gekke kattengewoontes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:07

crossmonster schreef:
kruimeltje bracht elke dag een halve muis of halve vis voor ons mee Scheve mond
lag dan netjes voor de deur Tong uitsteken
kheb wel eens gelezen dat katten dat vaker voor hun baasje schijnen te doen !


Hou op hou op... Je wilt niet weten wat voor een slachtvelden ik op mijn kussen (!!!) gevonden heb...

Ik heb er nog 2 ontdekt

Koekie gaat raar staan draaien en wiebelen als je tuttuttut zegt, om vervolgens om te vallen Haha!
Elmo is als de dood voor speelgoedmuizen... Hoe groter, hoe harder hij wegrent...

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:02

Tegenwoordig vallen de rare gewoontes van onze kat erg mee. Meneer brengt de dag voornamelijk door met het slijten van zijn oogleden Haha!

Maar vroeguh...... er was niks leukers om je dikke rooie katerlijf in een schoenendoos zien te proppen waarbij alle vetkwabben eroverheen golfden *LOL* of als het vrouwtjes aan het leren was en het hele bureau vol had liggen met allerlei papieren en boeken om juist op dat ene boek of die ene map te gaan zitten die ze nodig heeft Schijnheilig
Er is ook een tijd geweest dat het ontzettend leuk was om mee te lopen met het planten water geven want dan kon je zo leuk met dat straaltje water spelen Haha! (en het vrouwtje naderhand maar weer met een doekje door de kamer heen Schijnheilig ). En als je een gekke bui had om je dan vervolgens of op de onderkant van de bank af te reageren Verward, op de hand (of benen Schijnheilig ) van je vrouwtje of om als een idioot een aantal keer de trap of en af te rennen *LOL*
Wat eten betreft werd er pertinent geweigerd om elk ander voer dan Whiskas te eten (hoezo verwend? Schijnheilig ), voor menseneten werd en wordt de neus opgehaald (met uitzondering van rosbief want die jat ie bijna van je boterham af.....), de behoeftes werden/worden bij voorkeur puur natuur in de tuin gedaan (of op de begraafplaats aan de overkant Schijnheilig ), op aanvallende merels werd niet gereageerd als je in de tuin op een zonnig plekje lag te slapen maar daarentegen werd er wel met enig regelmaat een dode muis bij de achterdeur neer gelegd.

Maar tegenwoordig......... is hij (bijna) 17 jaar oud, ligt de hele dag te slapen, neemt af en toe een hapje eten en doet zijn behoeftes in de tuin, heeft hij ongelovelijke vrijbuien en is hij echt oost-indisch doof Lovers
En van mij mag hij nog heel lang als decoratie in die ene stoel in de huiskamer liggen Lovers zolang hij af en toe maar wel adem haalt Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:09

flettie schreef:
Wat eten betreft werd er pertinent geweigerd om elk ander voer dan Whiskas te eten (hoezo verwend? Schijnheilig ),


Vind het wel meevallen met verwend zijn... Mijn straatkatten eten Royal Canin. Hebben ze toevallig 1 keer van mijn moeder gekregen, vanaf toen zijn ze net zo lang in hongerstaking gegaan tot ik zwichte... Ik heb het anderhalve week volgehouden, en toen kon ik het niet meer aan Bloos Ze aten echt helemaal niets Scheve mond Alleen vlees, de brokken keken ze niet meer aan, dat was nl maar Whiskas... Ik heb het anderhalve week volgehouden, en toen kon ik het niet meer aan Bloos Was ineens niet meer goed genoeg voor meneer en mevrouw kat Scheve mond

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:13

Sonja schreef:
Tommie eet ook met haar voorpoot. Ze pakt bv een stukje vlees uit de nassi niet met haar bek maar met haar voorpoot met nageltjes uit.


Dat doen ze omdat ze last hebben van de tanden. Die van ons heeft 't ook. En 't daarom ook zo vaag. Ze hebben er niet echt veel last van. En om 't te verhelpen moeten ze geopereeerd worden, dus we hadden zoiets van laat maar.

Mijn kat heeft laatst m'n vriendje ingepikt Boos! Asociaal beest!

Verder flippen ze volledig als ze eten krijgen! En we hebben van die mooie kattenluikjes waar ze niet doorheen willen.

