Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikawiek

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 18:49

Hhilde schreef:
Welk product of routine (of anders?) kun je het beste gebruiken om je (ongekleurde) haar glanzend en zacht te krijgen en zo min mogelijk pluis? Hoe kom je daar achter of is het een kwestie van proberen?

Een olie of anti-pluis crème. Het kan ook zijn dat je haartextuur meer krult dan je denk waardoor het gaat pluizen. Dan kan de curly girl methodes goed werken, zoals je haar droog knijpen en cg proof producten gebruiken

Suzanne F.

Berichten: 49336
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 21:53

Olaplex is top voor pluizig haar.

Kairos
Berichten: 2724
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 10:22

Ik werk in de zorg en heb heel gauw last van zweethanden als ik handschoenen draag, met als gevolg dat als ik ze eenmaal uit heb, ik niks meer aan krijg. Maar vaak wel nodig als ze vies zijn geworden om tussendoor nieuwe te pakken. Hebben jullie tips?

Mijn handen zijn sowieso altijd wel klef/warm, maar om nou de hele dag talkpoeder in mn handen te doen lijkt me ook niet handig

SCC

Berichten: 896
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 10:29

Kairos schreef:
Ik werk in de zorg en heb heel gauw last van zweethanden als ik handschoenen draag, met als gevolg dat als ik ze eenmaal uit heb, ik niks meer aan krijg. Maar vaak wel nodig als ze vies zijn geworden om tussendoor nieuwe te pakken. Hebben jullie tips?

Mijn handen zijn sowieso altijd wel klef/warm, maar om nou de hele dag talkpoeder in mn handen te doen lijkt me ook niet handig


ik heb met schoonmaken gewoon 2 paar over elkaar en trek dan de buitenste uit en heb dan nog een schoon paar aan zegmaar. tussendoor was ik mijn handen met koud water en goed drogen en dan kan ik wel weer nieuwe handschoenen aantrekken. Maar ik werk nu nog als wzo (soms even helpende) en dan kan dit nog.

ik ben zelf ook nog op zoek naar een goede tip

edit: typo

rien10
Berichten: 14755
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 10:34

Ik zag laatst een arts die katoenen (?) handschoenen onder zijn steriele handschoenen droeg. Is dat een optie?

Kairos
Berichten: 2724
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 10:41

rien10 schreef:
Ik zag laatst een arts die katoenen (?) handschoenen onder zijn steriele handschoenen droeg. Is dat een optie?

Dat zou nog wel een poging waard kunnen zijn!

Nyaleti

Berichten: 6281
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 10:58

Hhilde schreef:
Welk product of routine (of anders?) kun je het beste gebruiken om je (ongekleurde) haar glanzend en zacht te krijgen en zo min mogelijk pluis? Hoe kom je daar achter of is het een kwestie van proberen?


Ik heb de Dream lengths van eh, merk even kwijt. Kruidvat, grote oranje fles. Werkt voor mij top. Niet voor het lange haar onder houden maar mijn haar wordt er zacht, glanzend en minder pluizend van.

Hhilde

Berichten: 7473
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 11:15

Dank Vikawiek en Suzanne voor de tips! Helaas echt heel stijl haar en extreme pluis is het niet, maar zou het graag nog gladder krijgen :=

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:35

Het is echt heel erg afhankelijk van je haar. Wat voor de een super goed werkt maakt het bij de ander alleen maar erger. Ik zou je laten adviseren bij je kapper :) Bij mij werken dingen met arganolie super goed en Dream Lengths is dan weer vreselijk, maar bij zoveel mensen is het dan juist weer andersom...
Cowboy Magic werkt ook fantastisch bij mij :D

Hhilde

Berichten: 7473
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:42

Nyaleti, had jouw tip vanochtend gemist, maar heel erg bedankt! Ga het allemaal eens bekijken.

Zal inderdaad proberen zijn Sheran :j Heb niet echt een supervaste kapper, vorige week een stuk van ongeveer 60 centimeter eraf laten halen (dat was geblondeerd en slecht geworden), dus wil het heel graag nu beter verzorgen zodat het mooi lang kan worden. Kan met deze lengte (hangt tot halverwege mijn schouderbladen) ook weer een stuk meer dan dat hele lange.

Kookaburra

Berichten: 5425
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:49

Ik heb heel ander haar (krul) en vind de producten van Beesha fijn. Ze hebben ook spul voor fijn haar. Wellicht eens googlen of je daar goede reviews over kunt vinden van mensen met stijl haar?

Het is met shampoos inderdaad wel een kwestie van proberen helaas... Niet alles werkt bij iedereen.

Bienotje

Berichten: 10878
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:44

Maroccanoil treatment, olieachtige serum voor je haar die antipluis is.

Wel aardig aan de prijs helaas, maar zuinig ook. Echt minimaal drupje te gebruiken. Bij teveel wordt haar toch weer sneller vettig.

Kookaburra

Berichten: 5425
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:09

Oke, superrandom.
Heel soms als ik op bed ga en ik heb mijn ogen dicht... Dan voelt het alsof mijn bed ergens anders in de slaapkamer staat, bijvoorbeeld tegen de muur tegenover. Dus dan lig je voor je gevoel andersom. Dit is natuurlijk niet zo.

Iemand enig idee waar dat gevoel vandaan kan komen? Ik heb ook geen flauw idee hoe ik het zou moeten googlen _O- maar het is zo'n grappig gevoel omdat je het echt even gelooft terwijl je beter weet.

Suzanne F.

Berichten: 49336
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:21

Bienotje schreef:
Maroccanoil treatment, olieachtige serum voor je haar die antipluis is.

