Help! vraag over Compressie en Resolutie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Help! vraag over Compressie en Resolutie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 13:58

Ik ga morgen naar Ermelo, Arabian Horse parade.
Vorig jaar was ik in Bunschoten en heb ik met mijn digi waar een kaartje van 32 mb inzit 200 foto's geschoten. (was echt puur toeval, ik wist er niks vanaf nl)
Dit wil ik het liefst nu weer bereiken aangezien ik nu niet de gelegenheid had (ivm ziekte) om groter kaartje te kopen.
Welke instelling moet ik dan hebben?

Ben er nu achter dat Resolutie 640x480 moet zijn... Maar de Compressie?
Ik heb keuze uit: 143, 207 en 353....

Help, wie weet het?

Alvast bedankt! OK dan!

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:26

Schiet een paar foto's met alle mogelijke instellingen en kijk hoe groot de foto's worden.
Ivm. ziekte kun je dat ook binnen doen Lachen
Deel die 32mB door de grootte van het bestand en je weet hoeveel foto's erop passen.

Algemeen is het voor wat betreft kwaliteit beter om eerst de compressie te verhogen en pas daarna (als ze nog te groot zijn) de resolutie te verlagen.

BTW, ik ga ook naar de AHP en als je echt omhoog zit moet je me maar even opzoeken.
Ik heb zo'n imagetank bij me en daar zou je je kaartje op kunnen dumpen (alle kaartjes werken behalve die xD types).
Kun je daarna weer met een lege verder schieten.
Die 32mB is zo weinig dat ik dat later zo op internet zet dan kun je je foto's daar weer vanaf downloaden.
Ik heb zelf 2x 1gB mee en die zitten zo vol. Imagetank zal dus wel overuren gaan draaien Lachen .

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 17:30

Oh das super, idd als mn kaart echt vol is zoek ik je op Knipoog
Weet alleen niet hoe je eruit zie oid.. Maar er zijn denk ik genoeg bekende... Hazzebaz en Horseranch ken ik, en die kennen jou ook, toch?
iig bedankt!

photodude

Berichten: 173
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:18

Ja, die kennen mij.
Zo groot is het er verder niet hoor (of ze moeten een hal gebruiken die ik niet ken).
Ik ben van plan ergens in het midden op de bovenste rij van de tribune te gaan zitten.
Maar dat plan kan natuurlijk veranderen als ik er ben.
Ik zoek gewoon de plek op waarvandaan ik denk dat ik de mooiste foto's kan maken. OK dan!