Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Faelynn schreef:Word altijd voor gewaarschuwd, wat de fabriek aangeeft dat die kan rijden haalt geen enkele scooter volgens mij.
Ik heb de IVA S4 en kan er net 40km mee rijden, fabriek zegt.. even uit mijn hoofd 80km. Dat haalt die dus ook echt nooit. Misschien berg afwaarts met een stabiele lage snelheid van 20kmh oid, geen wind en perfecte omstandigheden hahaha.
Oscar schreef:Waarschijnlijk rijd je dan constant in de hoogste stand? Dat gaat behoorlijk ten koste van de actieradius.
Als de fabriek opgeeft dat je actieradius ca. 60 km. is, dan is dat in de eco-stand (cq. snorstand, ca. 25 km/uur). Als je in de hoogste stand rijdt dan haal je maar net iets meer dan de helft, ik zou denken maximaal 40 km. en dan houdt het echt op.
Citaat:Killerbee Electrico de voordelige volledig elektrische scooter.
2000 Watt Bosch motor
Accu LG 72V 20AH (actieradius c.a. 45 kilometer volgas en tot wel 70 km bij lagere snelheden)
Laadtijd 4 tot 6 uur
Laadcycli 900 keer
Snelheid 45 kilometer per uur
Oscar schreef:Waarschijnlijk rijd je dan constant in de hoogste stand? Dat gaat behoorlijk ten koste van de actieradius.
Als de fabriek opgeeft dat je actieradius ca. 60 km. is, dan is dat in de eco-stand (cq. snorstand, ca. 25 km/uur). Als je in de hoogste stand rijdt dan haal je maar net iets meer dan de helft, ik zou denken maximaal 40 km. en dan houdt het echt op.
Celiien schreef:Is ofwel de kabel (deze was warm, en de pinnetjes in de kabel waren zwart ipv goud)
Huertecilla schreef:Celiien schreef:Is ofwel de kabel (deze was warm, en de pinnetjes in de kabel waren zwart ipv goud)
Een warme kabel komt vrijwel altijd door een te hoge/grote stroom; teveel ampéres. Dit wordt bevestigd door de verkleurde contactpennen. Dat ligt óf aan de lader óf aan de accu. Meestal is het de accu en in dit geval, ook al was het niet de accu, is deze nu toch met teveel apéres geladen.
De beperkte levensduur van de accu is waarom ik van het idee afgestapt ben.