Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:07

HH, dagelijks appen zegt echt heeeeeelemaal niks. :')

Sorry to burst your bubble.

Belangrijkste is om er gewoon van te genieten en bij jezelf te blijven. "Hoe voel ik mij bij deze persoon"? Niet te veel op potentie af gaan, maar dingen ook nemen zoals ze zijn.

Have fun!

Happy_Hippie

Berichten: 877
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:12

Peelie schreef:
HH, dagelijks appen zegt echt heeeeeelemaal niks. :')

Sorry to burst your bubble.

Belangrijkste is om er gewoon van te genieten en bij jezelf te blijven. "Hoe voel ik mij bij deze persoon"? Niet te veel op potentie af gaan, maar dingen ook nemen zoals ze zijn.

Have fun!


Haha ja dat vind ik soms lastig, wil altijd veel te graag :=
Wat bedoel je precies met op potentie af gaan?

Hij zag er trouwens niet exact zo uit als op de foto denk al oudere foto ofzo maar in het echt ziet ie er vind ik beter uit (flinke baard die die bv op de foto niet had) ik hou er juist van haha.

Edit,
En gevalletje hoe voel ik me bij deze persoon, was bij mij ook wel goed eigenlijk was meteen op men gemak terwijl ik dat normaal ook niet heb eigenlijk.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:27

Nee dagelijks appen zegt niks en blijven slapen en zoveelste dates ook niet. Je wordt geghost waar je bij staat en denkt hoeeeee is het mogelijk :+
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 04-03-24 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:28

Gut, Rawr, je treft ze soms wel lijkt het. Vind dat je er trouwens wel heel net mee omgaat en groot gelijk dat je liever het zekere voor het onzekere neemt :j

Jammer Peelie!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:31

Met op iemand zijn potentie af gaan bedoel ik het narratieve wat jij voor jezelf bedacht hebt wat de andere persoon gaat of moet zijn.


Denk aan "de liefde van je leven", de man waar ik de rest van mijn leven mee ga delen, "the one". Terwijl je pas net aan het daten bent (en nee. Appen is niet daten).

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 23:41

Peelie schreef:
Rawr, de dates niet fysiek maken was een heel bewuste keuze. Als ik namelijk puur en alleen op aantrekking af was gegaan en had gedaan wat ik tot nu toe vaak gedaan had, dan was het al wel fysiek geworden. Maar juist doordat ik dat niet gedaan heb en het de kans heb gegeven ellaar te leren kennen op emotioneel vlak voordat het fysieke er bij komt, voel ik mij daar een stuk beter bij. Ik voel me nu niet "gebruikt" of dat er weer een nummertje bij komt op de zogezegde "bodycount". .
Makes sense. Als je date voor een langdurige relatie is die emotionele intimiteit natuurlijk het belangrijkst. Maar heel eerlijk, als ik iemand 10+ keer gedate had en we waren nog niet voorbij het knuffelen/zoenen stadium qua fysieke intimiteit zou ik toch gaan twijfelen of er niet iets mis is. Maar synergie in fysieke intimiteit is voor mij zo belangrijk dat ik misschien ook niet zover in de emotionele band wil zitten om er later achter te komen dat we seksueel niet matchen, met alle heartbreak die er dan bijkomt.

Peelie schreef:
En die Breezedate die je mee naar haar huis wilde nemen klinkt ook bijzonder. Door de "roze bril" van te veel wijn doen mensen rare dingen. Good call dat je niet met haar naar huis bent gegaan. Heel gentleman like. Dat siert je.
Hmm hmm, ik weet dat het het juiste was maar toch. Vandaag heb ik er met meerdere vrouwelijke collega's en vriendinnen over gesproken en de meningen waren toch wel wat verdeeld. Zo was er ook iemand die zei dat ze me ghost omdat ik haar min of meer heb afgewezen die avond. Dat is niet wat ik denk maar vond het wel een aparte stelling.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 00:11

