Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:28

deksel schreef:
Ik denk eerder de gemeente/handhaving. Ik weet eigenlijk niet of handhaving een telefoon nummer heeft?


Of de eigenaar van de container. Vaak heeft die zijn naam en nummer op zo'n (kleding-)container staan. Kan me ook niet voorstellen dat dit ding standaard op die plek staat, midden op de stoep in een woonwijk. Zie ik rechts het hekwerk van een publiek gebouw? Een school wellicht?

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:36

Hij staat er idd niet standaard (gelukkig), maar wel langer dan nodig om 'even' geleegd te worden. Handhaving of de eigenaar is een goeie!

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 13:00

Gemeente/handhaving inderdaad :j

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 17:45

Ivm met voorbereidingen voor de zomervakantie :+

Mijn kinderen (4 en 7) slapen in de vakantie in een slaapzak op een luchtbed. Helaas rollen ze daar snachts regelmatig af en liggen ze met hun bakkes in het tentdoek, of tussen hun eigen en ons luchtbed. Onhandig!

Nu ben ik aan het kijken naar luchtbedden met banen in de lengte, in de hoop dat ze dan beter blijven liggen. Echter heb ik geen idee of dat daadwerkelijk helpt.

Ik zoek dus luchtbedden of matjes die afrol-proof zijn. Heeft er iemand tips?

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:17

Indy_Mouse_9 schreef:
Ivm met voorbereidingen voor de zomervakantie :+

Mijn kinderen (4 en 7) slapen in de vakantie in een slaapzak op een luchtbed. Helaas rollen ze daar snachts regelmatig af en liggen ze met hun bakkes in het tentdoek, of tussen hun eigen en ons luchtbed. Onhandig!

Nu ben ik aan het kijken naar luchtbedden met banen in de lengte, in de hoop dat ze dan beter blijven liggen. Echter heb ik geen idee of dat daadwerkelijk helpt.

Ik zoek dus luchtbedden of matjes die afrol-proof zijn. Heeft er iemand tips?


Ik heb deze: https://www.bever.nl/p/exped-versa-5r-l ... olour=2530

De buitenste banen zijn iets hoger, waardoor afrollen minder makkelijk gaat. Lukt mij trouwens nog steeds, haha.
Waar ik wel op blijf liggen is een veldbed, maar die zijn dan weer niet aan te raden om in een tent met grondzeil te zetten. De pootjes kunnen het zeil beschadigen, of je moet er iets onderleggen.

Edit:
Er zijn trouwens ook matjes waar de slaapzak aan vast zit. Lijkt mij dat afrollen dan ook niet mogelijk is. https://www.decathlon.nl/p/2-in-1-slaap ... 13&c=BLAUW
Laatst bijgewerkt door kosseh op 28-03-24 18:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:20

Buitenste banen iets harder oppompen dan de binnenste. Helpt wel iets.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:06


Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:18

Bedankt voor de tips tot dusver!

Prrrr, de huidige luchtbedden zijn 1 luchtkamer dus verschillend oppompen gaat niet. Anders was dat wellicht een oplossing.

Shirley, die intex heb ik inderdaad naar gekeken. Nadeel is dat het een hele unit is, en de binnenmaat alsnog beperkt. De link die je post staat het niet bij, maar ik meen dat het daadwerkelijke ligoppervlak gelijk was aan een ledikant (120x60). Voor de jongste zou dat nog gaan maar voor de oudste is dat ondertussen te klein :)

Kosseh, jouw luchtbed heeft dus ook banen in de lengte. Ik vraag me af of het verschil maakt met banen overdwars.
Die geïntegreerde setjes had ik vorig jaar bekeken maar ik was ze weer vergeten, dank je! Ze staan nu op ‘niet leverbaar’ maar misschien heeft Decathlon een nieuwere versie.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:48

Indy_Mouse_9, ik denk dat banen in de breedte je nog sneler van af rolt. Als je dan een beetje op de zijkant ligt pers je de lucht nog meer naar de andere kant toe.
Decathlon had er nog wel eentje die leverbaar was dacht ik, maar wel duurder. Ze zijn nu langzaam aan het opbouwen met kampeer spullen, dus wie weet komen ze weer beschikbaar

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:20

Wat zit er achter mijn navel ?

Als ik voel , voel ik de navelstreng nog een klein beetje, maar waar leidt dat naartoe ? Is dat weg aan het gaan naarmate ik ouder word ? Is dat nog met iets verbonden

Websites vertellen steeds waar naartoe het algemeen gaat en dan vooral bij babies , maar niet specifiek waar het aan vast zit

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:29

Indy_Mouse_9 schreef:
Bedankt voor de tips tot dusver!