Wel aardig aan de prijs helaas, maar zuinig ook. Echt minimaal drupje te gebruiken. Bij teveel wordt haar toch weer sneller vettig.


Ik kan er een paar pompjes indoen en het wordt niet vet hoor. Zal ook aan je haar liggen. Bij mij is de olie zo weg. Is inderdaad superspul. Gelijk aan Olaplex wat mij betreft.

gerlindie

Berichten: 4650
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 07:33

Nyaleti schreef:
Hhilde schreef:
Welk product of routine (of anders?) kun je het beste gebruiken om je (ongekleurde) haar glanzend en zacht te krijgen en zo min mogelijk pluis? Hoe kom je daar achter of is het een kwestie van proberen?


Ik heb de Dream lengths van eh, merk even kwijt. Kruidvat, grote oranje fles. Werkt voor mij top. Niet voor het lange haar onder houden maar mijn haar wordt er zacht, glanzend en minder pluizend van.


Deze heb ik ook, elvive geloof ik.
Hun groene fles werkt ook goed.
Ik heb ook mega stijl haar, dus ik denk redelijk vergelijkbaar. Al pluist dat van mij van zichzelf niet echt.

Verder heb ik een jaar geleden de potten haar conditioner/haar masker van Garnier ontdekt, en mijn haar is nog nooit zo zacht geweest als met deze combi.
Ook bij Kruidvat te krijgen :D

Flowery

Berichten: 2446
Geregistreerd: 31-07-12
Woonplaats: HHW

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 12:03

Aangezien ik het op google niet kan vinden: heb je recht op het vakantiegeld wat je in je proeftijd opbouwt als je proeftijd beëindigd wordt?

Kleine uitleg. Ik heb 2 maanden proeftijd gehad maar deze is vandaag beëindigd, in deze 2 maanden heb ik natuurlijk wel vakantiegeld opgebouwd. Hier heb ik toch gewoon recht op? Volgens mijn (oud)werkgever niet maar volgens mij dus wel :=

xPabloBokt

Berichten: 9458
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 12:06

Flowery schreef:
Aangezien ik het op google niet kan vinden: heb je recht op het vakantiegeld wat je in je proeftijd opbouwt als je proeftijd beëindigd wordt?

Kleine uitleg. Ik heb 2 maanden proeftijd gehad maar deze is vandaag beëindigd, in deze 2 maanden heb ik natuurlijk wel vakantiegeld opgebouwd. Hier heb ik toch gewoon recht op? Volgens mijn (oud)werkgever niet maar volgens mij dus wel :=


Natuurlijk heb je daar recht op. Je hebt het opgebouwd en bij beëindiging dienstverband krijg je dat naar rato uitbetaald.

Jolliegirl

Berichten: 32991
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:41

Ja natuurlijk hoor je dat uitbetaald te krijgen. Zal niet heel veel zijn, maar op fulltime basis was het bij mij toch zeker 150/200 euro per maand

Nyaleti

Berichten: 6281
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:44

Hhilde: vriendin gebruikt Yari. Is eigenlijk voor krullen maargoed als je verder gewoon stijl haar hebt, kun je het ook gewoon gebruiken natuurlijk. Is wat duurder maar wel minder troep dan Elvive geloof ik.

Die ik bedoelde is de van Elvive!

Jet

Berichten: 12044
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:51

Flowery schreef:
Aangezien ik het op google niet kan vinden: heb je recht op het vakantiegeld wat je in je proeftijd opbouwt als je proeftijd beëindigd wordt?

Kleine uitleg. Ik heb 2 maanden proeftijd gehad maar deze is vandaag beëindigd, in deze 2 maanden heb ik natuurlijk wel vakantiegeld opgebouwd. Hier heb ik toch gewoon recht op? Volgens mijn (oud)werkgever niet maar volgens mij dus wel :=


Had je geen salaris inclusief vakantiegeld? Dat gebeurt ook wel en dan wordt het maandelijks met het salaris uitbetaald. Was het een bedrijf met een CAO? Dan zou je het in de CAO terug moeten vinden, of in je contract.

Nyaleti

Berichten: 6281
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 19:52

Als je een passoa onder vast zet; wordt dat nog als vriendelijk gezien? (Gewoon losjes, op niveau van het paard zegmaar) of is dit een hulpmiddel met een bak discussie?
Zoiets als dit:
Afbeelding

fleurtjeuh
Berichten: 10344
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 19:59

Nyaleti schreef:
Als je een passoa onder vast zet; wordt dat nog als vriendelijk gezien? (Gewoon losjes, op niveau van het paard zegmaar) of is dit een hulpmiddel met een bak discussie?
Zoiets als dit:
[ [url=m/E9LsHm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat als de passoa lang genoeg is dat t paard de neus voor de loodlijn kan houden en er voldoende ervaring is vanuit t paard en vanuit de persoon dat t wel zou kunnen.
Op deze manier gebruiken om lang en laag mooi over de rug te laten lopen zonder naar beneden te dwingen
Maar zoals gezegd, wel wanneer persoon en paard voldoende ervaring hebben met de passoa, geen geklungel met een 3 jarige die voor de 4e keer aan de longe loopt zegmaar :P

fleurtjeuh
Berichten: 10344
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:04

Meer dit
Afbeelding

Niet dit
Afbeelding

Jolliegirl

Berichten: 32991
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:33

Ik vind dat een paard elke pas een ruk in zn mond krijgt van dit ding. Ik verafschuw ze.

Mizora

Berichten: 18115
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:38

Een pessoa verbindt de bewegende achterbenen aan het bit. Iedere beweging van het paard veroorzaakt dus een zaagbeweging in de mond.