Partner wil geen 2e kind

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12239
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 16:33

Neevoor2 schreef:
ik wil proberen te genieten van de vakantie tijd, dingen ondernemen met zijn drieën en hierbij wel een beetje te voelen wat ik ervan vind als ons gezin in deze samenstelling zo blijft.

Al met al blijf ik het nog steeds een hele moeilijke situatie vinden.


Knap dat je dat probeert, zeker ook omdat de wens zo diep zit bij jou. Denk dat het voor nu wel goed is om het zo te doen, genieten van deze momenten, even niet de beladen gesprekken over het lastige onderwerp te hebben elke keer. Er is zoveel meer wat jullie samen bindt. Goed om daar naar te kijken nu en van te genieten. Dat lastige gesprek zal vast een keer worden gevoerd samen.

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 07:53

Goh ik kwam toevallig dit topic weer tegen en ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe het jullie verder vergaan is...? Mocht je het niet vervelend vinden om een update te geven...?

Neevoor2
Berichten: 11
Geregistreerd: 20-07-22

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 09:30

Wat lief dat je om een update vraagt. Ik kreeg een melding van een nieuw bericht. Ik zal proberen het wat samen te vatten.

Tijdens onze vakantie voelde ik enorme afstand van zijn kant. Na onze vakantie zijn we in relatietherapie gegaan. Daar is aanvankelijk niet eens de 2e kind discussie ter sprake gekomen maar vooral onze relatie.
Het bleek dat hij al langer twijfels had die hij nooit had uitgesproken, ook niet toen ik hem daar eerder naar heb gevraagd. Het lukte niet meer om samen zowel fysiek als emotioneel nader tot elkaar te komen, ook niet met de relatietherapie.
De eindconclusie is dat we gescheiden zijn.

Dat is gelukkig wel in redelijk goede harmonie gegaan. We hebben nog steeds wel strubbelingen maar dat zit vooral op communicatie, wat hij erg lastig blijft vinden.
We hebben nu een regeling waarbij onze dochter iets meer bij mij is dan bij hem. Ze lijkt er gelukkig niet onder te lijden. Ze is nog steeds een vrolijk, blij meisje.

Inmiddels dus elk ons eigen huis en langzaam weer bouwen aan de toekomst.
Ik kan nu zeggen dat het (weer) goed met me gaat, maar het is wel een ontzettend zware periode geweest.

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 10:09

Achgos, wat jammer dat het zo gelopen is :(:)
Maar dan zat er dus toch wat meer achter dat hij een 2e plotseling niet meer zo zag zitten.

Hopelijk gaat het jullie elk goed op het nieuwe pad.
Heb je zelf nu nog het gevoel dat dat 2e kindje nog op je wacht zeg maar....?

MarliesV

Berichten: 15215
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Partner wil geen 2e kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 11:38

Verdrietig dat het zo is gelopen en dat je elkaar heb moeten loslaten.

Maar wel heel sterk dat jullie samen in therapie zijn gegaan, er was dus zeker een onderliggend gevoel waardoor hij niet aan een 2e kind wou beginnen. Vind het goed dat hier naar geluisterd is en dat jullie daar uiteindelijk uit zijn gekomen. Natuurlijk niet de uitkomst die je hoopt.

Fijn dat je een update deelt! Wens je een mooie toekomst TS.

pinto_1

Berichten: 2567
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 22:17

Och, wat verdrietig voor jullie.

Wel fijn dat jullie in goede harmonie uit elkaar zijn gegaan, met een goede omgangsregeling voor jullie dochter.

Sterkte! :(:)

Neevoor2
Berichten: 11
Geregistreerd: 20-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 11:20

pmarena schreef:
Achgos, wat jammer dat het zo gelopen is :(:)
Maar dan zat er dus toch wat meer achter dat hij een 2e plotseling niet meer zo zag zitten.

Hopelijk gaat het jullie elk goed op het nieuwe pad.
Heb je zelf nu nog het gevoel dat dat 2e kindje nog op je wacht zeg maar....?


Ik hoop nog steeds dat het me ooit gegeven is, maar ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn. Ik ben nog jong genoeg om het af te wachten.

Eventueel over een paar jaar kan ik nog bewust alleenstaand moederschap overwegen, maar liever nog een kindje krijgen met een partner.

Dank voor al jullie berichtjes :-)