Juist in die eerste fase moet voor mij er ook een sterke fysieke aantrekkingskracht zijn. De " ik scheur de kleding nog net niet van je lijf" gevoelens heb ik wel of niet en niet pas na 2 maanden.
Gebruikt of bodycount klinkt voor mij als een one night thing of alsof het alleen de partner pleziert.
Bij een relatie moet ook de fysieke aantrekkingskracht gewoon (gelijk) goed zitten imo.
Emotioneel en fysiek tot elkaar komen gaat bij mij wel hand in hand.
Al hoeft dat nog niet te betekenen dat je ook seks moet hebben, maar zo niet is dat wel iets om te bespreken waarom dat er bewust nog niet is.

Anyway, ik heb makkelijk praten. Ondertussen al 5.5 jaar met mijn tindermatch samen <3 welke begonnen is met alle red flags, eerste date was thuis en de intimiteit heeft niet gek veel langer op zich laten wachten :=. Wat goed voelt is soms ook gewoon goed.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 00:33

Dat kleren van zijn lijf af trekken is er voor mij ook wel of niet. Maar als het er wel was, dan kan het ook verdwijnen en dat gebeurt nu.

En ja. Hier was ik vanaf het begin duidelijk over naar hem dat ik rustig aan wil en dat het fysieke gedeeltje vanzelf vloeit. Maar dat gebeurt dus niet. Hij maakt er zelf ook een heel ding van, tot rare uitspraken aan toe.

En ja. Het fysieke is ook heel belangrijk en ik zou ook niet willen dat ik er pas na 3 maanden daten en gevoelens krijgen dan achter kom dat het op fysiek gebied niet matched. Dat zou echt bagger zijn.

Aan de andere kant, als je er op gepaste momenten open over kan praten, dan kan je ook wel een beetje inschatten of op zijn minst de behoeftes op de zelfde lijn liggen. Als dat al niet matched dan hoef je nieteens een "proefrit" te gaan doen :')

Dus euhm.. ja. Het is een beetje zoeken naar balans merk ik. Ik wil niet meer op de eerste of 2e date, maar ik ben ook zeker niet rigide. Met deze man komt het er gewoon niet van en daar ben ik content mee want ik heb gewacht ook toen er wel even een heat of the moment was. Daardoor ontmoet ik nu meer zijn ware ik en dat bevalt niet zo.

Al met al heb ik dus een goede keuze gemaakt in deze denk ik.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 00:40

Maar als ik een date heb die na 2 maanden niet wil dan is dat klaar, zou ik er ook een punt van maken of ebt dat gevoel weg. In mijn ogen kan je niet twee wekelijks voor 2 maanden platonisch blijven daten. Plus je moet wel weten of ie wat kan en of dat het klikt en past op dat gebied. Van algehele onthouding droog je ook vanzelf weer op.

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 01:05

Denk ook dat je best mag werken aan het gevoel: als ik sex heb en het wordt niets voel ik me gebruikt. Je hebt beiden een leuke ( of niet) avond gehad. Ga niet als vrouw in de slachtofferrol zitten.

pien_2010

Berichten: 43321
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 09:07

Indertijd was ik niet op zoek. Mijn man ontmoette ik totaal onverwacht. Net als Peelie wilde ik hem eerst goed leren kennen want we wilden voor het echie gaan.
Uiteraard hebben we gekust, gevreeën maar met alles erop en eraan heeft wel even geduurd. Net geen drie maanden. Toen waren we een setje en maakten we serieuze plannen.
Ook al wisten we al meteen dat we iets bijzonders hadden, we hebben bewust de rem erop gezet om onszelf te beschermen.
Daarbij was ik bloeddonor, dus ik wilde eerst testen bij beiden op geslachtsziekten voordat we zonder condooms aan de gang gingen.

Van de week waren we 16 jaar samen vanaf date een.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 09:48

Er worden nog al pittige opmerkingen gemaakt hierboven vol met aannames. Het enige wat in mij op komt is #doeslief.

