[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:55

Ja maar daar mag je ze als 13 jarige niet in frotten....

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:00

Moet je wel heel hard duwen :')

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 21:06

Nou ja, het gaat vast beter passen dan terug duwen waar ze uit zijn gekomen. }>

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 09:43

Ik las het woord "dumpluiken" helemaal anders _O-
Moest echt even 2x kijken wat er stond. Werd in mijn hoofd iets van Dum pluiken :+

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:04

Maar dan gaan ze toch kei hard op zoek naar wie gedumpt heeft?
Ik snap dat niet. Ze voorzien die dumpluiken (dum pluiken haha), maar gaan je dan wel als een crimineel achterna.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:12

Volgens mij was het idee achter die babyluiken juist dat je anoniem je baby kunt achterlaten ipv in de vuilnisbak te gooien of weet ik veel wat.
Er staat wel een camera op maar meer om te kunnen zien of er een baby ligt zodat de toezichthouder er ook vlot bij is om het kind op te pikken, te verzorgen etc.
Maar de docu die ik erover gezien heb is al wel een jaar of 10 geleden denk ik.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:13


Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:38

Mijn buurvrouw heeft me zojuist verteld dat ze 11 weken zwanger is .... -O- fiets, ik had eerder wel een lege "Blije doos" buiten zien staan, maar ik hoopte dat ze die doos van iemand hadden gekregen en ze hem voor een project nodig hadden ofzo...

Ik heb haar natuurlijk gefeliciteerd en gezegd dat ik blij voor haar ben. Ik ben ook ook blij voor haar - ik ben niet heel close met haar en haar vriend, maar we zijn wel vriendelijk over en weer en ze zijn heel aardig. Maar ik word zelf gewoon echt niet blij van baby's.
Ik merkte dat ik verder van zenuwachtigheid enorm aan het stamelen was over dat ze het zeker moest zeggen als ze overlast van me had op enig moment (momenteel hebben ze geen last). Wel heeft ze gezegd dat ik overlast had, ik het maar moest zeggen :) . Dus ze zijn zeker redelijk. Waarom voel ik me dan schuldig dat ik slechts alleen blij voor hen ben?

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:46

Is toch niks geks aan dat je niet blij voor jezelf bent, als je kinderen zelf niet leuk vind? :?

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 16:48

Gaby schreef:
Waarom voel ik me dan schuldig dat ik slechts alleen blij voor hen ben?

Moet je nog iets anders zijn dan? Ik word er ook niet blij van, zeker niet in mijn directe omgeving. Alles draait alleen maar om die kinderen, niks aan, maakt alles alleen maar lastiger.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:05

Ik zit hier live te genieten van het kind van de buren. ;(

Rustig in de tuin zitten zit er hier niet in helaas.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:06

Pff, ik vind het nog netjes. Ik zou me meteen druk maken over een huilend kind naast mijn slaapkamer. :+

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:06

Ik ben niet eens blij voor die mensen zelf, kan het gevoel gewoon niet opbrengen

FrNo
Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:08

Als het kind ergens dood 'gedumpt' wordt, gaan ze wel op zoek naar de moeder/ouders.
Dat vind ik wel terecht.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:17

Amber_anne schreef:
Ik ben niet eens blij voor die mensen zelf, kan het gevoel gewoon niet opbrengen

_O-

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:40

xPabloBokt schreef:
Pff, ik vind het nog netjes. Ik zou me meteen druk maken over een huilend kind naast mijn slaapkamer. :+

Toen het kind van mijn buren nog verpakt zat heb ik ook een keertje subtiel gevraagd welke kamer de babykamer werd O:)

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:51

xPabloBokt schreef:
Pff, ik vind het nog netjes. Ik zou me meteen druk maken over een huilend kind naast mijn slaapkamer. :+


Ik ook :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:59

Zo blij dat onze beide buren kinderen hebben die net uit huis zijn _O_.

De horror, ik heb genoeg jankbaby/kind naast me gehad voor een heel leven.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 20:12

Waarom zou je inderdaad meer dan blij voor je buren moeten zijn?

Schuin onder ons hebben de buren ook een jong kindje, en die huilt om álles. Gelukkig horen wij het alleen als hij schreeuwend door het portiek gaat, maar je zult er boven of onder wonen %)

Zelf wist ik ook al vanaf jongs af aan dat ik geen kinderen wilde. Nog steeds niet. De zoon van mijn vriend vind ik echt een leuk joch, maar hij zorgt zeker niet voor rammelende eierstokken :)) Nee hoor, het is helemaal prima zo.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:45

Raar concept die Blije Doos. Als iets er niet blij van wordt is het de doos van de buurvrouw wel :+

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 22:55

Schuur_ schreef:
Raar concept die Blije Doos. Als iets er niet blij van wordt is het de doos van de buurvrouw wel :+

