totale ingang
dus vraag ik mevrouw of ze nog een mandje wil)
mevrouw: ja maar ik wil wel een schone (nog steeds harstikke serieus)
ik: Nou mevrouw ik zet ze hier neer dan kunt u een schoon mandje vinden en kan ik verder gaan.

Collega roept me ik loop er naartoe en vraag wat ik die klant heb verteld
want als blikken konden doden had ze dat gedaan zei ze.
ik het verhaal vertellen en wij helemaal dubbel haha
dus nu zeggen we steeds en al een schoon mandje gevonden haha lol

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 01:21

Ik werk dus op een telefonische klantenservice. Kom ook héle irritante dingen tegen!!

* klanten die bellen voor vragen over hun inschrijving en die dan niet hun relatienummer hebben, hun postcode nog niet uit hun hoofd weten en alleen het huisnummer kunnen noemen. Zoek dat uit voór je belt!!

* Klanten met schreeuwende kinderen op schoot of (zo te horen) aan het plafond.

* Klanten die geen woord nederlands praten (ook geen engels)

* Klanten die beginnen met "Ja, JIJ hebt mij een brief gestuurd en JIJ hebt geld van mijn rekening gehaald en bla bla bla

* Klanten die denken dat zij de enige klant zijn van het WATERLEIDINGSBEDRIJF nota bene!! Die willen dus dat we meteen langskomen als er een kraantje is afgebroken. Ja meneer we hebben nog meer te doen. We maken gewoon een afspraak. "Nee u komt NU!"
Nee wij komen over 2 dagen. "Dan ga ik NU de waterleiding doorsnijden en dan komt u wel meteen!" Doe dat maar meneer. De rekening zal snel volgen Haha!

* Klanten die bellen dat ze geen water hebben. Ik vertel dan netjes dat de waterleiding in de straat is gesprongen en dat we met man en macht er aan werken. "Ja maar hadden jullie geen brief kunnen sturen!??!?" Verward Nee meneer wij hebben geen glazen bol...
Of mensen die gaan uitleggen waarom zij wél NU water moeten hebben.. denk je dat ik hier naast de kraan sta en je mij moet overtuigen 'm open te draaien ofzo!?

* Mensen die mij om half 4 'S NACHTS wakker bellen, omdat ze geen electriciteit hebben.... Verward

Heerlijk even die frustratie eruit Haha!:D

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 01:36

Missy"]
[quote="Lielle schreef:
mijn ergernis nr 1 in winkels! Om 4 uur alles gaan opruimen omdat ze om 5 uur dicht gaan Frusty


Dat doen wij ook heel vaak. Simpelweg omdat we gewoon geen donder meer te doen hebben... Scheve mond
De vracht zit erin, alles is gespiegelt, restanten zijn nagekeken, embalage is gedaan, magazijn is geveegt. En dan moet je nog een uur/anderhalf uur. Dan gaat er eentje vegen en schrobben. De karretjes worden klaargezet om naar binnen te gaan en we vegen de karrenstalling. De groente worden er uitgehaald(dat doen we niet een uur van tevoren hoor Knipoog )
Na vier uur krijgen wij nog maar weinig klanten omdat de markt dan weg is, dus we lopen niet echt mensen in de weg.

Ik kan best begrijpen dat het irritant is als iedereen staat op te ruimen, geeft zo'n gehaast gevoel vindt ik. Maarja, naar boven gaan en koffie drinken in die tussentijd mag niet en om nou met z'n allen op een kluitje bij de kassa te gaan staan om daar mensen te helpen in te pakken...
Na vieren komen er geen mensen meer met grote boodschappen, en daarmee staat het gewoon niet
[/quote]

Dan nog blijf ik van mening dat je netjes kunt wachten tot het vijf uur is.... en als je dat laatste uur dan echt zo'n personeelsoverschot hebt laat je toch wat mensen een uurtje eerder naar huis gaan

