[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36685
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:03

Hoe oud ben je?

Tot ik een jaar of 25 was dacht ik dat het er allemaal bij hoorde. Het is zo een maatschappelijk iets dat erbij schijnt te horen dat ik oprecht nooit echt stilgestaan had bij dat het helemaal niet hoefde.
Toen ik een jaar of 25 was en besefte dat ik m'n leven zelf inricht zoals ik wil en liever al m'n tanden laat trekken dan dat ik kinderen baar en opvoed was het snel beklonken. :+

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:12

Grappig, ik heb die maatschappelijke druk juist helemaal nooit meegemaakt, voel me bijna beledigd :=

Verder geen advies, denk ook niet dat andermans motivatie per se heel nuttig is als je twijfelt :o

Roosch

Berichten: 36685
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:15

Heb het verder ook nooit als druk ervaren toen maar meer zo van "iedereen doet het, het hoort erbij net zoals het wisselen van je melktanden".

Toen ik echter m'n eigen toekomst meer ging visualiseren besefte ik hard dat daar geen kinderen in voorkomen. En wie m'n billen afveegt als ik later seniel ben, dat zie ik dan wel weer. Eerst maar eens ongeschonden die leeftijd bereiken en dat is met mijn gestuntel af en toe een fikse uitdaging. :')

Kan me ook slecht het gevoel voorstellen van twijfel dus ik kan je er niet mee helpen, plus wat de hoogvlieger hierboven zegt: andermans motivatie telt niet echt.
Als je twijfelt is er toch iets in je dat zich met een kleintje voor zich ziet in de toekomst?

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:19

Het hoort er idd bij. Maar ik blijf de vraag "heb je ook kinderen" heel gek voelen, 'nee natuurlijk niet' is m'n antwoord. Maar eigenlijk is het helemaal niet natuurlijk want als je 38 bent heeft het gros al kinders rond lopen....

Ik heb diverse redenen waarom ik geen kinderen wil. Ik denk dat ik geen leven heb door de hoge verantwoordelijkheidsgevoel en de vele zorgen. Dat ga ik mijzelf niet aan doen. Doe daar m'n aversie voor drukte en onrust bij. Een arm kind heeft geen leven bij mij.

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:39

@Roosch o zo op deze fiets, ik dacht meer aan druk in de zin van zeurende (schoon)moeder die nu meteen kleinkinderen wil :+

Voor mij was mijn hele disfunctionele familiesituatie de reden waarom ik nooit echt gedacht heb dat het erbij hoorde denk ik - en dan bedoel ik best wat generaties achter elkaar die alleen maar hekel aan elkaar hadden en niet door één deur konden laat staan dat ze elkaars konten ooit zouden gaan afvegen := Dus ja. Ik weet nog hoe doodongelukkig mijn moeder was doordat ze wel kinderen had gekregen, en haar moeder en grootmoeder ook... Zulke merrielijn ga je niet mee blijven fokken toch :P

Het absolute gebrek aan familievangnet vind ik puur vanuit gezond verstand gekeken ook een reden om geen kinderen te krijgen trouwens, dan maak je het jezelf echt niet makkelijk :')

Yenni
Berichten: 5460
Geregistreerd: 01-07-14

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:46

Roosch ik ben 24 en vriend 26.

Verder bedankt voor alle input!

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 21:47

Vrienden van ons, hij is 44, zij iets van 35, vorig jaar een koter gekregen. Ik verwacht de aankondiging van nummer 2 dit jaar nog. Ook al had zij eerst niet echt een kinderwens en hij ineens wel.

Als ik dat Vergelijk met mijn ouders, die op 21/26 kinderen kregen, ik was op de leeftijd van onze vrienden al (bijna) het huis uit. Mijn ouders zijn nu een jaar of 3 vervroegd met pensioen (60/63) en wonen lekker half in NL, half op Curaçao.

Als ik het vergelijk met onszelf, wij zijn al bezig met 'waar willen we wonen als we over 10-15 jaar niet meer hoeven te werken'. Ik ben nu 40. Ik zou het echt verschrikkelijk vinden om nu nog een koter te moeten krijgen. Dan ben je tot zeker 60/65 nog gebonden aan een kind in huis. Kun je bijna met pensioen (als je dat al haalt). En pas aan je eigen wensen weer gaan denken en hopen dat je gezondheid nog een tijdje goed blijft.

