[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qimm

Berichten: 15169
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:56

Oh ja, ik SNAP het ook wel :')

Femke_Tweety

Berichten: 11989
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:02

Soms vraag ik me af of ik nou vooral een hekel heb aan kinderen, of aan ouders :roll:


Ik sta bij viskraam, te wachten op kibbeling. Niet zo bijzonder, duurde effe want de boel moest nog even vers gepaneerd worden.

Er komt een vrouw aan, jochie van jaar of 5 en meisje (in eerste instantie in kinderwagen) van? Ergens tussen de 2 en 3 schat ik.

Joch is wat drammerig, vraagt veel aandacht.
De kinderen krijgen een restje iets afgekoelde kibbeling van de visboer (slimme actie op zich)
Meisje uit kinderwagen om te eten aan een sta tafel

Wanneer dat koesthoudvoedsel op is, begint t joch weer vervelend te worden.
Daar gaat veel aandacht van de moeder naar toe.
Heeft haar oog even niet op het jonge meisje.

En dat wandelt weg.
Ik zie het vanuit een ooghoek gebeuren.
Doe een stap naar achteren zodat ik meer overzicht heb, en hou in de gaten of t kind niet in de problemen komt.
Moeder heeft het niet door.

Ze is inmiddels een meter of 10 weg en moeder heeft nog niet door. En is voor moeder ook echt uit zicht als ze al zou kijken.
Dan ineens begint t meisje half te rennen, over de parkeerplaats.

Ik neem twee grote passen richting moeder, tik op schouder, en zeg -relatief zacht en vriendelijk eigenlijk- je dochter gaat de parkeerplaats over,

Ik loop met dezelfde grote passen door richting t kind.

Niet per se om het te grijpen, maar wel om klaar te staan mocht er een auto de hoek om scheuren ofzo, zodat ik indien nodig t kind kan grijpen.

Moeder roept het kind nu.
Meisje draait weer om, en wandel/rent terug naar moeder.
Niets gebeurt gelukkig verder.


Maar nu.

Denk je dat de moeder dankjewel zegt voor de alertheid?

Nee.
Ze is pissig dat ik me ermee bemoei...



Goedd, strak plan.

De volgende keer laat ik zo'n dreumes gewoon voor een hummer of werkbus of jeep lopen joh, geeeeeeen probleem.

Niet komen zeuren bij mij dan als je bloedje platgereden wordt...


(Ben de discussie niet eens aangegaan. Ik reageer niet op gekijf.
Mn vis was klaar, vond ik belangrijker...)

DuoPenotti

Berichten: 29585
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:16

Citaat:
Ze is pissig dat ik me ermee bemoei...

neeeee

nou geloof dat ik toch wel een opmerking had gemaakt met, zou volgende keer laat ik haar wel voor een auto lopen...

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:33

De keer dat ik een verzuipend kind uit zee had gevist was de moeder ook pissig inderdaad. Die zat met hoge hakken aan bij de bar met de barman te flirten. Natuurlijk is dat ook belangrijk maar toch

Tancreda4

Berichten: 24049
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:50

Femke_Tweety schreef:
Nee.
Ze is pissig dat ik me ermee bemoei...


Wtf....

Maar. Misschien was dit haar ene kans geweest van om van 2 naar 1 kind te gaan, en heb jij dat ruw verstoord... Arme vrouw :(:) :P

Ik had mooi een opmerking gemaakt van, volgende keer laat ik haar wel gewoon plat rijden hoor. Daaaaag.

Qimm

Berichten: 15169
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:10

Wauw, lekker dan...

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:36

Ik ben pro kinderen aan de lijn op markten en in winkels. En dan af en toe als het kan loslopen trainen.