Ik zeg: keizersnee! :')

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 00:54

Ik zeg: geen kinderen :#

Volgens mij wordt in BE wel actief gezocht incl hoop mediaheisa als er een baby in het bakje wordt gedropt. Verschrikkelijk lijkt me dat, doorgaans zijn de vrouwen die dat doen niet degene die de weg naar hulp eerder kunnen of vooral durven vinden. Dan ben je zeker niet op zoek naar een heksenjacht

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 01:48

Bedankt voor alle reacties! Waarom ik ermee zit dat ik slechts blij voor hen ben ... omdat ik me afvraag of ik mezelf niet aan het gaslighten ben denk ik.
Ik probeer echt heel erg 'blij voor hen te zijn' en mezelf daar volledig van te overtuigen, omdat ik bang ben dat ik mijn gezicht niet in de plooi kan houden als ze vragen gaan lopen stellen zodra het kind geboren is. "Is ze niet schattig?" enzo (nee). Ik kan niet erg overtuigend liegen en ik krijg niet altijd alle non-verbale cues mee. En af en toe vind ik dat ik meer van kinderen zou moeten houden - ik snap die gedachte ook niet. Van andere mensen verlang ik zelf in ieder geval niet dat ze van kinderen houden.

Gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken over geluidsoverlast die ik in mijn slaapkamer ga horen. Van rechts naar links is mijn huis opgebouwd als slaapkamer, woonkamer en dan pas komt hun huis met hun slaapkamer.

Prairy
Berichten: 9076
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 07:33

Waarom ben je jezelf zo aan het kwellen? Tenzij het je beste vrienden zijn (en zelfs dan nog), hoef je jezelf toch niet van iets te overtuigen wat je eigenlijk niet bent? Zie je ze elke dag? Kennen ze je goed? Zo ja, dan zouden ze ook moeten weten dat je niet van de kinderen bent. Zo nee, gewoon vriendelijk gedag zeggen en door. Klein praatje over het weer eventueel, maar zeker niet vragen hoe het met de zwangerschap gaat etc. Daar hebben ze vrienden voor en anders hoor je straks allerlei verhalen die je helemaal niet horen wil.

Je hoeft echt niet elke keer uitgebreid in die kinderwagen te gaan staan koeren hoor.

En dat vinden dat je meer van kinderen zou moeten houden, maar dat niet doet, ook hier ben je jezelf weer aan het kwellen. Zo ben je niet, en daar is niks mis mee. En mensen die vinden van wel, passen misschien niet (meer) zo goed in je leven. Jij bent jij, en ook jij bent goed, of je nu wel of niet van kinderen houdt.

En tenzij je ze gaat mishandelen of erger, zal het allemaal wel mee vallen wat 'men er van vindt' ;) En als je er toch wat van vinden, JAMMER DAN voor ze. :knuffel:

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 10:40

Gaby schreef:
Bedankt voor alle reacties! Waarom ik ermee zit dat ik slechts blij voor hen ben ... omdat ik me afvraag of ik mezelf niet aan het gaslighten ben denk ik.
Ik probeer echt heel erg 'blij voor hen te zijn' en mezelf daar volledig van te overtuigen, omdat ik bang ben dat ik mijn gezicht niet in de plooi kan houden als ze vragen gaan lopen stellen zodra het kind geboren is. "Is ze niet schattig?" enzo (nee). Ik kan niet erg overtuigend liegen en ik krijg niet altijd alle non-verbale cues mee. En af en toe vind ik dat ik meer van kinderen zou moeten houden - ik snap die gedachte ook niet. Van andere mensen verlang ik zelf in ieder geval niet dat ze van kinderen houden.

Gelukkig hoef ik me geen zorgen te maken over geluidsoverlast die ik in mijn slaapkamer ga horen. Van rechts naar links is mijn huis opgebouwd als slaapkamer, woonkamer en dan pas komt hun huis met hun slaapkamer.


Hoe meer jij nu faked en maskeert, hoe meer verwachtingen je creëert. Gewoon oppervlakkig houden en inderdaad, vooral niet uit jezelf over die zwangerschap of straks de baby beginnen. Het zijn je buren maar, als die van jou verwachten dat jij helemaal into hun kind bent is hun eigen sociale kompas scheef, niet het jouwe.

Plus: hoe meer jij forceert/gaslight, hoe meer negatieve associaties je met het onderwerp creëert waardoor het zometeen mogelijk alleen maar meer als een drama voelt. Dan heb je dus heel hard je eigen glazen ingegooid. Gewoon zo neutraal mogelijk tegenover dit onderwerp staan en eventueel opkomende negatieve emoties er gewoon laten zijn ipv ze weg te forceren of te gaslighten, daar maak je het jezelf op de lange termijn het makkelijkst mee.