Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7449
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 01:16

Nou haar eigen relatie vind het oke, wie zijn wij dan om erop door te gaan.

In mijn eigen relatie doe ik het anders, maar het gaat hier niet om een relatie waar ik iets mee te maken heb.

En het is een goede drama biecht :Y)

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 07:23

Nyaleti schreef:
Wat wordt hier lief gereageerd op bewust vreemd gaan.

Een dronken zoen op een feestje VS meerdere malen 'bewust' zoenen, in bed knuffelen en elkaar meerdere malen zie. Nee jullie staan wel even ja..


Mij maakt het niet zoveel uit, ik hecht niet zo aan monogamie. Ik vind het ook niet mijn plaats om Lau af te straffen ofzo.

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 07:40

Nyaleti schreef:
Wat wordt hier lief gereageerd op bewust vreemd gaan.

Een dronken zoen op een feestje VS meerdere malen 'bewust' zoenen, in bed knuffelen en elkaar meerdere malen zie. Nee jullie staan wel even ja..


Hoezo?
Na een zware tijd maakt ze een misstap. Vertelt die aan haar man, die blijkt ook een misstap te hebben begaan. Ze komen tot de conclusie dat ze toch wel voor elkaar willen gaan.

Wat moet een buitenstaander er nog van vinden dan?
Behalve wat medeleven tonen, van nog verder de put in duwen is ook nog nooit iemand beter geworden.

Alsof je zelf nooit iets doms hebt gedaan in je leven. Soms heb je zulke domme dingen gewoon ook nodig om een patroon te doorbreken en om te weten wat je echt belangrijk vindt in je leven.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-24 08:42

Ik doe echt heel veel domme dingen en ik denk écht dat dat bijdraagt aan mijn levensgeluk.

marleen_88

Berichten: 14098
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 09:18

Een dergelijk fertiliteitstraject trekt zeker een zware wissel op een relatie, daarmee keur ik vreemdgaan echt niet goed. Het is zo gelopen en zoals ik het lees zijn jullie beiden oké met het zoenen van een ander. Dat is verder aan jullie en niet aan buitenstaanders.
Veel wijsheid gewenst, hopelijk kunnen jullie samen de juiste beslissing nemen voor de toekomst.

Mer1980

Berichten: 18891
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 17:12

Oef dat is wel een juicy biecht. Tsja wat moet ik ervan vinden. Een relatie is keihard werken, mijn huwelijk is ook met ups en downs, echt van het aanvragen van de scheiding tot aan relatie therapie gehad, we zijn (voor zover ik weet) niet vreemd gegaan. Maar we hebben wel open gesprekken over het meer spanning zoeken buiten het huwelijk, ik ben er niet zo op tegen we zien het wel, dat gezegd hebbende het gaat nu alweer een aantal jaren goed.

Er zijn heel veel soorten verliefdheid, je bent immers net getrouwd, dus ergens had/heeft die man iets waar je op bent gevallen. Ik begrijp ook dat jullie beiden al een beetje buiten de deur hebben gesnoept en dus goed in gesprek zijn. Wat betreft de andere kant, je hoort natuurlijk alleen de nare dingen over de zwangere vriendin. Mijn man vond mij ook de exorcist tijdens mijn zwangerschap }:) ~~}> dus dat moet je een beetje met een korreltje zout nemen.

Misschien kun je in overleg met je partner je huwelijk wat open gooien voor de spanning, bezoek samen eens een club ofzo en overleg wat er mogelijk is buiten de deur. Ik zeg altijd tegen mijn man: wat jij mag, mag ik ook ;) Iedereen maakt fouten, maar ga uit van je eigen gevoel, je wil je man niet kwijt, maar de spanning voor de zoon van je collega is ook heel leuk. Tsja waarom niet een beetje van allebei.

Nielojram

Berichten: 7837
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 20:27

Ik moet altijd een beetje huilen als we om acht uur twee minuten stil zijn..

Ben niet zo oud dat ik de oorlog meegemaakt heb..Op de een of andere manier komt de ellende dan tóch binnen...

fleurtjeuh
Berichten: 10357
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 20:33

Nielojram schreef:
Ik moet altijd een beetje huilen als we om acht uur twee minuten stil zijn..