DuoPenotti

Berichten: 29585
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:57

Ik begrijp ouders met zo'n tuigje heel goed. Maar die worden dan weer woordelijk afgemaakt door andere ouders heb ik het idee

black_kelpie

Berichten: 7821
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:06

Tancreda4 schreef:
Maar. Misschien was dit haar ene kans geweest van om van 2 naar 1 kind te gaan, en heb jij dat ruw verstoord... Arme vrouw :(:) :P

:') :')

Ik heb jaren geleden tijdens het uitlaten van de hond een keer een kind van een jaar of 3 gevonden, die was ook aan de wandel gegaan. Echt een serieus eind van huis ook, zeker 800 meter. Gelukkig kon ze me vertellen waar ze woonde en ben ik met haar terug gelopen. Die ouders waren wel blij dat ik hun kind weer had thuisbezorgd, maar hadden geen idee dat ze hem was gesmeerd _O-

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:11

Dan moeten ze maar een dikkere huid kweken hoor.
Beter je kind aan een tuigje dan je kind plat onder een auto ofzo omdat ze er vandoor gaan in een moment dat je even afgeleid bent.
Vroegere collega van me had een tweeling die er een sport van maakte om elk een andere kant uit te rennen wanneer ze niet de volledige aandacht erop had.
Dat werd dus ook gewoon kinderen in tuigjes, lijntjes eraan en daardoor veel relaxter de deur uit kunnen met ze waardoor ze ook een gezelligere moeder werd voor ze ipv constant te vitten dat ze moesten luisteren etc.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:22

Sintara schreef:
De keer dat ik een verzuipend kind uit zee had gevist was de moeder ook pissig inderdaad. Die zat met hoge hakken aan bij de bar met de barman te flirten. Natuurlijk is dat ook belangrijk maar toch

Had de moeder terug gegooid ipv het kind denk ik :')

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:26

Ook meerdere van dat soort aanvaringen gehad. Moeder helemaal gefrustreerd kinderen bij elkaar willen houden, kind verliest een slipper dus ik attendeer die vrouw erop, gaat ze vol-le-dig los tegen mij. Heb die slipper een slinger in haar richting gegeven en ben weggelopen, doei. En zo wel meer van die dingen. Vrouwen met kleine kinderen zijn niet voor rede vatbaar heb ik keer op keer weer gemerkt. Ook de andere kant op natuurlijk, dat 't kind niks fout kan doen.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:27

En vergeet niet dat ze 24/7 volledig overprikkeld rondlopen, wordt je ook meestal niet gezelliger van.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:08

Klopt. Dat is ook een heeeeel groot argument van mij om er niet aan te beginnen. En van daaruit snap ik de oordopjes heel goed.

fnpetter1990

Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-23
Woonplaats: Ergens in het mooie Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:09

Poeh wat een verhalen weer. Goed dat je het kind wel in de gaten hield @Femke_Tweety.

Hier is het ook weer feest.. ik dacht dat onze vrienden en familie wel klaar waren met nog meer baby's krijgen (iedereen is halverwege/eind 30 en jongste kinderen zijn rond de 5/6 jaar). Nee hoor. ;( Zowel een familielid als vriendin van me zijn zwanger. Beide wilden hun partner niet nog een kind, en beide zijn ze per ongeluk zwanger... Per ongeluk..

Gelukkig weet iedereen hier dat we ons niet graag bezig houden met kinderen, maar we hebben er wel weer verjaardagen bij (verder spreken we amper af met kinderen erbij, maar een verjaardag bezoeken vind ik voor het kind wel belangrijk, die vinden dat erg leuk natuurlijk).

En straks natuurlijk kraamvisite.. ;( babyshowers doe ik niet aan mee.

Roosch

Berichten: 36671
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:14

Als ik elke kinderverjaardag uit onze directe omgeving zou moeten bezoeken waren we minstens 2 keer per maand onder de pannen. Daar ga ik niet aan beginnen.

Bij enkelen komen we er niet onderuit, maar ik neig daar toch naar dit jaar. De enige respons is namelijk van het broertje/zusje; jullie hebben zeker ook geen cadeautje voor mij of wel?

De jarige zelf heeft ook niet door of we komen of niet. Die grist het papier van het cadeautje, flikkert het cadeautje ergens in een hoek en gaat gauw door naar het volgende cadeautje.

Vervolgens mag ik een stokbroodje smeren met kruidenboter waar net de poten van jongste zusje in hebben gezeten.