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:58

Ik ben een ijsmeisje in een (jawel) ijswinkel en daar zijn ook zeer veel ergernissen (ik deel ze even met jullie, aangezien het seizoen weer gaat beginnen Knipoog Schijnheilig )
* Klanten die hun (vaak jengelende) kinderen OP de vitrine zetten (mensen, dat ding is van glas) zodat ze alles goed kunnen zien en het gebeurt niet zelden dat er dan een papiertje oid uit de jaszak valt in het ijs... Niet hygienisch en strontirritant, want je mag de vitrine dan weer gaan poetsen
* Klanten die aan het bellen zijn met het thuisfront welke smaken ze willen hebben en of het dan in een bakje of een hoorntje moet... (bedenk het lekker thuis en hang op als je aan het bestellen bent)
* Klanten die alle smaken aan gaan wijzen (terwijl ze over de vitrine heen hangen)... sorry, maar wij weten welke smaak je bedoelt als je het zegt!
* Klanten die zomers in hun blote bast (lekker zweterig) tegen de vitrine aan gaan hangen
* Klanten die het jou kwalijk gaan nemen als er een lange rij staat als het buiten 35 graden is...
* Klanten die op het terras gaan zitten en dan besluiten dat ze toch niet meer zoveel trek hebben in het ijsje... wat doe je dan?! Je legt het op het tafeltje en loopt weg Verward

Zo, dat zijn een aantal ijsergernissen.. gelukkig zijn er ook heel vaak mensen die wel rekening houden met anderen. Ik snap gewoon niet dat mensen zo chagerijnig kunnen doen... als ik een ijsje haal ben ik altijd helemaal blij en vrolijk, ik zie het echt als een traktatie! Ach... denk dat alles wel zn plus- en minkanten heeft... Always look on the bright side of life OK dan! Clown

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:04

Moet trouwens wel heel eerlijk toegeven dat ik zelf een stuk cassière-vriendelijker ben geworden sinds ik zelf een jaar achter de kassa heb gestaan Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132093
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:18

Nog een leuke:
Laatst stond ik bij de Hema voor de kassa, mijn mannetje had gevraagd of ik ook (zo'n smerige Knipoog) rookworst mee wilde brengen.
Zie ik een koelvitrine met daarin zeker 100 rookworsten, en een kleine koter die alle rookworsten in z'n kleffe handjes pakt en weer terug legt.
Moeder stond er bij te kijken en deed niets.
Op mijn opmerking dat ik dat erg onhygienisch vond, kreeg ik een dodelijke blik toegeworpen.
Nou, voor ons geen rookworst meer Knipoog
Maar de klanten die 5 minuten later komen weten van niets en pakken doodleuk diezelfde rookworsten weer uit de vitrine.
Een gewaarschuwd mens..... Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:32

Heel aso is het wanneer klanten hun zonnebril ophouden terwijl ze je aanspreken.
Ik heb ook wel eens een discussie gehad met een klant die vond dat ze de bakjes met verse filet americain wel mocht opentrekken om te ruiken.
Vies wijf, ik snapte haar gelukkig bij het 1e bakje en die heeft ze moeten kopen ook

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:32

waar ik een hekel aan heb op mijn werk: als ik een klant bel en omdat hij directeur of een andere hoge functie bekleed, op een manier tegen je praat dat hij 'boven' je staat. Verschrikkelijk, als mensen dat doen. Alsof zij 'beter'zijn dan jij! Dan kan ik dus echt pissig worden!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:43

Scenario 1: Je gaat op een mooie dag nietsvermoedend je boodschappen doen. Aangekomen in de winkel is het er toch drukker dan anders. Je neemt je karretje/boodschappenmandje en gaat je boodschappen zoeken. Er lopen nog andere (leuke, ahum) mensen rond in de winkel, die hun karretje midden in een rij neerzetten, de boel blokkeren en gezellig even weglopen om iets uit een andere rij te halen (dit zijn de mensen die je nog eens vuil durven aankijken als je netjes hun karretje aan de kant zet zodat jij en andere klanten doorkunnen). In een andere rij staan 2 vrouwen/mannen/... gezellig te kleppen, langs elkaar, ook de rij blokkerend (ook zo van die mensen die je vuil durven aankijken als je laat merken dat je er toch echt wel door moet).

Scenario 2: Je hebt maar enkele boodschappen nodig, het is druk in de winkel, je komt aan de kassa aan met je 2 boodschappen in handen en er staan rijen met volgeladen karretjes voor je... De mensen die bij die karretjes horen, zien je aankomen met je 2 boodschappen en ineens doen ze allemaal alsof hun neus bloed, ze zijn te druk bezig met vanalles om maar niet naar jou te moeten kijken, want dan zouden ze je misschien eens voor moeten laten...

Scenario 1 vind ik al vervelend... Maar bij scenario 2 krijg ik het echt op m'n heupen... Is het zoveel gevraagd om iemand die maar enkele dingen moet afrekenen even voor te laten gaan als je zelf met een afgeladen volle kar staat te wachten? Of ben ik zo een uitzondering dat als ik met een volle kar sta te wachten de man/vrouw achter mij met enkele boodschappen voor laat gaan?