Christiene
Berichten: 7732
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 08:17

Als kind wou ik het al niet.

Gehele vriendengroep op 1 na 3 kids plus ik ben al tante van paar.

Tjonge je word gewoon geleefd met kids.
Zwaar vermoeid,
medische problemen is echt sneu voor kindje maar ook ouders.
Opvoeden, jemine wat een werk.
En da alle commentaar over de manier ook onderling tussen ouders.

En zwanger.. dat er een parasiet in je groeit inderdaad Dat idee krijg ik er van.

Voor anderen hartstikke mooi maar ik niet. Ondertussen ook rond de 40 dus word ook niet meer veel gevraagd.

Schuur_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 08:32

Als kind was ik wel erg druk met poppen en baby born toestanden maar al sinds ik 9 was ofzo heb ik gezegd dat ik geen kinderen wil later. Nu begin 30 en ik kan ook wel de mooie kanten zien van kinderen maar voor mezelf absoluut niet. Heb er een tijd geleden wel weer over getwijfeld maar tot de conclusie gekomen dat mijn leven echt te leuk en te gaaf is om daar een kind aan toe te voegen.

Redenen voor mij:

- Ik wil het mijn lichaam niet aandoen
- MIjn leven is niet kindproof en ik wil er geen aanpassingen in maken
- Ik weet welke eisen ik aan mezelf stel en hoe het was/is om te leven naar de verwachting van mijn moeder. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat ik als moeder dezelfde harde verwachtingen en eisen opleg.
- Mijn partner en ook mijn expartner zijn niet door mijn kwalificatie gekomen als potentiële vader ;) Mijn expartner heeft flink wat genetische ziektes in de familie ronddwalen en mijn huidige partner is eerder van het gemakkelijke soort. Prima in een LAT relatie maar als je daar een kind aan toevoegt weet ik al wie de pineut is voor alle zorg en afspraken.

LWDaisy

Berichten: 4796
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 11:13

Bij mij is het ook een gevoel dat ik echt al van kinds af aan heb.

Ik heb kinderen nooit leuk gevonden. Af en toe kom ik wel eens een schattig kindje tegen, en er zijn ook wel een paar netjes opgevoede exemplaren, maar over het algemeen vind ik kinderen gewoon vervelend. Ik kan er het geduld niet voor opbrengen, ik ben vies van snot en kwijl (en NEE, dat is NIET anders bij een eigen kind haha) en de aanslag die een zwangerschap/bevalling is voor je lijf doe ik het mijne niet aan.

Dan zijn er natuurlijk ook "de wereld, het klimaat, de maatschappij, de overbevolking, ..." maar dat is voor mij persoonlijk niet zo van tel. Zelfs als al die dingen wél tiptop in orde zouden zijn, zou ik nog steeds gruwelen van het idee van zelf een kind te hebben, dus de staat van de wereld is niet relevant voor mij(n beslissing).

Ik ben te egoïstisch voor een kind. Ik zie kinderen krijgen als een opoffering van een heleboel zaken. Ik heb nul komma nul moedergevoel.

Ik heb vriendinnen met kinderen. En die zie ik helaas steeds minder en minder. Ligt zeker deels aan mij hoor, geef ik meteen toe! De gesprekken (voor zover die niet onderbroken worden door de kinderen) gaan alleen nog maar over de kinderen, de vibe is helemaal anders, de dingen die we voorheen deden doen we nu niet meer (en ik heb het niet over uitgaan/feesten, dat doe ik al jaren niet meer haha) en ik stoor me de helft van de tijd mateloos aan hoe die vriendinnen plots niet meer normaal kunnen praten en ik daar maar voor spek&bonen zit tot kind gaat slapen (om dan de helft van de tijd naar een babymonitor te moeten turen). Kindje van één van mijn vriendinnen is ruim 2 jaar nu - en ik heb haar nog nooit vastgehouden. Mocht ze morgen vallen zal ik haar wel oprapen hoor haha, maar verder? Nee bedankt. Handje vasthouden? Ew nee, hou die plakhanden maar lekker bij je :') Ik kan kinderen ook niet zien eten, ik vind al dat gekwijl echt goor :')