Nee. Ik bedank. Vriendelijk, dat wel.

fnpetter1990

Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-23
Woonplaats: Ergens in het mooie Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:26

Hahaha heerlijk omschreven.

Wij gaan ook niet naar alle verjaardagen meer. Daar zijn we een paar jaar geleden mee gestopt. Alleen de neefjes/nichtjes van mijn zus en van mijn zwager (totaal 6 - straks 7).

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:44

Ik ben zó blij dat mijn broer en schoonzus begrip hebben voor dat ik niet naar de verjaardag van die kleine kom. Of ze verbergen dat ze geen begrip hebben, dat kan ook :') Ik spreek dan veel liever 1-op-1 met ze af, veel meer aandacht en gezelliger. Misschien moet ik er aan gaan geloven als ze ouder wordt (ze is nu 2) en dus beseft wie er wel en niet is, maar tot op heden geniet ik nog even van kunnen skippen...

Josien_

Berichten: 9011
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 15:56

Ik heb eigenlijk maar één vriendin waarbij ik op de kinderverjaardag wordt uitgenodigd, maar dat is vaak lekker barbecueën in de zomer en best gezellig.
Al is mijn "schoonzusje" nu zwanger dus ik vrees dat ik er wel wat meer mee te maken ga krijgen..

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:15

Ik heb direct bij het eerste kind in de vriendenkring aangegeven dat ik niet aan kinderverjaardagen doe. Alleen bij mijn beste vriendin ga ik langs, maar pas als de kleine in bed ligt. En dat is ook nog eens op haar verzoek want dan heeft ze de handen vrij en kunnen wij lekker wijn drinken :))

Qimm

Berichten: 15169
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:35

Mijn jongste nichtje is afgelopen week 16 geworden, familietechnisch zijn we uit de kinders. Nu alleen de vrienden nog :')

Tancreda4

Berichten: 24049
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:27

Roosch schreef:
Als ik elke kinderverjaardag uit onze directe omgeving zou moeten bezoeken waren we minstens 2 keer per maand onder de pannen. Daar ga ik niet aan beginnen.

Bij enkelen komen we er niet onderuit, maar ik neig daar toch naar dit jaar. De enige respons is namelijk van het broertje/zusje; jullie hebben zeker ook geen cadeautje voor mij of wel?

De jarige zelf heeft ook niet door of we komen of niet. Die grist het papier van het cadeautje, flikkert het cadeautje ergens in een hoek en gaat gauw door naar het volgende cadeautje.

Vervolgens mag ik een stokbroodje smeren met kruidenboter waar net de poten van jongste zusje in hebben gezeten.

Nee. Ik bedank. Vriendelijk, dat wel.


Oh heerlijk omschreven dit :))

Ik probeer ze ook te vermijden. Het scheelt dat sommige vriendschappen gewoon verdwijnen na dat er kinderen zijn gekomen, scheelt weer verjaardagen :+ Ik doe die van familie en van goede vrienden. Maar vind ze echt niet leuk. Vrienden van mij doen nog wel eens dan een dag vieren met alleen onze vriendengroep. Dat vind ik dan wel weer fijn, ipv op een verjaardag te zitten met oma , opa's, familie en 10001 kinderen.

Een goede vriend heeft net een kindje gekregen. Ik ben blij voor hem. Maar ergens ook beetje verdrietig omdat onze vriendschap wellicht ook veranderd/over gaat, iig ben ik daar bang voor. Hopelijk gebeurt dat niet.

Roosch

Berichten: 36671
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:28

Afbeelding

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:30

Ik ga niet naar kinderverjaardagen, van niemand niet. Ik heb al niet zoveel met van die typische verjaardagsfeestjes en heb echt helemaal niks met kinderfeestjes.

Ik snapte overigens pas als volwassene waarom sommige vrienden van mijn ouders 's morgens even snel kwamen (of 's avonds laat). Bij ons ook altijd een huis vol drukte, als kind vond ik dat overigens wel heel tof.

Femke_Tweety

Berichten: 11989
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:35

Ik ga doorgaans zelfs niet naar verjaardagen van volwassenen :')

Niet mijn ding.
Enkele uitzonderingen daargelaten