Ben niet zo oud dat ik de oorlog meegemaakt heb..Op de een of andere manier komt de ellende dan tóch binnen...

Dat heb ik ook.
T voelt dan ineens enorm ofzo.

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 21:36

Nielojram schreef:
Ik moet altijd een beetje huilen als we om acht uur twee minuten stil zijn..

Ben niet zo oud dat ik de oorlog meegemaakt heb..Op de een of andere manier komt de ellende dan tóch binnen...

Ik word er ook een soort van verdrietig door.
En het helpt ook niet dat ik 2weken geleden in Concentratiekamp Sachsenhausen was, ik voelde de angst en het verdriet daar leek het wel

Butterfly
Berichten: 2862
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 09:02

De 2 minuten stilte gingen nog wel, daarna zag ik foto's van Auschwitz. Kinderen die hand in hand liepen, met als bijschrift dat het hun last walk before leaving earth was. Daarna nog een andere foto met hetzelfde bijschrift, foto's van de gaskamers en de lege Zyklon B blikken.

Ik heb het nooit eerder gehad, ook al vaker foto's van Auschwitz gezien, maar zo vlak na de 2 minuten stilte, de vlaggen half stok... ik was er letterlijk misselijk van.

Kaitlyn

Berichten: 9735
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 20:31

Mijn vriend (Duits militair) keek vorig jaar voor het eerst met mij de herdenking. Tranen over zijn wangen, hij was zo ontroerd en vindt het zo mooi dat we dit in Nederland doen.
Gisteren weer gekeken. Volgend jaar wonen we in Duitsland, maar hij wil dit jaarlijks blijven doen.
Ik heb in het verleden toen ik in de horeca werkte eens een paar minuten op de wc gekeken met radio aan op mijn telefoon zodat ik kon stilhouden, want de baas wilde alles gewoon door laten gaan. Heb er heisa van gemaakt en toen dus stoïcijns op de wc gaan zitten. :+

xPabloBokt

Berichten: 9476
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:01

Ik heb daarom dus altijd vrij gevraagd op 4 mei, want anders had ik bij de McDonald's ongetwijfeld ook heisa moeten maken. Mooi dat je vriend het zo mooi vind :(:)

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:11

Ik moet opbiechten dat ik mijn man heb laten slapen tijdens herdenking.

Hij heeft iets, hooikoorts, corona, beginnende longontsteking, dat gaan ze nog uitzoeken. Maar hij was om half acht ongeveer in slaap gevallen en denk, hij heeft het ontzettend hard nodig.

Hij snurkte niet! Dus het is hier echt twee minuten stil geweest.

Oja...
En we zijn stiekem getrouwd. _/-\o_ dikke maand geleden.
Pas na die tijd op Facebook geplaatst. "Meeste mensen gaan op huwelijksreis, wij gewoon naar de dierentuin!"

Op mn werk kwamen ze ineens met vragen... "Ben je getrouwd?" Haha. *\o/* ons ding! Heerlijk!

Telpeva

Berichten: 14800
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:19

Ah leuk gefeliciteerd!!

Maddy_Paola

Berichten: 1338
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:22

xPabloBokt schreef:
Ik heb daarom dus altijd vrij gevraagd op 4 mei, want anders had ik bij de McDonald's ongetwijfeld ook heisa moeten maken. Mooi dat je vriend het zo mooi vind :(:)


Toen ik bij mac werkte werd er gewoon 2 minuten stilte gehouden. Werd kwartier ervoor al rekening mee gehouden, qua voorraad. En paar minuten voor tijd ging hele keuken plat zodat t niet zou piepen.
Iedereen voor de counter en petje af. Om 8 uur echt stil en dan voelde je het restaurant ook stil worden, heel bijzonder.
Dat is bij waar ik werkte en de andere vestiging van de franchisenemer in ieder geval gebruikelijk, weet niet bij andere vestigingen.

Flying_Angel

Berichten: 15733
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 07:38

Toen ik bij de McDonald’s werkte op 4 mei waren we ook gewoon 2 minuten stil. Alle apparaten hadden we ook uit. Was echt stil.