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 22:22

Pervinco"]
[quote="flettie schreef:
Wat eten betreft werd er pertinent geweigerd om elk ander voer dan Whiskas te eten (hoezo verwend? Schijnheilig ),


Vind het wel meevallen met verwend zijn... Mijn straatkatten eten Royal Canin. Hebben ze toevallig 1 keer van mijn moeder gekregen, vanaf toen zijn ze net zo lang in hongerstaking gegaan tot ik zwichte... Ik heb het anderhalve week volgehouden, en toen kon ik het niet meer aan Bloos Ze aten echt helemaal niets Scheve mond Alleen vlees, de brokken keken ze niet meer aan, dat was nl maar Whiskas... Ik heb het anderhalve week volgehouden, en toen kon ik het niet meer aan Bloos Was ineens niet meer goed genoeg voor meneer en mevrouw kat Scheve mond
[/quote]

Tja, wij waren ook zo goed begonnen met het huismerk van Appie Heijn..... totdat het zijn 1e dierendag werd en mijn moeder hem eens wilde verwennen met Whiskas Dat hebben we geweten..... we hebben toen ook nooit meer iets duurders gekocht Haha! Tegenwoordig krijgt ie ook brokken van Royal Canin maar dan vanwege zijn leeftijd zodat hij goed op gewicht blijft en zijn vacht een beetje mooi blijft Lovers

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:27

als je ff een uurtje hebt............kan ik alle gekke dingen van mijn 3 katten typen................ze hebben allemaal wel gekke dingen !!!

Mendi

Berichten: 2290
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:40

Ook mijn katje van bijna een jaar vindt apporteren een eindeloos leuk spelletje. Momenteel loopt ze als een gek door het huis te rennen, terwijl mijn andere, iets oudere, kat al uuuuuren in haar radiatorhangmandje ligt te pitten.
Wat die twee aan kattenkwaad uithalen: ik heb zo´n plant met blaadjes in slierten, die er af trekken en mee gaan spelen, als ik spercieboontjes aan het klaarmaken ben dan willen ze er ook graag eentje, waar heel heftig mee gespeeld word... (met een bóóntje! Schijnheilig ) Verder dingetjes in je schoenen stoppen is ook favoriet. Of heel hongerig zijn en als je dan eens een goedkoop merk eten neerzet diep, maar dan ook diep beledigd de neus ophalen en op hoge poten weglopen.. en de hele dag dan ook niet eten!
Maar het zijn zulke schatten van katten!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:50

crossmonster schreef:
kruimeltje bracht elke dag een halve muis of halve vis voor ons mee Scheve mond
lag dan netjes voor de deur Tong uitsteken
kheb wel eens gelezen dat katten dat vaker voor hun baasje schijnen te doen !

Ik Pas altijd op bij de paarden als de eigenaars op vakantie gaan en die hebben ook een zooitje katten.
Op een dag kom ik beneden en zie een paar veertjes, had dat stomme beest een hele duif mee naar binnen genomen, ik snap niet dat hij hem door het katteluik heeft gekregen! Hij lag er zelf naast om hem te bewaken. Gweldige dieren katten Knipoog
Onze eigen kat is echt heel erg maf. Speeltjes, heeft ze wel, maar het leifsts speelt ze met blaadjes van de planten Verward
Ze is niet jong meer, maar nog steeds zo speel als wat.
Apporteren kan ze niet, jammer genoeg, lijkt me wel leuk om te leren *LOL*

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:15

Die van mij maakt deuren open, helaas doet hij ze niet dicht..... moet ik dus weer opstaan (hoezo slaaf)
We kwamen ook een keer thuis stond gewoon de voordeur open.

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:21

little schreef:
Die van mij maakt deuren open, helaas doet hij ze niet dicht..... moet ik dus weer opstaan (hoezo slaaf)

En dan niet op een normale doorgang-opening Nee, gelijk wagenwijd open zetten die deur
Wat slaaf zijn betreft: onze deur naar de gang toe heeft zo´n veer erin zitten (zodat hij weer terug valt als meneer ´m wagenwijd opengooit ) met een oud naaldenkussentje van mijn moeder er aan de bovenkant tussen (zodat meneer zijn pootje er goed tussen kan krijgen om ´m open te gooien ). Maar het is natuurlijk veel makkelijker om heel geduldig bij die deur te wachten tot een van je baasjes langs komt en die deur voor je open doet En als ze niet snel genoeg langs komen dan miauw je ze gewoon even tot de orde
Dat tot de orde miauwen doe je ook als ze te lang wachten met je nieuw/vers eten geven...... dan wandel je eerst naar je bakje, je kijkt er verontwaardigt in en je denkt "Nog steeds geen nieuw eten?" Boos! , je loopt terug, kijkt om het hoekje van de bank en je zet vervolgens zeer luidruchtig een grote b*k op waarbij je net zo lang doorgaat tot er iemand op staat om je eten te geven *LOL* Dat zal ze leren om niet gelijk op je eisen te reageren ~~}>