Prrrr, de huidige luchtbedden zijn 1 luchtkamer dus verschillend oppompen gaat niet. Anders was dat wellicht een oplossing.

Shirley, die intex heb ik inderdaad naar gekeken. Nadeel is dat het een hele unit is, en de binnenmaat alsnog beperkt. De link die je post staat het niet bij, maar ik meen dat het daadwerkelijke ligoppervlak gelijk was aan een ledikant (120x60). Voor de jongste zou dat nog gaan maar voor de oudste is dat ondertussen te klein :)

Kosseh, jouw luchtbed heeft dus ook banen in de lengte. Ik vraag me af of het verschil maakt met banen overdwars.
Die geïntegreerde setjes had ik vorig jaar bekeken maar ik was ze weer vergeten, dank je! Ze staan nu op ‘niet leverbaar’ maar misschien heeft Decathlon een nieuwere versie.


Dan een opblaaszwembadje als rand rond je luchtbedden?
Heb je bij mooi weer ook nog plezier van :D

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 22:51

_Bonte_ schreef:
Wat zit er achter mijn navel ?

Als ik voel , voel ik de navelstreng nog een klein beetje, maar waar leidt dat naartoe ? Is dat weg aan het gaan naarmate ik ouder word ? Is dat nog met iets verbonden

Websites vertellen steeds waar naartoe het algemeen gaat en dan vooral bij babies , maar niet specifiek waar het aan vast zit


Eigenlijk loopt het niet echt ergens meer heen:


Afbeelding

Er kan wel iets doorheen komen... bv bij een navelbreuk. Maar dat is meestal niet goed :+

Valerie93

Berichten: 3134
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:08

Is het mogelijk om echt een relatie te hebben zonder verliefd te zijn? Ik vind de persoon wel echt heel leuk, maar dus niet verliefd.

Zijn er meer mensen met een relatie zonder verliefdheid?

Suzanne F.

Berichten: 49223
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:51

Valerie93 schreef:
Is het mogelijk om echt een relatie te hebben zonder verliefd te zijn? Ik vind de persoon wel echt heel leuk, maar dus niet verliefd.

Zijn er meer mensen met een relatie zonder verliefdheid?


Dat is een moeilijke vraag. Dat is echt heel persoonlijk. Er zijn relaties tussen mensen die puur platonisch zijn maar ze houden wel veel van elkaar. Verliefd zijn en houden van hoeft ook niet hetzelfde te zijn. Ook kan de beginnende verliefdheid overgaan in houden van. Ikzelf kan geen relatie hebben met iemand als ik niet verliefd ben. Ik ben denk ik ook niet geschikt voor langdurige relaties als ik eerlijk ben. Maar ik ging ooit heel goed vriendschappelijk met iemand om en ik wou dat ik daar verliefd op had geworden maar dat werd ik niet. Hij wilde wel meer maar ik dus niet.
Dus misschien om kort te antwoorden op je vraag: Ja het kan, want er zijn vele verschillende soorten relaties. Als je maar samen op 1 lijn zit hierin. Of het nou platonisch is of niet, of samenwonend of niet of polygaam of niet. Een relatie heb je samen en daarom is communicatie ook key.

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:08

Als je langer een relatie hebt kan dit zeker. Verliefdheid zal houden van worden.
In een beginstadium heb ik geen idee van..

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 21:00

Valerie93 schreef:
Is het mogelijk om echt een relatie te hebben zonder verliefd te zijn? Ik vind de persoon wel echt heel leuk, maar dus niet verliefd.

Zijn er meer mensen met een relatie zonder verliefdheid?


Ik denk van wel. Je hebt toch vaker dat mensen als ‘broer en zus’ onder eenzelfde dak wonen. Een relatie waar weinig liefde nog is maar wel de standaard schat-ik-ben-thuis-zoen en af en toe seks.
Je bent bij elkaar voor ‘de gewoonte’ die er nog heerst. Sommigen vinden dit prima

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:59

Heb een best hoog plafond en wil de spot kunnen draaien. Bestaan er opbouwspots die je mbv een app of afstandbediening kunt roteren en kunt kantelen? Zodat ik alleen een trap nodig heb om het lampje te wisselen? Kan het niet vinden vooralsnog.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:49

Bezemsteel werkt ook kan ik je zeggen :j

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:02

:+ haha ja, als het niet bestaat dan wordt dat de oplossing idd. Maar ik hou hoop.

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 07:37

Valerie93 schreef:
Is het mogelijk om echt een relatie te hebben zonder verliefd te zijn? Ik vind de persoon wel echt heel leuk, maar dus niet verliefd.

Zijn er meer mensen met een relatie zonder verliefdheid?