Nee, kinderen zijn niets voor mij :')

Sintara

Berichten: 7428
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 11:50

Echt he. Een vriend van mij die ik voorheen meerdere keren per week zag zie ik bijna nooit meer en dan zie ik of meteen de hele familie erbij of ik moet allemaal fotos bekijken. de laatste keer vroeg hij wat ik dacht als ik zon engelengezichtje zag, ik stond even met een bek vol tanden en toen zei hij ja zo voel ik me als jij een foto van je paard laat zien.
Ik geloof niet dat ik hem de afgelopen drie jaar een foto heb laten zien en hij heeft haar nog nooit reallife gezien _O-

We hebben echt een beetje een prioriteiten verschil dat moeilijk te overbruggen is

LWDaisy

Berichten: 4796
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 12:08

Sintara schreef:
Echt he. Een vriend van mij die ik voorheen meerdere keren per week zag zie ik bijna nooit meer en dan zie ik of meteen de hele familie erbij of ik moet allemaal fotos bekijken. de laatste keer vroeg hij wat ik dacht als ik zon engelengezichtje zag, ik stond even met een bek vol tanden en toen zei hij ja zo voel ik me als jij een foto van je paard laat zien.
Ik geloof niet dat ik hem de afgelopen drie jaar een foto heb laten zien en hij heeft haar nog nooit reallife gezien _O-

We hebben echt een beetje een prioriteiten verschil dat moeilijk te overbruggen is


Ik ben vrijdag uit eten gegaan met vrienden + kind.
Ik heb 1x van mijn bord opgekeken en zag een draad kwijl gaan - ew, ew, ew.

Kind begon daarna rond te lopen - of ik haar even kon vangen. Ew. Snot. Kwijl.

En dessert? Nee, kind was moe, hophop naar huis. Zelfs geen tijd meer voor koffie. Fijn zeg :')

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:38

Ja en die moekes dan maar kwelen ‘ooh maar ik kan nog steeds aaaalles doen wat ik wil hoor’ uhuh :=

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:22

Mijn moeder heeft ooit gezegd dat ik op mijn 9e jaar al verkondigde geen kinderen te willen. Dan zijn daar nog: geen 24 uur per dag verantwoordelijk willen zijn voor een ander, me niet verantwoordelijk willen voelen voor het een goed mens worden van een ander (overleden vriend had zoon die maar niet wilde deugen, is 2 jaar na zijn dood doodgeschoten, terwijl hij en zijn ex gewoon echt goede mensen waren), mijn vrijheid lief hebben, bepaalde dingen van mijn vader herkennen in mezelf (woedeaanvallen uit machteloosheid) en ga zo maar door. Terwijl ik het wel leuk vind kinderen op de manege les te geven of met de buurkinderen te ouwehoeren. Zelfs mijn nichtjes vond ik niet echt leuk, was altijd blij als ik weer alleen was en ik rust aan mijn hoofd had.

xPabloBokt

Berichten: 9451
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 11:31

Yenni schreef:
Hoe zijn jullie tot de keuze voor geen kinderen gekomen?
Wij neigen nu meer naar een nee dan een ja. Ons neefje vind ik super leuk maar weet ook niet zo goed wat ik met hem moet als ik hem vast heb :=
Het is vooral de druk van buiten af (buren, vrienden, familie) die ons doen twijfelen. Daarbij ben ik nog erfelijk belast dus ik kan mijn beperking over dragen.
Hoe zijn jullie tot de keuze gekomen?


Ik weet niet meer hoe oud ik precies was toen ik besloot geen kinderen te willen, maar ik ben nu bijna 8,5 jaar samen met mijn vriend en ik sta er al langer dan onze relatie zo in. Ik ben nu zelf 27 en mijn vriend is 33. Ik wilde vroeger wel kinderen, maar dat was meer omdat ik gewend was dat dat erbij hoorde. Zodra ik meer voor mezelf ging staan en mezelf beter leerde kennen ging die gedachte snel over.

