Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 12:53

Maar zijn het amerikanen of noemen jullie het amerikaanse types?

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 13:01

Ik was vergeten de foto te sturen, het blijkt niet dezelfde.

Zonnetje, mijn contact is een amerikaan. Amerikaans type is niet wat ik heb genoemd volgens mij.

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 13:06

Jij niet maar iemand anders en ik raakte er van in de war. Ook over de crypto's etc. Dus ik dacht misschien bedoelen jullie iets anders en snap ik de clue of cryptische taal niet :+

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 13:09

Aan het pb'en met twee bokkers, klinkt wel alsof er sprake is van een type... :D Een type dat vol van zichzelf lijkt, een paar uurtjes niet een beroep heeft en daarnaast het leven vooral voor elkaar krijgen met cryptocurrencies :)

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 13:14

Ik heb ook ooit een vriendje gehad die super slim was, aan de uni afgestudeerd maar dacht met online pokeren zijn geld te gaan verdienen. Ik kon daar toen ook niet zoveel meer. Maar het toeval wil dat zijn vriend die bij mij in de klas heeft gezeten wel een van de beste pokeraars van de wereld is geworden en goed voor iets van 5 miljoen dollar :+

Ik heb toch liever dat ze met regulier hard werken hun geld verdienen :+

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:45

Ik heb er 1 gehad die continue in de schulden zat door gokken, en die verdiende met regulier hard werken heel veel geld. :+

henshem
Berichten: 1132
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 16:45

Ik kom onder mijn meeleessteen vandaan: Google maar eens op tinder crypto scammers. Daar lijkt dit toch wel sterk op. Op 2 februari jl. heeft in de NRC een stuk gestaan over een vrouw die er (uiteindelijk) ook is ingetrapt.

Anoniem

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 16:52

Als iemand zo loopt te pushen over wat voor interesse dan ook dan haak je toch sowieso af?

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 17:16

Relaxed schreef:
Als iemand zo loopt te pushen over wat voor interesse dan ook dan haak je toch sowieso af?

Precies.. je hoeft niet dezelfde interesses te hebben.

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 19:15

ReadTheRulez schreef:
Eerst is alles leuk en aardig en ineens draaien ze als een blad aan de boom om. Dat is me nu al een paar keer gebeurd.
De laatste was ook met cryptocurrency bezig, waarvan mijn profiel al aangeeft dat ik daar niks van wil weten. Hij bleef er steeds op terugkomen.
We gingen van "ik denk dat mijn moeder je wel zou mogen" naar "jij bent ook geen leuk persoon" toen ik aangaf dat hij echt moest ophouden mij te proberen te overtuigen.


Ik heb tot nu toe van onder een steen meegelezen maar hier wil ik even op reageren. Ik hoorde pas in een podcast of ik las ergens (weet even niet meer waar) een real life verhaal van iemand die via een datingsite benaderd was door iemand die haar ook had overgehaald om te investeren in crypto. Eind van het verhaal: meneer was gevlogen met haar spaargeld. Wat je ook doet, nooit nooit nooit hierin mee gaan en al helemaal niet onder coaching of begeleiding van zo iemand gaan investeren.

CharlieVM
Berichten: 883
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 19:17

henshem schreef:
Ik kom onder mijn meeleessteen vandaan: Google maar eens op tinder crypto scammers. Daar lijkt dit toch wel sterk op. Op 2 februari jl. heeft in de NRC een stuk gestaan over een vrouw die er (uiteindelijk) ook is ingetrapt.


Ah, het was inderdaad NRC waar ik dat las!

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:40

CharlieVM schreef:
ReadTheRulez schreef:
Eerst is alles leuk en aardig en ineens draaien ze als een blad aan de boom om. Dat is me nu al een paar keer gebeurd.
De laatste was ook met cryptocurrency bezig, waarvan mijn profiel al aangeeft dat ik daar niks van wil weten. Hij bleef er steeds op terugkomen.
We gingen van "ik denk dat mijn moeder je wel zou mogen" naar "jij bent ook geen leuk persoon" toen ik aangaf dat hij echt moest ophouden mij te proberen te overtuigen.


Ik heb tot nu toe van onder een steen meegelezen maar hier wil ik even op reageren. Ik hoorde pas in een podcast of ik las ergens (weet even niet meer waar) een real life verhaal van iemand die via een datingsite benaderd was door iemand die haar ook had overgehaald om te investeren in crypto. Eind van het verhaal: meneer was gevlogen met haar spaargeld. Wat je ook doet, nooit nooit nooit hierin mee gaan en al helemaal niet onder coaching of begeleiding van zo iemand gaan investeren.


