Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:30

Sheran schreef:
Heeft iemand ervaring met wonen op een plek waar het niet lukt om te aarden, en wat deden jullie ermee? Ik woon inmiddels al ruim 4 jaar ergens en in het verleden ben ik vaak verhuisd en ik ben erg flexibel, maar op deze plek voel ik me gewoon niet thuis. Ik heb hier werk, contacten, maar niet echt vrienden, hoewel ik mijn best doe om de deur uit te gaan en actief te zijn. Het is denk ik ook de leeftijd: mensen zijn al behoorlijk gesetteld. Maar in het verleden heb ik dat wel vaker gehad, maar toen voelde ik me wel 'blij' met de woonplaats. Verhuizen betekent dat ik een prachtig bijzonder betaalbaar huisje achterlaat en iets nieuws vinden is in deze tijd ontzettend lastig. En ergens denk ik ook dat ik het hier moet kunnen 'redden'. Kennen jullie deze situatie, en wat hebben jullie gedaan? (Ik woon alleen, dus thuis ook geen contact met vriend/man oid)

Lukt het om te pinpointen waarom je niet kan aarden?
Voelt de indeling van het huis niet lekker aan, is de lichtinval niet goed, voelt het plafond te laag?

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:35

Het is de stad/omgeving, niet zozeer het huis :)

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:39

Dan denk ik dat je toch 'moet' verhuizen.
Geef het tijd, ga rustig rondkijken. Je moet niet weg dus je hebt alle vrijheid om alleen te reageren op huisjes die perfect zijn voor jou.

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 14:46

rien10 schreef:
JudithGigi schreef:
Ik ga bij een gemeente werken en moet daarvoor een eed afleggen. Hierin staat o.a. “Zo waarlijk helpe mij God almachtig”. Nu heb ik hier als atheïst best wel moeite mee. Is dit een verplicht dingetje of is er ook een atheistische versie? :')

Je mag de eed afleggen of de belofte. Google daar maar op, dan zie je het verschil. Geen zorgen, komt goed.


Ahh ja nu zie ik het inderdaad! Thanks :D

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:43

Sheran schreef:
Heeft iemand ervaring met wonen op een plek waar het niet lukt om te aarden, en wat deden jullie ermee? Ik woon inmiddels al ruim 4 jaar ergens en in het verleden ben ik vaak verhuisd en ik ben erg flexibel, maar op deze plek voel ik me gewoon niet thuis. Ik heb hier werk, contacten, maar niet echt vrienden, hoewel ik mijn best doe om de deur uit te gaan en actief te zijn. Het is denk ik ook de leeftijd: mensen zijn al behoorlijk gesetteld. Maar in het verleden heb ik dat wel vaker gehad, maar toen voelde ik me wel 'blij' met de woonplaats. Verhuizen betekent dat ik een prachtig bijzonder betaalbaar huisje achterlaat en iets nieuws vinden is in deze tijd ontzettend lastig. En ergens denk ik ook dat ik het hier moet kunnen 'redden'. Kennen jullie deze situatie, en wat hebben jullie gedaan? (Ik woon alleen, dus thuis ook geen contact met vriend/man oid)

Toen wij een tijdje aan de andere kant vd stad gingen wonen hadden we dat ook.
Huis was perfect, betaalbaar en heel gezellig. Maar de buurt niet.
Blijkbaar vinden we de omgeving en de buurt het belangrijkst aan een woonplek. Zodoende zijn we verder gaan zoeken. Helaas betalen we nu meer huur voor minder m2 (kleiner wonen was wel een wens) maar zeker mijn partner is weer helemaal zichzelf doordat we nu weer aan de andere kant vd stad wonen.
Bij het zoeken van een koopwoning houden we daar dan ook zeker rekening mee :j

Jezelf opleggen dat je het moet redden werkt misschien voor even. Maar het gaat op een keer vast wel weer knagen.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:58

Bedankt voor de ervaringen! Het zou een enge stap zijn om fijn, stabiel werk en eerlijk een vast huisje op te geven en weer ergens helemaal opnieuw te beginnen zonder te weten of het beter wordt of juist veel erger. Ergens denk ik dat een partner zou helpen, maar dan leg je weer je leven in handen van iemand anders. Ervaringen daarom super welkom inderdaad!