Even een lijstje van mijn argumenten:
- Ik heb autisme, mijn vriend heeft ADHD en chronische depressie. Dat lijkt me niet zo'n donders goede mix om in een kind te stoppen.
- Ook door bovenstaande redenen denk ik niet goed voor een kind te kunnen zorgen. Ik ben enorm gevoelig voor geluidsprikkels en als er ergens een kind begint te jengelen of dreinen dan word ik van binnen gewoon echt heel boos en gefrustreerd omdat het geluid me zo tegenstaat. Daarnaast gewoon enorm behoefte aan mijn eigen personal space and time en ik denk dat ik met een kind binnen no time overspannen ben vanwege het continue aanpassingsvermogen dat dat vergt.
- Ik vind dat de maatschappij er niet beter op wordt en ik gun een kind het niet om in een wereld die in mijn ogen een beetje richting de afgrond gaat, op te groeien.
- Ik vind dat er al te veel mensen op de wereld zijn, dus daar hoeft er nog niet een van mij bij.
- Ik heb zelf door mijn autisme en door andere factoren een hele slechte jeugd gehad en ik gun dat mijn hypothetische kind niet.
- Als mensen mij naar mijn toekomstbeeld vragen, dan zit daar nooit een kind in.
- Ik ben niet bereid mijn lichaam een zwangerschap te laten doormaken.

Dit is wel zo'n beetje mijn argumentenlijstje. :')

De eerste paar jaar van mijn relatie met mijn vriend was het nog spannend omdat hij wel een kinderwens had. Hij was vooral bang vergeten te worden en niks van zichzelf achter te laten als hij geen kinderen zou nemen, maar besefte zich later ook dat dat vooral kwam door maatschappelijke druk om kinderen te krijgen. Inmiddels willen we ze dus allebei niet meer en staan we er hetzelfde in.

Ik hoop voor jou en je vriend dat jullie er samen ook uit komen!

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 13:33

Ik heb het nooit gewild, dus ik heb ook nooit redenen nodig gehad om dat te moeten onderbouwen. Kan er zo een heel aantal opnoemen, maar ik heb gewoon nooit het gevoel gehad om moeder te willen worden. Dat zei ik als kind al, en naarmate ik ouder word (31 nu) wordt dat gevoel ook alleen maar sterker.

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:20

Vroeger speelde ik wel met poppen en barbies, maar ook met Action men. Maar heb altijd geroepen voor mijn 30e geen kinderen te willen, inmiddels ben ik de 30 gepasseerd en voel ik die behoefte nog steeds niet.
Vindt mijn moeder wel erg jammer, maar krijg er verder niet vaak vragen over.
Ik betrap mezelf wel dat ik steeds vaker en meer baal van zwangerschapsaankondigingen, denk steeds vaker "daar gaat de gezellige tijd met die vrienden".
Voel me daar soms wel schuldig over, maar kan er niks aan doen. Na een gewenningsperiode kan ik wel blij en enthousiast voor ze doen :) .

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 15:00

Ik was ook helemaal gek op poppen, zowel barbie als babypoppen, en verder ook echt een meisje-meisje, met jurkjes en roze en "vrouwelijke" hobby's en graag koken en een keurige huisvrouw willen zijn als tiener en noem maar op ;) Is vast ook grotendeels kwestie van opvoeding uiteraard :+

Maar nooit kinderwens gehad, ook niet in mijn huisvrouwperiode := het is maar wat het is dan.

xPabloBokt

Berichten: 9451
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:22

Ik was ook van de barbies en had een Baby Born meisje (die heb ik overigens nog steeds en die ga ik ook echt nooit wegdoen, heb al grappend tegen mijn vriend gezegd dat dit het enige kind is waar ik ooit in mijn leven voor gezorgd heb en ga zorgen). Had een roze-oranje-paarse kamer en alles vol met penny posters. Had zelfs een Barbie die zwanger kon zijn, met zo'n draaibuik waar je dan een baby in kon stoppen.

Toch uiteindelijk op dit besluit uit gekomen. Als je volwassen wordt ga je anders naar dingen kijken.

Oh ja, en mijn moeder heeft heel vaak geroepen dat ze niet aan kinderen was begonnen als ze van tevoren had geweten wat ze allemaal met ons mee ging maken :+ dat helpt ook wel.