Pien. Super mooi! Zo kan het dus ook! Als het echt is, dan zit er geen druk op om het fysiek te maken. Dat komt dan echt wel binnen gepaste tijd. Jouw verhaal bewijst het maar <3

Ik zat nog even te rekenen. Per saldo heb ik deze man maar 10x gezien in ongeveer 2 maanden tijd. Dat is ook niet echt veel ofzo. Zonder in de verdediging te schieten maar er zijn ook dates geweest waar ik pas bij date 5 met iemand gezoend heb. Het loopt zoals het loopt en zoals ik eerder zei. Ik ben blij met de keuze die ik heb gemaakt en dat ik niks overhaast heb met deze man. Het moest zo zijn, ik heb naar mijn onderbuikgevoel geluisterd en het de tijd gegeven.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:05

Ik hoop niet dat je mij bedoelt. Het is ook mijn persoonlijke mening. Ik zou afhaken als iemand na 2-3 maanden nog alleen maar braaf met op de bank wil zitten heel zwart/wit gezien. Zo is iedereen anders. Dus dat hij in jouw ogen er druk op zette zegt niet zo zeer dat hij daarop uit was maar meer dat jullie niet dezelfde kijk hebben op het tempo.

pien_2010

Berichten: 43321
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:16

We maken nog grapjes dat tijdens onze eerste date mijn man echt wilde tong zoenen. Ik moet zo vreselijk geschrokken hebben gekeken dat hij zei:, ". neem me niet kwalijk, dit is duidelijk te vroeg. Maar ik vind je zo waanzinnig aantrekkelijk". Waarop ik zei, maak nu niet de fout te denken dat ik niet van lichamelijkheid houd. Want dat is echt niet waar. Ik heb alleen meer tijd nodig om me daarvoor open te stellen daar ik 100% ga voor seksen als het moment daar is. Dus toen hebben we heerlijk paar minuten in een innige omhelzing gestaan waarop mijn man wist dat ik hem wel degelijk aantrekkelijk vond.
Alleen doucement.

Zo ook een keer dat het op de bank bij hem heel hartstochtelijk was. Waarop mijn man opeens zei:" als je niet verder wil gaan is het beter om nu naar je kinderen te gaan.
Dat heb ik toen gedaan.

Wat veel mannen vergeten of niet door hebben dat vrouwen met kinderen, altijd op de eerste plaats moeder zijn. Althans dat geldt voor mij.
Dus bij alles wat ik toen deed hield ik rekening met mijn kinderen die genoeg hadden meegemaakt.
Dat heeft opgeleverd dat mijn jongens zeer goed zijn met mijn man. Dat ze hier een week kunnen zijn en zich thuis voelen.
En als je wil onderzoeken zoals wij of een relatie voor het echie erin zit, dan ga je voor het hele palet en hoort alles erbij inclusief (klein) kinderen, de hond van indertijd en Hercule ons paard.
Dus dan maakt een maand minder of meer wachten niets uit.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:22

Maar dan nog, als een man sneller wil dan de vrouw of andersom en er valt niet over te praten dan is het toch ook gewoon geen match? Respect en gevoel is toch wel echt het belangrijkste in een relatie. Als je ook nog eens vervelende opmerkingen gaat maken ben je gewoon stom en respecteer je de ander niet. Als je iemand echt leuk vindt dan ben je wel bereid om iets langzamer aan te doen.

Peelie, denk dat je vooral ook bezig bent met een reis naar wie je bent en wat je wilt. Denk dat dat het belangrijkste is, die vent die komt wel. En als ie er eenmaal is, dan kan het alsnog zijn dat er wat veranderd aan 1 van de twee kanten. Ik was bijvoorbeeld toe aan een hele stabiele veilige relatie en nu 9 jaar verder heb ik zoveel vertrouwen in mezelf maar ook in m’n vriend dat het soms wel wat saai is dat ie zo lief en betrouwbaar is :+ maar goed ik houd van hem en wil voor geen goud zonder. Moraal van het verhaal, je eigen leven verandert ook en het zal altijd wat zoeken zijn en aanpassen en aanvaarden.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:56

Ik herken dat gevoel van saai en stabiel ook. Dat had ik met mijn ex verloofde ns bijna 10 jaar samen zijn ook.