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 16:35

Ja Sheran ik voel mij ook niet ‘thuis’ in de buurt/het huis waar wij nu wonen. We zijn toendertijd verhuisd voor het werk van mijn vriend dus ook niet echt actief gekozen om te wonen waar wij nu wonen. Qua locatie wonen we echt prachtig, precies tussen het bos en het strand in, waar onze omgeving is toch echt zoooo saai, geen leuke dorpjes/restaurantjes en in onze buurt is óf iedereen met pensioen, óf hebben ze kleine kinderen, dus je hebt ook niet echt aanspraak of mensen waarmee je vrienden zou kunnen gaan worden. Verder is het vooral echt een gevoel van je thuis voelen (ik ben ook veel verhuisd) en er is dus ook niet echt een geldige reden waarom ik hier (graag) weg wil. :+ maar omdat we ons hier niet echt thuis voelen, weten we dus ook al dat we hier niet willen blijven wonen, en wij willen dan ook niet in deze omgeving blijven wonen maar echt een hele andere provincie in.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:23

Dat is wel herkenbaar Piekosjj! Ik heb ook echt geen goede reden en ik moet zó blij zijn met mijn huisje hier (dat ben ik ook). Zo lang geen eigen plekje kunnen krijgen en nu een fantastische plek. Maar ik heb echt een gevoel van: ik hoor hier niet.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:30

Sheran schreef:
Heeft iemand ervaring met wonen op een plek waar het niet lukt om te aarden, en wat deden jullie ermee? Ik woon inmiddels al ruim 4 jaar ergens en in het verleden ben ik vaak verhuisd en ik ben erg flexibel, maar op deze plek voel ik me gewoon niet thuis. Ik heb hier werk, contacten, maar niet echt vrienden, hoewel ik mijn best doe om de deur uit te gaan en actief te zijn. Het is denk ik ook de leeftijd: mensen zijn al behoorlijk gesetteld. Maar in het verleden heb ik dat wel vaker gehad, maar toen voelde ik me wel 'blij' met de woonplaats. Verhuizen betekent dat ik een prachtig bijzonder betaalbaar huisje achterlaat en iets nieuws vinden is in deze tijd ontzettend lastig. En ergens denk ik ook dat ik het hier moet kunnen 'redden'. Kennen jullie deze situatie, en wat hebben jullie gedaan? (Ik woon alleen, dus thuis ook geen contact met vriend/man oid)

Herkenbaar. Nadat ik mijn geliefde plekje kwijt was geraakt bij een vulkaanuitbarsting was een nieuwe woning vinden heel moeilijk. Toen ik eindelijk wat vond "moest" ik daar blij mee zijn. "Anderen vinden niks". Maar ik kon er niet aarden, het was me te druk, het huis te groot, geen privacy, etc, etc. Dus ik de situatie was anders, naar ik herken het gevoek.

Ik heb zsm mijn eigen paradijsje gebouwd en dat is bewoonbaar. Nog lang niet af, maar dat komt wel. Ik ben namelijk wél gelukkig nu!

Nikass

Berichten: 16706
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:58

JudithGigi schreef:
Ik ga bij een gemeente werken en moet daarvoor een eed afleggen. Hierin staat o.a. “Zo waarlijk helpe mij God almachtig”. Nu heb ik hier als atheïst best wel moeite mee. Is dit een verplicht dingetje of is er ook een atheistische versie? :')


Ja, de belofte

Sheran, ja, ik ben na 4 jaar weer verhuisd. Ik wilde het liefste mijn huis+erf uitknippen en ergens anders plakken, maar helaas ging dat natuurlijk niet.
In mijn nieuwe woonplaats, die voor mij verder volkomen onbekend was, voelde ik mij vanaf dag 1 thuis.

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 20:24

Hier ook herkenbaar. Voor mijn lief vanuit een rustig dorp in een leuk appartement gegaan naar een minder leuk appartement in de stad in een buurt die totaal niet bij me paste. In kilometers vrij dichtbij, maar totaal anders. Heel ander soort mensen in de buurt, veel drukte, geen fijn appartement, etc. Inmiddels samen verhuist naar een woning in een dorp (ook qua kilometers weer dichtbij) en veel fijner. Dorp is groter dan mijn vorige dorp, maar ervaar hier alsnog veel meer rust en ruimte.

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 20:44

Ik herken het nog van vroeger. Woonde nog net thuis.
We gingen verhuizen naar een ander dorp. Het dorp waar ik toen al een poos werkte.
Raadde het mijn moeder af.. Maar dat kon toch zoveel verschil niet geven?

5 jaar heeft ze het vol gehouden en wil er nooit meer wonen.

Het was maar 10 km verderop. Maar zo anders

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:40

Als mijn baas me vraagt 2x een dag cursus te doen aan de andere kant van het land wat mag ik dan verwachten van hem?
Het is 3,5 uur enkele reis zowel met trein als auto en de dag duurt van 9.30-17.00. Met de auto mag ik rekenen op file want ik moet vanuit het noorden naar het zuiden.

Reiskosten sowieso lijkt me. Hotelovernachting ivm reistijd? Het is voor mij een vrije dag (winkel gesloten), betaling van uren als werktijd?