Jij zegt wat ik denk. Er zitten natuurlijk ook kwetsbare en lieve mensen op Tinder . Dat weten dat soort gasten ook.
Stink daar maar niet in.

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:05

Ik trek zijn lieve gepraat al niet, laat staan dat ik me snel ergens anders in laat praten. Ik zou me eigenlijk total niet verbazen wanneer hij een scammer is, zoveel vage dingen. Ik doe hard mijn best zo saai mogelijk te zijn zodat het doodbloedt. Al heb ik ook gedacht aan een ontmantelings verhaal, maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin om daar tijd in te stoppen.

Anoniem

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:39

Waarom blijf je dan überhaupt met hem appen? Dan stop je er toch ook tijd in? Negeren en/of blokkeren is dan toch veel duidelijker?

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:40

Ik ben zo dom geweest om telnr uit te wisselen, dat doe ik eigenlijk liever niet, en daarmee heb ik het gevoel dat ik het wat netter moet afronden, ofzo. Better is niet het goede woord, want probeer het altijd netjes en eerlijk te doen, maar het voelt toch kwetsbaarder wetende dat hij mijn nummer heeft. En ik moet nog een goede smoes vinden :o

Anoniem

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:42

Nee joh, je kunt toch gewoon zeggen dat je het erbij wil laten?

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:43

Zodra hij voor mijn gevoel ging manipuleren heb ik gezegd dat het ophield voor ons beide en dat ik hem veel succes wenste met vinden wat hij zocht.
En hem geblockt. Had hem ook op w.app

Marocje
Berichten: 5623
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:55

Relaxed schreef:
Nee joh, je kunt toch gewoon zeggen dat je het erbij wil laten?

Dit dus. Ik had ook altijd het gevoel dat ik een reden moest opgeven. Tot iemand me zei dat ik dat helemaal niet hoef te doen (uit mezelf). Als iemand erom vraagt kun je weer verder kijken.

Dus sindsdien ben ik een stuk makkelijker. ‘Ik wil het hierbij laten’.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:06

F_Orumster schreef:
Ik ben zo dom geweest om telnr uit te wisselen, dat doe ik eigenlijk liever niet, en daarmee heb ik het gevoel dat ik het wat netter moet afronden, ofzo. Better is niet het goede woord, want probeer het altijd netjes en eerlijk te doen, maar het voelt toch kwetsbaarder wetende dat hij mijn nummer heeft. En ik moet nog een goede smoes vinden :o

Waarom?

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:40

Het is niet alsof we eerst een bloeiende app conversatie hadden. Zo voelde het voor mij niet althans, maar dat komt omdat alles wat ie zegt of over de top is, of net een beetje raar. Het is inmiddels lekker rustig al. Het hielp niet dat ik tot tweemaal heb gezegd toch echt geen carrièreswitch overweeg omdat ik helemaal thuis ben in wat ik doe.

F_Orumster

Berichten: 15339
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:15

Zo, met toetsenbord typt het even beter.

In eerste ingeving zou ik het liefst eerlijk willen afkappen, en bijvoorbeeld aangeven dat ik geen interesse/gene goede vibe heb na zijn gepush naar cryptocurrencies en zijn verhalen inconsistent zijn. Het nadeel daarvan is, in het geval dat hij een scammer is, daar lering uit kan trekken en de volgende keer zijn boodschap beter inpakt.

Anoniem

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:21

Maar daar hoef jij je toch niet over te buigen? Hij gaat toch wel door met wat ie doet. Ik zou trouwens ook niet eens een reden geven, gewoon zeggen dat het hier ophoudt.

Mariett

Berichten: 4444
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:24

Heb je z'n foto's al in reverse image search op google gegooid? Kan je kijken of hij ook toevallig modellenwerk bij Shutterstock heeft gedaan :)
Helemaal omdat je eerder ook al zei dat de foto's misschien niet helemaal klopten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:26

Mariett schreef:
Heb je z'n foto's al in reverse image search op google gegooid? Kan je kijken of hij ook toevallig modellenwerk bij Shutterstock heeft gedaan :)
Helemaal omdat je eerder ook al zei dat de foto's misschien niet helemaal klopten.


En dan? Wat wil je dan met die info?

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 13:43

Dan kun je iig z'n profiel melden.

Ik zou ook geen reden geven maar gewoon melden dat het hem niet wordt