En ja. Ik ben idd op reis naar wie ik ben en wat ik wil. Het snelle fysieke heb ik lange tijd gedaan, omdat ik dacht dat dat zo hoorde of dat ik dacht dat een man mij anders niet meer interessant zou vinden. Dat zijn patronen die ik de afgelopen 2 jaar aan het doorbreken ben geweest.

Nogmaals ik ben absoluut niet rigide maar het moet wel goed voelen. En als een man dan zegt ik kan niet nog 1 date wachten en anders doe ik het gewoon met je of je wilt of niet. Dat is echt niet okay.

Seks is absoluut heel belangrijk in een relatie en ik pas voor iemand waar het niet mee matched op dat gebied, maar emotioneel moet het ook matchen in de eerste instantie.

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:00

Wow, dat vind ik wel een hele heftige uitspraak! Gebracht als grapje of niet..

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:02

Dat is inderdaad een niet sporende opmerking wtf.

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:03

Gefeliciteerd met je verjaardag Peelie!
En dat soort uitspraken zijn zacht gezegd grensoverschrijdend. Je zult daar samen een moment voor moeten voelen, wanneer je samen wil en het voor jullie beiden goed voelt. Als je daar niet uitkomt, is er denk ik geen match.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:27

Marocje schreef:
Wow, dat vind ik wel een hele heftige uitspraak! Gebracht als grapje of niet..

Nou... ja... hij heeft de neiging om dingen zo te zeggen en daarna te zeggen dat het een grapje is. In het begin geloofde ik hem wel, maar nu de tijd verstrijkt ga ik daar steeds meer twijfelen of hij wel integer is. Daarom heb ik hem dus wel de tijd gegeven om te laten zien dat hij het niet zo serieus bedoeld, maar de gevoel verdwijnt bij mij niet meer.

En bedankt voor de felicitatie.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:36

Je onderbuik spreekt vaak de waarheid.

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:59

Peelie schreef:
En als een man dan zegt ik kan niet nog 1 date wachten en anders doe ik het gewoon met je of je wilt of niet. Dat is echt niet okay.
Vér over de grens, ook als grapje. Yiegh.

Peelie schreef:
Nogmaals ik ben absoluut niet rigide.
Bedoel je niet frigide?

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag trouwens! *\o/*

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:12

Beide. Met niet rigide bedoel ik dat ik niet rigide ben ik mijn opvattingen. Ik sta open voor hoe de ander zich voelt en wat de ander denkt e.d..

Frigide, haha. 1 letter verschil. Ben ik al helemaaaaal niet. Mits met de juiste persoon uiteraard.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:13

Gefeliciteerd peelie.

Ik zou ook m'n vraagtekens zetten bij zulke grapjes, zeker als iemand ze vaker maakt. Het zou me iig geen veilig gevoel geven en dat is toch wel heel belangrijk. Dus ik snap je keuze helemaal

pien_2010

Berichten: 43321
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 13:32

Rawr schreef:
Peelie schreef:
En als een man dan zegt ik kan niet nog 1 date wachten en anders doe ik het gewoon met je of je wilt of niet. Dat is echt niet okay.
Vér over de grens, ook als grapje. Yiegh.

Peelie schreef:
Nogmaals ik ben absoluut niet rigide.
Bedoel je niet frigide?

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag trouwens! *\o/*


Helemaal mee eens Rawr. Nare grapjes.

Hahaha ik dacht ook bedoelt ze nu frigide of rigide. }>

En proficiat Peelie. Helemaal eens met je en met iedereen hierboven als reactie op je post.