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:28

flettie schreef:
Maar het is natuurlijk veel makkelijker om heel geduldig bij die deur te wachten tot een van je baasjes langs komt en die deur voor je open doet


Ja inderdaad... Ik heb al 1,5 jaar een kattenluikje, en sinds een paar maanden gaat Elmo 's ochtends met me mee naar buiten (door de grote-mensen deur) en hij gaat pas weer naar binnen als ik terug kom van mijn werk. Door dezelfde deur... Het kattenluikje weigert ie te gebruiken Scheve mond

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:06

Spooky is gek op plastic.
Wanneer ik boodschappen heb gedaan en ze op tafel uit de tas of krat haal, zit ze als eerste te snuffen door de spullen of er nog ergens een lekker plasticje ligt.
Daar gaat ze dan verlekkerd aan staan likken Vingers aflikken

Als ik een plastic zak op de grond leg, gaat ze erin zitten.........draait zich om en steekt dan met haar koppie naar buiten. 'mooi hutje baasje he! *LOL* '

Echt heel lief. Verder speelt ze graag met de bal en is ze erg onderzoekend. Als we thuis komen uit kantoor, staan de kastjes open.............mevrouw heeft lekker overal in zitten snuffen! Haha!

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:23

Ook ik heb even smakelijk zitten lagen bij alle verhalen!
Wat zijn katten toch veel hetzelfde zeg!
Ook onze kat vindt apporteren het einde, kan zitten en pootjes geven op commando (mits je er wat lekkers bij houdt). Hij vindt het helemaal geweldig als ik aardappels ga schillen, hij jat het liefst zo'n lange schil om deze ergens in een hoekje op te eten. Overigens 'pikt' hij ook graag schilletjes van de spruitjes, bloemkoolroosjes, prei, paprika en zelfs olijven vindt ie heerlijk! (knoflook en ui vond ie minder, maar de rode peper zou hij ook aandurven, maar ikke niet). verder kan hij mega hoog springen, hij haalt zeker de 1.70 (wel tegen de muur aan). Oja, als ik een lege doos heb, gaat er 1 in zitten, en de andere komt dan natuurlijk kijken, waarbij de een denkt, zo ik ga jou eens even lekker slaan, dat zie je toch niet!
De lege plastic bakjes van de biogarde zijn ook erg favoriet, hij likt eerst de randjes schoon, maar ja, dat wat onder op de bodem zit is vast net zo lekker. Hij vouwt vervolgens zijn oren plat op zijn hoofd om zonder schroom zijn hoofd helemaal in het bakje te steken. En dat je dan ongetwijfeld vast komt te zitten? Geen probleem, jij hebt lekker de biogarde die op de bodem zat, en als je eruit wilt, steek je je hoofd in de lucht en gaat achteruit lopen, dan laat het bakje vanzelf wel los van je hoofd. Mocht er toch nog iets in zitten, dan herhaal je bovenstaande net zolang tot de bak leeg is.
En uiteraard net doen alsof je heerlijk ligt te slapen, om daarna als je alleen in de huiskamer bent even te kijken op het aanrecht of daar nog iets lekkers ligt....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:20

lieke2 schreef:
maar de rode peper zou hij ook aandurven, maar ikke niet).


Dat heeft Poco al voor 'm uitgeprobeerd.
Ik had 2 halve rode pepers even in de macroni saus gedaan om te laten trekken en later er weer uitgehaald en gewoon op de aanrecht gelegd.
Even geen rekening gehouden met Poes.
Foetsie rode pepers....

En het drinkbakje hebben we die dag zo'n 3 keer moeten bijvullen Bloos!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:28

mzzz.
mijn ene kat geeft een knipoog als ik naar hem knipoog.
Als ik mijn andere kat roep, komt ze op me af en springt ze op mijn schoot.
als ik de deur opendoe dan gaat de ene kat eten, da andere op mijn schoot...enz Lachen
ze zijn in ieder geval errug maf Haha!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:33

Mijn kat zuigt op mijn (linker)duim. Sterker nog, ik heb geen leven als ze een avond niet mag Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 14:19

haha, die biogarde kat Haha! De hond die we vroeger hadden probeerde dat ook maar dan bleef haar neus altijd vastzitten. Kreeg je zo'n grote herdershond met biogarde bekertje over d'r neus die kwam smeken of ik het eraf wilde halen.
Verder is 1 van de 2 katten ook ontzettend kieskeurig. Die heeft ook een hele tijd alleen maar royal canin gegeten. Nu we een 2e kat erbij hebben die echt een vuilnisvat is wat eten betreft is meneer wat minder kieskeurig geworden;)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:08