Hoe lang ken je hem/haar al?
Ik word niet echt verliefd.
Bij mij is de keuze om een relatie te starten meer een bewuste keuze geweest. Ik vind hem leuk, we hebben op deze punten een zelfde mening en hij houdt van mij, dus wat wil ik nog meer?
Toen waren we vier maanden aan het daten.
Nu hebben we bijna een jaar een relatie, en ik ben er gelukkig mee.
Ik word niet spontaan verliefd, maar ik kan wel houden van. Dus ik houd nu zeker van mijn vriend, en ook van al het fysieke contact :j

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 08:32

Normaal gesproken kocht ik altijd een pot verf in een leuke kleur die al kant en klaar in de winkel stond.. Maar nu zie ik op internet allemaal mooie kleuren die niet in de winkel staan. Kan ik gewoon naar de verf afdeling lopen in de Praxis en vragen om Flexa huppelepup?

En als nu de Flexa lak in de aanbieding is.. Geldt dat dan alleen op de kleuren die in de winkel staan of kunnen ze ook de andere kleuren voor me mengen en is dat dan ook die prijs? Sorry, helemaal nieuw in verfland. :D

Valerie93

Berichten: 3134
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 09:09

gerlindie schreef:
Valerie93 schreef:
Is het mogelijk om echt een relatie te hebben zonder verliefd te zijn? Ik vind de persoon wel echt heel leuk, maar dus niet verliefd.

Zijn er meer mensen met een relatie zonder verliefdheid?


Hoe lang ken je hem/haar al?
Ik word niet echt verliefd.
Bij mij is de keuze om een relatie te starten meer een bewuste keuze geweest. Ik vind hem leuk, we hebben op deze punten een zelfde mening en hij houdt van mij, dus wat wil ik nog meer?
Toen waren we vier maanden aan het daten.
Nu hebben we bijna een jaar een relatie, en ik ben er gelukkig mee.
Ik word niet spontaan verliefd, maar ik kan wel houden van. Dus ik houd nu zeker van mijn vriend, en ook van al het fysieke contact :j


Ik ken hem nu 2 maanden, zien elkaar sowieso 1 of 2x per week. Hij is compleet anders dan de mannen die ik hiervoor heb gehad/gedate de meeste waren echt niet goed voor mij maar hij is dat dus juist wel.

Ik kan wel verliefd worden, heb dit ook 1x heel erg gehad met iemand maar zoals hierboven genoemd die was niet goed voor mij. Ben bang dat dit nu ook een beetje "zelfbescherming" is dat ik dus nu niet verliefd ben.

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:05

Jildau schreef:
Normaal gesproken kocht ik altijd een pot verf in een leuke kleur die al kant en klaar in de winkel stond.. Maar nu zie ik op internet allemaal mooie kleuren die niet in de winkel staan. Kan ik gewoon naar de verf afdeling lopen in de Praxis en vragen om Flexa huppelepup?

En als nu de Flexa lak in de aanbieding is.. Geldt dat dan alleen op de kleuren die in de winkel staan of kunnen ze ook de andere kleuren voor me mengen en is dat dan ook die prijs? Sorry, helemaal nieuw in verfland. :D

1. Met bijv. karwei verf kan dat wel. Ik neem aan met Flexa ook, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Wij hebben laatst Karwei-lak in een kleur van Flexa laten mengen.

2. Als het goed is staat het bij de aanbieding: of het wel of niet in alle mengbare kleuren is.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:06

Jildau schreef:
Normaal gesproken kocht ik altijd een pot verf in een leuke kleur die al kant en klaar in de winkel stond.. Maar nu zie ik op internet allemaal mooie kleuren die niet in de winkel staan. Kan ik gewoon naar de verf afdeling lopen in de Praxis en vragen om Flexa huppelepup?

En als nu de Flexa lak in de aanbieding is.. Geldt dat dan alleen op de kleuren die in de winkel staan of kunnen ze ook de andere kleuren voor me mengen en is dat dan ook die prijs? Sorry, helemaal nieuw in verfland. :D



Bij de bouw winkel heb je kleur staaltjes. Papieren strookjes met kleuren van licht naar donker. Die pak je en ga je naar de mix afdeling en zegt de naam die bij de kleur staat of wijst em aan vanaf het staaltjes: ik wil zoveel liter van huppeldepup verf.vaak heb je ook nog de keuze uit mat of glans.

Meestal geldt dit niet voor de aanbieding en is het duurder dan gewoon een blik verf kopen.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 11:06

Je kan in principe elke kleur verf waarvan je een kleurcode hebt, een pot verf laten mengen in een merk naar keuze.
Als jij een kleur op internet ziet met code gh537vbh kan je naar een gamma, praxis of whatever gaan en laten mengen in muurverf, lak, glans, zijdeglans, mat..