LWDaisy

Berichten: 4796
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 16:37

xPabloBokt schreef:
Ik was ook van de barbies en had een Baby Born meisje (die heb ik overigens nog steeds en die ga ik ook echt nooit wegdoen, heb al grappend tegen mijn vriend gezegd dat dit het enige kind is waar ik ooit in mijn leven voor gezorgd heb en ga zorgen). Had een roze-oranje-paarse kamer en alles vol met penny posters. Had zelfs een Barbie die zwanger kon zijn, met zo'n draaibuik waar je dan een baby in kon stoppen.

Toch uiteindelijk op dit besluit uit gekomen. Als je volwassen wordt ga je anders naar dingen kijken.

Oh ja, en mijn moeder heeft heel vaak geroepen dat ze niet aan kinderen was begonnen als ze van tevoren had geweten wat ze allemaal met ons mee ging maken :+ dat helpt ook wel.


Idem hier haha.
Mijn ouders houden heus en oprecht ontzettend veel van mij en mijn broer - maar als ze terug in de tijd konden gaan, weet ik niet of wij hier nu zouden zijn :') En no hard feelings haha, ik snap het. Helemaal.

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 17:58

Josien_ schreef:
Vroeger speelde ik wel met poppen en barbies, maar ook met Action men. Maar heb altijd geroepen voor mijn 30e geen kinderen te willen, inmiddels ben ik de 30 gepasseerd en voel ik die behoefte nog steeds niet.
Vindt mijn moeder wel erg jammer, maar krijg er verder niet vaak vragen over.
Ik betrap mezelf wel dat ik steeds vaker en meer baal van zwangerschapsaankondigingen, denk steeds vaker "daar gaat de gezellige tijd met die vrienden"
.
Voel me daar soms wel schuldig over, maar kan er niks aan doen. Na een gewenningsperiode kan ik wel blij en enthousiast voor ze doen :) .


Herkenbaar dit. En helaas ook altijd wel waar... xe hele vriendschap veranderd, als hij dan al niet verwatert uiteindelijk....

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:28

Er zijn veel (rationele) redenen voor mij op te noemen waarom ik geen kinderen wil. Maar ik kan het ook makkelijk emotioneel verklaren: ik voel gewoon niet dat ik kinderen wil, ik heb er gewoon geen zin in, niets in mij roept dat ik dat wil.

Mijn rationele redenen;
- milieu
- vrijheidsbeperkend
- veel werk
- stoorzender van rust
- financiele verantwoording
- leven in teken van kinderen stellen

8 jaar geleden had ik het wel zwaarder met dit onderwerp. Ik probeerde voor mijn ex een kinderwens aan te boren. Ik vond de keuze toen wel zwaar, ik voelde me zo alleen en vreemd (vrienden gingen flink aan de kinderen), alsof het verkeerd is om er geen zin in te hebben. Eenmaal de relatie verbroken gleed de druk van mijn schouder. Zo heerlijk dat dit dilemma/onderwerp uit mijn gedachten te wissen!

Ik heb destijds geleerd te kiezen in het nu. Dat maakt het eenvoudiger.

Veel sterkte voor iedereen die voor een relatie hier hard over moet nadenken, het is een dealbreker, zo zonder tussenwegen.

Ik ben nu heel zen hierin. Ben niet zo bang spijt te krijgen later. Heb zoveel hobbies, interesses en manieren om het leven in te vullen en aan te kleden dat dat vast wel goed komt. Een dertiger in je leven hebben wanneer je 60 bent, lijkt me op zich wel leuk.

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 18:39

Je kunt beter spijt krijgen van geen kinderen hebben dan dat je spijt krijgt van ze wel te hebben lijkt mij.
Je kunt ze immers moeilijk terugdouwen en op marktplaats aanbieden mag niet. :+
Ze afstaan ter adoptie is dan wellicht een optie maar of dat voor het kind zo gunstig uitpakt is ook nog maar de vraag.
Maarja, kind houden terwijl je er spijt van hebt is ook niet goed voor het kind gok ik.

Amber_anne

Berichten: 6928
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:05

Vroeger kon je ze gewoon bij het kindertehuis afzetten }:)

lor1_1984

Berichten: 12056
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:53

Daar hebben ze tegenwoordig van die dumpluiken voor toch?
Iig voor babies dacht ik.