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:01

Reiskosten + uren + werk/cursus uren en eventueel een overnachting is niet gek.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:07

Ik ben ook veel verhuisd en dacht dat ik overal wel kon aarden. Maar niet in de plaats waar ik nu woon. De mensen zijn stug en erg ons kent ons en staan niet echt open voor nieuwelingen. Ik voel me na vier jaar nog steeds een buitenstaander. Ik had eerst de hele omgeving afgeschreven, maar werk nu in de stad ernaast en daar is het al een stuk beter.

Een paar maanden terug was ik bij een vriendin die woont in de regio waar ik grotendeels ben opgegeroeid. Het voelde of ik thuis kwam. Nu heb ik dus de ambitie om ooit terug te verhuizen daarheen. Dat kan nog wel een paar jaar duren, maar het geeft wel iets om naar toe te werken.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:17

Wel goed om te lezen dat meer mensen soms moeite hebben met aarden! Ik vind het echt vreemd dat ik het hier niet kan. Ik mis de natuur hier ook heel erg. Maar ik heb ook in Amsterdam gewoond en daar had ik dat niet :')

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:20

Ik volg altijd mijn gevoel en heb er tot nog toe geen spijt van gehad.
Ik kon eens woningruil doen met een grote woning maar mijn gevoel zei nee en gelukkig gaat mijn man daar in mee dus niet gedaan.

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 17:38

Als je al 6,5 uur op een storingsmonteur wacht, kun je dan boodschappen gaan doen?
Ik vind een woonkamer van 12 graden niet heel comfortabel, maar het feit dat ik nog niet geluncht heb en ook geen avondeten in huis heb begint nu ook wel vervelend te worden...:+

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 17:46

gomir schreef:
Als je al 6,5 uur op een storingsmonteur wacht, kun je dan boodschappen gaan doen?
Ik vind een woonkamer van 12 graden niet heel comfortabel, maar het feit dat ik nog niet geluncht heb en ook geen avondeten in huis heb begint nu ook wel vervelend te worden...:+

In theorie kan je het doen, in de praktijk kan het dat ze voor de deur staan als jij in de supermarkt bent. Ik zou lekker wat bestellen :Y)

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 17:57

Moest afgelopen week 2x buiten de deur eten en komende week weer.
Wil gewoon even iets normaals eten en de weekboodschappen halen, want alle kasten zijn leeg.
Enige optie om te bestellen is de Turkse grillroom met zeer beperkte opties, want ik haal bij de rest de minimale bestelbedragen niet alleen en zoveel keus is er niet voor het dorp waar ik woon.
Het is inmiddels 7 uur geleden dat ik gebeld heb, dus volgens mij zijn ze me gewoon vergeten :+

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 18:02

gomir schreef:
Moest afgelopen week 2x buiten de deur eten en komende week weer.
Wil gewoon even iets normaals eten en de weekboodschappen halen, want alle kasten zijn leeg.
Enige optie om te bestellen is de Turkse grillroom met zeer beperkte opties, want ik haal bij de rest de minimale bestelbedragen niet alleen en zoveel keus is er niet voor het dorp waar ik woon.
Het is inmiddels 7 uur geleden dat ik gebeld heb, dus volgens mij zijn ze me gewoon vergeten :+

Ja begrijpelijk dat je gewoon ff normaal wil eten. Dan zou ik nog een keer bellen met de vraag of ze nog van plan waren om langs te komen.

lieke2
Berichten: 2133
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 18:12

Idd, even bellen of ze nog komen?

Wel erg koud zo, brrrr.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 19:00

Hè bah Gomir wat balen. Zou het niet gokken…nog maar een keertje bellen idd?

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:33

Ik heb het wel gegokt en boodschappen in huis en gegeten.
Bellen om 5 uur leek me echt een onhandig idee, want supermarkt was maar tot 6 uur open ;)
Het is nu wel uit te houden in huis en heb ook geen zin om nog de hele avond op wacht te moeten zitten. Ga op tijd op bed na een lange week (CV in het achterhuis werkt wel dus daar is temperatuur normaal) en dan bel ik morgenochtend wel weer.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 00:10

Sheran schreef:
Wel goed om te lezen dat meer mensen soms moeite hebben met aarden! Ik vind het echt vreemd dat ik het hier niet kan. Ik mis de natuur hier ook heel erg. Maar ik heb ook in Amsterdam gewoond en daar had ik dat niet :')

Ik heb hier de verkeerde soort natuur ofzo :') Ik ben nu omringd door bos. Mooi zou je zeggen. Maar ben opgegroeid vlakbij de kust en mis nu dus de duinen en zee :')