whaha dat verhaal van die whiskas en royal canin *LOL*
herkenbaar !!!!!!
echt die kat die we nu hebben die vreet niets anders !!!
we hebben ook een angorakat gehad, die luste ook alleen whiskas en tom poes, als ze iets anders kreeg keek ze ontzettend vies in het bakje en liep boos weg !
we hebben ook een keer een kat gehad, gemma, ik vergeet het nooit meer, die gromde als je in de buurt van haar eten kwam !!! net een hond!
en als je dan met een vork heel langzaam in de buurt van het bakje kwam, dan gromde ze en dan ineens WAP die poot op die vork ,zo van "tot hier en verder niet !!!"
toen diezelfde kat een nestje had, kwam ze op een gegeven moment met een half vergaan konijn aanzetten IEUWWWW dat stonk!!!
bah bah dat was echt ranzig!

een keer heb ik ook zoooo onwijs gelachen met onze vorige kat, pietje , die lach op een gegeven moment lekker op de bank te slapen, tot er op tv die reclame was van noodles ofzo geloof ik
iig die deurbel die is precies maar dan ook echt precies hetzelfde als bij ons, dus die reclame was op, en onze honden beginnen me te blaffen, vliegt die kat gewoon keihard tegen de muur Verward
we hebben ons eigen kapot gelachen !!! *LOL*
gewoon vanaf de bank ineens twee meter omhoog vliegen, tegen de muur
ja ik kan het nu wel zo vertellen maar ik denk dat je er bij had moeten zijn Scheve mond Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:28

crossmonster schreef:
we hebben ook een keer een kat gehad, gemma, ik vergeet het nooit meer, die gromde als je in de buurt van haar eten kwam !!! net een hond!


Koekie en Elmo doen dat ook Haha! Bij brokjes niet, maar bij vlees wel. Koekie doet dat overigens ook bij speelgoedmuizen... Moet je ze voor de gein eens aanraken als ze grommen, dan kun je echt genieten Haha! Mijn god, onze St.-Bernard is er niets bij...

Dat grommen is op zich wel handig, want als ze wat gevangen hebben buiten, gaan ze op mijn kamer zitten grommen. Dat doen ze dan zo hard dat ik er wakker van word en het slachtoffer (met veel pijn en moeite) uit een kattenbekje trek... Dat ze dan gewoon stil zijn.... Scheve mond

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:50

Wij hebben 3 van die gekke beesten Haha!

Hooi een blauwgrijze poes die doet net alsof ze kan praten, miauwtje van lage en hoge tonen en ze blijft maar 'praten' als je terug antwoord geeft Haha!

Dan hebben we nog een cremekleurig poesje Zip's, die kan muisjes apporteren en naar je toebrengen. Verder kan ze vanaf ons balkon (op 1 hoog) naar het balkon schuin naar de buren springen en vandaar glijdt ze steilrecht naar beneden naar een lage schutting en kan zo naar buiten, best griezelig om te zien, maar het gaat altijd goed Haha!

En dan hebben we een jaar oude zwart witte kater, die kijkt een beetje scheel en is niet een van de slimste Cool Hij kan grommen als een hond, hij is namelijk opgegroeid met onze pup (zijn even oud). Hij gaat dan ook altijd mee als we de hond uitlaten.
Hij gaat alleen altijd op de kattebak als wij net willen gaan eten Boos!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:58

ohw ja summertje, dat terugpraten is helemaal geweldig !!!!! *LOL*

dat doen volgensmij vooral katertjes !
die we nu hebben ook, die kan ook echt praten
en als ik m eten heb gegeven en hij heeft nog honger,roept ie : meeurr meeeurr ( vertaald : meer!!!! Haha! )

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 11:32

Hahahaha, nou die van ons is echt een poes hoor Haha!
Ze kan je dan ook zo heel mooi aankijken, en dan zegt ze "Aw aw"

Ze is verder ook goed in kopjes geven, dat doet ze echt gericht én hard!! Blauw oog

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 13:40

Die van ons kan ook heerlijk praten
En het verhaal van wiskas is hier ook zo bekend
Verder gaat ze op het aanrecht op wat lekker uit als je der geen aandacht geeft
Maar het leukste is toch wel naar buiten kijken als het sneeuwt dan die vensterbank laten vallen tijdens het omhoog klimmen en dan moord en brand schreeuwen als ze veilig zit maar de vensterbank op de grond (inclusief planten en beeldjes)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:02

ohw ja , summertje dat van die kopjes geven *LOL*
gizmo , die deed dat ook zo gruwelijk hard *LOL*
tegen de hond ook, die keek dan zo ongelukkig , zo van *auw* haalt iemand die rotkat weg ???
de katten zijn dan ook zeker weten de baas hiero!

Symphony
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Wagenborgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 17:31

hallo Verward